Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141382 Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 00:00
Hej. Jeg får denne meddelelse når jeg prøver at opdatere til Windivs 10,er der andre der oplever det samme.
Svar: Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 11:06
Da jeg havde nogle HP med Windows 7.1 som skulle opdateres til system 8.1 oplyste HP support at følgende skulle gøres:
Bios skal rettes (F10 under opstart), ”Security” -> Secure Boot Configuration -> Legacy support ”enabled”, Secure Boot “Enabled”, Fast Boot “Enabled” F10 og save and exit.
Bemærk nedenstående sletter alt og laver clean install og kræver du har systemet på skive eller andet (og ikke mindst har backup af egen data) "Hvis partition ikke kan vælges, slet alle drev herefter klik *new og opret nye partitions herefter kan ”den store” vælges og man kan installere systemet på den"
Ved ikke om det kan hjælpe dig videre, og ved ikke om dette gør sig gældende på andre maskiner end HP. Syntes dog det var lidt omstændigt da der trods alt var tale om nye HP maskiner som skulle have system 8.1 fra start, de blev leveret med 7.1 også skulle man selv opdatere.. der var i øvrigt intet info med maskinen som beskrev ovenstående, det måtte jeg finde ud af via deres support, som i øvrigt også klart anbefalede en clean install fremfor opgradering, som han mente før eller siden ville give problemer.. og evt blue screen.
------------- Mvh
René
Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 11:11
nesager skrev:
Hej. Jeg får denne meddelelse når jeg prøver at opdatere til Windivs 10,er der andre der oplever det samme.
Har du hentet Windows 10 et bestemt sted eller fik du bare besked om at den var klar til at blive installeret?
------------- Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Skrevet af: nesager
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 11:15
Hej. Tak for dit svar,det er mulig du har ret,det her er en Medion . Når jeg trykker på det der står med blåt. Få mere at vide om de nye Windovs Pc der er gode kommer man in på Medion Danmarks hjemmmeside. Mvh. nesager Ps. Hvis det skal være så bøvlet med Windovs 10 beholder Windo0vs 7 Pss.Det starter med denne her.
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 11:27
Hej @ Jesper. Den er kommet med automatisk opdatering, men kan ikke indstaleres. Mvh. nesager
Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 11:54
ISO filer kan hentes på Microsofts windowsinsider sider. Samt man kan manuelt sætte opdatering igang hvis man ikke har fået den endnu via denne guide http://m.windowscentral.com/windows-10-upgrade-not-showing-yet-heres-how-manually-trigger-update
------------- Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:08
pmalm skrev:
ISO filer kan hentes på Microsofts windowsinsider sider. Samt man kan manuelt sætte opdatering igang hvis man ikke har fået den endnu via denne guide http://m.windowscentral.com/windows-10-upgrade-not-showing-yet-heres-how-manually-trigger-update
Hej igen. Har nu mest lyst til at forsætte med min Windovs 7. Det eneste der sker at nu efterhånden har prøvet at opdatere 10/15 gange uden held.
Mvh. nesager
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:11
nesager skrev:
pmalm skrev:
Hej igen. Har nu mest lyst til at forsætte med min Windovs 7. Det eneste der sker at nu efterhånden har prøvet at opdatere 10/15 gange uden held.
Mvh. nesager
Det kan under alle omstændigheder bedst betale sig at lave en clean install af Windows 10. Der var samme problem med at updatere fra Windows 8 til Windows 8.1
------------- Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:19
Hej Jesper. Mener du at det vil være bedst at hente den her http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 - http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Hvilken udgave 32/ 64 vession.Den er vel ikke på dansk endnu. Mvh. nesager
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:19
Du kan vel ikke lave en clean install uden først at have installeret opdateringen? Sådan læste jeg i hvert fald deres regler.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:21
Torben Rasmussen skrev:
Du kan vel ikke lave en clean install uden først at have installeret opdateringen? Sådan læste jeg i hvert fald deres regler.
Det vil sige at jeg ikke kan komme videre når jeg ikke kan instalere det jeg får som en opdatering. Mvh. nesager
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:29
Ja, det er sådan jeg læser det. Hvis man ser på Microsofts guide til at installere Win10 på en clean PC, så står der også, at man kun kan springe indtastningen af licensnøglen over, hvis man tidligere har aktiveret Win10 på samme maskine via den gratis opdatering. Se sidste punkt i den her: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10 - http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:36
Torben Rasmussen skrev:
Ja, det er sådan jeg læser det. Hvis man ser på Microsofts guide til at installere Win10 på en clean PC, så står der også, at man kun kan springe indtastningen af licensnøglen over, hvis man tidligere har aktiveret Win10 på samme maskine via den gratis opdatering. Se sidste punkt i den her: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10 - http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install?ocid=ms_wol_win10
Sådan læser jeg det ikke her er hvad der står på samme side om clean install
If you want to perform a clean install on your PC, or if your PC doesn’t have an operating system, you can use the DVD or USB. Here's how:
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:38
jespermart skrev:
Torben Rasmussen skrev:
Sådan læser jeg det ikke her er hvad der står på samme side om clean install, det kræver selvfølgelig at du har et sn. nummer fra en tidligere windows 7 eller 8.
Jeg er snart klar til at prøve en clean install og vender derefter tilbage med resultatet
If you want to perform a clean install on your PC, or if your PC doesn’t have an operating system, you can use the DVD or USB. Here's how:
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:49
Så læser du samme tekst forskelligt fra mig. Der står jo:
On the "Enter the product key to activate Windows" page, enter your product key. The product key should be in a purchase confirmation email if you bought Windows 10. It looks like this: PRODUCT KEY: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX.
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:50
Torben Rasmussen skrev:
Ja, det er sådan jeg læser det. Hvis man ser på Microsofts guide til at installere Win10 på en clean PC, så står der også, at man kun kan springe indtastningen af licensnøglen over, hvis man tidligere har aktiveret Win10 på samme maskine via den gratis opdatering.
