Print side | Luk vindue

Flatpanels anmeldelse CX800

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141305
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 14:44


Emne: Flatpanels anmeldelse CX800
Skrevet af: Sploink
Emne: Flatpanels anmeldelse CX800
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 20:08
http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1437567774 - http://http//flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1437567774



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 20:43
Ja ups. Den får lidt negativ omtale.

Synd at panelerne åbenbart er meget forskellige i 800 serien


Skrevet af: clips
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 21:16
Sjovt at Hother ikke har skrevet det da den kom .
Måske har han travlt på andet forum?


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 22:24
Der røg det tv lige af ønskelisten.. Det er ikke et dyrt tv men det blev det så lige alligevel når det ikke er bedre end det viser sig..

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 22:38
Som jeg skriver i vores forum, så har Panasonic en model på vej til Danmark, så vi kan måle på en mere og se om resultatet er anderledes. Nogle ting kræver udstyr at se, andet kan klares på øjemål. Clouding og smalle betragtningsvinkler hører til i den sidste kategori og med mindre der bruges forskellige panelleverandører, så burde andre i det mindste kunne bekræfte de smalle betragtningsvinkler.

Nu er der så fokus på alt det negative jeg skriver og meget lidt fokus på den ros der uddeles, hvilket desværre nok er symptomatisk for emner der vækker følelser i personer. Det samme gælder flere af vore anmeldelser af B&O, hvor fortegnet dog er modsat - her tolereres ros ikke for godt.

Billedet er super godt på CX800 og farverne kan også justeres ind så dE er under 1, men det er lidt druknet i debatten...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Som jeg skriver i vores forum, så har Panasonic en model på vej til Danmark, så vi kan måle på en mere og se om resultatet er anderledes. Nogle ting kræver udstyr at se, andet kan klares på øjemål. Clouding og smalle betragtningsvinkler hører til i den sidste kategori og med mindre der bruges forskellige panelleverandører, så burde andre i det mindste kunne bekræfte de smalle betragtningsvinkler.

Nu er der så fokus på alt det negative jeg skriver og meget lidt fokus på den ros der uddeles, hvilket desværre nok er symptomatisk for emner der vækker følelser i personer. Det samme gælder flere af vore anmeldelser af B&O, hvor fortegnet dog er modsat - her tolereres ros ikke for godt.

Billedet er super godt på CX800 og farverne kan også justeres ind så dE er under 1, men det er lidt druknet i debatten...

Vil du anbefale dette tv, frem for eksempelvis et sony X85?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der røg det tv lige af ønskelisten.. Det er ikke et dyrt tv men det blev det så lige alligevel når det ikke er bedre end det viser sig..


Spis nu brød til! Der kan være tale om et eksemplar, som ikke er optimalt, og som ikke burde have forladt fabrikken.
Og sjovt som én dansk anmeldelse, som fremsætter nogle kritikpunkter, fuldstændig kan farve folks opfattelse, selvom diverse udenlandske tests af skærmen (min. 3 stk.), ikke har set de samme problemstillinger!

Fårk, hvor er folk dårlige til at læse indenad, og være kildekritiske!!!

M.v.h.


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 23:55
Hvis der er et eksemplar, kan der være mange.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af clips clips skrev:

Sjovt at Hother ikke har skrevet det da den kom .
Måske har han travlt på andet forum?

Ja, jeg havde lidt travlt på et andet forum. Her var jeg noget rystet over - som Henrik B beskriver, at folk tager Flatpanels test som den endegyldige sandhed, det er sandheden i det mindste efter min bedste overbevisning ikke i deres tets af CX800. Jeg anerkender bestemt, at der typisk kan være mindre variationer på TV - men ikke som beskrevet i anmeldelsen, her burde alarmklokkerne have ringet Big smile

Som udgangspunkt mener jeg ikke, at man skal anmelde og konkludere på et AV-produkt som kan være fejlbehæftet. Og det måtte anmelderen have haft en mistanke om, hvis denne har læst øvrige anmeldelser af CX800. I stedet burde anmelderen have bedt importøren om et andet eksemplar - og have beskrevet hændelsesforløbet i sin anmeldelse. 

Som det fremstår nu, så virker Flatpanels anmeldelsen som en restaurantanmelder som lukker restauranten, på en noget betænkelig anmeldelse. Sådan virker det i det mindste på mig.

Hvis man læser alle andre tilgængelige anmeldelser vil man se, at disse kommer frem til et resultat af deres test af CX800 som er glimrende. Det samme gælder for AVFORUMS hvor der kører 3 tråde om CX800 (CX802B), og her oplever brugerne slet ikke de problemer som skitseret i Flatpanels test. Ikke dermed sagt, at brugerne på AVFORUMS er eksperter, men nogen af dem er, og de skulle nok have "råbt vagt til gevær", såfremt disse havde fundet noget kritisk.

Mit eget CX800 fungere helt som beskrevet i min brugeranmeldelse i min bio-tråd, og det gør alle andre danske CX800 som jeg har kendskab til også. Man kan desværre finde TV paneler som ikke lever op til forventningerne, men det gælder for stort alle producenter.

Men forløbet for testen på Flatpanels får mig bestemt til fremover at være langt mere kritisk overfor anmeldelser - for hvad var den funktionelle status egentlig på det anmeldte?Smile 


  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 06:23
En anmelder af tv skal vel ikke læse andre test før man laver sin egen.

CX800 får jo gode ord med på vejen. Men fejler slemt på nogle vigtige punkter.

Tænk hvis næste panel de tester i CX800 serien har samme fejl ?

Anmeldelsen på flatpanels har lært mig at der altid skal købes med retur ret pga. panel lotteriet.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:



Vil du anbefale dette tv, frem for eksempelvis et sony X85?

Nej. Jeg havde dem i øvrigt stående side om side i en uge, og X90 har delt stue med CX800 i 4 dage.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 06:39
Utroligt som der skal køres hetz mod Flatpanels fordi udfaldet af testen ikke lige falder til ens fordel. Trist. Det er bare et tv. Så må vi se hvad den anden måling kommer frem til


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 06:42
Jeg synes i øvrigt stadig det blæses ud af proportioner når man konkluderer, at vores eksemplar MÅ være defekt når det ikke får samme ros som andre steder. Jeg kan finde mindst én anmeldelse, hvor gammakurven på THX profilen udviser en U-form ala vores, men da de kalibrerer mod gamma 2.4 er det ikke samme problem for dem. Så ud over, at vores model har lidt clouding, så har jeg svært ved at se de vilde forskelle - deres subjektive vurdering af ting som styresystem mv. er lidt anderledes, men jeg antager at de fleste af jer selv er i stand til at afgøre hvilken remote i kan lide.

Man kan jo tage det med fra anmeldelsen man vil og hvis vi alle var enige, så var et par af producenterne jo nok gået nedenom og hjem.

Edit: iPhone-stavefejl...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 07:11
Der er vel kun en person der mener det er defekt.



Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 07:39


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 09:21
Jeg mener ligeledes at der kan være tale om, at panelet ligger udenfor soec's, hvad angår clouding, og ikke burde have været monterer i et TV/forladt fabrikken! For som Hother skriver - det er meget sigende at INGEN, hverken testere eller nye ejere, har påtalt fænomenet.

Jeg er helt med på, at der kan være variationer. Men de må kun være der til en vis grænse. Og så er det op til Panasonic, efterfølgende, at kører hård proces på det, og ombytte de skærme, som eventuelt måtte have clouding.

