Print side | Luk vindue

Hvor finder jeg bedste bitrate? Billedkvalitet?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141451
Udskrevet den: 17-Februar-2025 kl. 14:26

Emne: Hvor finder jeg bedste bitrate? Billedkvalitet?
Skrevet af: samanda
Emne: Hvor finder jeg bedste bitrate? Billedkvalitet?
Skrevet den: 01-August-2015 kl. 23:01
Hej alle,
Jeg modtager pt. mit tv via Stofa kabel tv, og mit internet via Sydfynsel (fiber). Inden længe overtager Stofa fibernettet her på Sydfyn og jeg er derfor gået igang med at finde ud af hvordan jeg skal se tv fremadrettet.

Jeg er meget i tvivl om jeg skal overgå til ip tv eller forsætte med Kabel? Er der nogen der kan give et bud på hvor jeg får den bedste bitrate/billedekvalitet. Har læst at Waoo levere en god billedekvalitet, men jeg ved desværre ikke om det er en mulighed når nu Stofa overtager fibernettet? Nogen der har erfaring med Ip tv via Stofa?

Svar:
Skrevet af: Lyni
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 10:34
Jeg ved at Stofa Fibernet i sydjylland, vil/er ved udfase deres IP-TV fra dengang det var SE der stod for det.
Idag får man en Stofa boks til sit DVB-C/kabel tv signal.

Hørte om en der havde kablet hele huset til i netværkskabel, fordi det brugte man i SE´s tid. 
Nu er det Stofa også Skal det være antennekabel... Øv for ham..

Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til Sydfyns EL og spørge ind til hvordan de forventer at levere tv til dig ? 
Hvis de ikke kan svare, så vent en måneds tid og spørg igen. 

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-August-2015 kl. 11:00

Det vil da nok være mere relevant at tage kontakt til Stofa, da det jo er dem der vil komme til at stå for leveringen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue