Print side | Luk vindue

Sonos lang tid om at starte ny sang

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141321
Udskrevet den: 19-Maj-2025 kl. 12:21


Emne: Sonos lang tid om at starte ny sang
Skrevet af: mainleif
Emne: Sonos lang tid om at starte ny sang
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 16:58
Hej jeg har i lang tid haft en sonos connect som har virket uden problemer og når man skifter sang direkte i køen eller vælger "næste sang", så starter den med det samme den nye sang. Nu har jeg så fået en sonos:amp på prøve og blev bedt om at opdatere android sonos appen samt selve sonos:amp. Nu er problemet at når man starter musik eller blot skifter sang så går der ca 8 sekunder før der kommer lyd i højtalerne. Jeg har skiftet tilbage til min gamle sonos connect og nu er problemet det samme her. Er det android appen som giver dette problem eller opdatering af sonos enhederne. Det er ekstrem irriterende at det tager så lang tid at starte musik/skifte sang når det nu virkede rigtig godt hidtil. Ofte sidder man jo og zapper mellem sangene for at finde nogle gode man vil høre. Det kan man ikke rigtig mere når man skal vente 8 sek hver gang, hmm.

Den nye sonos:amp var en afprøvning i forhold til en ven jeg har som måske vil købe en ny. Men med dette problem vil jeg ikke anbefale at købe.

Er der andre som har det problem?

App version er 5.4



Svar:
Skrevet af: mainleif
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 17:32
Jeg kan se at sonos egentlig starter sangene med det samme men at de 8 sekunder der går er noget delay - måske fra yousee play som jeg bruger? Det er ikke sådan at der startes 8 sekunder inde i sangene men der er åbenbart 8 sekunder uden lyd og så starter sangen, hmm.

Kan det mon skyldes at den buffer datastrømmen. Men en buffer på 7-8 sekunder vel alt for høj til musik på en almindelige højhastighed dataforbindelse.


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 18:34
Jeg har lige testet med mit eget og jeg har ca 4-5 sek forsinkelse på yousee play men ingen på lokalt musik.

Sonos 5.4


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 18:57
Ikke et problem her. Har sidste opdate. Bruger TDC play Spotify samt Dezzer. Alle virker med hurtigt skift mellem sange og glidende overgange.

Prøv evt at genstarte router og alle dine sonos enheder.


Skrevet af: therazz
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 20:03
Jeg har de sidste par dage oplevet lignende fra Telmore musik som er det samme som TDC og Yousee

På Spotify er der ingen problemer.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 21:17
Jeg oplever det også med mine lokale FLAC-filer af og til. Tit hvis serveren har stået tændt meget længe uden genstart.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Skodman
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 22:03
Kunne det være fordi glidende overgang er sat til?
Har selv problemet.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 26-Juli-2015 kl. 10:46
Jeg oplever også det delay på YouMusic. Det er kommet efter den seneste Sonos version. Ingen problemer med lokale Flac filer.

J


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 27-Juli-2015 kl. 08:26
Samme problem her på Wimp.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 27-Juli-2015 kl. 16:01
Først var der intet men nu på TDC play. Men fra Dezzer skifter de med det samme


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 27-Juli-2015 kl. 16:48
Jeg har fejlmeldt det hos Sonos. De siger at de har fået flere henvendelser om problemet.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: mainleif
Skrevet den: 28-Juli-2015 kl. 16:32
Jeg har talt med sonos i dag og de siger at det er et problem med yousee play musik og de er i fuld sving med at løse det. Så vidt jeg kunne forstå hænger det meget godt sammen med at problemet startede efter opdatering af appen. Som andre skriver er problemet sikkert det samme på søstrene til yousee - tdc m.v. Personen hos Sonos fortalte at det kører helt uden delays på feks spotify.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 28-Juli-2015 kl. 18:27
Jeg har lige testet mine tjenster.

Spotify, Deezer, Google Music, Tidal samt Wimp skifter alle indenfor et sekund eller ligende.
Men TDC Play har også her en buffer tid på 6-7 sekunder.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:16
Hos mig er der problemer på både Youmusic og Wimp/Tidal med 5-6 sekunders delay. Jeg har fået svar fra den tekniske afdeling hos Sonos og de arbejder på det. De har fået flere henvendelser omkring problemet og på nuværende tidspunkt afsøger de ikke løsninger lokalt hos kunden, men fokuserer på at løse problemet i deres ende. Det er befriende idet det godt kan være lidt tungt når de først skal igennem deres checkliste for at afsøge om problemet ligger i kundens system eller i den tjeneste der benytter.

Jeg har været igennem et par service-procedurer, hvor jeg havde problemer med Wimp på Sonos, og hvor problemet helt tydeligt var i samspillet mellem Sonos' server og Wimp's server, men alligevel skulle man lige hele møllen igennem med at tænde/slukke, kablet/Wireleess, tjekke IP-adresser og DNS mv.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:29
også her desværre.
fint de er obs på problemet og får det løst


Skrevet af: mainleif
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 16:36
Nu har jeg købt spotify og der kan man også gemme sange direkte ned i spotify playlisterne. Så slipper jeg for at bruge sonos playlisterne som man ikke kan lave backup af.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 03-August-2015 kl. 19:26
Jeg er ikke helt sikker på, hvad det svar har med emnet at gøre?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: mainleif
Skrevet den: 28-August-2015 kl. 13:10
Nu er det så en måned siden problemet opstod. Yousee og tdc virker stadigvæk dårligt på sonos :-(


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 28-August-2015 kl. 13:20
Ja, hos mig er det også stadig elendigt med Tidal. Min sag hos Sonos står som "Collecting info".

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 20:30
Jeg har fået et svar fra Sonos, der lyder på en løsning i oktober plus/minus en måned. De skal have mere info fra de andre musiktjenester så de kan løse dem alle på én gang.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: mureren
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 20:58
Tjaah...det er vel ikke optimalt, men dog altid noget problemet er anerkendt!
Jeg har samme problem på Tidal.


-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"


Skrevet af: mureren
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 21:06
I øvrigt må du da gerne dele et link til en evt. post i Sonos forum eller lignende, hvor problemet er beskrevet af dig eller andre.
(det lyder som om du har fået mail-svar...men man ved jo aldrig)


-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 11:13
Det er ikke via forum eller ask.sonos. Det er via en ticket i deres fejlsystem, så den kan jeg ikke linke til. Den er kun synlig når jeg logger ind hos Sonos.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: gah
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 15:11
Blot til orientering.
Hermed en link til Sonos forumet ang. problemet.

https://en.community.sonos.com/announcements-228985/delayed-streams-with-tdc-play-and-yousee-denmark-6730738



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 16:34
https://en.community.sonos.com/announcements-228985/delayed-streams-with-tdc-play-and-yousee-denmark-6730738%20 - link fix


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 18:03
Jeg har lige opdateret mit Sonos til seneste Beta version (6.0), og der ser det ud til at TDC/YOUSee buggen er væk.
Jeg har ihvertfald ikke ventetid på opstart af nye numre.


Skrevet af: mureren
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 18:08
Beta versionen er ikke til iOS :-(
Kan man opdatere hvad der er muligt i sit system alligevel, men fortsætte med version 5.4 på sine iOS devices, og stadig slippe af med fejlen?


-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 18:13
Ja, du kan bare ikke styre udvidede funktioner fra iOS devices, og visse funktioner er ikke tilgængelige på iOS.
Men du kan opdatere dit Sonos fra f.eks. en computer, og så ellers få fordelene på dit Sonos hardware.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 17-November-2015 kl. 06:32
Jeg har fået besked fra Sonos at de har fikset fejlen. Her kører det fint på Tidal og Youmusic.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 17-November-2015 kl. 11:33
Lyder godt, idag altså? for i lørdags havde jeg stadig problemet, når man satte på pause og skulle genoptage afspilning igen.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 17-November-2015 kl. 20:13
Njah, det må vel være kommet med seneste opdatering.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet



Print side | Luk vindue