Print side | Luk vindue

HASTER. Onkyo reciever bytte!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141172
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 17:55

Emne: HASTER. Onkyo reciever bytte!
Skrevet af: maxim27
Emne: HASTER. Onkyo reciever bytte!
Skrevet den: 13-Juli-2015 kl. 17:28
Hej med jer.

Jeg er som så mange andre ret træt af Onkyo mht til elendig kundeservice reparation OSV OSV!!.

MEN mit spørgsmål er at min Onkyo TX-NR 5010 gik i stykker, fik den reperaret men de leverede den tilbage med smadret front og at jeg skulle skrue næsten max på lyden bare for at få høj lyd.
Jeg har fået tilbudt en B-Stock Onkyo TX-NR 5010 eller en hvad de siger NY : Onkyo TX-NR 1030.

Hvad skal jeg vælge, for jeg ved at 5010eren er mere kraftig og betydelig dyrere og lyder helt amazing, men er i tvivl da det er en B-stock og ved ikke hvad den har været brugt til og hvor den har stået.

Hvad skal jeg vælge og skal sige DET er kun de 2 ting jeg kan vælge mellem, og skal beslutte mig inden i morgen ellers går de på ferie og så vil det tage endnu længere tid...... suk please help.

Svar:
Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 13-Juli-2015 kl. 18:15
hmmm det lyder tydeligvis som om du ikke er ovre din 5010èr tro mig det kommer du hurtigt - hvis jeg var dig, valgte jeg helt klart en ny 1030 i stedet for - du får måske lidt mindre effekt, men samme antal kanaler, de nyeste lydopdateringer, herunder dolby Atmos samt flere nye features og så ikke at forglemme: nye 2 års garanti på produktet..   LOL

Må hellere lige nævne min Onkyo erfaring består af: 1 stk. 5007 opgraderet til 5010 og endelig en 3030
udskiftet til i dag en Marantz AV-7702 og jeg har aldrig set mig tilbage.. Big smile 

Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 13-Juli-2015 kl. 18:21
Jeg vil personligt bytte til en 1030'er, sørg for at du får en ny garanti. Sælg den og køb noget bedre, så slipper du også for de evige problemer med Onkyo.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema

Skrevet den: 13-Juli-2015 kl. 18:25
Ja Dr. Gonzo har helt ret - sælg den uden at pakke den op og køb dig en Marantz !

Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 13-Juli-2015 kl. 18:34
Ville også vælge den nye og så sælge og købe noget andet og minimere dit tab.

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x

Skrevet den: 13-Juli-2015 kl. 18:39
Tusind tak, jeg skriver til ham jeg vælger 1030 eren HVIS den er i mint condition uåbnet! og med garanti.

Skrevet den: 13-Juli-2015 kl. 18:55
Til Just Curious.

Nu er jeg ikke så langt fremme i forløbet og med en skrantende ringe økonomi PT.
Men jeg vil gerne høre om noget mht. Marantz AV-7702. De sider jeg har kigget på siger det kun er en processor og at den skal have en effektforstærker ved siden af, er dette korrekt eller ?

Skrevet den: 13-Juli-2015 kl. 18:59
Rigtigt vil du ha en ren reciever hedder den sr7009

-------------

Skrevet den: 13-Juli-2015 kl. 19:00
må man spørge hvilke højttalere du har 

-------------

Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 09:34
Ja helljohn har helt ret - du skal bare have en SR7009(a) med indbyggede foratærkere, jeg mener
helt nye model kommer til at hedde et a efter modelbetegnelsen, der også er DTS-X klar. 😆

Skrevet den: 14-Juli-2015 kl. 09:43
Du skal sætte et realistisk prisniveau og sprede dit salgsbudskab på flere sites bla. DBA / gul og gratis / hifi4all og ebay , da folk herinde,- normalt sidder på hårdt på deres penge at man ku få den tanke at de skal opereres ud af det første hul fra nakken...

Skrevet den: 16-Juli-2015 kl. 01:22
Hey. Tusind tak for al jeres respons!
I må undskylde det sene svar, vi er i gang med at få revet en væg ned og lappet taget over vores lejlighed.
Her er en opdatering.
Jeg har lavet en deal med Onkyo og de sender en sprit ny 1030er til mig med 2 års warrenty, jeg skal bare sende seriel nummeret til min kontakt jeg har snakket med (Manfred) så registrer de det og hvis der sker noget er det gennem dem det sker, så selvom det er sneglelangsomt så lyder det godt, men glæder mig aldrig før den er i mine hænder :D. Er dog spændt pga atmos og det min gamle 5010 jo var en ældre herre.