Jamen, hvor svært kan det lige være at indtaste licensnøglen?
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:51
... licensnøglen fra den Windows 10 du har købt. Ikke fra din Windows 7.
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 12:58
Torben Rasmussen skrev:
Det er jo det som jeg giver en tilbagemelding om, når jeg har forsøgt at lave en clean install med en windows 8 licens nøgle
------------- Jesper
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 13:04
Torben Rasmussen skrev:
Det skal komme an på en prøve.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 13:24
Jeg har lige forsøgt at installere fra ISO filen. Den accepterer ikke min kode til Win 8.1 Pro.
Men jeg installerer alligevel. så ser jeg hvad der sker.
og det gik ikke - jeg må så opdatere 8.1 i stedet.
------------- Venlig hilsen KB
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 13:50
Brixen skrev:
Jeg har lige forsøgt at installere fra ISO filen. Den accepterer ikke min kode til Win 8.1 Pro. Men jeg installerer alligevel. så ser jeg hvad der sker.og det gik ikke - jeg må så opdatere 8.1 i stedet.
Hvordan kunne du installere, når din kode ikke blev accepteret?
Flemming
Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 14:08
jeg har lige opgraderet via appen "hent windows 10", det gik fejlfrit igennem,
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 14:23
jacobthor91 skrev:
Hej. Var det med denne opdatering.Jeg kan ikke få den til at virke
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 14:40
Mit bud på at du ikke kan installere er noget med UEFI.
Jeg havde samme problem med min svogers Medion PC da han hellere ville have Windows 7 end Windows 8!
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 14:40
jacobthor91 skrev:
Hej. Er det den Danske udgave. Mvh. nesager
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 14:42
Det er især dette jeg tænker er dit problem:
"
Partition table type -- Old PCs used the http://en.wikipedia.org/wiki/Master_boot_record - Master Boot Record (MBR) method of partitioning disks. EFI introduced a new system, known as the http://en.wikipedia.org/wiki/GUID_Partition_Table - GUID Partition Table (GPT). Although GPT is associated with EFI, the two aren't the same thing, and it's possible to use GPT on a BIOS-based computer or MBR on an EFI-based computer. Windows, though, does tie the two together for itsboot disk: Windows will boot from MBR disks only on BIOS-based computers (or when using CSM/BIOS/legacy mode on an EFI-based computer) and from GPT disks only on EFI-based computers. It's possible to use either partition table type with either boot mode for data disks or with many non-Windows OSes, though"
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 14:52
Hej zulfo Hvis det er mig du henvender dig til så tak for hjælpen,men må så lige indrømme at det rækker mit engelsk ikke til Mvh.nesager
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 15:09
nesager skrev:
Hej <span id="userPro1424095" ="showdropdown'userpro1424095',="" 'promenu1424095',="" 160,="" 0;"="msgSidePro" title="Se Drop Down">zulfo Hvis det er mig du henvender dig til så tak for hjælpen,men må så lige indrømme at det rækker mit engelsk ikke til Mvh.nesager </span>
Så findes der Google Translate som kan oversætte det hele for dig.
Flemming
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 15:14
fltk skrev:
nesager skrev:
Hej <span id="userPro1424095" ="showdropdown'userpro1424095',="" 'promenu1424095',="" 160,="" 0;"="msgSidePro" title="Se Drop Down">zulfo Hvis det er mig du henvender dig til så tak for hjælpen,men må så lige indrømme at det rækker mit engelsk ikke til Mvh.nesager </span>
Flemming
Tak for det Flemming,det er da en mulighed. Mvh. nesager9
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 15:35
fltk skrev:
Brixen skrev:
Jeg har lige forsøgt at installere fra ISO filen. Den accepterer ikke min kode til Win 8.1 Pro. Men jeg installerer alligevel. så ser jeg hvad der sker.og det gik ikke - jeg må så opdatere 8.1 i stedet.
Flemming
Det kan man godt ved at trykke på knappen spring over når du skal indtaste nøglen.
Men det hjælper alligevel ikke noget for der er ingen måde at Windows 10 vil acceptere ens Windows 7 eller 8/8.1 nøgle.
Der er kun en vej og det er opdatering af en eksisterende Windows 7 eller 8/8.1. Det jeg har læst mig frem til er, at ved opdateringen lægges der så en nøgle i Windows store som jo er tilknyttet din Windows konto.
Man er derefter i stand til at foretage en clean install og ved i første omgang at trykke på spring over knappen når Windows 10 i første omgang spørger efter licens nøglen. Derefter installeres Windows 10 og når der efter installation bootes op til licens nøglen vælger man muligheden at springe over indtastning af licensnøglen, jeg mener at huske at punktet hedder "ikke lige nu" men under alle omstændigheder får man lov til at fortsætte installationen.
Man skal jo så på et tidspunkt angive ens MS konto som jo også er tilknyttet Windows Store og i mit tilfælde så var Windows 10 aktiveret da jeg nåede frem til Desktoppen.
Håber det vil være til hjælp, for dem der ligesom jeg foretrækker en clean install af et nyt styresystem
------------- Jesper
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 17:00
fltk skrev:
Brixen skrev:
Flemming
Jeg kunne klikke på Spring over.
Men nu er det opdateret. Det var en virtuel Windows 8.1 - jeg kunne mounte ISO filen som et dvd-drev i VMware, og opdatere den vej. Nu skal jeg lige finde det gamle, så det kan slettes.
Jeg valgte at bevare "Intet".
------------- Venlig hilsen KB
Skrevet af: fc-andeby
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 21:11
Jeg har hentet iso filen og det var uden problemer. Det var kun Nvidia driveren der drillede lidt, men det er nu løst.
Jeg se at der står at windows 10 er aktiviteret, så aktivivering nøglen er vel knyttet til min konto jeg har lavet, for jeg ikke tastet noget ind.
