Print side | Luk vindue

Samsung LE-46M51B

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14145
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 09:45

Emne: Samsung LE-46M51B
Skrevet af: jacobi1
Emne: Samsung LE-46M51B
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 10:13

Hej

Jeg har planer om indenfor et par uger at købe dette LCD TV, men så faldt jeg lige over dette forum, hvor jeg kan se der er mange der har rigtig god forstand på tingene, og det vil da være dumt ikke lige at spørge herinde. Er det et godt TV eller er tiden rendt fra det??

Jeg har hørt at samsung skulle være på vej med en nyere model i samme størrelse, er der nogen der ved noget om det.

Jeg har op til max 30000K til køb, så hvis der er nogen derude som mener der er andre TV der er bedre så vil jeg gerne høre om det, men det skal være 46" da jeg har min. 5 m fra stol til TV

Jeg har et X-one media center der skal kunne køre sammen med TVét.

På forhånd tak

-------------
Mvh.

jacobi

Svar:
Skrevet af: Tomgun
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 11:22

Du vil sikkert se at der er en livlig debat om plasma kontra LCD teknologi, hvis du kigger i nogle af de andre tråde inden for de seneste par uger.

Nogle af de emner jeg har fanget er følgende

Hvilket TV signal har du adgang til? Hvis det er analogt, og du ikke får adgang til et digitalt signal inden for de nærmeste år ville jeg vælge plasma. LCD har svært ved at danne et slørfrit billede på analoge signaler.

Mht. placeringen i lokalet skal du være obs. på om der er risiko for in/direkte sollys i skærmen. Plasma med dets beskyttelsesglas giver reflektioner og har svært ved at "slå igennem" i modlys - hvilket ikke er tilfældet med LCD.

Check om TVet har de tilslutninger du vil have brug for - der tror jeg nu nok at M serien er godt med.

Har du gjort op med dig selv hvad du vil med lyden? Har selv et LE40R75B - der er lyden OK til tale, men ikke musik. Film - well hvis det er Ringenes Herre type film, så skal det ud over stereoanlægget/surround.

Hvis du har mulighed for det så få det på prøve hjemme, evt. sammen med et plasma - det havde jeg, og valgte som sagt et LCD - men det kostede så også en digitalbox for at få det rigtige signal.

Ring evt. til Samsungs egen supportlinie - og fisk lidt! De er ganske friske.

Mvh

Tommy

-------------
Ad astra per aspera

Skrevet af: outzen
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 12:22

Er det ikke nok med 37" el. 40" når der er ca. 5 meter?

Jeg har et 40" Samsung LE40M61B og jeg har ca. 5-6 meter.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af outzen outzen skrev:

Er det ikke nok med 37" el. 40" når der er ca. 5 meter?

Jeg har et 40" Samsung LE40M61B og jeg har ca. 5-6 meter.

Hvorfor nøjes med et 40" hvis man har pladsen til 46".
Vil dog mene du bør satse på Plasma.

De store LCD som har en rimelig kvalitet får du næppe for 30k.
Sony 46"x2000 kunne være et bud, selv jeg ikke var imponeret da jeg så den...

Skærmstr. "Alm" signal HD signal
30" 2,3 - 3,9m 1,5 - 3,9m
32" 2,4 - 4,0m 1,6 - 4,0m
37" 2,8 - 4,7m 1,9 - 4,7m
42" 3,2 - 5,3m 2,1 - 5,3m
50" 3,7 - 6,2m 2,5 - 6,2m

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:01

5-6 m synes jeg er temelig langt og da jeg skal kunne bruge mit mediacenter som pc bliver et 37" eller 40" for lille, Synes JEG.

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:06

Jeg har lige fundet ud af at der kommer en ny model i LCD. Den skulle komme i september og den vil jeg vente på, jeg ligger loige et link til den, den er hammer fed.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1154386702&archive=&start_from=& - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1154386702&archive=&start_from=&

Og ja jeg har pladsen, da jeg er ved at være færdig med at bygge hus og der fra starten er lavet plads til en 46" jeg har også lagt kabler ind til den fra mit mediacenter, håber bare at jeg har fået det hele med.

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet af: outzen
Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:09

Ja, I har muligvis ret  , men nu har mit syn også altid været langsynet...

-------------
Mvh.
Henrik.

(Samsung L40M61B, Bose 3-2-1 serie 2)

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:11

Lahan - hvad er din oplevelse af plasma i relation til PC? Spontant ville jeg da tro at LCDen var mere oplagt?

Tommy

-------------
Ad astra per aspera

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:18
Jeg kan fortælle at det skal bruges med kabel tv gennem vores lokale antenneforenning. De snakker om at der skulle komme DVB-C i løbet af nogen tid, men jeg vil sætte en DVB-T setbox til min skærm pt. så jeg kan se tv2 i noget ordentligt billede, da det er det jeg ser mest. Men det er da ikke lyv hvis jeg siger jeg også ser en del DVD film.

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Tomgun Tomgun skrev:

Lahan - hvad er din oplevelse af plasma i relation til PC? Spontant ville jeg da tro at LCDen var mere oplagt?

Tommy

Hej

Kan desværre ikke fortælle meget om Plasma i forbindelse med en PC.
Jeg er selv klart til LCD i de mindre størrelser. Op til 42" 
Priserne er stadig for høje på 46" LCD i forhold til Plasma. 

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:39
Oki - tak

-------------
Ad astra per aspera

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:44

Oprindeligt skrevet af Tomgun Tomgun skrev:

Oki - tak

Hvis jeg lige skal uddybe det endnu mere.

Indenfor LCD skal man helt op i toppen for at finde et LCD der kan matche et Plasma på billedesiden.

Her ser jeg kun et TV der er godt nok, nemlig et af de nye fra Philips. Sony og Samsung er ikke helt deroppe endnu.(Her er der sikkert mange som er uenige.)

Så hvis et Philips i 42" koster 40k, kan dog fås for 26k.
Så vil et i 46" sansnynligvis koste ca 50k.

Nu laver Philips ikke en 46" i LCD, så prisen er rent teoritisk.

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:48

Alt er jo relativt men jeg synes ikke 21400k er "mange" penge for en Samsung LE-46M51B Men M71 kommer jo nok i nærheden af de 28000k.

Det jeg ærger mig mest over ved at skulle skifte mit B&O ud med fladskærm. er at det er umuligt at følge med udviklingen i den verden. Mit B&O i køkkenet er fra 88 men det står super godt og ser ud som var det købt i går.

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 13:51
Og når jeg nu vil have et i 46" bliver samsung vel det eneste valg i LCD.

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet den: 11-August-2006 kl. 14:04

Oprindeligt skrevet af jacobi1 jacobi1 skrev:

Og når jeg nu vil have et i 46" bliver samsung vel det eneste valg i LCD.

Ja eller sony.

Men synes virkeligt du burde tage ud og se på dem. Se om du virkelig synes de er pengene værd.

Sony i 46" kan fx ses i Fona2000.
Prøv evt at sammenligne det med Philips 9831 som de har i samme butik.

Du kan muligvis se et Samsung 46" i deres Concept store, 25m fra Fona2000.

Print side | Luk vindue