Mit setup er :
Kan ikke lige huske navnet på dem men jeg har et 5.1 THX mærket Onkyo højtaler sæt med 3 ens fronthøjtalerer hvor den ene er center og de 2 fronter står på en subwoofer hvor den ene tændes og den anden er kablet til den active. Derudover har jeg 2x MK Tripole center back.

Økonomisk sejler vi pt (kone og 2 børn) så jeg har ikke så meget frihed som jeg har haft før. Vil ikke sige desværre da min familie er alt .

Mht Dolby Atmos ved jeg ikke helt om mine MK TriPol kan bruges eller om manskal ud og købe nogle helt nye ala disse : http://www.av-connection.dk/?PGr=7361

SR7009(a) lyder spændende, men jeg har bare altid været helt vild med Onkyos sound og kan ikke helt sammenligne 1030 vs SR7009(a) og det kræver stadig et evt. salg uden af vide om det er lydmæssigt bedre eller ej, ud over din/jeres erfaring . Så jeg er lidt i tvivl om jeg vil go all in på Marants men prisen er fin pt på den.

Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 16-Juli-2015 kl. 05:13
M&K tripoler fungerer fantastisk som surround højttalere til Dolby Atmos.

De nye receivere fra marantz bliver 5010, 6010 og 7010.

Jeg har haft Onkyo 5008 / 5009 og Integra 80.3 inden jeg fik Marantz sr7008 / sr7009, og lydmæssigt vil du ikke savne noget hvis du går fra Onkyo til Marantz..!
Du vil endda gå et skridt op i forhold til kalibrerings muligheder da de nye Onkyo har den sørgelig AccuEQ, mens Marantz 7xxx serie har mulighed for Audyssey Pro.

Skrevet den: 16-Juli-2015 kl. 10:07
Har set Marantz sr7009 receiveren til 8500kr ok rabat hvilket altid skræmmer mig for hvad er der galt hehe skeptisk til det sidste med konspirstions teorier :-). Skal jeg springe til, eller ?

Mht til Atmos. Skal tripoler blive som bagcenter i setuppet eller skal de op og sidde facedown ved lytte positionen ?

Skrevet den: 16-Juli-2015 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af maxim27 maxim27 skrev:

Har set Marantz sr7009 receiveren til 8500kr ok rabat hvilket altid skræmmer mig for hvad er der galt hehe skeptisk til det sidste med konspirstions teorier :-). Skal jeg springe til, eller ?

Mht til Atmos. Skal tripoler blive som bagcenter i setuppet eller skal de op og sidde facedown ved lytte positionen ?

grunden til rabatten på 7009 er jo at der er nye modeller på vej..

Tripoler skal placeres præcis som alle andre højttalere i et 7.1 setup..
vil ikke anbefale at bruge tripoler i loftet... har ikke selv prøvet, men kunne forstille mig at det laver rod med alle de enheder der peger forskellige veje..

Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 16-Juli-2015 kl. 12:50
Tripole bør hænge på sidevæggen lige ud for lyttepositionen. Bag- og loft kanaler bær være direct. Faktisk anbefales det at bruge direct fire hele vejen rundt, men hvis man har forholdvis kort afstand til sidehøjtalerne, kan tripole være en god ide.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema

Skrevet den: 16-Juli-2015 kl. 13:07
Herhjemme lyder det klart bedre med tripoler som surround og surround back kontra direct fire hele vejen rundt.

Tror deres anbefalinger går på dipol / bipol kontra direct, da man med dipol / bipol ikke får præcisionen..
Men tripol leverer også direct fire så kan derfor sagtens benyttes.

Skrevet den: 18-Juli-2015 kl. 11:02
Har lige et spørgsmål vedr HDCP.

Onkyoen har HDCP 2.2 og det har ikke Marantz'en ikke, hvad betyder det og er det noget man skal have i sine overvejelser når man har en popcorn hour og lign inden man vælger ?

Print side | Luk vindue