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 21:25
nesager skrev:
jacobthor91 skrev:
Hej. Er det den Danske udgave. Mvh. nesager
ja, og det spiller bare, jeg har ingen problemer oplevet endnu.
appen hent windows 10 vises i højre side af joblisten. jeg trykkede blot der og så stod den klar til at opgradere. det tog vel små 30 minutter og så var den færdig.
det er samme sted app hvori man kunne reservere sin windows 10 udgave.
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 21:27
Jeg strander også med min acer laptop med win 7.1
den starter fint download og klargører installationsfilen (via autoupdate), men efter den stopper den med fejlkode 80240020
Jeg har prøvet at slette indholdet i folderen C:\windows\softwareDistribution\download (altså ikke slette folderen men kun indholdet) og derefter commandpromt som admin og skrive wuauclt.exe/updatenow
derefter prøver den igen og den henter og udpakker igen.. men samme fejlkode igen.
så har jeg læst at nogle anbefaler at slette folderen på c:$Windows.~BT men den kan jeg kun slette som admin, og jeg er admin på computeren, men har også tjekket og klikket rettigheder til på folderen under min bruger så jeg skulle have fuld kontrol.. dog uden held. har også prøvet vha. command vha. denne guide men den siger adgang nægtet (har også prøvet i fejlsikret tilstand), men hvordan får jeg slettet folderen $Windows.~BT (noget af indholdet kunne jeg slette, men ikke alt) http://www.windows-commandline.com/delete-directory-from-command-line/ - http://www.windows-commandline.com/delete-directory-from-command-line/
------------- Mvh
René
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 21:27
nesager skrev:
jacobthor91 skrev:
Hej. Var det med denne opdatering.Jeg kan ikke få den til at virke
nej sådan så det ikke ud, jeg gik ned på appen i processlinjens højre side og åbnede appen som er låst dertil. (hent windows 10 appen) trykkede på den og valgte ja til at opgradere.
Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 29-Juli-2015 kl. 21:47
Undskyld off-topic, men jeg prøver lige at spørge i denne tråd.
Jeg sidder med en stationær, som jeg har bestilt en ny SSD til. På min stationær som den er lige nu, har jeg Windows 7 Pro godkendt til at blive opgraderet til Windows 10.
Jeg har læst at man først skal opgradere Windows 7 til Windows 10, før jeg kan lave en clean install på en ny harddisk/SSD, da der ved opgraderingen bliver skrevet en licenskode ned i min computers UEFI/bundkort?
Betyder det at INDEN jeg sætter den ny SSD i så skal jeg opgradere mit Windows 7 til 10, og så først der sætte den nye SSD i og så installere Windows 10 fra fx en USB pen?
Ligeledes har jeg en bærbar med Windows 8.1 på (som er købt med Windows 8.1) kan jeg heller ikke lave en clean install på den, før jeg har opgraderet til Windows 10? Så jeg skal først opgradere til Windows 10, og så skal jeg lave en clean install fra en USB?
Mange tak for svar.
Edit: jespermart skriver på side 1 i denne tråd at "Det kan under alle omstændigheder bedst betale sig at lave en clean install af Windows 10". Hvorfor er det lige at det er tilfældet? Han er ikke den første jeg hører der siger dette, men hvad er det der gør det er bedre at lave en clean install? Er den upgrade funktion da ikke god nok?
-------------
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 00:03
Jeg har prøvet alt, for at få Win 10, på min sidste nye PC, men kan bare ikke få det ind. Nu har jeg så prøvet, at gøre det på en af mine tøsers, og der gik det fint ind. Jeg har så nu, fået en mail med understående tekst.
It looks like you've reached your device limit for installing apps and
games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install
apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a
device from the device list.
Hvad sker der for det? Nu har jeg så været derinde, og kan kun finde mine døtre´s PCér. Men ikke min egen. Og min stationære er der heller ikke. Så det er kun de to ældste. Hvad gør jeg? Og hvad er det for noget med en begrænsning på gratis APPs? Der er måske, hentet to stk APPs, udover dem som er med fra start.
Skrevet af: kimc88
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 01:30
hvor lang tid tager det at installere Windows 10? Da min pc har stået sådan i 40 min? Hvad kan der ske ved at jeg genstarter den vis den ikke kommer videre?
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 01:32
Da foto ikke kom med så er det herhttps://goo.gl/photos/UcvxLkWQThBz57Tt8
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 07:08
kimc88 skrev:
hvor lang tid tager det at installere Windows 10? Da min pc har stået sådan i 40 min? Hvad kan der ske ved at jeg genstarter den vis den ikke kommer videre?
Jeg kan se at nogen skriver at det tog 30 minutter - det var bestemt ikke tilfældet for min.
Jeg startede download omkring kl. 19 i går, og den blev først færdig sent i nat med installationen, og her til morgen var den så opgraderet.
Hvorfor det skulle tage så lang tid ved jeg ikke lige.
------------- Lars B
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 07:11
rhsin skrev:
Jeg strander også med min acer laptop med win 7.1
den starter fint download og klargører installationsfilen (via autoupdate), men efter den stopper den med fejlkode 80240020
Jeg har prøvet at slette indholdet i folderen C:\windows\softwareDistribution\download (altså ikke slette folderen men kun indholdet) og derefter commandpromt som admin og skrive wuauclt.exe/updatenow
derefter prøver den igen og den henter og udpakker igen.. men samme fejlkode igen.
så har jeg læst at nogle anbefaler at slette folderen på c:$Windows.~BT men den kan jeg kun slette som admin, og jeg er admin på computeren, men har også tjekket og klikket rettigheder til på folderen under min bruger så jeg skulle have fuld kontrol.. dog uden held. har også prøvet vha. command vha. denne guide men den siger adgang nægtet (har også prøvet i fejlsikret tilstand), men hvordan får jeg slettet folderen $Windows.~BT (noget af indholdet kunne jeg slette, men ikke alt) http://www.windows-commandline.com/delete-directory-from-command-line/ - http://www.windows-commandline.com/delete-directory-from-command-line/
Det stunt lavede min 5-7 gange før det lykkedes - og ind i mellem kan jeg se at den skrev "Downloading Windows 10" og så var det faktisk bare en eller anden opdatering til netkort, eller anden sikkerhedsopdatering på få megabyte.
Men efter flere forsøgt gik den i gang med de 2600 Megabyte. Desværre fejlede den installationen første gang, så igen igen ind og slette alt i download, og sætte den manuelt i gang med de 2600 Megabyte.
Selve opdateringen tog også mystisk længe på min maskine (der sidder ellers en 500Gbyte SSD disk i den) - den har vel brugt omkring 7-8 timer på det!
------------- Lars B
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 07:55
Jeg brugte ca 20 minutter onsdag morgen. fik den den "rigtige" vej som insider.
Har forsøgt på nr 2 pc med anden mail registrering og der kan jeg ikke lave opdatering. får også diverse fejl meldinger.
Jeg venter bare lidt med den da det er fruens PC
Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 08:46
Jer med outlook.com konti, er det lykkedes jer at oprette jeres email konto i den ny mail og kalender app i windows 10? Der var ingen problemer med min hotmail konto men med outlook.com da ser det ud som om at password til kontoen ikke bliver gemt i apps'ene.
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 10:28
Flemming Larsen skrev:
Jeg har prøvet alt, for at få Win 10, på min sidste nye PC, men kan bare ikke få det ind. Nu har jeg så prøvet, at gøre det på en af mine tøsers, og der gik det fint ind. Jeg har så nu, fået en mail med understående tekst.
It looks like you've reached your device limit for installing apps and
games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install
apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a
device from the device list.
Hvad sker der for det? Nu har jeg så været derinde, og kan kun finde mine døtre´s PCér. Men ikke min egen. Og min stationære er der heller ikke. Så det er kun de to ældste. Hvad gør jeg? Og hvad er det for noget med en begrænsning på gratis APPs? Der er måske, hentet to stk APPs, udover dem som er med fra start.
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 11:24
fltk skrev:
nesager skrev:
Flemming
Øhh genialt svar. Har du prøvet at køre den tekst i Google translate eller var det bare lige det bedste du kunne finde på at svare?
Her er det danske svar fra google. Jeg tvivler på at nesager bliver ret meget klogere:
"Partitionstabel typen - Old pc'er brugte Master Boot Record ( MBR) metode til partitionering diske. EFI indført et nyt system , kendt som GUID Partition Table ( GPT ) . Selvom GPT er forbundet med EFI , de to er ikke det samme , og det er muligt at bruge GPT på en BIOS -baseret computer eller MBR på en EFI -baseret computer . Windows , dog ikke binde de to sammen for itsboot disk : Windows vil starte fra MBR -diske kun på BIOS -baserede computere (eller ved brug af CSM / BIOS / legacy mode på en EFI -baseret computer ) og fra GPT diske kun på EFI- baserede computere . Det er muligt at bruge enten partitionstabel type med enten boot mode for data -diske eller med mange ikke- Windows- styresystemer , selvom "
Den oversættelse vil med garanti forvirre mere end den gavner, for folk der ikke ved ret meget om det i forvejen. De der ved noget, specielt omkring de her ting, de kan sandsynligvis også engelsk.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 11:47
Kandersen skrev:
Har du prøvet at køre den tekst i Google translate
Nej, så havde jeg ikke foreslået det. Tror enhver er bedre tjent med det engelske.
Flemming
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 11:49
Hej. @ Kandersen Du har ret Mvh. nesager
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 11:59
Det er muligt at det engelske (og den danske oversættelse) er svær at forstå, men ikke desto mindre er det formegentlig årsagen til at der kan være problemer med at opgradere nogle Windows 8/8.1 maskiner..
------------- Lars B
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 12:14
zulfo skrev:
Det er muligt at det engelske (og den danske oversættelse) er svær at forstå, men ikke desto mindre er det formegentlig årsagen til at der kan være problemer med at opgradere nogle Windows 8/8.1 maskiner..
Hej. Der er åbenbart også problemer med Windows 7 Sp1 maskiner Mvh. nesager
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 12:26
Hvilken partions type er det? Jeg kan godt tvivle lidt på, at det har noget med EFI at gøre. Og hvis det har, så prøv at sæt bios til Legacy, hvis du kan.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 12:56
Kandersen skrev:
Hvilken partions type er det? Jeg kan godt tvivle lidt på, at det har noget med EFI at gøre. Og hvis det har, så prøv at sæt bios til Legacy, hvis du kan.
Hej. Vil lige prøve engang når jeg får tid. Mvh.nesager
Skrevet den: 30-Juli-2015 kl. 17:31
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 08:23
Hej. Har nu prøvet at indstalere denne veresion af Windows 10 http://https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 - http://https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 Det lykkedes dog ikke. Her er hvad den henviste til der kunne være problemet. Det er dog en windows 7 jeg har.
Hvad er PAE, NX og SSE2?
Gælder for Windows 8.1
Fysisk adresseudvidelse (PAE – Physical Address Extension),
NX-processorbit (NX) og SSE2 (Streaming SIMD Extensions 2) er
funktioner i processoren, og de er nødvendige for at køre
Windows 8.1.
PAE giver 32-bit processorer muligheden for at bruge mere end
4 GB fysisk hukommelse på kompatible versioner af Windows og er en
forudsætning for NX.
NX hjælper processoren med at beskytte pc'en mod angreb fra
skadelig software.
SSE2 er et standardinstruktionssæt på processorer, der
bruges mere og mere af tredjepartsapps og -drivere.
Hvis din pc ikke understøtter PAE, NX og SSE2, kan du ikke
installere Windows 8.1. Når du downloader Windows 8.1 fra
Store eller kører Opgraderingsassistent, giver vi dig besked, hvis
din processor ikke understøtter PAE og SSE2, hvis den måske ikke
understøtter NX, eller hvis NX er deaktiveret i PC BIOS. Hvis NX ser
ud til at være deaktiveret, forsøger installationsprogrammet at
aktivere funktionen under installationen, og, hvis det ikke lykkes,
sættes din pc tilbage til det aktuelle operativsystem.
