Print side | Luk vindue

OPTICAL DIGITALKABEL

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142051
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 20:34


Emne: OPTICAL DIGITALKABEL
Skrevet af: 2ben
Emne: OPTICAL DIGITALKABEL
Skrevet den: 07-September-2015 kl. 20:53
Hejsa,

Er det muligt selv at lave et optisk digitalkabel ?
Skal nemmelig have det trukket i et el-rør i væggen.

Håber det findes, selv om jeg ikek kan finde så mange steder i DK :-(

Mvh. Torben



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-September-2015 kl. 21:13

Har du i Google prøvet at skrive Home made Toslink.? Hvis ikke så gør det, så komme der noget frem der.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 07-September-2015 kl. 21:16
Tak - den video har jeg set. Kan ikke se hvor jeg kan købe kabel og stik :-(


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-September-2015 kl. 21:29

Det kan man sikkert heller ikke her i DK, der er ikke mig bekendt nogen der har skrevet om noget sådan før.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 07-September-2015 kl. 21:42
Det må da være meget nemt at lave. Det er blot lys. Overvejer at købe et færdig og åbne stikket. Ville blot hellere have stik og kabel. 


Skrevet af: csell
Skrevet den: 07-September-2015 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Det må da være meget nemt at lave. Det er blot lys. Overvejer at købe et færdig og åbne stikket. Ville blot hellere have stik og kabel. 


Hej.

For ca 25 år siden fik jeg sat et nyt stik på et lysleder kabel i noget Elektro Medisinsk udstyr.
Jeg sendte lysleder kablet ud til en der havde det rigtige udstyr til at polere enden og sætte et nyt stik på.

Men jeg tror at mange stik på lysleder kabler kun er lidt større end selve lysleder kablet. Så mon ikke du kan trække et lysleder kabel mens stikket sidder på?

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-September-2015 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Men jeg tror at mange stik på lysleder kabler kun er lidt større end selve lysleder kablet. Så mon ikke du kan trække et lysleder kabel mens stikket sidder på?

Hilsen Carsten.


Det var også min tanke. Toslink kabler fåes med stik, som ikke er større end at de kan gå gennem tomrør.

M.v.h.



Print side | Luk vindue