Print side | Luk vindue

Spørgsmål om Philips Hue

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141531
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 18:57

Emne: Spørgsmål om Philips Hue
Skrevet af: Bromberg5
Emne: Spørgsmål om Philips Hue
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 17:19
Inden jeg hopper på Hue´systemmet har jeg lige et par spørgsmål jeg håber nogen kan svare på.

Jeg kan se at man kan få ambilight på sit tv ved hjælp af Hue og ovenikøbet integrere det i XBMC. Mit spørgsmål er hvordan det rent faktisk gøres?
 - hvad jeg kan se vælger man selv hvor på billedet at hue skal skyde sine farver fra, men hvordan fungere det i praksis? Skal man have en ipad/iphone kørende hele tiden? Eller huske hue de punkter, så man kun skal vælge de 4 punkter ved installeringen?

Kan den integreres med Harmony smart remoten og ikke ultimate?

Ellers kunne det være interessant at høre hvordan i andre bruge hue:)

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 17:49
Jeg har ikke prøvet den funktion du omtaler.

Jeg benytter primært logitech ultimate til at styre hue ved tv brug.
Det virker meget stabilt, ser dog frem til den kommende homekit understøttelse.

Skrevet af: Vejrup
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 17:56
Korrekt at du kan få ambilight med Hue så længe du har et Philips TV med den funktion og smartapp.

Du kan også bruge XBMC til din hue og derved bruge ambilight funktionen det er dog noget rod, da den ikke ved hvor dine pærer er og det er alt for langsomt. 

Du kan tilslutte din hue bridge til xbmc med et script søg på xbmc.philipshue.script (noget i den duer)

Jeg har Philips Hue i hele hytten små 30 stk blandet med gu10, e27, strips og bloom og jeg er glad for det, specielt fordi der kommer nye features til det hele tiden, f.eks kan du nu med Hue Tap dæmpe lysstyrken på din gruppe hvilket er super fedt.

Hvis du vil se det i aktion skal du være velkommen jeg kan også aktivere ambilight uden philips tv så kan du se hvor dårligt det kører ;-)

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137873&PID=1388696" rel="nofollow - Green Atmos Cinema

B&O Teknisk Forum

Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 20:02
Jeg er i tvivl om dit spørgsmål angående Harmony, da jeg selv har en Ultimate og den del virker i hvert fald der. Jeg synes dog ikke det funktionelt fungerer ret godt. Touch displayet fungerer ikke ret godt til at styre flere enheder/zoner ad gangen. Derudover er skærm og touch ikke i voldsomt høj kvalitet, så får det ikke brugt i det daglige. Fungerer dog OK til at skifte aktivitet, men kunne faktisk godt være det foruden. Ellers er Harmony et super produkt.

Vi bruger en kombination af Hue Pro app'en på Android og Hue Tap til at styre farvebalance og dæmpning - det fungerer 100%.

Ambilight i den form, kunne jeg aldrig finde på at bruge hverken skærm eller pærer til, så det kan andre nok svare bedre på. Efter min mening bør filmproducenten styre den lyssætning der er relevant for produktionen - der skal ikke tilsættes ekstra i form af farver hverken bag skærmen, eller andre steder i lokalet.

Jeg har dog sat Hue Strips op bag min computermonitor, som giver lidt neutralt hvidt lys når der er mørkt i rummet. Det fungerer ret godt.

Ellers har vi ca. 10 hue pærer fordelt i 3 lokaler. Med app og Hue Tap fungerer det rigtig godt i det daglige. Vi bruger ikke farverne ret meget, men er glade for at kunne ændre den hvide farve samt dæmpning.

-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2

Skrevet af: Random_Hero
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 20:39
har 4 stk. farvede pærer i stuen, 1 tap og android. 
lækkert at lyset tænder når man kommer hjem. 
dejligt med solopgang om morgen når det er vinter (alarm setting) og en alarm der slukker når alle er taget af sted. 

Skrevet af: Bamsen31
Skrevet den: 03-Januar-2016 kl. 14:13
Håber det er ok jeg spørger her, er lykkelig ejer af Hue system, men er træt af, at når jeg tænder et lampe, at andre slukkes, hvorledes kan jeg tænde og slukke helt uden at påvirke andre der allerede er tændt?

Kenneth :-)

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-Januar-2016 kl. 18:24
Du laver de sener du har brug for.

Og der samler du de pærer du ønsker arbejde sammen.

Meget nemt via app til Hue.

Du kan lave rigtig mange sener som tilpasser dit behov

Skrevet den: 05-Januar-2016 kl. 22:46
Jeg kan med dimming styre enkelte lampe, uden at det påvirker andre, men det kan jeg ikke på app, hvis jeg vælger et scene, med 2 lampe i stue, så slukkes alt andre lampe... Det ønsker jeg ikke

Skrevet den: 06-Januar-2016 kl. 07:04
Det er klart at har du sener med flere pærer påvirkes de alle.

Lav en sene med en pære så styrer du den alene.

Skrevet den: 09-Januar-2016 kl. 12:36
Årh selvfølgelig, det er logisk, det havde jeg aldrig tænkt på før... Tak for det! :-)

Skrevet af: therazz
Skrevet den: 09-Januar-2016 kl. 13:19
Jeg vil gerne anbefale iConnecthue - den giver en række flere funktioner.

Ex kan man i den app bestemme at hue dimmer switchen får op til 12 funktioner 3 pr. knap på remoten.. det er lækkert :-)

-------------
MORE BASS

Skrevet den: 09-Januar-2016 kl. 23:45
iConnecthue, er det en apple app? Jeg anvender android, og finder ikke software der...

Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 09:38
Det er en apple app.

Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 10:25
Lækkert at man kan tilføje funktioner i iconnecthue app.

Langt tryk giver nu mig den ønskede funktion med at slukke alt når hus forlades.

Og noget komme hjem lys uden telefon skal frem

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-Februar-2016 kl. 17:17
Humac har 25% på alt Hue

http://www.humac.dk/find/philips%2Bhue?utm_source=apsis&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=Nyhedsbrev

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 19-Februar-2016 kl. 17:21
Det var kun 20%

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 19-Februar-2016 kl. 18:05
Flemming - lav nu aktive links!

Skriv (url) før linket, og (/url) efter linket. Blot hvor () er udskiftet med [].
http://www.humac.dk/find/philips%2Bhue?utm_source=apsis&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=Nyhedsbrev - http://www.humac.dk/find/philips%2Bhue?utm_source=apsis&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=Nyhedsbrev

M.v.h.

Skrevet den: 19-Februar-2016 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Flemming - lav nu aktive links!

Skriv (url) før linket, og (/url) efter linket. Blot hvor () er udskiftet med [].
http://www.humac.dk/find/philips%2Bhue?utm_source=apsis&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=Nyhedsbrev - http://www.humac.dk/find/philips%2Bhue?utm_source=apsis&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=Nyhedsbrev

M.v.h.
Rolig nu. Det gør jeg i 99% af gangene. Det var kun fordi, at jeg lige vare ude med min datter, som skulle ride. Og så gik det lidt hurtigt.Tongue

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 19-Februar-2016 kl. 19:59
Hvis det er pga af datteren er du tilgivet denne gang

Skrevet den: 19-Februar-2016 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvis det er pga af datteren er du tilgivet denne gang
Ah, det var godt.Big smile

-------------