Print side | Luk vindue

LE-40M71B - Scart / s-video

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14143
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 10:02

Emne: LE-40M71B - Scart / s-video
Skrevet af: Vicks
Emne: LE-40M71B - Scart / s-video
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 08:02

Hej

Jeg ville høre om nogle af jer som har fået Samsung LE-40M71B har fundet en måde hvorpå man kan ændre på Scart indgang AV2 fra RGB til S-video ?

Jeg skal bruge S-video for at se selector mens min JVC DR-MH300 står i standby. Da DR-MH300 ikke kan sløjfe signalet igennem ved standby bliver jeg nød til at bruge VCR udgangen på selector (SAGEM 60) til at se selector signalet. I øjeblikket står VCR instillingen i selector til Video men billed er ikke så godt. Hvis jeg ændre til S-video bliver det sort / hvid billeder. Scart stik er fuldt monteret.

Hilsen Vicks

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 16:42

Generelt er det sådan at når der er 2 Scarttilslutninger på et TV, så skulle Scart 2 understøtte Component og S-Video. Se efter i din manual om det er tilfældet, eller om der er en seperat S-Video tilslutning. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 18:28
Du mener vel Composite og ikke Component?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 18:34

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja. Det er en skrivefejl.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Vicks
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja. Det er en skrivefejl.

Hej

Jeg har efterhånden talt med alle jeg kan tænke på. Og min konklusion er simpelthen at der ikke er S-video på AV2 men kun RGB selvom Samsung hævder anderledes. Samsung mente at det måtte være selector som sendte s-video signalet med en anden standard, hvilket jeg aldrig har hørt om. Tog kontakt til TDC selector support hvor de også afkræftet dette. TDC support forslog at jeg brugte TV udgangen (RGB) på selector til TV'et og VCR udgangen (s-video) til DR-MH300. Dette vil så betyde at jeg optager i S-video hvilket jeg måske nok kunne leve med, men der er der vist noget med at den heller ikke kan finde ud af 16/9 formatet ??

Der findes en seperat s-video indgang på TV'et men jeg har ligesom lige købt gode scart stik da jeg jo ligesom regnede med af en ny topmodel ville kunne finde ud af dette....

Jeg har dog ikke opgivet endnu - Tager efter min ferie kontakt til Samsung igen og så må de komme med en bedre forklaring....

Jeg har også fået Leif hos godpris til at undersøge om der skulle være en eller anden måde hvorpå man skulle kunne få s-video til at virke på M71.

Hvis det skal være helt perfekt har jeg set hos av-connection at man kan få en boks som kan dele scart kablet i 2 således jeg kunne få det både til TV og harddisk optager, men den koster 900 kr. , hvilket jeg lige vil tænke over.

Hilsen Vicks

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 22:00

Oprindeligt skrevet af Vicks Vicks skrev:

Hvis det skal være helt perfekt har jeg set hos av-connection at man kan få en boks som kan dele scart kablet i 2 således jeg kunne få det både til TV og harddisk optager, men den koster 900 kr. , hvilket jeg lige vil tænke over.

Du kunne starte med at prøve om en passiv fordeler ikke er nok. Den er væsentligt billigere (koster kun 40 kr)
http://www.av-connection.com/?ProductNo=22-008

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Print side | Luk vindue