Sådan aktiveres NX i BIOS
Du kan kontrollere, om din processor understøtter NX og aktivere
funktionen. hvis den er slået fra, ved at gå til din pc's BIOS.
Hvordan, du får adgang til BIOS'en, kan variere afhængigt af
pc-producenten. På de fleste pc'er skal du trykke på en tast
(f.eks. F2, F12, Delete eller Esc) eller en tastekombination, straks
efter du har tændt for pc'en, men før Windows starter. Du kan finde
flere oplysninger i den vejledning, der blev leveret sammen med din
pc, eller du kan besøge pc-producentens websted.
Når du er i BIOS'en, skal du se efter NX- eller
XD-indstillingerne under fanen Sikkerhed for at slå
NX-understøttelse til. Hvis BIOS-indstillingen for NX-understøttelse
ikke er tilgængelig på din pc, skal du evt. kontakte pc-producenten
for at få oplysninger om, hvordan du opdaterer BIOS'en. Hvis du har
brug for hjælp til at få adgang til BIOS'en på din pc eller til at
aktivere NX, kan du http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=260480 - kontakte
support .
Hvis du køber Windows 8.1 og ikke kan installere den, http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=260480 - skal
du kontakte support .
Mvh. nesager
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 08:25
Kandersen skrev:
Hej. Tak for forslaget,men jeg har ikke denne mulighed. Mvh. nesager
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 12:29
nesager - Hvilken CPU og bundkort er det din computer har? Som jeg regnede med, så har det ikke direkte noget med EFI at gøre. Det virker som om at det er din CPU evt. i kombination med dit bundkort, som bare ikke kan køre andet end windows 7 og ældre.
------------- Mvh
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 12:34
nesager - Der er lidt mere om dit problem her. Bla. også hvordan du løser det. Samt hvad muligheder der er, hvis du ikke kan finde NX/XD funktionerne inde i BIOS. Det kan være din BIOS skal opdateres. Og hvis der ikke findes en opdatering, så overvej kraftigt at købe en ny computer (bundkort/CPU) for så er den simpelthen outdated.
Problemet opstod da windows 8 kom til.
Læs mere her. Har du problemer med at forstå det eller sproget, så spørg gerne:
Så er der konverteret fra MBR til GPT uden tab af data.
------------- .....
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 12:44
Kandersen skrev:
nesager - Hvilken CPU og bundkort er det din computer har? Som jeg regnede med, så har det ikke direkte noget med EFI at gøre. Det virker som om at det er din CPU evt. i kombination med dit bundkort, som bare ikke kan køre andet end windows 7 og ældre.
Hej. Det er denne her jeg har,ved ikke om det kan bruges til noget. http://www.altomdata.dk/stationaer-pc-til-lidt-af-hvert - http://www.altomdata.dk/stationaer-pc-til-lidt-af-hvert http://aldi.medion.com/w6u9mdu38895/mkihzddk/?refPage=aldi - http://aldi.medion.com/w6u9mdu38895/mkihzddk/?refPage=aldi Mvh.nesager
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 13:03
kan man hente et program der kan tjek om en pc kan køre windows 10
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 13:10
Ja. Bare google Windows 10 download.
MS har et installations værktøj, og inden man kan installere, så kontrollere den og maskine ville kunne virke med Windows 10.
------------- .....
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 13:34
Notfast skrev:
Jeg fik samme fejl som tråd starter.
Jeg har UEFI og MBR boot disk.
Jeg kan ikke vælge legacy bios på mit bund kort, og jeg gad ikke miste min boot disk eller til at lave en ny backup af windows.
Jeg tog den hurtige vej rundt og kastede penge efter en program, som jeg i mange år har brugt deres standard udgave af.
Var det ikke nemmere at lave en GPT boot disk med Rufus?
Flemming
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 13:55
Det er fordi jeg nu har haft installeret windows 10 og der så er mange ting der ikke virker som den nye start menu og den nye internet browser og gik tilbage til windows 8.1 og det har nu prøvet 3 gange med samme resultat. Nogen der ved hvad jeg kan gøre?
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 14:35
fltk skrev:
Notfast skrev:
Jeg fik samme fejl som tråd starter.
Jeg har UEFI og MBR boot disk.
Jeg kan ikke vælge legacy bios på mit bund kort, og jeg gad ikke miste min boot disk eller til at lave en ny backup af windows.
Jeg tog den hurtige vej rundt og kastede penge efter en program, som jeg i mange år har brugt deres standard udgave af.
Var det ikke nemmere at lave en GPT boot disk med Rufus?
Flemming
Nej, det ville det ikke være.
Overstående er klart på under 5 min., og min Rufus USB boot disk er ude i garagen.
Jeg kan dog heller ikke huske at Rufus indeholde et værktøj til at konvertere en disk fra MBR til GPT.
Den beskrevet måde i mine links kan alle være med på, så må det koste lidt (og kun 1 gang for alle de PC'er du ejer).
------------- .....
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 14:37
lad dog være med at bruge startmenuen overhovedet? det er en komplet antikveret måde at arbejde på. Brug dog søgefunktionen og skriv de første bogstaver af programmet og tryk enter - så starter man programmet op. - kan ikke leve uden den funktionalitet, som virker på mac, linux, og siden win7 (dette skrives på en ubuntu15.04)
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 14:40
Søgefunktionen virker heller ikke
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 14:40
nesager skrev:
Kandersen skrev:
Hej. Det er denne her jeg har,ved ikke om det kan bruges til noget. http://www.altomdata.dk/stationaer-pc-til-lidt-af-hvert - http://www.altomdata.dk/stationaer-pc-til-lidt-af-hvert http://aldi.medion.com/w6u9mdu38895/mkihzddk/?refPage=aldi - http://aldi.medion.com/w6u9mdu38895/mkihzddk/?refPage=aldi Mvh.nesager
Inde under driver ligger en BIOS version 2.09 fra år 2012. Hvis du har en ældre end det, så start med at opdater din BIOS. Har du allerede denne BIOS, så begynder det at se meget sort ud for dig.
EDIT:
Jeg kom lige til at se nærmere på de drivere der ligger til enhederne i din computer. De er alle windows 8 kompatible. Ergo må det betyde, at din maskine kan køre windows 8. Og endnu mere, må det også betyde, at den kan køre windows 10. Begynder at tro du måske bare skal have den BIOS opdatering ind.
------------- Mvh
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 14:56
Notfast skrev:
Jeg kan dog heller ikke huske at Rufus indeholde et værktøj til at konvertere en disk fra MBR til GPT
Nej den laver installationsmediet direkte med GPT.
Flemming
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 15:05
@ Kandersen "
EDIT:
Jeg kom lige til at se nærmere på de drivere der
ligger til enhederne i din computer. De er alle windows 8 kompatible.
Ergo må det betyde, at din maskine kan køre windows 8. Og endnu mere, må
det også betyde, at den kan køre windows 10. Begynder at tro du måske bare skal have den BIOS opdatering ind."
Hej igen. Har lagt BIOS opdatering på i dag. Det hjalp desværre ikke.. Så mon ikke jeg bare skal forsætte med min Windows 7,og så spekulere på Windows 10 på en anden computer. Den jeg har er jo efterhånden 3,5 År gammel. Og virker ganske udmærket. Men det var selvfølgelig sjov lige at prøve Windows 10 Mvh. nesager Ps. det var den her jeg brugte.. http://www.medion.com/dk/service/start/_product.php?msn=10015936&gid= - http://www.medion.com/dk/service/start/_product.php?msn=10015936&gid=
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 15:52
Det er sgu underligt. Jeg kan ikke se at det ikke skulle være muligt, og slet ikke når den snildt kan køre windows 8.
------------- Mvh
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 18:25
fltk skrev:
Notfast skrev:
Jeg kan dog heller ikke huske at Rufus indeholde et værktøj til at konvertere en disk fra MBR til GPT
Nej den laver installationsmediet direkte med GPT.
Flemming
Ja, det ved jeg.
Men hvordan hjælper det på konvertere en system disk ens Windows's installation fra MBR til GPT, og dette uden at slette noget som helst.
Lige til at boote op igen, og foretage Windows 10 opgraderingen.
------------- .....
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 19:22
nesager skrev:
Så mon ikke jeg bare skal forsætte med min Windows 7,og så spekulere på Windows 10 på en anden computer. Den jeg har er jo efterhånden 3,5 År gammel. Og virker ganske udmærket. Men det var selvfølgelig sjov lige at prøve Windows 10 Mvh. nesager
Bruger du windows 7 32bit eller 64 bit?
Can Windows 7, Windows Vista, and Windows Server 2008 read, write, and boot from GPT disks?
Yes, all versions can use GPT partitioned disks for data. Booting is only supported for 64-bit editions on UEFI-based systems.
Hvis du bruger 32bit windows 7, så ved vi nu, at den disk din computer booter fra er med MBR. Hvis du bruger 64bit windows 7, så kan din disk være GPT, men computeren kan kun boote hvis Bios er af UEFI typen, ellers skal der bruges MBR.
Dette er hvertfald hvad mircosoft skriver, men jeg har i et par år brugt MBR på min boot disk og en UEFI bios. Det har virket uden problemmer, bort set fra at jeg ikke kunne opgradere til windows 10. Efter at jeg konverterede min boot disk til GPT, så kunne jeg opgradere med det samme. Så jeg tror godt, at du kan har GPT på en alm. bios eller MBR på en UEFI bios. Jeg har som skrevet i mange år kørt med MBR på en UEFI bios, både med windows 7 og 8.
Hvis du kan, så vis os nogle billeder af din bios, så vi kan få et indtryk af hvilken type den kan være. (brug din mobil eller andet til at tage billederne med)
Når du har klart første del (du kan se diskhåndterings vinduet), så skal du højre klikke på din disk 0, og vælge egenskaber. Efter følgende klikker du på diskenheder. Som du kan se har jeg en disk med GPT (disk 0), og en disk med MBR (disk 1).
Hvad har du?
Lad os vide hvad du finder ud af.
------------- .....
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 19:34
claus_jac skrev:
lad dog være med at bruge startmenuen overhovedet? det er en komplet antikveret måde at arbejde på. Brug dog søgefunktionen og skriv de første bogstaver af programmet og tryk enter - så starter man programmet op. - kan ikke leve uden den funktionalitet, som virker på mac, linux, og siden win7 (dette skrives på en ubuntu15.04)
Det er så der hvor vi er uenige. Jeg elsker start menuen, sådan som den er i Win 7. Bruger også fra tid til anden søgefunktionaliteten, men den kræver jo omvendt også, at Windows indicerer alle filer på din(e) harddisk(e). Hvilket jeg så ikke nødvendigvis er en fan af...
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 19:52
Alternativt, så installere du den gratis udgave af AOMEI partition assistant standard.
Så får du dette billede når du starter op, og du kan se dine diske direkte.
------------- .....
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 22:18
Hej @ Notfast Operating System Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 CPU Intel Core i5 2320 @ 3.00GHz 34 °C Sandy Bridge 32nm Technology RAM 4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24) Motherboard MEDIONPC MS-7728 (CPU 1) 32 °C Graphics H233H (1920x1080@60Hz) 1023MB NVIDIA GeForce GT 530 (MSI) 35 °C Storage 111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB ATA Device (SSD) 29 °C 465GB Western Digital WDC WD5000AADS-56S9B0 ATA Device (SATA) 26 °C Optical Drives TSSTcorp CDDVDW SH-216AB ATA Device Audio Realtek High Definition Audio Mvh.nesager
Skrevet den: 31-Juli-2015 kl. 22:49
Godt så, nu ved vi med sikkerhed at din boot disk er med MBR, så er det bare et spørgsmål om din Bios er den gamle type eller UEFI.
Kan du filme og uploade til youtube en lille video, hvor du "blader" rundt i menuerne?
------------- .....
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 00:49
Prøv evt. dette Tool http://aka.ms/diag_gw10app - Windows trobleshooter Det tjekker din maskine for evt. mangler ift. opdatering til Windows 10. Jeg fandt det vha. MS side "Windows 10 Spørgsmål og svar": https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq?ocid=win10_wol_help_faq - https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq?ocid=win10_wol_help_faq
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 07:42
Notfast skrev:
Godt så, nu ved vi med sikkerhed at din boot disk er med MBR, så er det bare et spørgsmål om din Bios er den gamle type eller UEFI.
Kan du filme og uploade til youtube en lille video, hvor du "blader" rundt i menuerne?
Hej . Tak for alt din hjælp,jeg kan prøve om det er noget jeg kan få til at virke. Dit forslag længere tilbage i tråden blivere vist for avanceret til mig. Men tusind tak for alle forslagene. Mvh. nesager
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 07:45
Roland skrev:
Prøv evt. dette Tool http://aka.ms/diag_gw10app - Windows trobleshooter Det tjekker din maskine for evt. mangler ift. opdatering til Windows 10. Jeg fandt det vha. MS side "Windows 10 Spørgsmål og svar": https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq?ocid=win10_wol_help_faq - https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq?ocid=win10_wol_help_faq
Hej. Tak for det ,jeg vil lige prøve. Mvh.nesager
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 08:38
Hej. Har prøvet at oploude et par billeder. http://https://billedeupload.dk/images/c8Tm.jpg - http://https://billedeupload.dk/images/c8Tm.jpg mvh. nesager https://billedeupload.dk/images/9cJL3.jpg https://billedeupload.dk/images/3NBgW.jpg https://billedeupload.dk/images/2eajw.jpg Ps. undskyld at de ikke blev klikbare.
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 10:04
Godt så.
Du har en UEFI type bios, og det kan windows 10 ikke lide sammen med en MBR disk når den skal opgardere! Du vil kunne lave en clean install ved at boot på en installtions cd eller usb disk, og her så slette alle partioner på din SSD, så kan windows under installtion lave en ny GPT partion. Dette gør at du mister alle dine data!
Det er samme problem stilling at jeg havde, og jeg løste med aomei partition assistant uden tab af data.
Desværre kan standard udgaven ikke klare det, og man skal købe for at få funktionen at konvertere en disk fra MBR til GPT.
Dit billede : http://billedeupload.dk/images/2eajw.jpg - http://billedeupload.dk/images/2eajw.jpg
I dag booter du fra boot option 3, men når din disk er konverteret til GPT, så skal UEFI boot option være øverst, ellers starter windows ikke op.
------------- .....
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 10:16
Notfast skrev:
Godt så.
Du har en UEFI type bios, og det kan windows 10 ikke lide sammen med en MBR disk når den skal opgardere! Du vil kunne lave en clean install ved at boot på en installtions cd eller usb disk, og her så slette alle partioner på din SSD, så kan windows under installtion lave en ny GPT partion. Dette gør at du mister alle dine data!
Det er samme problem stilling at jeg havde, og jeg løste med aomei partition assistant uden tab af data.
Desværre kan standard udgaven ikke klare det, og man skal købe for at få funktionen at konvertere en disk fra MBR til GPT.
Dit billede : http://billedeupload.dk/images/2eajw.jpg - http://billedeupload.dk/images/2eajw.jpg
I dag booter du fra boot option 3, men når din disk er konverteret til GPT, så skal UEFI boot option være øverst, ellers starter windows ikke op.
Hej igen. Endnu engang tak for dit forslag,vil lige overveje om det er umagen værd. God weekend. Mvh. nesager
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 10:36
se video, særligt fra 2min 50 sek, hvor der vises hvordan AOMEI Partition Assistant Professional Edition virker.
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 11:10
Hej @ Notfast. Mange tak for forslagene,men jeg tror det bliver for " langhåret " til mig. Mvh. nesager
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 11:13
nesager skrev:
Hej @ Notfast. Mange tak for forslagene,men jeg tror det bliver for " langhåret " til mig. Mvh. nesager
Velbekomme.
Helt i orden, nu er tråden her, hvis andre skulle få brug for den.
------------- .....
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 01:14
Nåmen jeg fik endelig opdateret til win 10 og alt ser ud til funge.. Bortset fra netforbindelse.. Hverken wifi eller lan kortet kører, der er advarselsbox og systemet siger det ikke har ressourser til enheden før en anden er afbrudt.. Sort snak for mig.. Umiddelbart ser den ud til vha fejlfinding at sige driver osv er korrekt.. Men jeg må fejlfinde imorgen (lankortet er et broadcom gigalan pci kort på en acer 7730)
------------- Mvh
René
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 04:51
Jeg oplever at Wifi pludselig hopper af.
Så må jeg ind og oprette forbindelse manuelt, da den ikke gør det automatisk.
Så her er der plads til forbedringer.
Ellers er jeg godt tilfreds.
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 06:55
Mistede også mit net kort driver ved updat til win 10 fra win 7 på mediecenteret.
Så jeg måtte fortryde installationen og hoppe tilbage til win 7. Tror jeg venter lidt med den maskine.
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 11:43
Hej igen. Til alle jer der har fået opdateret,er i tilfredse med Windows 10.?? Havde i opdateret hvis det ikke var gratis ???. Eller havde i bare forsat med det i havde ? Mvh nesager
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 13:13
Stadig ingen netkort, nu prøver jeg lige en clean install fra dvd, dur det ikke så er det tilbage til win7.
Såvidt jeg kan se er det netdriverne som er problemet for mig, muligvis er der ikke supportede drivere til win+8 selvom testprogrammet sagde god for win10 opgraderingen
------------- Mvh
René
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 13:25
nesager skrev:
Hej igen. Til alle jer der har fået opdateret,er i tilfredse med Windows 10.?? Havde i opdateret hvis det ikke var gratis ???. Eller havde i bare forsat med det i havde ? Mvh nesager
Det er svært at sige, men på mine 2 tablet, min notebook, og konens lille bærbar er jeg godt nok glad for opdateringen. Det virker på en eller anden måde mere flydende.
Så har man ikke det nyeste hardware eller det største hardware, så virker det som en god oplevelse.
På min spille pc syntes jeg ikke forskellen er så stor, og her kunne jeg måske godt leve med 8.1.
------------- .....
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 13:41
Notfast skrev:
nesager skrev:
Det er svært at sige, men på mine 2 tablet, min notebook, og konens lille bærbar er jeg godt nok glad for opdateringen. Det virker på en eller anden måde mere flydende.
Så har man ikke det nyeste hardware eller det største hardware, så virker det som en god oplevelse.
På min spille pc syntes jeg ikke forskellen er så stor, og her kunne jeg måske godt leve med 8.1.
Hej. Det lyder da godt,synes ellers jeg læser om flere der vender tilbage til det de havde. Har været ved at søge på den kode jeg får når det mislykkes med Windows 10 code 80240020 http://www.computerworld.dk/art/234467/driller-windows-10-opdateringen-saa-kan-dette-vaere-loesningen - http://www.computerworld.dk/art/234467/driller-windows-10-opdateringen-saa-kan-dette-vaere-loesningen Kunne det være en løsning imit tilfælde ? Mvh.nesager
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 13:45
Clean install hjalp ikke.
Men overvejer at skifte wifikortet og netkortet. Nogle bud på hvad der vil være godt at sætte i en acer travelmate 7730. Det der sidder i hedder: Lan : broadcom netxtreme gigabit ethernet (dev_1684&subsys_013D1025&Rev10\4) Wifi: intel wifi link 5100 agn (dev_4232&subsys_12018086&rev_00\4)
Fejlmeddelelserne på kortene http://rhsin.my-wan.de/photo/m/#!Albums/album_77696e3130
------------- Mvh
René
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 14:33
nesager skrev:
Notfast skrev:
nesager skrev:
Hej. Det lyder da godt,synes ellers jeg læser om flere der vender tilbage til det de havde. Har været ved at søge på den kode jeg får når det mislykkes med Windows 10 code 80240020 http://www.computerworld.dk/art/234467/driller-windows-10-opdateringen-saa-kan-dette-vaere-loesningen - http://www.computerworld.dk/art/234467/driller-windows-10-opdateringen-saa-kan-dette-vaere-loesningen Kunne det være en løsning imit tilfælde ? Mvh.nesager
Ja, hvis du ønsker en clean install, altså ikke gemme noget eller nogle programmer fra den gamle windows 7.
Dine personlige ting kan du altid kopier ud på en usb disk eller brænde på en skive.
------------- .....
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 14:50
Hej @Notfast. Så har jeg misforstået det,troede at hvis jeg fulgte deres forslag,at jeg så kunne bruge den opdatering jeg allerede har modtaget Og hvis det ikke virkede,så var der en ny instalerinjg der skulle til Mvh. nesager
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 15:37
nesager skrev:
Hej @Notfast. Så har jeg misforstået det,troede at hvis jeg fulgte deres forslag,at jeg så kunne bruge den opdatering jeg allerede har modtaget Og hvis det ikke virkede,så var der en ny instalerinjg der skulle til Mvh. nesager
Lige meget hvad du gør, så vil Windows ikke opdatere på en MBR disk, hvis du har en UEFI type BIOS. Dette er hvad de selv skriver (jeg mener at jeg har linket til det tidligere).
Men du kan en lave clean installation, på sådan en kombination, det har jeg selv gjort med Windows 8.
Du skal ændre din disk fra MBR til GPT, og det er ikke svært, men det koster lidt penge.
------------- .....
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 15:38
rhsin skrev:
Clean install hjalp ikke.
Men overvejer at skifte wifikortet og netkortet. Nogle bud på hvad der vil være godt at sætte i en acer travelmate 7730. Det der sidder i hedder: Lan : broadcom netxtreme gigabit ethernet (dev_1684&subsys_013D1025&Rev10\4) Wifi: intel wifi link 5100 agn (dev_4232&subsys_12018086&rev_00\4)
Fejlmeddelelserne på kortene http://rhsin.my-wan.de/photo/m/#!Albums/album_77696e3130
Ingen Windows 8.1 driver på Acer's hjemmeside?
Flere kan bruge 8.1 driver uden problemer.
------------- .....
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 16:17
Jeg kiggede direkte på producentens sider, men det er lidt uoverskueligt på en mobiltlf. Men søger lidt mere en af dagene. Såvidt jeg kan se på producentens side er wifikortet ikke med 8.1 driver. Lankortet er der, skal bare lige have fundet ud af hvilken.
Men er bærbar uden wifi dur jo ikke anyway
------------- Mvh
René
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 18:06
Hej
Jeg har lavet en rigtig dumt ting, er kommet til at installere windows 10 32 bit, men jeg skulle have haft 64 bit version
Hvad gør jeg så? For skal vel starte forfra og det gør hellere ikke noget. Men hvis jeg f.eks. bruger linket på recordere.dk og downloader ISO filen, kan selve værktøjs programmet ikke kører.
Jeg har hentet en engelsk version, men kan jeg bagefter hente en dansk sprogpakke?
PLS HJÆLP
MVH. Thomas
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 18:27
Hej @ Notfast.
"Du skal ændre din disk fra MBR til GPT, og det er ikke svært, men det koster lidt penge."
Hvis jeg nu bestemmer mig for at følge dit råd,skal den så´ændres tilbage hvis jeg fortryder og vil tilbage til Windows 7. Mvh. nesager