Print side | Luk vindue

Hjælp til nørd quiz...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141302
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 10:15

Emne: Hjælp til nørd quiz...
Skrevet af: mortenstorgaard
Emne: Hjælp til nørd quiz...
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 15:43
Her kommer lige et indlæg som jeg ikke lige vidste hvor jeg eller skulle ligge. Håber at det går..

Jeg har fået til opgave at lave en rigtig svær hardware/software quiz til en kammerat der har en blog.

Min udfordring har været at finde spørgsmål og svar som er langt over mit eget nørd niveau.

Det er lykkes mig at researche mig til 12 spørgsmål, som jeg skulle mene er high-level nørd viden.

SÅ derfor laver jeg lige et shoutout her til alle jer der tør at kalde jer selv nørder, om i gider at bruge lidt tid på at teste spørgsmålene og svarene, og fortælle mig om det lykkedes.

Quizzen ligger https://www.refurb.dk/blog/geek-quiz/ - HER

mvh Morten

-------------
Morten Storgaard

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 16:00
Quizzen er ok. Men mangler muligheden for at vide hvad rigtige svar og hvorfor.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 16:08
Jeg ville mene at seriel og com port er det samme, så hvorfor have dem i 3 forskellige svar?

Hvad mener du med 2-vejs forbindelse i USB Type-C ?

Jeg havde 8 rigtige

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.

Skrevet af: htpcdude
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 22:08
Det er for længe siden at jeg byggede computere til at jeg kan være med.
null rigtige

Hvad med at krydre med et par historiske spørgsmål?

Hvad var Regnecentralen, Hvordan ser en tty terminal ud..... ?

Og lidt mere moderne:

Hvad hedder Hadop filsystem?....

Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 09:49
...og quizzen ligger tilfældigvis på en firmaside, hvor starteren af tråden er marketingansvarlig........

-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 13:40
SEO optimering? ved at misbruge andre sites til at fremme sin egen?

Skrevet af: mortenstorgaard
Skrevet den: 27-Juli-2015 kl. 15:29
Tusind tak for jeres kommentarer! Jeg har tilføjet, slettet og rettet. Jeg håber i syntes det var lidt sjovt.

Det er fuldstændigt rigtigt at quizzen ligger på en firmahjemmesider der sælger brugte og gamle computere, og som betaler min løn så jeg kan lave quizzen. Men det betyder vel ikke at man ikke kan lave en god nørdet quiz man få glæde af? :)

Hvis i har flere kommentarer er de meget velkomne.

Morten

-------------
Morten Storgaard

Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 27-Juli-2015 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af mortenstorgaard mortenstorgaard skrev:

Her kommer lige et indlæg som jeg ikke lige vidste hvor jeg eller skulle ligge. Håber at det går..

Jeg har fået til opgave at lave en rigtig svær hardware/software quiz til en kammerat der har en blog.

Min udfordring har været at finde spørgsmål og svar som er langt over mit eget nørd niveau. 

Det er lykkes mig at researche mig til 12 spørgsmål, som jeg skulle mene er high-level nørd viden.

SÅ derfor laver jeg lige et shoutout her til alle jer der tør at kalde jer selv nørder, om i gider at bruge lidt tid på at teste spørgsmålene og svarene, og fortælle mig om det lykkedes.

Quizzen ligger  https://www.refurb.dk/blog/geek-quiz/ - HER

mvh Morten
Oprindeligt skrevet af mortenstorgaard mortenstorgaard skrev:

Tusind tak for jeres kommentarer! Jeg har tilføjet, slettet og rettet. Jeg håber i syntes det var lidt sjovt.

Det er fuldstændigt rigtigt at quizzen ligger på en firmahjemmesider der sælger brugte og gamle computere, og som betaler min løn så jeg kan lave quizzen. Men det betyder vel ikke at man ikke kan lave en god nørdet quiz man få glæde af? :)

Hvis i har flere kommentarer er de meget velkomne.

Morten

Det var mere det at man røg over på en kommerciel side, som har gavn af mange klik, som ikke stemte med at quizzen låg på en kammerats blog. Havde du skrevet at jeg skulle hjælpe med at udbrede kendskabet til en firmahjemmeside, så havde du spillet med åbne kort. 

Print side | Luk vindue