Der hvor min kæde hopper af, og hvor min anseelse af Torbens (Flatpanels) seriøsitet, falder til jorden med et brag, så er det den holdning, som Torben udviser i den tilhørende forum-tråd, på Flatpanels. Torben skriver, at det ikke kan være Flatpanels opgave, at tjekke med en producent, om der evt. kan være tale om en fejl på produktet. Og at man ikke vil bruge tid på at se, og måle, på flere eksemplarer.
Hvis man vil tages seriøs som tester, så er man netop opmærksom på den slags! Og man gør det specielt INDEN man offentliggør et testresultat!

Nu vælger Flatpanels så at se/måle på endnu et eksemplar, som Panasonic får hjem. Så må vi jo se, hvordan den nye måling får effekt. Mit gæt vil være, at hvis Flatpanels ser/måler på en skærm, som er uden clouding, så skrives denne nye måling, som et par bisætninger nederst i testen, at mån ikke oplevede problemer på en ekstra eksemplar man fik. Her ville en seriøs tester ændre teksten til, at det var skærmen uden clouding, som må forventes at være en normalskærm (også set i lyset af udenlandske tests og ejeres oplevelser), hvor oplevelserne med den første skærm står som bisætninger sidst i anmeldelsen.

Men ja, som Hother skriver, jeg vil fremover også tillægge Flatpanels tests lagt mindre vægt, eftersom man åbenbart er fuldstændig ligeglade med, om man tester på defekte paneler eller ej! Og så er det ligemeget om der står Panasonic, Samsung, Sony eller Xua-ding på skærmen!

M.v.h.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 09:33
Mon ikke du skulle undlade at gisne om hvordan en genmåling vil indgå i testen?

Det er altså stadig en anelse hysterisk, at konkludere, at noget er defekt blot fordi der er lidt clouding. Havde vi skrevet 2014, så ville det have været lige modsat - hvis der IKKE var clouding, så havde man skreget om specielt udvalgte paneler i stedet.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:20
Jeg sætter nu pris på at anmelderne skriver det de oplever frem for at feje skidtet ind under gulvtæppet. Om noget er det da -mere- troværdigt end at bytte ud indtil man får en "golden sample" der er lige så god som den de andre tilfældigvis fik. Der er intet nyt i at der er eksemplar variationer og det kan ikke afgøres hvilket af to eksemplarer af et tv der falder uden for normalen, hvis man kun har to. Det eneste man får ud af det er at konstatere at de evt ikke er ens, hvilket i sig selv bør give anledning til panderynken, når der er tale om årets topmodel.
 
Kritikken minder lidt om plasma dagene hvor en nogen bare ikke ville tro på at andre havde bøvl med burn in og retention, for deres eksemplar fejlede jo ikke noget.


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:21
Så enig med dig Trumle :)


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Jeg sætter nu pris på at anmelderne skriver det de oplever frem for at feje skidtet ind under gulvtæppet. Om noget er det da -mere- troværdigt end at bytte ud indtil man får en "golden sample" der er lige så god som den de andre tilfældigvis fik. Der er intet nyt i at der er eksemplar variationer og det kan ikke afgøres hvilket af to eksemplarer af et tv der falder uden for normalen, hvis man kun har to. Det eneste man får ud af det er at konstatere at de evt ikke er ens, hvilket i sig selv bør give anledning til panderynken, når der er tale om årets topmodel.


Du har så slet ikke forstået noget af problematikken, må jeg konkludere!

M.v.h.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Jeg sætter nu pris på at anmelderne skriver det de oplever frem for at feje skidtet ind under gulvtæppet. Om noget er det da -mere- troværdigt end at bytte ud indtil man får en "golden sample" der er lige så god som den de andre tilfældigvis fik. Der er intet nyt i at der er eksemplar variationer og det kan ikke afgøres hvilket af to eksemplarer af et tv der falder uden for normalen, hvis man kun har to. Det eneste man får ud af det er at konstatere at de evt ikke er ens, hvilket i sig selv bør give anledning til panderynken, når der er tale om årets topmodel.


Du har så slet ikke forstået noget af problematikken, må jeg konkludere!

M.v.h.

 
Det er jeg da ked af at høre, men så må du jo forklare den.


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:29
Har læst anmeldelsen af dette tv på Flatpanels, og ikke mindst de bemærkninger det afsted kom. Vi taler om et tv der er modtaget til test, på lige fod med en køber, hvor resultatet ikke falder i god jord hos en ejer af et tilsvarende.

Jeg synes det er stærkt gjort af Flatpanels, at man anmoder om at teste endnu et tv grundet den ophedet debat over et testresultat, som man havde håbet/forventet var bedre...

Hvad hvis det andet tv har de samme "fejl" eller måske er værre, hvad så..? 


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:30
Jeg er nu ret enig med Tumle, men jeg har sikkert også misforstået noget.

Jeg synes dog der er lidt tudefjæs over at ens nyindkøbte tv ikke har fået så god anmeldelse som man forventede. Men hvis man selv er tilfreds med tv'et kan det så ikke gøre ligemeget.. Medmindre man er træt af at rigtig mange nu synes man har købt et noget ringere tv end man troede.

jeg har altid haft stor tiltro til Flatpanels' anmeldelser og det har jeg stadig.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Jeg synes det er stærkt gjort af Flatpanels, at man anmoder om at teste endnu et tv grundet den ophedet debat over et testresultat, som man havde håbet/forventet var bedre...


Man tester ikke et nyt TV p.g.a. "den ophedede debat", da det var besluttet allerede inden debatten var startet....

M.v.h.


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg er nu ret enig med Tumle, men jeg har sikkert også misforstået noget.

Jeg synes dog der er lidt tudefjæs over at ens nyindkøbte tv ikke har fået så god anmeldelse som man forventede. Men hvis man selv er tilfreds med tv'et kan det så ikke gøre ligemeget.. Medmindre man er træt af at rigtig mange nu synes man har købt et noget ringere tv end man troede.

jeg har altid haft stor tiltro til Flatpanels' anmeldelser og det har jeg stadig.

Helt enig, og godt formuleret Wink


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Jeg sætter nu pris på at anmelderne skriver det de oplever frem for at feje skidtet ind under gulvtæppet. Om noget er det da -mere- troværdigt end at bytte ud indtil man får en "golden sample" der er lige så god som den de andre tilfældigvis fik. Der er intet nyt i at der er eksemplar variationer og det kan ikke afgøres hvilket af to eksemplarer af et tv der falder uden for normalen, hvis man kun har to. Det eneste man får ud af det er at konstatere at de evt ikke er ens, hvilket i sig selv bør give anledning til panderynken, når der er tale om årets topmodel.
 
Kritikken minder lidt om plasma dagene hvor en nogen bare ikke ville tro på at andre havde bøvl med burn in og retention, for deres eksemplar fejlede jo ikke noget.
Jeg har det sådan, at når jeg læser en anmeldelse, så går jeg ud fra, at det anmeldte er repræsentativt for det anmeldte produkt. Jeg skal ikke begynde at stille spørgsmål ved, og det anmeldte ligger inden for rammerne af de andre tilsvarende enheder fra samme producent.

Jeg ved godt at der er en tendens til, at mange mener en anmelder der har en masse kritikpunkter er mere troværdig end en anmelder der har færre kritikpunkter. Naturligvis skal der ikke fejes noget gulvtæppet, det har ingen interesse i.

En af anmelderne af CX800 skrev i sin anmeldelse, at det er er svært at være anmelder, når der ikke er ret meget at kritisere (måske lidt med tanke på, hvad jeg skrev ovenover).

Jeg må så erkende, at samtlige øvrige anmeldere, mig selv - og vel omkring 150 købere/brugere af CX800 -  som jeg har kendskab til,  alle er blevet beæret med tildeling af et "Golden Sample" af CX800. Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg er nu ret enig med Tumle, men jeg har sikkert også misforstået noget.

Jeg synes dog der er lidt tudefjæs over at ens nyindkøbte tv ikke har fået så god anmeldelse som man forventede. Men hvis man selv er tilfreds med tv'et kan det så ikke gøre ligemeget.. Medmindre man er træt af at rigtig mange nu synes man har købt et noget ringere tv end man troede.

jeg har altid haft stor tiltro til Flatpanels' anmeldelser og det har jeg stadig.

Hvis det er mig du har i tankerne som tudefjæs omkring mit nye CX800, så kan du glemme alt omkring det. Jeg er stjerne lykkelig for mit CX800 som mere end opfylder min forventninger. Det kan en anmeldelse fra Flatpanels ikke ændre en tøddel på - i dette tilfælde nærmest tvært om.

Men jeg har nu også altid været tilhænger af Flatpanels anmeldelser, som jeg fandt både dybdegående og ærlige. Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:48
Jeg kan godt finde et par tråde hvor folk har eksemplarer af CX800/802, som både har clouding og streger på panelet. Vores eksemplar er ikke det eneste i verden.
Som anmelder må man vel gå ud fra, at det eksemplar man modtager - som er stemplet og afsat til test! - er noget producenten mener er repræsentativt. Om det så er sorteret på forhånd kan man få lov at spinde konspirationsteorier på alt hvad man lyster, men et "review sample" må være tiltænkt et review!

Og vi måler ikke på et ekstra eksemplar pga. furore i forum. Vi havde kontakt til Panasonic inden udgivelsen af testen, men der er noget logistik der lige skal falde på plads mht. levering af TV, så vi har ikke en dato på genmåling endnu.

Edit: Mener du at vore anmeldelser ikke længere er ærlige...? Der vil være forskel på dybden afhængigt af hvor mange andre eksemplarer fra samme serie vi har testet, men ærligheden skulle helst være den samme.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan godt finde et par tråde hvor folk har eksemplarer af CX800/802, som både har clouding og streger på panelet. Vores eksemplar er ikke det eneste i verden.
Som anmelder må man vel gå ud fra, at det eksemplar man modtager - som er stemplet og afsat til test! - er noget producenten mener er repræsentativt. Om det så er sorteret på forhånd kan man få lov at spinde konspirationsteorier på alt hvad man lyster, men et "review sample" må være tiltænkt et review!

Og vi måler ikke på et ekstra eksemplar pga. furore i forum. Vi havde kontakt til Panasonic inden udgivelsen af testen, men der er noget logistik der lige skal falde på plads mht. levering af TV, så vi har ikke en dato på genmåling endnu.

Edit: Mener du at vore anmeldelser ikke længere er ærlige...? Der vil være forskel på dybden afhængigt af hvor mange andre eksemplarer fra samme serie vi har testet, men ærligheden skulle helst være den samme.

Jeg ved ikke om dit indlæg er møntet på mig Torben, men i så fald, skal du bemærke indstillingerne på de TV som f.eks. har oplevet lidt problemer. Men omvendt, der er naturligvis variationer på paneler - det er der fra TV fra alle producenter.

Naturligvis skal du da gå ud fra at det modtagne er i  orden - indtil du måske mistænker noget andet selvSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg er nu ret enig med Tumle, men jeg har sikkert også misforstået noget.

Jeg synes dog der er lidt tudefjæs over at ens nyindkøbte tv ikke har fået så god anmeldelse som man forventede. Men hvis man selv er tilfreds med tv'et kan det så ikke gøre ligemeget.. Medmindre man er træt af at rigtig mange nu synes man har købt et noget ringere tv end man troede.

jeg har altid haft stor tiltro til Flatpanels' anmeldelser og det har jeg stadig.


Hvis det er mig du har i tankerne som tudefjæs omkring mit nye CX800, så kan du glemme alt omkring det. Jeg er stjerne lykkelig for mit CX800 som mere end opfylder min forventninger. Det kan en anmeldelse fra Flatpanels ikke ændre en tøddel på - i dette tilfælde nærmest tvært om.

Men jeg har nu også altid været tilhænger af Flatpanels anmeldelser, som jeg fandt både dybdegående og ærlige. Smile


Ja det var nemlig dig, Hother, jeg mente i dette tilfælde Men jeg synes nu tit at dette er reaktionen fra folk i samme situation. Men pyt, så længe du er rigtig glad for dit tv så er det jo helt fint:)

Havde selv overvejet tv'et men nu venter jeg i hvert fald lige til Flatpanels får det andet tv til test.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg er nu ret enig med Tumle, men jeg har sikkert også misforstået noget.

Jeg synes dog der er lidt tudefjæs over at ens nyindkøbte tv ikke har fået så god anmeldelse som man forventede. Men hvis man selv er tilfreds med tv'et kan det så ikke gøre ligemeget.. Medmindre man er træt af at rigtig mange nu synes man har købt et noget ringere tv end man troede.

jeg har altid haft stor tiltro til Flatpanels' anmeldelser og det har jeg stadig.


Hvis det er mig du har i tankerne som tudefjæs omkring mit nye CX800, så kan du glemme alt omkring det. Jeg er stjerne lykkelig for mit CX800 som mere end opfylder min forventninger. Det kan en anmeldelse fra Flatpanels ikke ændre en tøddel på - i dette tilfælde nærmest tvært om.

Men jeg har nu også altid været tilhænger af Flatpanels anmeldelser, som jeg fandt både dybdegående og ærlige. Smile


Ja det var nemlig dig, Hother, jeg mente i dette tilfælde Men jeg synes nu tit at dette er reaktionen fra folk i samme situation. Men pyt, så længe du er rigtig glad for dit tv så er det jo helt fint:)

Havde selv overvejet tv'et men nu venter jeg i hvert fald lige til Flatpanels får det andet tv til test.
Det er du jo i din gode ret til at vente på - alternativt læs de 4-5 andre anmeldelser om CX800 som du kan finde på nettet, hvoraf mindst de 3 af anmeldelserne er mindst lige så professionelle og dybdegående.

Alt vel i det jyske?Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Naturligvis skal du da gå ud fra at det modtagne er i  orden - indtil du måske mistænker noget andet selvSmile

Du lægger ord i munden på mig. Jeg har ikke skrevet, at eksemplaret er defekt. Du frabeder selv at man tolker på dine indlæg, så jeg vil bede dig udvise samme respekt. Jeg tror ikke panelet er defekt, men som altid så sender vi kritik tilbage til producenten før vi publicerer en test og her gjorde vi blot opmærksom på, at eks. clouding og billedprofiler ikke matchede det vi så på CX700. Det er IKKE det samme som at indikere, at noget er i stykker!

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:16
Jeg kan ærlig talt ikke se, hvad Flatpanels skulle have ud af at skrive andet end det de oplever med skærmen. I øvrigt skal man da ikke kun købe et tv ud fra hvad anmeldelserne siger, men ud og se det eller få det hjem på prøve. Det har jeg da erfaret med det i anmeldelserne meget udskældte Sony w955.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Naturligvis skal du da gå ud fra at det modtagne er i  orden - indtil du måske mistænker noget andet selvSmile

Du lægger ord i munden på mig. Jeg har ikke skrevet, at eksemplaret er defekt. Du frabeder selv at man tolker på dine indlæg, så jeg vil bede dig udvise samme respekt. Jeg tror ikke panelet er defekt, men som altid så sender vi kritik tilbage til producenten før vi publicerer en test og her gjorde vi blot opmærksom på, at eks. clouding og billedprofiler ikke matchede det vi så på CX700. Det er IKKE det samme som at indikere, at noget er i stykker!
Beklager - jeg mente at jeg svarede på det du skrevSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Jeg kan ærlig talt ikke se, hvad Flatpanels skulle have ud af at skrive andet end det de oplever med skærmen. I øvrigt skal man da ikke kun købe et tv ud fra hvad anmeldelserne siger, men ud og se det eller få det hjem på prøve. Det har jeg da erfaret med det i anmeldelserne meget udskældte Sony w955.

Jamen Flatpanels har bestemt beskrevet det de oplevede - ingen tvivl om det. Og jeg er ganske enig i, at man selv skal ud og se "Føle"Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

I øvrigt skal man da ikke kun købe et tv ud fra hvad anmeldelserne siger...


Lige nøjagtig hér rammer du en del af problemstillingen, da rigtig mange ikke er i stand til, selv at bedømme noget som helst, og netop køber skærm efter anmeldelser! De første 5 har allerede meldt ud, at de nu ikke vil/skal have et CX800. Og det på baggrund af én anmeldelse af én skærm!
Det er faktisk rystende, så viljeløse nogle kan være...

M.v.h.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:45
 
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Jeg sætter nu pris på at anmelderne skriver det de oplever frem for at feje skidtet ind under gulvtæppet. Om noget er det da -mere- troværdigt end at bytte ud indtil man får en "golden sample" der er lige så god som den de andre tilfældigvis fik. Der er intet nyt i at der er eksemplar variationer og det kan ikke afgøres hvilket af to eksemplarer af et tv der falder uden for normalen, hvis man kun har to. Det eneste man får ud af det er at konstatere at de evt ikke er ens, hvilket i sig selv bør give anledning til panderynken, når der er tale om årets topmodel.
 
Kritikken minder lidt om plasma dagene hvor en nogen bare ikke ville tro på at andre havde bøvl med burn in og retention, for deres eksemplar fejlede jo ikke noget.


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jeg har det sådan, at når jeg læser en anmeldelse, så går jeg ud fra, at det anmeldte er repræsentativt for det anmeldte produkt. Jeg skal ikke begynde at stille spørgsmål ved, og det anmeldte ligger inden for rammerne af de andre tilsvarende enheder fra samme producent.


Det gør du jo ikke. Tvært imod går hele kritikken på at det eksemplar der er anmeldt hos flatpanels, efter din og andres mening, falder uden for normalen i den serie. Det baserer du på dit eget eksemplar og hvad du har læst i andre anmeldelser som du åbenbart anser for at være mere troværdige.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



Jeg ved godt at der er en tendens til, at mange mener en anmelder der har en masse kritikpunkter er mere troværdig end en anmelder der har færre kritikpunkter. Naturligvis skal der ikke fejes noget gulvtæppet, det har ingen interesse i.


OK, det er din oplevelse. Det mener jeg ikke og det var heller ikke det jeg skrev.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


En af anmelderne af CX800 skrev i sin anmeldelse, at det er er svært at være anmelder, når der ikke er ret meget at kritisere (måske lidt med tanke på, hvad jeg skrev ovenover).

 
OK. Det lyder pænt fantasiforladt at vedkommende ikke kan beskrive hvad der er godt eller bedre ved et apparat frem for et andet mindre godt, men hvorfor skriver du det til mig?

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jeg må så erkende, at samtlige øvrige anmeldere, mig selv - og vel omkring 150 købere/brugere af CX800 -  som jeg har kendskab til,  alle er blevet beæret med tildeling af et "Golden Sample" af CX800. Smile


Lyder som et tal du her trukket lige ud af den blå luft.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

I øvrigt skal man da ikke kun købe et tv ud fra hvad anmeldelserne siger...


Lige nøjagtig hér rammer du en del af problemstillingen, da rigtig mange ikke er i stand til, selv at bedømme noget som helst, og netop køber skærm efter anmeldelser! De første 5 har allerede meldt ud, at de nu ikke vil/skal have et CX800. Og det på baggrund af én anmeldelse af én skærm!
Det er faktisk rystende, så viljeløse nogle kan være...

M.v.h.

Helt enig, og det er også det som chokerede mig, at anmeldelser har så stor magt, at man fravælger et TV ud fra en anmeldelse, når flere andre lige så professionelle anmeldelser kommer frem til et noget andet resultat. Folk er meget lidt kritiske, sådan virker det i det mindsteSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:57
@Trumle, læs anmeldelsen på Avforums - her er 2, og 1 på HDTV. Du kan sikkert finde siderne. Derudover kan du finde anmeldelse på What HIFI, som nu ikke er specielt dybdegående, men resultatet er det samme som øvrige. Desuden findes der også en belgisk anmeldelse som er på linie med øvrige.

Nej ikke taget ud af den blå luft, jeg deltager i avforums 3 tråde om CX800 - med lidt skiftende deltagelse, men jeg følger bestemt med, og herudover har jeg kontakt til flere danske CX800 ejere.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Trumle, læs anmeldelsen på Avforums - her er 2, og 1 på HDTV. Du kan sikkert finde siderne. Derudover kan du finde anmeldelse på What HIFI, som nu ikke er specielt dybdegående, men resultatet er det samme som øvrige. Desuden findes der også en belgisk anmeldelse som er på linie med øvrige.

Nej ikke taget ud af den blå luft, jeg deltager i avforums 3 tråde om CX800 - med lidt skiftende deltagelse, men jeg følger bestemt med, og herudover har jeg kontakt til flere danske CX800 ejere.




Men Hother, købte du ikke også dit tv, uden at have set det "i levende live", og baseret på andres anmeldelser?

Det er vel ikke bedre at tilvælge et tv pga. en anmeldelse, end det er at fravælge det af samme grund.

Jeg skal da være ærlig og sige jeg havde overvejet dette tv, men er nu kommet i tvivl om det er merprisen værd, i forhold til eks Sony, Samsung mv.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Trumle, læs anmeldelsen på Avforums - her er 2, og 1 på HDTV. Du kan sikkert finde siderne. Derudover kan du finde anmeldelse på What HIFI, som nu ikke er specielt dybdegående, men resultatet er det samme som øvrige. Desuden findes der også en belgisk anmeldelse som er på linie med øvrige.

Nej ikke taget ud af den blå luft, jeg deltager i avforums 3 tråde om CX800 - med lidt skiftende deltagelse, men jeg følger bestemt med, og herudover har jeg kontakt til flere danske CX800 ejere.




Men Hother, købte du ikke også dit tv, uden at have set det "i levende live", og baseret på andres anmeldelser?

Det er vel ikke bedre at tilvælge et tv pga. en anmeldelse, end det er at fravælge det af samme grund.

Jeg skal da være ærlig og sige jeg havde overvejet dette tv, men er nu kommet i tvivl om det er merprisen værd, i forhold til eks Sony, Samsung mv.

Jo da - det har jeg beskrevet i min Bio-tråd. Det var nogle lidt specielle omstændigheder omkring overdragelse af mit AX800 - og indkøb af det nye. Når jeg ikke selv så CX800 inden min bestilling skyldes det jo, at 2 af mine gode venner og meget prof inden for AV så TV´et, og gennemgik dette på en Frankfurt udstilling. Der blev herfra givet meget fine tilbagemeldinger, og som efterfølgende stemte helt overens med anmeldelserne.

Jeg havde jo muligheden for at levere TV´et tilbage hvis jeg ikke var tilfreds. Det blev jo bestilt allerede i april.

Jeg synes bestemt at du skal gå ud og se både CX800 og de øvrige TV du har i tankerneSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Trumle, læs anmeldelsen på Avforums - her er 2, og 1 på HDTV. Du kan sikkert finde siderne. Derudover kan du finde anmeldelse på What HIFI, som nu ikke er specielt dybdegående, men resultatet er det samme som øvrige. Desuden findes der også en belgisk anmeldelse som er på linie med øvrige.

Nej ikke taget ud af den blå luft, jeg deltager i avforums 3 tråde om CX800 - med lidt skiftende deltagelse, men jeg følger bestemt med, og herudover har jeg kontakt til flere danske CX800 ejere.


 
Jeg er ikke i tvivl om at man kan finde positive anmeldelser af det pågældende TV. Det jeg ikke forstår er hvordan det invaliderer det der er skrevet på Flatpanels. Flatpanels må formodes at have skrevet om det de har oplevet med det eksemplar de har fået til test. Hvad skulle de ellers gøre.
Nu får de så et andet til test, som kan vise sig at være bedre. Hvad viser det så hvis det er bedre? At det første var defekt eller at der i den pågældende serie kan være eksemplarvariationer som man selv skal være OBS på. Det ved du ikke en pind om. Du ved heller ikke om man ville kunne få byttet sit TV hvis man fik et der var som det flatpanles først fik til test, og du ved heller ikke om hele balladen alene skyldes at forskellige individer bedømmer ens-ydende apparater forskelligt.

Hvad nu hvis det næste er lige sådan som det første. Hvad vil du så konkludere ud af det?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Trumle, læs anmeldelsen på Avforums - her er 2, og 1 på HDTV. Du kan sikkert finde siderne. Derudover kan du finde anmeldelse på What HIFI, som nu ikke er specielt dybdegående, men resultatet er det samme som øvrige. Desuden findes der også en belgisk anmeldelse som er på linie med øvrige.

Nej ikke taget ud af den blå luft, jeg deltager i avforums 3 tråde om CX800 - med lidt skiftende deltagelse, men jeg følger bestemt med, og herudover har jeg kontakt til flere danske CX800 ejere.


 
Jeg er ikke i tvivl om at man kan finde positive anmeldelser af det pågældende TV. Det jeg ikke forstår er hvordan det invaliderer det der er skrevet på Flatpanels. Flatpanels må formodes at have skrevet om det de har oplevet med det eksemplar de har fået til test. Hvad skulle de ellers gøre.
Nu får de så et andet til test, som kan vise sig at være bedre. Hvad viser det så hvis det er bedre? At det første var defekt eller at der i den pågældende serie kan være eksemplarvariationer som man selv skal være OBS på. Det ved du ikke en pind om. Du ved heller ikke om man ville kunne få byttet sit TV hvis man fik et der var som det flatpanles først fik til test, og du ved heller ikke om hele balladen alene skyldes at forskellige individer bedømmer ens-ydende apparater forskelligt.

Hvad nu hvis det næste er lige sådan som det første. Hvad vil du så konkludere ud af det?


Som Flatpanels selv beskriver, så var der afvigelser i billedprofilerne på det testede CX800 - i forhold til tidligere testede 2015 Pana 4K modeller. Faktisk hvis man læser deres test, så er det ikke kalibreret i en ISF profil, men i en THX profil.

Alt det jeg intet ved om..... næh, men det er derfor at jeg slår et slag for, at man selv skal se et kommende TV, og gerne "teste" det i butikken - eller få nogen med i butikken til at hjælpe sig. Og som altid sikre sig en returret hvis man modtager noget man ikke er tilfreds med.

Hvis Flatpanels kommer frem med tilsvarende målinger på et andet CX800, så må min konklusion være, at Panasonic har et problem med deres kvalitetsstyringssystem, for der må ikke være så store forskelle.Smile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 12:43
Lad os lige få fakta på plads. Det der er med i anmeldelsen er THX Cinema-profilen og det er den vi poster settings for. Jeg kalibrerer selv i de andre profiler og der bliver resultatet endnu mere præcist, men der er skruet på så mange ting, at det INGEN mening giver, at poste disse indstillinger. Du vil ikke kunne genbruge dem på noget andet TV end det vi havde til test.

Vores anmeldelser er skrevet ud fra den filosofi, at den skal være retvisende for hvad du kan forvente at få med hjem i stuen. Pro1 profilen gav ikke perfekte resultater (dE<1) før jeg tog fat i 10-punktsjusteringen og så er vi derude, hvor jeg ikke vil smide dem ud til offentlig skue - du prøvede dem jo selv og de passede ikke på dit TV baseret på dit øjemål.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Lad os lige få fakta på plads. Det der er med i anmeldelsen er THX Cinema-profilen og det er den vi poster settings for. Jeg kalibrerer selv i de andre profiler og der bliver resultatet endnu mere præcist, men der er skruet på så mange ting, at det INGEN mening giver, at poste disse indstillinger. Du vil ikke kunne genbruge dem på noget andet TV end det vi havde til test.

Vores anmeldelser er skrevet ud fra den filosofi, at den skal være retvisende for hvad du kan forvente at få med hjem i stuen. Pro1 profilen gav ikke perfekte resultater (dE<1) før jeg tog fat i 10-punktsjusteringen og så er vi derude, hvor jeg ikke vil smide dem ud til offentlig skue - du prøvede dem jo selv og de passede ikke på dit TV baseret på dit øjemål.
Jamen jeg er ikke uenig i dit valg, og heller ikke ud fra mine egne observationer. Men normalt ville du vel typisk kalibrere i en ISF profilSmile

Det pudsige er jo så, at jeg ikke rigtigt kunne benytte dine indstillinger, men sagtens benytte ISF indstillingerne fra et andet TV - selvom jeg jo ikke kan lægge hovedet på blokken og sige at de er 100%, men det ser meget fornuftigt ud. Men senere i år bliver mit TV ISF kalibreret Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 13:02
Hvis du køber dig til en kalibrering, så vil det give mening at få dem lagt i en ISF-profil. Vi arbejder os lidt oppe fra og ned i anmeldelserne, så vi forsøger os med filmprofilerne for at se hvor tæt de kan komme på et godt resultat, og så må vi tage den profil der derefter giver mest mulighed for fintuning uden at efterlade alle uden den rette hardware i støvet.

Når vi nu ikke deler indstillingerne, så kan det i princippet være underordnet hvilken profil finjusteringerne sker i. Når gamma'en er flad og dE-værdierne har nået flueknepper-stadiet, så er jeg som sådan tilfreds.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Trumle, læs anmeldelsen på Avforums - her er 2, og 1 på HDTV. Du kan sikkert finde siderne. Derudover kan du finde anmeldelse på What HIFI, som nu ikke er specielt dybdegående, men resultatet er det samme som øvrige. Desuden findes der også en belgisk anmeldelse som er på linie med øvrige.

Nej ikke taget ud af den blå luft, jeg deltager i avforums 3 tråde om CX800 - med lidt skiftende deltagelse, men jeg følger bestemt med, og herudover har jeg kontakt til flere danske CX800 ejere.


 
Jeg er ikke i tvivl om at man kan finde positive anmeldelser af det pågældende TV. Det jeg ikke forstår er hvordan det invaliderer det der er skrevet på Flatpanels. Flatpanels må formodes at have skrevet om det de har oplevet med det eksemplar de har fået til test. Hvad skulle de ellers gøre.
Nu får de så et andet til test, som kan vise sig at være bedre. Hvad viser det så hvis det er bedre? At det første var defekt eller at der i den pågældende serie kan være eksemplarvariationer som man selv skal være OBS på. Det ved du ikke en pind om. Du ved heller ikke om man ville kunne få byttet sit TV hvis man fik et der var som det flatpanles først fik til test, og du ved heller ikke om hele balladen alene skyldes at forskellige individer bedømmer ens-ydende apparater forskelligt.

Hvad nu hvis det næste er lige sådan som det første. Hvad vil du så konkludere ud af det?


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



Som Flatpanels selv beskriver, så var der afvigelser i billedprofilerne på det testede CX800 - i forhold til tidligere testede 2015 Pana 4K modeller. Faktisk hvis man læser deres test, så er det ikke kalibreret i en ISF profil, men i en THX profil.



Du svarer på noget andet end jeg har skrevet til dig, men ja det konstateres at CX800 har mere skæve farver out of box end det er sædvane på Panasonics top TV og at der skal pilles mere for at få det i orden. Det er da en relevant kritikda det burde kunne forventes at farverne er i orden out of box på et high end TV og da det kun er de aller færreste der får kalibreret deres TV.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Alt det jeg intet ved om..... næh, men det er derfor at jeg slår et slag for, at man selv skal se et kommende TV, og gerne "teste" det i butikken - eller få nogen med i butikken til at hjælpe sig. Og som altid sikre sig en returret hvis man modtager noget man ikke er tilfreds med.

 
Ja det slår du også et slag for, men omme på side et var du knapt så tilbageholdende:

"Som det fremstår nu, så virker Flatpanels anmeldelsen som en restaurantanmelder som lukker restauranten, på en noget betænkelig anmeldelse. Sådan virker det i det mindste på mig."
 
Derfor bør du også kunne svare på spørgsmålene i stedet for at tale uden om.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Hvis Flatpanels kommer frem med tilsvarende målinger på et andet CX800, så må min konklusion være, at Panasonic har et problem med deres kvalitetsstyringssystem, for der må ikke være så store forskelle.Smile


Panasonic har også et problem hvis eksemplar 2 er forskelligt fra eksemplar 1.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Trumle, læs anmeldelsen på Avforums - her er 2, og 1 på HDTV. Du kan sikkert finde siderne. Derudover kan du finde anmeldelse på What HIFI, som nu ikke er specielt dybdegående, men resultatet er det samme som øvrige. Desuden findes der også en belgisk anmeldelse som er på linie med øvrige.

Nej ikke taget ud af den blå luft, jeg deltager i avforums 3 tråde om CX800 - med lidt skiftende deltagelse, men jeg følger bestemt med, og herudover har jeg kontakt til flere danske CX800 ejere.


 
Jeg er ikke i tvivl om at man kan finde positive anmeldelser af det pågældende TV. Det jeg ikke forstår er hvordan det invaliderer det der er skrevet på Flatpanels. Flatpanels må formodes at have skrevet om det de har oplevet med det eksemplar de har fået til test. Hvad skulle de ellers gøre.
Nu får de så et andet til test, som kan vise sig at være bedre. Hvad viser det så hvis det er bedre? At det første var defekt eller at der i den pågældende serie kan være eksemplarvariationer som man selv skal være OBS på. Det ved du ikke en pind om. Du ved heller ikke om man ville kunne få byttet sit TV hvis man fik et der var som det flatpanles først fik til test, og du ved heller ikke om hele balladen alene skyldes at forskellige individer bedømmer ens-ydende apparater forskelligt.

Hvad nu hvis det næste er lige sådan som det første. Hvad vil du så konkludere ud af det?


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



Som Flatpanels selv beskriver, så var der afvigelser i billedprofilerne på det testede CX800 - i forhold til tidligere testede 2015 Pana 4K modeller. Faktisk hvis man læser deres test, så er det ikke kalibreret i en ISF profil, men i en THX profil.



Du svarer på noget andet end jeg har skrevet til dig, men ja det konstateres at CX800 har mere skæve farver out of box end det er sædvane på Panasonics top TV og at der skal pilles mere for at få det i orden. Det er da en relevant kritikda det burde kunne forventes at farverne er i orden out of box på et high end TV og da det kun er de aller færreste der får kalibreret deres TV.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Alt det jeg intet ved om..... næh, men det er derfor at jeg slår et slag for, at man selv skal se et kommende TV, og gerne "teste" det i butikken - eller få nogen med i butikken til at hjælpe sig. Og som altid sikre sig en returret hvis man modtager noget man ikke er tilfreds med.

 
Ja det slår du også et slag for, men omme på side et var du knapt så tilbageholdende:

"Som det fremstår nu, så virker Flatpanels anmeldelsen som en restaurantanmelder som lukker restauranten, på en noget betænkelig anmeldelse. Sådan virker det i det mindste på mig."
 
Derfor bør du også kunne svare på spørgsmålene i stedet for at tale uden om.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Hvis Flatpanels kommer frem med tilsvarende målinger på et andet CX800, så må min konklusion være, at Panasonic har et problem med deres kvalitetsstyringssystem, for der må ikke være så store forskelle.Smile


Panasonic har også et problem hvis eksemplar 2 er forskelligt fra eksemplar 1.


Er det med individerne jeg taler uden om - jamen det er jo logik for burhøns.

Og jeg står nu ved det jeg skriver rundt omkring, og specielt fordi jeg observere at folk lægger så meget vægt på anmeldelser. Derfor brugte jeg eksemplet med restaurant anmeldelsen, netop fordi folk fravælger noget med baggrund i en anmeldelse - ligesom folk fravælger en restaurant med bagrund i en dårlig anmeldelse - hvilket kan være helt hen i vejret.

Jamen jeg er ikke uenig omkring Panasonic´s problem, det anmeldte TV mener jeg aldrig skulle have været ud af fabrikken.

Hvis der er mere jeg er suset uden om - så gentag det kort. Mit svar kommer godt nok først til aften, for nu skal jeg ud og spise med kniv og gaffelTongue   


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 13:17
Hvis du mener at det omtalte TV ikke skulle have været ude af fabrikken, hvorfor skyder du så på flatpanels anmeldelse. Det giver ingen mening, men det er der jo ikke noget nyt i. Du væver som vanligt rundt i argumenterne, så du til sidst ikke ved hvad du selv argumentere for.
 
EDIT: Omformuleret af hensyn til meningen.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 13:20
Igen... slap nu lidt af med den her "den skulle have været brændt på bålet"-attitude. Den har lidt DSE og noget lys i hjørnet. Farveprofilerne kunne være bedre, men det skrev vi også for CX700. Det er jo altså ikke fordi vi har givet den dumpekaraktér og stemplet 800-serien som noget bras. Den får en samlet score på 70% og 75% i billedkvalitet (LGs flade OLED får 90%). Hvis der ikke var clouding, så var det endnu bedre, så skulle vi ikke skrue lidt ned for tudefjæset

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 13:57
Det er lidt uklart hvem du skriver til, men hvis det er til mig vil jeg lige slå fast at at jeg argumenterer for at Hothers og Henriks Kritik af jeres anmeldelse er urimelig. Ikke at et CX800 er noget skrammel der skal brændes på et bål :-) Det ved jeg ikke noget om, men det er ikke den fornemmelse jeg få efter at have læst jeres anmeldelse.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 14:03
Nej, det var nu ikke rettet mod dig. Du nåede lige at klemme et indlæg før mit blev postet.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 14:27
Jeg mangler stadig at få at vide, hvordan du i konklusionen kan skrive "dårlige fjernbetjeninger"!?

Fjernbetjeningerne er ikke mere retningsbestemte, end hos konkurrerende mærker - tværtimod.
De er ikke udstyret med knapper der ikke virker. Fjernbetjeningen er let overskuelig, med ikke for mange knapper, som ydermere har forskellig størrelse. Den går ikke fra hinanden, under brug og den ligger faktisk godt i hånden.
Så hvor er det lige, at CX800's fjernbetjening er dårlig? Altså ud over, at du synes at den virker for billig?
I min verden en helt forkert måde at konkludere, at du - personligt - ikke finder fjernbetjeningen "fin nok".

M.v.h.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen jeg er ikke uenig omkring Panasonic´s problem, det anmeldte TV mener jeg aldrig skulle have været ud af fabrikken.


Men det mente Panasonic at det skulle!
Gad vide hvor mange andre der har læst de gode anmeldelser og købt tv ud fra dem - og endt ud med et eksemplar som det flatpanels har haft til test?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 14:42
Den er for stor, knapperne sidder dårligt og du skal flytte den frem og tilbage i hånden for at nå tasterne. Den er udført i plastic vs sidste års model i metal og så er navigationstasterne (pilene) dårlige at trykke på pga den kant ringen har. Lad os springe touch-remoten over - den kan selv du ikke være tilfreds med?

Hvilke knapper virker ikke hos andre producenter og hvilke falder fra hinanden? Hvis du henviser til vores test af JS9505, så havde den været med på messe og remoten havde været tabt.

Edit: hvis en anmeldelse ikke skal være min personlige holdning, hvad skal det så være? Du kan da selv glo på billeder på nettet hvis du vil have det serveret uden kommentatorspor? Jeg har det fint med at du er uenig. Jeg prøver ikke at overbevise dig...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 17:39
Fair nok ,at bla tilfredse ejere af Pana 800' eren mener ,at man generelt selv skal ud at opleve diverse TV - og ikke ligge købsbeslutningen i hænderne på et test- site . Nu ligger det bare sådan at Otto Jørgensen før - meget overbevisende - har forklaret hvorfor menig mand ikke har en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet - ved at sammeligne på forskellige TV . Og det er nu en gang også voldsomt omstændigt at få feks et 65" hjem på prøve m returret osv . .
Med det in mente , vil jeg da selv til enhver tid tage udgangspunkt i et seriøst testsite som jeg har tillid til , - og så tage den derfra . Og Flatpanels kompetencer og troværdighed er i mine øjne langt fra skudt i sænk via denne anmeldelse - tværtimod !

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 17:42
Det lader desværre til at vi kun kan få en 65" model sendt hertil - de har ikke en 55" klar. Det er to forskellige paneler de bruger, så det vil være tvivlsomt hvilke konklusioner man kan træffe baseret på måling af den.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 17:46
Send den hertil, så skal jeg nok teste den


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok ,at bla tilfredse ejere af Pana 800' eren mener ,at man generelt selv skal ud at opleve diverse TV - og ikke ligge købsbeslutningen i hænderne på et test- site . Nu ligger det bare sådan at Otto Jørgensen før - meget overbevisende - har forklaret hvorfor menig mand ikke har en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet - ved at sammeligne på forskellige TV . Og det er nu en gang også voldsomt omstændigt at få feks et 65" hjem på prøve m returret osv . .
Med det in mente , vil jeg da selv til enhver tid tage udgangspunkt i et seriøst testsite som jeg har tillid til , - og så tage den derfra . Og Flatpanels kompetencer og troværdighed er i mine øjne langt fra skudt i sænk via denne anmeldelse - tværtimod !


Man kan jo vælge at at handle i en seriøs forretning, hvor du kan få et nyt TV pakket op og få tjekket billedkvalitet, inden du får det hjem. Så er der ikke noget med returnering o.s.v.

Og jeg mener at det meget nemt f.eks. at spotte hvilke TV, som har clouding, dirty screen o.s.v. Men ja, en reel billedkvalitetgengivelse er svær at sammenligne direkte.

M.v.h.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 18:21
Hvis Hother ikke havde købt netop dette tv
så havde der slet og ret ikke været nogen debat omkring dette tv

sjovt at der altid er debat om et tv som Hother har købt


Ja jeg har bestemt tiltro til flatpanels.dk

Det er bestemt ikke noget dårligt tv, men har bare nogle fejl
og så må man gør op med sig selv om man kan leve med disse fejl

Når der kommer en test af en Oled 4k tv, starter denne debat fra nul
Hvis altså Hother køber en


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok ,at bla tilfredse ejere af Pana 800' eren mener ,at man generelt selv skal ud at opleve diverse TV - og ikke ligge købsbeslutningen i hænderne på et test- site . Nu ligger det bare sådan at Otto Jørgensen før - meget overbevisende - har forklaret hvorfor menig mand ikke har en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet - ved at sammeligne på forskellige TV . Og det er nu en gang også voldsomt omstændigt at få feks et 65" hjem på prøve m returret osv . .
Med det in mente , vil jeg da selv til enhver tid tage udgangspunkt i et seriøst testsite som jeg har tillid til , - og så tage den derfra . Og Flatpanels kompetencer og troværdighed er i mine øjne langt fra skudt i sænk via denne anmeldelse - tværtimod !


Man kan jo vælge at at handle i en seriøs forretning, hvor du kan få et nyt TV pakket op og få tjekket billedkvalitet, inden du får det hjem. Så er der ikke noget med returnering o.s.v.

Og jeg mener at det meget nemt f.eks. at spotte hvilke TV, som har clouding, dirty screen o.s.v. Men ja, en reel billedkvalitetgengivelse er svær at sammenligne direkte.

M.v.h.
Hvordan finder menig mand så ud af hvad for en forretning der er seriøs (hvis du med seriøs mener en der kan fortælle dig hvad for et tv der har den bedste billede kvalitet). Måske ved at læse anmeldser af forretninger.
 



-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 19:27
Ville faktisk også have en liste med seriøse forhandler.

Personligt ville jeg også give lidt ekstra for et tv var testet for coluding fejl når vi snakker topmodeller.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 19:53
Med seriøs forretning mener jeg en forretning, hvor du efter du har fundet det TV du vil have, pakker det nye TV ud, og lader dig tjekke det for evt. clouding og DSE.

Det Otto taler om, er ikke clouding/uniformitet og DSE, da disse ting er nemme at se med det blotte øje. Det Otto taler om, er ting som gamma, kontrast, farvekurver og til dels betragtningsvinkel.

M.v.h.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 20:19
Mener du virkelig at man i en seriøs forretning selv skal stå og pakke et 50+" TV til 20.000+,- op, og tilslutte det for selv at kontrollere om det nu også er i orden. Håber ved gud at du tager pis på os og at det ikke er et udtryk for den generelle holdning i radio/TV branchen.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Med seriøs forretning mener jeg en forretning, hvor du efter du har fundet det TV du vil have, pakker det nye TV ud, og lader dig tjekke det for evt. clouding og DSE.

Det Otto taler om, er ikke clouding/uniformitet og DSE, da disse ting er nemme at se med det blotte øje. Det Otto taler om, er ting som gamma, kontrast, farvekurver og til dels betragtningsvinkel.

M.v.h.

Og hvis det første tv ikke opfylder dine krav, vil du så mene, at selv den seriøse forhandler lader dig pakke x antal tv ud?

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Mener du virkelig at man i en seriøs forretning selv skal stå og pakke et 50+" TV til 20.000+,- op, og tilslutte det for selv at kontrollere om det nu også er i orden. Håber ved gud at du tager pis på os og at det ikke er et udtryk for den generelle holdning i radio/TV branchen.


Man skal ikke selv - det hjælper butikken selvfølgelig med!
Og ja, det mener jeg seriøst! Jeg ville til hver en tid, gøre dette for en kunde, og har i min tid i branchen også været med til det, et par gange. Vil man sælge noget, eller vil man ikke!

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 21:03
JeTex. Hvis der er et kendt problem, f.eks. med clouding på nogle modeller, og ikke andre, så ja! Vil man sælge noget, eller vil man ikke?

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 21:06
Bent Petersson herindefra, forlangte det samme, da han købte et Samsung - i El-Giganten mener jeg det var. Og dette efterkom butikken.
Jeg ser ikke problemet, hvis man som forhandler, vil tages seriøs!
Jeg er sikker på at forhandler som PP Radio i Århus, også gør dette, hvis kunden ønsker det!

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hvis Hother ikke havde købt netop dette tv
så havde der slet og ret ikke været nogen debat omkring dette tv

sjovt at der altid er debat om et tv som Hother har købt


Ja jeg har bestemt tiltro til flatpanels.dk

Det er bestemt ikke noget dårligt tv, men har bare nogle fejl
og så må man gør op med sig selv om man kan leve med disse fejl

Når der kommer en test af en Oled 4k tv, starter denne debat fra nul
Hvis altså Hother køber en
¨¨

Jamen du har da sikkert ret, men sikkert fordi at jeg kender det omtalte TV så godt som jeg gør - ellers havde jeg jo ikke baggrund for at opponere.

Men æhhh... det var nu ikke mig der startede denne tråd.

Og som skrevet flere gange før, så har jeg bestemt altid været glad for Flatpanels test, men jeg står bestemt ved mit første indlæg i tråden.

Men jeg indrømmer gerne, at jeg trækker en del på smilebåndet - også i denne tråd. Det er som jeg læser indlæggene, ikke ganske mange der har sat sig ind i hvad emnet egentlig drejer sig sig om - og det gælder bestemt også dig. Men en mening det har I, hvad enten den er relevant for emnet eller ej.

Tænk hvis bare én havde spurgt mig hvad jeg opponere i mod på Flatpanels test - men nej.

Desværre er udviklingen også her på siden, at man går mere efter personer end emnet - og det er jo bestemt også nemmereWink

Nu afventer jeg spændt på de kommende målinger hos Flatpanels Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Der røg det tv lige af ønskelisten.. Det er ikke et dyrt tv men det blev det så lige alligevel når det ikke er bedre end det viser sig..


Spis nu brød til! Der kan være tale om et eksemplar, som ikke er optimalt, og som ikke burde have forladt fabrikken.
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg mener ligeledes at der kan være tale om, at panelet ligger udenfor soec's, hvad angår clouding, og ikke burde have været monterer i et TV/forladt fabrikken! For som Hother skriver - det er meget sigende at INGEN, hverken testere eller nye ejere, har påtalt fænomenet.

Jeg er helt med på, at der kan være variationer. Men de må kun være der til en vis grænse. Og så er det op til Panasonic, efterfølgende, at kører hård proces på det, og ombytte de skærme, som eventuelt måtte have clouding.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fair nok ,at bla tilfredse ejere af Pana 800' eren mener ,at man generelt selv skal ud at opleve diverse TV - og ikke ligge købsbeslutningen i hænderne på et test- site . Nu ligger det bare sådan at Otto Jørgensen før - meget overbevisende - har forklaret hvorfor menig mand ikke har en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet  
 

Man kan jo vælge at at handle i en seriøs forretning, hvor du kan få et nyt TV pakket op og få tjekket billedkvalitet, inden du får det hjem. Så er der ikke noget med returnering o.s.v.

Og jeg mener at det meget nemt f.eks. at spotte hvilke TV, som har clouding, dirty screen o.s.v. Men ja, en reel billedkvalitetgengivelse er svær at sammenligne direkte.

M.v.h.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Med seriøs forretning mener jeg en forretning, hvor du efter du har fundet det TV du vil have, pakker det nye TV ud, og lader dig tjekke det for evt. clouding og DSE.

Det Otto taler om, er ikke clouding/uniformitet og DSE, da disse ting er nemme at se med det blotte øje. Det Otto taler om, er ting som gamma, kontrast, farvekurver og til dels betragtningsvinkel.

M.v.h.

Hej Henrik

Der må være noget af det du skriver jeg ikke forstår rigtigt, så nu prøver jeg lige at skrive hvad jeg læser/tror at du mener.

1)"Du mener at der kan være tale om, at panelet ligger udenfor soec's" ergo et tv som en køber vil kunne få ombyttet / repareret. 

2) Om det eksemplar man er ved at købe har de problemer undersøger man ingen købet sammen med en seriøs forhandler.

3) Hr og Fru DK bør ikke vælge tv type ud fra test.

4) Hr og Fru DK har ikke en kina mands chance for et evaluere den reelle billedkvalitet (en reel billedkvalitetgengivelse er svær at sammenligne direkte).

Er det korrekt at disse fire punkter er udtryk for holdninger som du har?




-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu afventer jeg spændt på de kommende målinger hos Flatpanels Smile





Som nævnt for et par timer siden, så kan de ikke skaffe en 55" model, så det bliver en målingen af 65" modellen. De to er ikke ens og har endda forskellig dækning af DCI farverum. Hvor der selvfølgelig er fint at få en måling på den - hvilket jeg ikke har set andre steder, så var det dog ikke hvad der var formålet med det her.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu afventer jeg spændt på de kommende målinger hos Flatpanels Smile





Som nævnt for et par timer siden, så kan de ikke skaffe en 55" model, så det bliver en målingen af 65" modellen. De to er ikke ens og har endda forskellig dækning af DCI farverum. Hvor der selvfølgelig er fint at få en måling på den - hvilket jeg ikke har set andre steder, så var det dog ikke hvad der var formålet med det her.

Ups, nå det har jeg ikke set Torben. Eftersom panelet er et andet - som jeg har forstået det, så er målingerne næpee relevante for 55CX800. Men du ved hvor du kan finde et egnet - en halv times kørsel fra digSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 22:49
Ja, men konen har efterhånden fået nok af alle de TV der skal testes for tiden, så udflugter dedikeret til at måle på flere af dem er lige sat på hold. Da vi bor 2 minutter fra Rødovre, så kan jeg dog lige liste mig forbi forhandleren på vej hjem fra arbejde uden at det går ud over familien...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Ja, men konen har efterhånden fået nok af alle de TV der skal testes for tiden, så udflugter dedikeret til at måle på flere af dem er lige sat på hold. Da vi bor 2 minutter fra Rødovre, så kan jeg dog lige liste mig forbi forhandleren på vej hjem fra arbejde uden at det går ud over familien...

Kunne bestemt også være en god idé Torben. Jeg kan jo godt forstå fruen og digSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue