Print side | Luk vindue

Køb af projektor i Tyskland, erfaring?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142159
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 06:14

Emne: Køb af projektor i Tyskland, erfaring?
Skrevet af: Bruger udmeldt 29
Emne: Køb af projektor i Tyskland, erfaring?
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 16:46
Hej gutter
Jeg er ved at springe på et tilbud på en jvc x500 med 3d emitter og 2 briller for omkring 26.000 hos md-sound.de
Tilbuddet ses her http://www.md-sound.de/product_info.php?info=p3514_jvc-dla-x500rbe--schwarz---d-ila-projektor-mit-3d-darstellung-incl---2-x-3d-brille-pk-ag3-und--3d-synchro-sender-pk-em2----------0011011.html&no_boost=1

Er der nogen der har erfaring med denne butik? Erfaring med at købe elektronik i den prisklasse med paypal i tyskland,og hvordan man forholder sig hvis man ikke får varen,eller den er beskadiget ved modtagelse?

De danske priser på projektoren er ved at falde,men de vanvittige priser de vil have for emitter og briller er for latterlige. Så hvorfor købe i DK når man kan få det hele 10.000 billigere i Tyskland

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 16:57
Hvis man køber i Danmark er man bedre stillet i forhold til hvis man får brug for reklamationsret. Hvis man køber hos en god butik kan man få råd, vejledning og service, som de nok ikke giver meget af, ved postordre fra Tyskland.

Derudover er man, ved at købe i Danmark, med til at støtte danske hi-fi butikker som, udover måske Klubben, har trange kår for tiden. Hvis ALLE køber i Tyskland, så lukker alt der minder om hi-fi butikker i Danmark.

Skrevet den: 14-September-2015 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis man køber i Danmark er man bedre stillet i forhold til hvis man får brug for reklamationsret. Hvis man køber hos en god butik kan man få råd, vejledning og service, som de nok ikke giver meget af, ved postordre fra Tyskland.

Derudover er man, ved at købe i Danmark, med til at støtte danske hi-fi butikker som, udover måske Klubben, har trange kår for tiden. Hvis ALLE køber i Tyskland, så lukker alt der minder om hi-fi butikker i Danmark.
Det var ikke det jeg spurgte om!!!

Ingen danske butikker kan give 10.000 i rabat hvilket er det jeg vil spare.
Jeg er udemærket klar over risikoen,derfor jeg vil høre om der er nogen der har erfaring.

Til sidst er jeg fuldstændig ligeglad med "råd,vejledning" jeg ved tit mere om produkterne, end de gør i de danske butikker alligevel.

Ved at købe i Danmark støtter jeg en monopol kultur hvor priserne er vanvittige i forhold til andre lande. Jeg er godt klar over at overhead er højere i Danmark, men hvis jeg kan spare 10k så er jeg lidt ligeglad..

Er ret sikker på du heller ikke gider betale 20kr for en liter mælk hvis du kan få den for 5kr hos naboen, vel?

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 17:39
Den er da faldet til 30K hos AV Connection
Hvis man nu ikke har brug for 3D...

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 17:42
Jeg køber aldrig tysk mælk, og tager altid danske agurker, 

Men okay jeg forstår godt hvad du mener, synes dog mælke eksemplet er dårligt, da beløbene er så små, at mange gerne vil støtte Danmark.

-------------
Get HIFI or die trying c",

Skrevet af: André S
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 17:49
Jeg skal sjovt nok selv til og købe den X500. men jeg får da mere lyst til og vente til de nye ankommer til landet.

Skrevet af: Radiomanden

ja, og derved bevare de sociale goder, bevare vores gode løn og holde arbejdsløsheden nede.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg køber aldrig tysk mælk, og tager altid danske agurker, 

Men okay jeg forstår godt hvad du mener, synes dog mælke eksemplet er dårligt, da beløbene er så små, at mange gerne vil støtte Danmark.
Det var nu også mest ment som en "overdrivelse fremmer forståelsen" ;-).. Dog er dansk "kvalitet" ikke længere en garanti for noget som helst, bare se bønderne,de kan jo ikke engang lave korn som kan bruges til brød i Danmark..Alle vores bedste fødevarer eksporteres,fordi folk ikke vil betale de høje priser..Det er sådan det frie marked virker.

Men for at vende tilbage til projektoren, jeg ser 3D som en gimmick,men da denne projektor skulle have rigtig god 3D vil jeg da gerne opleve det på mit nye Stewart CIMA lærred, men jeg nægter at giver over 3500,- for 2 briller og en emitter for at få lov til at opleve det.

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Jeg skal sjovt nok selv til og købe den X500. men jeg får da mere lyst til og vente til de nye ankommer til landet.
Opgraderingen er så lille,og hvis de nye får x500 til at falde mere i pris er det kun godt,den er jo gennem testet og prøvet

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Den er da faldet til 30K hos AV Connection
Hvis man nu ikke har brug for 3D...
Jeg har ikke brug for 3D,men vil gerne opleve det. Det nægter jeg og betale 3500,- ekstra for i Danmark

Skrevet af: therazz
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 18:00
Jeg ville købe den hos Heimkino Aktuell i stedet ... her er prisen inkl. kalibrering.
http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=26236&ls=d&nc=1442246301-30375&rubnum=&artnum=jvc-dla-x500ws-kalibriert&file=6&gesamt_zeilen=0Tsuche--x500 -
http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=26236&ls=d&nc=1442246301-30375&rubnum=&artnum=jvc-dla-x500ws-kalibriert&file=6&gesamt_zeilen=0Tsuche--x500 - http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=26236&ls=d&nc=1442246301-30375&rubnum=&artnum=jvc-dla-x500ws-kalibriert&file=6&gesamt_zeilen=0Tsuche--x500

-------------
MORE BASS

Skrevet den: 14-September-2015 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg ville købe den hos Heimkino Aktuell i stedet ... her er prisen inkl. kalibrering.
http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=26236&ls=d&nc=1442246301-30375&rubnum=&artnum=jvc-dla-x500ws-kalibriert&file=6&gesamt_zeilen=0Tsuche--x500 -
http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=26236&ls=d&nc=1442246301-30375&rubnum=&artnum=jvc-dla-x500ws-kalibriert&file=6&gesamt_zeilen=0Tsuche--x500 - http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=26236&ls=d&nc=1442246301-30375&rubnum=&artnum=jvc-dla-x500ws-kalibriert&file=6&gesamt_zeilen=0Tsuche--x500

Uhh,ja det var da en mulighed, tak for linket :-). Ville bare ønske Tyskland snart kom ind i det 21 århundrede og lod kunder bruge kreditkort

Skrevet den: 14-September-2015 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Tsunamijhoe Tsunamijhoe skrev:

Jeg er udemærket klar over risikoen,derfor jeg vil høre om der er nogen der har erfaring.

Til sidst er jeg fuldstændig ligeglad med "råd,vejledning" jeg ved tit mere om produkterne, end de gør i de danske butikker alligevel.

Ved at købe i Danmark støtter jeg en monopol kultur hvor priserne er vanvittige i forhold til andre lande. Jeg er godt klar over at overhead er højere i Danmark, men hvis jeg kan spare 10k så er jeg lidt ligeglad..

Er ret sikker på du heller ikke gider betale 20kr for en liter mælk hvis du kan få den for 5kr hos naboen, vel?

Jeg vidste ikke, at det var et retorisk spørgsmål du stillede.

I Tyskland er lønningerne helt ned til 1.000 euro om måneden, før skat, så derfor kan og skal priserne være væsentligt lavere.

Skrevet den: 14-September-2015 kl. 20:25

Jeg vidste ikke, at det var et retorisk spørgsmål du stillede.

I Tyskland er lønningerne helt ned til 1.000 euro om måneden, før skat, så derfor kan og skal priserne være væsentligt lavere.

OK, hør nu her makker.. Hvorfor bruger du tid på at svare på et spørgsmål med en eller anden moral prædiken? Tror du virkeligt folk her ikke er klar over, at man ikke "støtter" danske butikker,eller at lønninger er lavere i udlandet? Det hedder udbud og efterspørgsel eller FRIT MARKED, jeg vil til ALLE tider ALTID vælge den billigste løsning der er på det tidspunkt og med de parametre jeg søger,uanset om larsens hifi nede på hjørnet er ved at gå neden om og hjem. I dag kan man finde ALLE informationer om ALT på internettet,det er kun usikre købere der har brug for "råd og vejledning" og de kan gå i FONA, det er derfor de eksisterer endnu.

Jeg har det fint med at importere Emotiva fra USA, eller JVC fra Tyskland. Fordi du ikke kan finde ud af det eller tør,er mig ligegyldigt.

Hvis ikke du har noget konstruktivt i forhold til mit spørgsmål, så vær rar og pas dig selv. Jeg gider ikke bruge tid på dine moralprædiker.

Spørgsmålet står endnu:

Er der nogen der har erfaringer med omtalte butik? Handel med paypal i forhold til sikkerhed såfremt varen ikke modtages?

Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 23:23
Jeg er ikke sikker, men mener du har en sikkerhed via Paypal, hvor du kan klage, anmelde et problem hvis varen ikke kommer eller er skadet.
Men jeg vil råde dig til at læse om det på Paypals hjemmeside.
Jeg har handlet en del Hifi og hjemmebio udstyr i udlandet, dog oftest fra USA, og der kan være mange penge at spare, sidst havde jeg en OPPO 103D med hjem i kufferten fra USA.
Vær opmærksom på at JVC ikke har nogen garenti og support ordning hvor du kan henvende dig direkte til JVC, som du kan, eller har kunne med feks Benq, så du er tvunget til at klare support garenti og reklamationer via din forhandler.
Jeg købete min JVC X7 i UK, og det viste sig senere at den var en  import fra USA, så fik et ret godt indblik i JVCs support og kundeservice, som på det tidspunkt var ingenting. Selv gennem min UK sælger var det umuligt at få svar på tekniske spørgsmål, der feks var en forespørgsel på en manual over deres CMS feature. Jeg sparede på det tidspunkt 17000kr, sparede da de første måneders afskrivning på en ny projektor. Køber nok aldrig en JVC igen ( har set X500), ligemeget hvor billig den er. 

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300

Skrevet den: 14-September-2015 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg er ikke sikker, men mener du har en sikkerhed via Paypal, hvor du kan klage, anmelde et problem hvis varen ikke kommer eller er skadet.
Men jeg vil råde dig til at læse om det på Paypals hjemmeside.
Jeg har handlet en del Hifi og hjemmebio udstyr i udlandet, dog oftest fra USA, og der kan være mange penge at spare, sidst havde jeg en OPPO 103D med hjem i kufferten fra USA.
Vær opmærksom på at JVC ikke har nogen garenti og support ordning hvor du kan henvende dig direkte til JVC, som du kan, eller har kunne med feks Benq, så du er tvunget til at klare support garenti og reklamationer via din forhandler.
Jeg købete min JVC X7 i UK, og det viste sig senere at den var en  import fra USA, så fik et ret godt indblik i JVCs support og kundeservice, som på det tidspunkt var ingenting. Selv gennem min UK sælger var det umuligt at få svar på tekniske spørgsmål, der feks var en forespørgsel på en manual over deres CMS feature. Jeg sparede på det tidspunkt 17000kr, så sparede da de første måneders afskrivning på en ny projektor. Og køber nok aldrig en JVC igen ( har set X500), ligemeget hvor billig den er. 
Ok, mange tak for den oplysning. Det lyder jo ikke ligefrem betryggende at deres support stinker, men hvis den stinker er det jo ligegyldigt om den er købt i tyskland eller danmark,ud over den danske reklamations ret, som stort set også er ubrugelig ud over 6 måneder, da man selv skal bevise at fejlen var der på købstidspunktet hvis du når ud over 6 måneder.

Der er dog rigtig mange der har de her jvc projektorer,og jeg har ikke læst ret mange fejl om den, men hvis jeg alligevel selv skal bekoste evt. reparationer ud over 6 måneder,så kan jeg jo nok få ret meget reparation for de 10k jeg sparer i Tyskland. JVC nævner selv at lampegarantien er bedre i Danmark,men hvad gør det hvis jeg igen kan købe 3 nye pærer for det jeg sparer ved at købe i Tyskland..

Ville dog være langt mere tryg hvis forhandlerne ville æde kreditkort,for der er jeg jo sikret,plus der er indbygget forsikring hvis man køber på mastercard.

Jeg har også kigget på Sony's projektorer,men de har ikke motor styring til alle zoom,focus og lens shift,og det der manuelle skidt bliver man hurtig lang i klodserne over

Skrevet den: 14-September-2015 kl. 23:54
Er det ikke muligt du kan handle via paypal med dit mastercard, og bibeholde mastercard forsikring?
Vil mene Paypal er den bedste/ mest sikre internationale betalings metode som forbruger.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300

Skrevet den: 14-September-2015 kl. 23:59

Er det ikke muligt du kan handle via paypal med dit mastercard, og bibeholde mastercard forsikring?
Vil mene Paypal er den bedste/ mest sikre internationale betalings metode som forbruger.
Jeg tror ikke det regnes for at være "kreditkort" betaling. Men er langt fra sikker..Ved godt man kan lave en dispute via paypal, men penge udbetales jo med det samme, de afventer ikke forsendelse,og jeg tror ikke jeg kan gå til min bank og lave en indsigelse såfremt noget går galt.

Men, den shop som er linket til tidligere i tråden, har denne service inkluderet i købet

http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=26236&ls=d&nc=1442246301-30375&rubnum=&artnum=jvc-dla-x500ws-kalibriert&file=6&gesamt_zeilen=0Tsuche--x500

1 x JVC DLA-X500R (Beamer) with 2 + 1 = 3 years JVC Germany Guarantee 
1 x Home Theater Currently UPS pick-Bring-guarantee in case of service for 36 Months 
1 x Home Theater Currently 16 months or 1600 hour lamp warranty (first lamp / whichever comes first) 

Så som jeg forstår det, giver de 3 års rigtig garanti, samt pick up service i de 3 år såfremt der skulle være fejl. Skal lige have skrevet til dem om det kun gælder i Tyskland,eller om de også vil holde denne service i Danmark.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 00:52
Med paypal er du ret godt stillet, de betaler dig når de har truffet en afgørelse i tilfælde af du ikke får varen eller den er defekt, sælger er deres problem.

Vil gætte på at det tilbud de køre i tyskland er for at tømme deres lager af JVC, da der er annonceret en ny model, og umiddelbart plejer det at føre til ret meget lavere priser i udlandet. Syntes ellers at vi har rimeligt fornuftige elektronikpriser i danmark, når det gælder almindelig forbruger elektronik. 

Jeg har selv lige købt en Sony VPL-HW40ES, men er pt i Brasilien og har ikke set den endnu.

Jeg er 6 timer bagud, og har knap nok internet her, så beklager hvis jeg ikke lige svare med det samme.

Hvis jeg var dig ville jeg lige læse op på paypal betingelserne, og hvis de ellers er som forventede, lyder det da som om du bare skal få fingeren ud af gaskanalen hvis det er den projektor du ønsker dig.
Som du selv siger, så kan man jo selv regne ud hvor megen service man kan købe for det du spare, hvis sælger mod forventning er en fusker.

Jeg måtte selv købe en ny lampe  efter 700 timer, som alligevel ikke var blevet dækket ligemeget hvor den var blevet købt, og da jeg sparede 17000kr kunne jeg købe knap 7 lamper.

-------------

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 01:36

Med paypal er du ret godt stillet, de betaler dig når de har truffet en afgørelse i tilfælde af du ikke får varen eller den er defekt, sælger er deres problem.

Vil gætte på at det tilbud de køre i tyskland er for at tømme deres lager af JVC, da der er annonceret en ny model, og umiddelbart plejer det at føre til ret meget lavere priser i udlandet. Syntes ellers at vi har rimeligt fornuftige elektronikpriser i danmark, når det gælder almindelig forbruger elektronik. 

Jeg har selv lige købt en Sony VPL-HW40ES, men er pt i Brasilien og har ikke set den endnu.

Jeg er 6 timer bagud, og har knap nok internet her, så beklager hvis jeg ikke lige svare med det samme.

Hvis jeg var dig ville jeg lige læse op på paypal betingelserne, og hvis de ellers er som forventede, lyder det da som om du bare skal få fingeren ud af gaskanalen hvis det er den projektor du ønsker dig.
Som du selv siger, så kan man jo selv regne ud hvor megen service man kan købe for det du spare, hvis sælger mod forventning er en fusker.

Jeg måtte selv købe en ny lampe  efter 700 timer, som alligevel ikke var blevet dækket ligemeget hvor den var blevet købt, og da jeg sparede 17000kr kunne jeg købe knap 7 lamper.

Ja, priserne plejer at være ok herhjemme,men de vil have 3500,- for 3D emitter og 2 briller,+30k for projektor, det nægter jeg at betale når man kan få hele pakken for 26 i tyskland.. Ville gerne købe den herhjemme hvis briller og emitter fulgte med for de 30k,men nej, grådigheden længe leve.

Og jeg er udemærket klar over jvc kommer med x5000 snart, men opgraderingen er så lille at det ikke giver mening at smide de nok 36k eller mere den kommer til at koste,når man kan få x500 som har fået så mange gode anmeldelser for langt mindre, og da jeg er 100% ligeglad med 4k,og HDR og hvad pokker de kommer med i HDMI 2.0/HDCP 2.2 så ser x500 ud som et godt køb..

Hvis sony havde haft motor styring i deres VPL-HW55ES så var det blevet den..

Og ja,de lampe garantier giver jeg heller ikke meget for

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 03:00
Motor styring er da meget godt, især hvis man hele tiden flytter rundt på sin projektor.
Til hjemme bio vil jeg dog foretrække at pengene bliver brugt på vigtigere ting, som har med billedet at gøre.

Jeg er nok lidt extrem da jeg foretrækker min CRT projektor, som bestemt ikke er flexibel eller let at lave opsætning på, så en SONY uden motorstyring har jeg slet ingen bekymringer omkring.

Jeg tror du har ret i at de nye modeller der kommer bliver en lunken prut, da de stadig er i en overgangsfase med det nye formater, og den stadig ikke har UHD opløsning, så lur mig om ikke der er en ny model igen om 14 dage, og så er en X5000 også værdiløs på brugtmarkedet.

-------------

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 03:16

Ok, mange tak for den oplysning. Det lyder jo ikke ligefrem betryggende at deres support stinker, men hvis den stinker er det jo ligegyldigt om den er købt i tyskland eller danmark ...

Øh, nej, det er jo netop ikke ligegyldigt! Når JVC ikke har nogen ordentlig direkte support, så er det jo netop at du skal have en butik i ryggen, der kan kæmpe kampen for dig.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 03:18

... men hvis jeg alligevel selv skal bekoste evt. reparationer ud over 6 måneder,så kan jeg jo nok få ret meget reparation for de 10k jeg sparer i Tyskland. JVC nævner selv at lampegarantien er bedre i Danmark,men hvad gør det hvis jeg igen kan købe 3 nye pærer for det jeg sparer ved at købe i Tyskland..

Bestil dog din projektor i Tyskland. Uanset hvad du får at vide, skal du nok få vendt det til at være til fordel for at købe den dernede.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 03:22

Ja, priserne plejer at være ok herhjemme,men de vil have 3500,- for 3D emitter og 2 briller,+30k for projektor, det nægter jeg at betale når man kan få hele pakken for 26 i tyskland.. Ville gerne købe den herhjemme hvis briller og emitter fulgte med for de 30k,men nej, grådigheden længe leve.

Du skriver at du har forstået hvorfor vi har forskellige priser i Danmark og Tyskland, men det har du jo tydeligvis ikke.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 03:30

Motor styring er da meget godt, især hvis man hele tiden flytter rundt på sin projektor.
Til hjemme bio vil jeg dog foretrække at pengene bliver brugt på vigtigere ting, som har med billedet at gøre.

Jeg er nok lidt extrem da jeg foretrækker min CRT projektor, som bestemt ikke er flexibel eller let at lave opsætning på, så en SONY uden motorstyring har jeg slet ingen bekymringer omkring.

Jeg tror du har ret i at de nye modeller der kommer bliver en lunken prut, da de stadig er i en overgangsfase med det nye formater, og den stadig ikke har UHD opløsning, så lur mig om ikke der er en ny model igen om 14 dage, og så er en X5000 også værdiløs på brugtmarkedet.
Nu har min nuværende projektor en irriterende ting, de hjul som man skal stille på manuelt,har det med at "glide" ud af indstilling,derfor jeg ikke gider manuelt linse funktioner mere..

Har selv haft Sim2 SVD-500+ CRT,så er godt bekendt med mangel på flexibiliteten ;-),og den gode billed kvalitet,men jeg gad ikke smide 20k for nye rør,så den røg på genbrugsstationen, den havde så også holdt i 12 år,selvom den intet fejlede. Der var ingen der gad købe den.

Ang. X5000 det jeg har læst så får den kun opgraderet HDMI og en smule højere lumens, men der er ingen der ved om det er på bekostning af sort niveau,så igen er X500 tried and testet :-)

Øh, nej, det er jo netop ikke ligegyldigt! Når JVC ikke har nogen ordentlig direkte support, så er det jo netop at du skal have en butik i ryggen, der kan kæmpe kampen for dig.

Du er godt nok patetisk at høre på. Der er INGEN butikker der "kæmper kampen for mig" de har loven de skal holde sig indenfor,ud over det rører de ikke en finger og folk som mig, som sagtens selv kan finde ud af at finde en reparatør hvis det skulle blive nødvendigt, er det fuldstændig ligegyldigt det du ævler om.

Kan du ikke bare blive væk? Du siger INTET jeg ikke ved i forvejen og jeg er LIGEGLAD så fat det dog.

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 09:53
Tsunamijhoe > Hold nu op hvor er du uforskammet! Hvis du ved så meget om køb i udlandet, så er du vel også løbet på PayPal og de fordele/ulemper der er ved denne betalingsform? Ellers ring til din bank.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 12:44

Kan du ikke bare blive væk?

Så længe du bliver ved med at skrive ting der er noget sludder, så skal jeg nok være så led at påpege det.

Skrevet af: therazz
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 13:08
Jeg henter popcorn.. Hvem skal have nogen med Smile

-------------
MORE BASS

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 13:24
Tak til alle de medlemmer som rent faktisk kom med oplysninger jeg kunne bruge, projektor ER bestilt i Tyskland..Samtidig kan jeg påpege at jeg fremover køber ALT mit nye grej i udlandet. Kunne ikke drømme om at lægge en krone i en butik som har Naiera som fortaler og primus motor..

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 13:56
Naiera 

Hvorfor fortæller du ikke om hvad du har haft brug for af support garenti eller reklamationer i dit JVC forløb.
Dertil høre vel også dine evner til at montere, kalibrere osv. 

Jeg kunne nemt forestille mig at en tysk forhandler vil kunne yde en bedre service, da de sikkert sælger flere enheder end en dansk importør nogensinde kommer til.

Jeg forholder mig helst til hvordan et produkt er supportet fra fabrikanten, som feks firmware, og overholder specifikationer og løfter fra det kulørte markedsførings materiale.

Her dumper JVC stort efter min mening, de har historisk efterladt mange kunder med enheder der ikke yder de har lovet, hvor de har lavet en ny model, som måske kunne det modellen før skulle kunne, og derved efterlader købere med en vare der på brugtmarkedet er en lunken prut.

Man kan også prøve at undersøge hvad det koster at få skiftet stumper i en JVC projektor, og hvor langt bagud de lagerføre stumper, til priser der er fornuftige, altså ikke langt overstiger projektorens værdi.

Der mangler en del åbenhed fra både forhandlere og bruger omkring JVC, det vil være klædeligt om du startede med at dele dine erfaringer fremfor at anfægte andres moral.

-------------

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 14:06

Hvorfor fortæller du ikke om hvad du har haft brug for af support garenti eller reklamationer i dit JVC forløb.

Mine strabadser er da netop bevis for, at det er en mægtig god idé at handle lokalt, hos en forhandler der ikke udelukkende fokuserer på at smide kasser over disken. Jeg har jo fået MASSER af support og service, fordi min forhandler bryder sig om sine kunder. Hvordan pokker skulle det være foregået, med en tysk forhandler?

Ellers ser jeg ingen relevans for tråden, hvordan det er gået mig med min X30.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 14:10

Kunne ikke drømme om at lægge en krone i en butik som har Naiera som fortaler og primus motor..

Vi skal lige gøre noget HELT klart: Jeg har INGEN interesser i nogen som helst hi-fi-forhandlere, danske såvel som tyske.

Hvordan du kan blive så negativt stemt mod danske butikker på grund af mine indlæg, dét forstår jeg virkelig ikke. Jeg har udelukkende præsenteret fakta vedrørende de forhold der gør, at der er forskel på priserne, og hvorfor jeg mener, at man såvidt muligt bør handle hi-fi i Danmark.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 14:15

Der mangler en del åbenhed fra både forhandlere og brugere omkring JVC, det vil være klædeligt om du startede med at dele dine erfaringer fremfor at anfægte andres moral.

A hva'? Hvilke brugere er det, der mangler at være åbne, og hvorfor skulle de være åbne overfor dig, når du jo netop ALDRIG deler ud af dine erfaringer?

Vi er kommet helt ud på et overdrev, men det er jo ikke unormalt, når tråden involverer dig.

Jeg har fået en kæmpe bunke lamper fra JVC, helt gratis, på deres danske lampegaranti (2.000 timer eller tre år? Eller noget i den retning), måske så mange som ti. Min projektor har vel kørt i 10.000 timer på de lamper, plus et par stykker jeg selv har betalt.

Fordi jeg handlede lokalt kunne jeg uden problemer låne projektorer, mens min X30 var til service to gange.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 14:17

Kunne ikke drømme om at lægge en krone i en butik som har Naiera som fortaler og primus motor..

Vi skal lige gøre noget HELT klart: Jeg har INGEN interesser i nogen som helst hi-fi-forhandlere, danske såvel som tyske.

Hvordan du kan blive så negativt stemt mod danske butikker på grund af mine indlæg, dét forstår jeg virkelig ikke. Jeg har udelukkende præsenteret fakta, vedrørende de forhold der gør, at der er forskel på priserne, og hvorfor jeg mener, at man såvidt muligt bør handle hi-fi i Danmark.

Du har udelukkende præsenteret DIN version af fakta, vel og mærke fakta jeg IKKE har bedt om..Mit spørgsmål gik på erfaring med køb fra Tyskland og specifict den nævnte butik,og så begynder du med en eller anden prædiken om arbejdsløn og vilkår og alt muligt irrelevant. Jeg har handlet på internettet siden det første 14.400 modem mulig gjorde dette, og for mig som sagtens SELV kan opsætte mit grej, indstille det til hus behov,IKKE har brug for "support og råd og vejledning" jeg vil hellere have tingene BILLIGT end støtte Danske butikker som ingen konkurrence har fordi vores land er så lille,at de ikke kan købe ind til lige så lave priser som andre lande.. SÅDAN ER LIVET og DET FRIE MARKED

Og det var ALT jeg vil skrive om den sag

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 14:18

Du har udelukkende præsenteret DIN version af fakta, vel og mærke fakta jeg IKKE har bedt om..

Du stillede selv spørgsmålet, selvom det åbenbart var retorisk...

... så begynder du med en eller anden prædiken om arbejdsløn og vilkår og alt muligt irrelevant.

Jeg har på intet tidspunkt prædiket noget som helst. Alt jeg har skrevet, har været som svar på spørgsmål eller urigtigheder præsenteret her i tråden.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 14:26

Du har udelukkende præsenteret DIN version af fakta, vel og mærke fakta jeg IKKE har bedt om..

Du stillede selv spørgsmålet, selvom det åbenbart var retorisk...

... så begynder du med en eller anden prædiken om arbejdsløn og vilkår og alt muligt irrelevant.

Jeg har på intet tidspunkt prædiket noget som helst. Alt jeg har skrevet, har været som svar på spørgsmål eller urigtigheder præsenteret her i tråden.

Wow, jeg er målløs.. Held og lykke med dit køb,og din gode samvittighed..Ærgeligt der ikke er en blokeringsfunktion af brugere her på forummet!

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 16:13
Jeg havde på et tidspunkt købt en receiver i Tyskland og da det gik i stykker efter lidt over 1 år, kontaktede jeg dem på mail og de sørgede for at UPS kom forbi og hentede min receiver til rep. Efter ca. 3 uger kom UPS retur med den rep. receiver.

Så det behøves bestimmt ikke at være dårligerer at handle i Tyskland. Hvis de overholder lovgivningen. Hvis de ikke gør, kan det være mere besværligt. Men det kan man ikke sige noget om på forhånd.

Mht. lovgivningen, så gælder er stort set de samme regler i EU: 2 års reklamationsret og hvis vare har en mangel er det sælger der skal sørge for transport frem og tilbage.

Skrevet den: 15-September-2015 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg havde på et tidspunkt købt en receiver i Tyskland og da det gik i stykker efter lidt over 1 år, kontaktede jeg dem på mail og de sørgede for at UPS kom forbi og hentede min receiver til rep. Efter ca. 3 uger kom UPS retur med den rep. receiver.

Så det behøves bestimmt ikke at være dårligerer at handle i Tyskland. Hvis de overholder lovgivningen. Hvis de ikke gør, kan det være mere besværligt. Men det kan man ikke sige noget om på forhånd.

Mht. lovgivningen, så gælder er stort set de samme regler i EU: 2 års reklamationsret og hvis vare har en mangel er det sælger der skal sørge for transport frem og tilbage.

Kan du huske hvilken butik det var? De 2 butikker jeg har kigget på har begge 3 års UPS pickup garanti,og jeg bestilte projektoren der hvor den var billigst Heimkino.. Begge butikker er også højt placeret i trusted shops,selvom man ikke helt kan regne med det.. Men begge mærker er store kæder med mange butikker over hele tyskland.
Har købt en del EDB udstyr dernede,og der har aldrig været problemer. Så jeg forventer heller ikke nogen med dette køb..

Men,sådan er det jo også med butikker herhjemme, du ved først hvor god butikken er den dag du skal bruge reklamationsretten, og der er mange butikker faldet fra i tidens løb,især EDB forhandlere er slemme til at være ligeglade når varen er ude af døren.

I nyere tid har jeg købt rigtig meget ved av-connection og de har været rigtig søde ved reklamation,men lige ved dette køb kunne ingen danske butikker matche den store besparelse i tyskland, det er nok fordi de er noget langsommere til at nedsætte priserne når nye modeller annonceres. Der er konkurrencen langt hårdere i tyskland

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 17:25
Nej, det kan jeg ikke.

Skrevet af: michael1977
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 19:50
Kender ikke butikken du nævner men den er sikkert fin. Blot tjek omgående om den er DOA, så skal det nok spille Ps. Du bliver glad for den, den er fed

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 04:24

Der mangler en del åbenhed fra både forhandlere og brugere omkring JVC, det vil være klædeligt om du startede med at dele dine erfaringer fremfor at anfægte andres moral.

A hva'? Hvilke brugere er det, der mangler at være åbne, og hvorfor skulle de være åbne overfor dig, når du jo netop ALDRIG deler ud af dine erfaringer?

Vi er kommet helt ud på et overdrev, men det er jo ikke unormalt, når tråden involverer dig.

Jeg har fået en kæmpe bunke lamper fra JVC, helt gratis, på deres danske lampegaranti (2.000 timer eller tre år? Eller noget i den retning). måske så mange som ti. Min projektor har vel kørt i 10.000 timer på de lamper, plus et par stykker jeg selv har betalt.

Fordi jeg handlede lokalt kunne jeg uden problemer låne projektorer, mens min X30 var til service to gange.

Super at du her deler lidt ud af dine JVC erfaringer, sikker på det er noget trådstarter kan bruge i sin vurdering.

Hvilke af mine erfaringer er det du efterlyse, så skal jeg gerne finde eller oprette en tråd der passer til emnet.

-------------

Skrevet af: André S
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 06:36
Tænkte jeg lige vil informere om at jeg selv lige har købt en X500 fra CSN-Teknik.
Han kommer som planlagt i dag og pro-kalibrerer mine nye Velodyne DD12+ subwoofer og har så også min nye projektor med.

prisen som jeg har givet er med både. vægbeslag - ISF kalibrering - og montering.
Og i forhold til hvad den tyske butik vil have ville jeg heller end gerne bruge mine penge på en Dansk Butik.

PS:: jeg kan rigtig godt lide tyskland (vil gerne bo der) men jeg bære dannebrog med stolthed

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 08:10
Må vi høre prisen inkl. ISF-kalibrering?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 11:56
Til orientering.
Jeg har så valgt at afbestille min X500, det ser ikke helt ud til at lamperne holder så længe som oplyst, og efter lidt mere research fandt jeg så også ud af at den har meget højt input lag,så det er et no go for mig. Desuden er Naieras oplevelser jo ikke ligefrem betryggende!

Alternativt bliver det nok en Sony af de nye, som har 6000 timer på lamperne, de er meget billigere end JVC og de har en bedre garanti end jvc,de har indbygget 3D RF sender,de har en game mode med lavt indput lag,så alt i alt et bedre køb for mig vil jeg tro. Og hvis de nye har samme billed kvalitet som dem de afløser vil jeg også få rigtig godt billede med en sony.

Nu må jeg så vente til oktober/november indtil de kommer, for jeg er ikke helt sikker på om jeg skal hoppe på en VPL-HW65ES eller tage skridtet og opgradere til en VPL-VW320ES.

Anyways, tak for alle jeres input, tror tråden skal omdøbes til "køb af projektor fra tyskland,erfaring?"

Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 12:25
Fatter ikke al den hellige snak om at købe i danske butikker. Langt de fleste varer man kan købe der er alligevel produceret i lande hvor løn og arbejdsvilkår er langt, langt ringer end i noget europæisk eller vestligt land, og i mange tilfælde kan der endda købes europæisk eller amerikansk producerede alternativer hvis man er villig til at betale eller vil leve med at lidt anderledes feature set. Det er der sjovt nok sjældent nogen der bekymrer sig om.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 12:59

Jeg har så valgt at afbestille min X500, det ser ikke helt ud til at lamperne holder så længe som oplyst, og efter lidt mere research fandt jeg så også ud af at den har meget højt input lag,så det er et no go for mig. Desuden er Naieras oplevelser jo ikke ligefrem betryggende!

Jeg har aldrig hørt om andre der har haft lige så store kvaler som jeg har. Det må være nogle unikke forhold hos mig, der har givet problemerne. Til reparation har de aldrig fundet noget galt, og den var endda to forskellige steder.

I prisklassen findes der ikke noget bedre end JVC. Sony er ikke lige så godt. Jeg har selv haft en HW55 i seks uger. Men jeg forstår dit spilforbehold overfor X500'eren; spil er dog ikke noget problem for mig, på min X30.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 13:02

Super at du her deler lidt ud af dine JVC erfaringer, sikker på det er noget trådstarter kan bruge i sin vurdering.

Ja, lad os da bare ignorere de tusind andre danskere, der ingen problemer har haft med deres X30.

Du læser også mit indlæg som fanden læser biblen. Om noget er mine oplevelser jo et bevis for, at det er en god idé at købe hos en dansk forhandler, der kan levere noget eftersalgsservice. JVCs danske lampegaranti har også været yderst flink ved mig.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 13:38

I prisklassen findes der ikke noget bedre end JVC. Sony er ikke lige så godt. Jeg har selv haft en HW55 i seks uger. Men jeg forstår dit spilforbehold overfor X500'eren; spil er dog ikke noget problem for mig, på min X30.
Nu har sony's hw55 fået lige så gode anmeldelser som x500 hvis vi ser på rent billed kvalitet.. Det der taler for jvc er motorstyret optik,lav xtalk og mange gode anmeldelser, MEN sony's hw55 er lige så god set ud fra alle de artikler om den billed mæssigt, derudover har den har lavere blæser støj, og den har lavt input lag.

Den nye 65ES har det samme optik+indbygget 3D RF,højere lumens,lavt støjniveau,game mode og dyb sort.

Er JVC optik glas eller plastic? Det er det eneste jeg ikke er glad ved ved sony'en. Plastic had det jo med at blive gult over tid,og de har ikke været på markedet længe nok til at folk har reporteret om nedsat kontrast fordi optikken bliver gullig.

Synes sgu det bliver sværere og sværere at vælge.

Mit budget er op til 50.000, men absolut ikke nødvendigt den skal koste så meget, hvad ville i vælge i dette prisleje?

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 14:49
Jeg syntes det er svært at beslutte hvor meget man skal ofre på en projektor. 50000kr er mange penge, og ligemeget hvad du køber er den ikke det halve værd efter du har åbnet kassen, og 1-2 år efter er der en ny model og et nyt billed format, og så er de stortset værdiløse.
Jeg regnede for sjovt lidt på hvad en drift time på min JVC havde kostet, og det kan godt virke lidt voldsom.

Jeg har brugt min 900 timer, og betragter den som værdiløs, købspris og en ny lampe løber op i ca 40 kr pr drifttime. når jeg så film på den skulle den helst varmes op en times tid, og så ca 2 timer film, det har kostet ca 120kr pr film, det kan dog ikke gøre det, da en del drift timer er gået med kalibrering og test. Hvis man så ikke selv kan kalibrere, og vælger at betale nogen for det, eller køber udstyr til auto kalibrering som feks en Lumagen Radiance eller lignende, så ændre regnestykket sig også en smule.

Timeprisen falder selvfølgelig voldsomt hvis man som Naiera har 10000 timer på maskinen, men det er de færreste der rent faktisk bruger deres projektor nok til overhoved at komme i betragtning til en garenti lampe, kan de bare holde 1500 timer.

Har man et normalt liv med kone børn arbejde, venner, og andre fritids interesser, så vil jeg gætte på at 4 film om ugen er pænt højt forbrug. og hvis vi regner en film til at være i snit 2 timer + 1 times opvarmning er det 12 timer om ugen x 52 = 624 timer om året, og det er voldsom mange timer at rive ud af kalenderen for de fleste. Så jeg gætter på normal forbrug er mindre end det halve.

Mener det er en personlig vurdering hvor meget man vil ofre, da det lang fra er en hobby der bygger på sund fornuftWink 

Jeg har lige købt en SONY VPL-HW40ES ikke fordi jeg mangler eller tror den er bedre end det jeg bruger, udelukkende som legetøj, den mangler en iris, hvis den er for lys vil jeg lege lidt med filtre og se hvor det ender. Om optikken er plast eller glas vil jeg mene er ligegyldigt så længe den gør det den skal, og med en 1080P projektor er det efter min mening ikke en fordel med super højopløst optik, og gulning er helt sikkert ikke noget der sker i nærmere fremtid, medmindre man stiller den ud i solen med lensen mod syd. Jeg har ca 40 CRT lenser, alle har plast optik, og er fra 10 til 20 år gamle, de er alle som nye.

-------------

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 15:08

Jeg syntes det er svært at beslutte hvor meget man skal ofre på en projektor. 50000kr er mange penge, og ligemeget hvad du køber er den ikke det halve værd efter du har åbnet kassen, og 1-2 år efter er der en ny model og et nyt billed format, og så er de stortset værdiløse.
Jeg regnede for sjovt lidt på hvad en drift time på min JVC havde kostet, og det kan godt virke lidt voldsom.

Jeg har brugt min 900 timer, og betragter den som værdiløs, købspris og en ny lampe løber op i ca 40 kr pr drifttime. når jeg så film på den skulle den helst varmes op en times tid, og så ca 2 timer film, det har kostet ca 120kr pr film, det kan dog ikke gøre det, da en del drift timer er gået med kalibrering og test. Hvis man så ikke selv kan kalibrere, og vælger at betale nogen for det, eller køber udstyr til auto kalibrering som feks en Lumagen Radiance eller lignende, så ændre regnestykket sig også en smule.

Timeprisen falder selvfølgelig voldsomt hvis man som Naiera har 10000 timer på maskinen, men det er de færreste der rent faktisk bruger deres projektor nok til overhoved at komme i betragtning til en garenti lampe, kan de bare holde 1500 timer.

Har man et normalt liv med kone børn arbejde, venner, og andre fritids interesser, så vil jeg gætte på at 4 film om ugen er pænt højt forbrug. og hvis vi regner en film til at være i snit 2 timer + 1 times opvarmning er det 12 timer om ugen x 52 = 624 timer om året, og det er voldsom mange timer at rive ud af kalenderen for de fleste. Så jeg gætter på normal forbrug er mindre end det halve.

Mener det er en personlig vurdering hvor meget man vil ofre, da det lang fra er en hobby der bygger på sund fornuftWink 

Jeg har lige købt en SONY VPL-HW40ES ikke fordi jeg mangler eller tror den er bedre end det jeg bruger, udelukkende som legetøj, den mangler en iris, hvis den er for lys vil jeg lege lidt med filtre og se hvor det ender. Om optikken er plast eller glas vil jeg mene er ligegyldigt så længe den gør det den skal, og med en 1080P projektor er det efter min mening ikke en fordel med super højopløst optik, og gulning er helt sikkert ikke noget der sker i nærmere fremtid, medmindre man stiller den ud i solen med lensen mod syd. Jeg har ca 40 CRT lenser, alle har plast optik, og er fra 10 til 20 år gamle, de er alle som nye.

OK,så må jeg hellere lige gøre opmærksom på at jeg bruger min projektor ca. 12 timer om dagen. Jeg er grundet en arbejdskade liggende en stor del af tiden,så det er mere end en "hobby" for mig, så pengene betyder ikke det store i indkøbet, men drift sikkerhed, drift pris og billed kvalitet i 1080p som er mit favorit format.. Gider ikke 4k hvor man kan se skuespilleres makeup osv,det vil ødelægge indlevelsen fuldstændigt.
Selvfølgeligt synes jeg pris hoppet fra 65ES til for eksemple 320ES er voldsomt, 30.000,- og jeg mener ikke 320ES er 30.000,- mere værd..Og da jeg som nævnt mener 4k er en storm i et glas vand,og er ligelgad med det,kan jeg ikke se at jeg ville give 30.000 mere for at få motor styret optik.

50klik er mit maximum jeg kan bruge,men jeg ville gerne bruge langt mindre da jeg så kan købe ekstra udstyr også,som ekstra lampe,3D briller osv.

65ES er dog interessant fordi den har en rigtig god pris, den har "billige" lamper,godt billede og den er nok en del bedre end min nuværende optoma hd82, som har et sort niveau der ligner en grå rengvejrs dag,og shadow detail der er ikke eksisterende.

Nu faldt jeg så også lige over en tråd med ret mange folk som har HDMI problemer på JVC.. HDMI problemer ORKER jeg bare ikke mere efter en periode med Onkyo.. Så bare tanken om at der muligvis er et problem er nok til at jeg siger nej tak.

Ydermere kan sony's firmware opdateres via USB,mens JVC kræver gammeldags bærbar med RS32 serial port,og det har jeg ikke mere,så endnu 1 point til Sony

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 15:22
Hvis jeg husker rigtigt har min JVC et RJ45 stik til firmware opdatering, ikke 100% sikker husker jeg måtte slæbe rundt på min gl. Win XP stationære pc for at opdatere den, mon ikke de er kompatible med win 8.1 idag

-------------

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 15:31

Hvis jeg husker rigtigt har min JVC et RJ45 stik til firmware opdatering, ikke 100% sikker husker jeg måtte slæbe rundt på min gl. Win XP stationære pc for at opdatere den, mon ikke de er kompatible med win 8.1 idag

Hmm, nu kan jeg ikke finde den specifikke post igen,men her er hvad de skriver:

Regarding the X500/X700/X900 HDMI issues, the latest on this is as follows:

Whilst I've seen some blank pictures and a few other handshake type issues, I've not experienced the complete lockup that some in the US have reported.

We are however currently testing a software update that should resolve all issues. Because the symptoms vary and are difficult to replicate reliably, the software is currently being tested in several countries. In the UK we’ve not had any problems at all since we installed the software on our test unit. Assuming the remaining testing goes OK, this update will be used in production from the next batch and all units currently in UK stock will be updated. As far as I'm aware, this is also the case for other countries.

Unfortunately, as the update is a two-stage process and rather involved, it is not practical for users to carry it out themselves. In the UK we will make arrangements to update any units already in customers’ homes that have a problem, either by shipping the unit to JVC or by visiting the customer’s home if this is practical. "

Nu ved jeg ikke om denne post er meget forældet i forhold til de x500 der er på lager nu, for der kan jo være flere versioner af den samme projektor og stadig være en X500.

Så hvordan ved man at man får en projektor fra seneste "batch" med løsningen allerede opdateret?

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 16:00

Nu har sony's hw55 fået lige så gode anmeldelser som x500 hvis vi ser på rent billed kvalitet..

Jeg er uenig i disse anmeldelser. Jeg har ikke læst dem, men hvis du siger, at de skriver, at billedkvaliteten er lige god på HW55 og X500 (som burde være bedre end X30), så er jeg uenig.

Med hensyn til blæserstøj er vi ude i petitesserne. Ja, HW55 lyder måske af lidt mindre, men lyden er anderledes, så det er svært at bedømme. Under alle omstændigheder larmer JVCs projektorer bestemt ikke.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 16:07

Mit budget er op til 50.000, men absolut ikke nødvendigt den skal koste så meget, hvad ville i vælge i dette prisleje?

Altid JVC.

Men der er jo mange faktorer der spiller ind. Hvis input lag og masser af lys, for eksempel, er to vigtige ting for dig, så skal du jo have Sony. Den er jo ikke DÅRLIG, i mine øjne, men jeg synes ikke, at den er lige så god som X30.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 16:11

Nu har sony's hw55 fået lige så gode anmeldelser som x500 hvis vi ser på rent billed kvalitet..

Jeg er uenig i disse anmeldelser. Jeg har ikke læst dem, men hvis du siger, at de skriver, at billedkvaliteten er lige god på HW55 og X500 (som burde være bedre end X30), så er jeg uenig.

Med hensyn til blæserstøj er vi ude i petitesserne. Ja, HW55 lyder måske af lidt mindre, men lyden er anderledes, så det er svært at bedømme. Under alle omstændigheder larmer JVCs projektorer bestemt ikke.

Så du er simpelthen uenig med den samlede fag presse? Det står for din egen regning.
Jeg tror heller ikke på et par reviews,men når man har læst alle dem man kan finde,på flere forskellige sprog,danner der sig et tydeligt billede.

Og efter lidt graven begynder JVC's glansbillede at krakelere,og jeg vil ikke ofre penge på noget som så mange menneske har eller har haft problemer med, det er jo først efter mange timers drift at man kan se kvaliteten på det man køber, det kan ingen reviews oplyse om. Det kan kun brugerne!

Blæserstøj er blæserstøj,uanset hvilket "pitch" det har,det er lige irriterende.. Min nuværende optoma larmer dog en hel del i high mode,så alt mindre end det er at foretrække.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 16:19

Så du er simpelthen uenig med den samlede fag presse? Det står for din egen regning

Den samlede fagpresse, virkelig? Samtlige anmeldelser, i både seriøse og useriøse blade skriver, at de to projektorer har lige god billedkvalitet?

Jeg ved hvad jeg har oplevet. Jeg har haft JVC i tre år, og de seks uger jeg havde Sony HW55 er sikkert mere end de har brugt på deres anmeldelser. Jeg har et godt lærred, et OK lokale og får altid kalibreret billedet. Jeg er ikke i tvivl; jeg foretrækker JVCs overlegne kontrast.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 16:22

Blæserstøj er blæserstøj,uanset hvilket "pitch" det har,det er lige irriterende..

Jamen du kan da bare lade være med at tro på hvad jeg skriver. Sony larmer meget muligt en smule mindre (vi taler en eller to dB!), men "pitch" er netop tilstrækkeligt anderledes, til at jeg mener det kan være ligemeget. JVCs "larm" er mere behagelig at høre på.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 16:29

Blæserstøj er blæserstøj,uanset hvilket "pitch" det har,det er lige irriterende..

Jamen du kan da bare lade være med at tro på hvad jeg skriver. Sony larmer meget muligt en smule mindre (vi taler en eller to dB!), men "pitch" er netop tilstrækkeligt anderledes, til at jeg mener det kan være ligemeget. JVCs "larm" er mere behagelig at høre på.

Begynd nu ikke igen Naiera!!! Blæserstøj opleves forskelligt fra person til person,nogen generer det ikke,andre kan ikke klare det. Blæserstøj er blæserstøj,færdig.

Det er fint du er JVC fanboy, jeg vil hellere have et produkt jeg kan bruge i mange år frem og er glad for,end skulle sidde og se på en låne model fordi min egen er på værksted. Eller forbruger 12 lamper på hvad der er 3-4 års forbrug for mig. Jeg kører 2-3000 timer om året på min nuværende projektor,og det skal den nye også kunne uden hdmi problemer eller andet..

Sony kan det jeg har brug for, ikke jvc..

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 16:49

Jeg har aldrig hørt om andre der har haft lige så store kvaler som jeg har. Det må være nogle unikke forhold hos mig, der har givet problemerne. Til reparation har de aldrig fundet noget galt, og den var endda to forskellige steder.

jeg valgte Sony over JVC - havde begge på prøve.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 16:49

Begynd nu ikke igen Naiera!!! Blæserstøj opleves forskelligt fra person til person,nogen generer det ikke,andre kan ikke klare det. Blæserstøj er blæserstøj,færdig.

Det er fint du er JVC fanboy, jeg vil hellere have et produkt jeg kan bruge i mange år frem og er glad for,end skulle sidde og se på en låne model fordi min egen er på værksted. Eller forbruger 12 lamper på hvad der er 3-4 års forbrug for mig. Jeg kører 2-3000 timer om året på min nuværende projektor,og det skal den nye også kunne uden hdmi problemer eller andet..

Sony kan det jeg har brug for, ikke jvc..

Begynd på hvad? Skrive ting der ikke lige passer dig?

Jeg har allerede skrevet, at du bare skal købe Sony, da den tydeligvis passer dine behov bedre.

Havde Sony givet mig bedre billedkvalitet end JVC, så havde jeg selvfølgelig en Sony i dag. Jeg er helt konkret blev tilbudt en HW55 to gange, i stedet for min JVC.

Sonys projektorer kan selvfølgelig også gå i stykker, ligesom alle andre elektronikprodukter. At JEG har haft nogle problemer betyder selvfølgelig ikke, at alle andre også får det. At bruge den slags argumenter, som du gør i dit seneste indlæg, er noget barnligt pjat.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg valgte Sony over JVC - havde begge på prøve.

Det har jeg ikke noget problem med.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 17:02
Min Sony har kørt i 1500 timer. Den har ALDRIG slået en forkert skid. Selv efter de timer er der masser af lys ( ECO mode )

jeg havde både X30 og X35 hjemme på prøve. Med de kalibrerings muligheder begge har som standard. havde Sonyen det mest korrekte billede. Især gamma var dårligt på JVC. JEG oplevede også et mere LCD agtig billede fra JVCen. Hvor Sonyen virker mere analog.....ikke LCD. Jeg kom fra en Sim2 D80e DLP projektor.
Naieres betragninger inkludere så vidt jeg husker , også en Lumagen scaler . Hvilket absolut ikke er ligegyldigt.
Sonyen havde et billede som var mere DLP agtig.

-------------

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 17:04
sortniveauet på JVC er bedre. Jeg bruger ikke Dynamisk iris på min Sony

-------------

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 17:11
Selvom man slår alt dynamisk halløj fra på Sony'en, så laver den stadig et eller andet dynamisk noget, i visse scener. Man kan simpelthen høre, at et eller andet oppe i projektoren bevæger sig, såen helt mekanisk agtigt.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 17:17

Hvor meget bedre? Jeg har dedikeret rum,så ambient light er ikke det store problem.

Er det dag og nat forskel? Eller snakker vi "man skal være farve ekspert for at se det"?

Er dog ret sikker på sony er meget bedre end min optoma..Jeg vidste dog godt optoma have disse problemer da jeg købte den,den var kun beregnet som en midlertidig projektor,men som så meget andet, var der andre ting jeg hellere ville have :-)..

Hvilken sony har du p.las?

Begynd på hvad? Skrive ting der ikke lige passer dig?
Jeg har allerede skrevet, at du bare skal købe Sony, da den tydeligvis passer dine behov bedre. 

Jeg er fuldstændig ligeglad om du skriver noget der ikke passer mig,men dine massive postulater og 
anmassende kommentarer er ekstremt trættende. Du vælger at se bort fra alle informationer som ikke lige lever ind i din opfattelse af JVC.
JEG HAR FATTET DET, du har en anden mening, derfor behøver du ikke konstant påpege at din mening er det eneste der dur, for sådan opfatter jeg og flere andre det..

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 17:26
Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan læse mine indlæg som du gør. Hvad er anmassende og hvilke postulater er massive? Hvilke informationer om JVC ser jeg bort fra?

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 18:15

Hvor meget bedre? Jeg har dedikeret rum,så ambient light er ikke det store problem.

Er det dag og nat forskel? Eller snakker vi "man skal være farve ekspert for at se det"?

Er dog ret sikker på sony er meget bedre end min optoma..Jeg vidste dog godt optoma have disse problemer da jeg købte den,den var kun beregnet som en midlertidig projektor,men som så meget andet, var der andre ting jeg hellere ville have :-)..

Hvilken sony har du p.las?

<span style="line-height: 13.44px;">

</span><br style="line-height: 13.44px;"><span style="line-height: 13.44px;">Begynd på hvad? Skrive ting der ikke lige passer dig?</span><br style="line-height: 13.44px;"><span style="line-height: 13.44px;">Jeg har allerede skrevet, at du bare skal købe Sony, da den tydeligvis passer dine behov bedre. </span><span style="line-height: 13.44px;">
</span>
<span style="line-height: 13.44px;">
</span>
<span style="line-height: 13.44px;">Jeg er fuldstændig ligeglad om du skriver noget der ikke passer mig,men dine massive postulater og </span>
<span style="line-height: 13.44px;">anmassende kommentarer er ekstremt trættende. Du vælger at se bort fra alle informationer som ikke lige lever ind i din opfattelse af JVC.</span>
<span style="line-height: 13.44px;">JEG HAR FATTET DET, du har en anden mening, derfor behøver du ikke konstant påpege at din mening er det eneste der dur, for sådan opfatter jeg og flere andre det..</span>

JVC er bare kongen af absolut sort. Hvilket man godt kan se i meget mørke scener. Men der skal ikke ret meget lys til , før det er langt fra åbenlyst.
Men jeg syntes også at de mørke scener fremstår rigtig flot på Sonyen. Så det er ikke en svaghed på Sonyen. Mere en overlegenhed fra JVCen. Til gengæld oplever jeg væsentlig mere dynamik i billedet på Sonyen. Mit lærred er 2.4m bred - med en Screen Excelence enlighter 4K dug AT dug. Den har en målt gain på o.84 ca. Det er bare masser af lys i Sonyen. Så lærredstørrelse er også en vigtig faktor .

edit _ HW 55 ES

-------------

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 21:31

JVC er bare kongen af absolut sort. Hvilket man godt kan se i meget mørke scener. Men der skal ikke ret meget lys til , før det er langt fra åbenlyst.
Men jeg syntes også at de mørke scener fremstår rigtig flot på Sonyen. Så det er ikke en svaghed på Sonyen. Mere en overlegenhed fra JVCen. Til gengæld oplever jeg væsentlig mere dynamik i billedet på Sonyen. Mit lærred er 2.4m bred - med en Screen Excelence enlighter 4K dug AT dug. Den har en målt gain på o.84 ca. Det er bare masser af lys i Sonyen. Så lærredstørrelse er også en vigtig faktor .

edit _ HW 55 ES

Ahh, jeg har 123" Stewart CIMA med Neve dug,mener gain er 1.1 på denne dug.

Jeg er sikker på jeg bliver glad for Sony 65ES, men nu har de fandme hævet prisen på den med 3000,-. Ikke noget at sige til man vælger Tyskland som leverandør!

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 21:53
p.las du nævner at Naiera har sammenlignet Sony og JVC med en Lumagen scaler på, jeg vil til en hver tid foretrække en projektor der kan bruges uden en Lumagen og gengive et godt billede/  gamma forløb og farve gengivelse.

Jeg har en Lumagen og lidt forskellige projektoere, og der er ingen tvivl om at der sker noget når man tilføjer en extra processor i video kæden, især hvis den skal korrigere billedet. Det er for det meste muligt at lave en perfekt kalibrering med en Lumagen, men al kalibrering foregår ved meget lav opløsning, et vindue med en given farve og lysstyrke. Det virker for mig som om det ikke er muligt at korrigere hver pixel 1080 x 1920 hver farve x3 i 8 bit, 24 gange i sekundet, real time, uden nogen former for kompromis/ krumspring.

Så det ville ikke undre mig hvis billedt på en Sony fremstod ringere hvis der var en lumagen foran.
Og så får input lag også et ordentlig spark bagi, når man leger med en extern CMS.

Jeg kommer fra en verden hvor JVC er grå, for sort bliver det aldrig medmindre den er slukket.

-------------

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 22:26

p.las du nævner at Naiera har sammenlignet Sony og JVC med en Lumagen scaler på, jeg vil til en hver tid foretrække en projektor der kan bruges uden en Lumagen og gengive et godt billede/  gamma forløb og farve gengivelse.

Jeg har en Lumagen og lidt forskellige projektoere, og der er ingen tvivl om at der sker noget når man tilføjer en extra processor i video kæden, især hvis den skal korrigere billedet. Det er for det meste muligt at lave en perfekt kalibrering med en Lumagen, men al kalibrering foregår ved meget lav opløsning, et vindue med en given farve og lysstyrke. Det virker for mig som om det ikke er muligt at korrigere hver pixel 1080 x 1920 hver farve x3 i 8 bit, 24 gange i sekundet, real time, uden nogen former for kompromis/ krumspring.

Så det ville ikke undre mig hvis billedt på en Sony fremstod ringere hvis der var en lumagen foran.
Og så får input lag også et ordentlig spark bagi, når man leger med en extern CMS.

Jeg kommer fra en verden hvor JVC er grå, for sort bliver det aldrig medmindre den er slukket.

jeg husker jo den tidligere tråd , hvor de to sammenlignet i . Og jeg er ret så sikker på , at det var med en Lumagen i røven på dem begge.

Jeg vil omformulere mig :-) - JVC er kongen af sort...på digital projektorer. Det var også derfor jeg skrev at det kræver et meget mørk....næsten sort billede , for at se den åbenlyse forskel på de to....Sony og JVC. . Men ingen af dem kan lave sort. Med i den betragtning skal man så også huske på at Sonyen i den anden ende , har det lyseste billede.

-------------

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 23:03

jeg husker jo den tidligere tråd , hvor de to sammenlignet i . Og jeg er ret så sikker på , at det var med en Lumagen i røven på dem begge.

Jeg vil omformulere mig :-) - JVC er kongen af sort...på digital projektorer. Det var også derfor jeg skrev at det kræver et meget mørk....næsten sort billede , for at se den åbenlyse forskel på de to....Sony og JVC. . Men ingen af dem kan lave sort. Med i den betragtning skal man så også huske på at Sonyen i den anden ende , har det lyseste billede.

Det lyder mere og mere som en Sony for mig. Så længe sort niveau er bedre end min optoma,og shadow detail er bedre, så er øget lys mængde fint også.

Med de nye tiltag på 65ES ja så er der ikke så meget at snakke om..Nu vil jeg bare afvente de første reviews og lager føring i Oktober.

Skrevet den: 17-September-2015 kl. 23:19

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132926&title=sony-vs-jvc-det-endelige-opgr

Fandt den tråd du henviste til, skal lige igennem tråden igen, der er så vidt jeg husker ikke nogle kalibrerings rapporter i tråden, og det hele bliver lidt rodet med og uden Lumagen.

Kunne være sjovt om nogle her fra forum kunne finde sammen en weekend hvor vi kunne lege med forskellige projektoere, og dertilhørende udstyr.

-------------

Skrevet af: B-R-I-N-E-T
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 19:45
og hvis bare JVC også kun lære noget fra sony så vil jeg være glad
det er bare så mega nederen med JVC`s zoom lens
på hd1 var den god nok til mit rum med 108" lærred .
men nu er jeg tvunget til at vælge sony`s pj
jeg vil nu heller have den nye model af JVC`s x5000
men dutter ikke til et rum på 4x4 kvadratmeter   

Skrevet den: 18-September-2015 kl. 20:47
Mit lokale er ellers cirka 4x4, og mit lærred 108".

Skrevet af: B-R-I-N-E-T
Skrevet den: 20-September-2015 kl. 08:03
okay.. vil du ikke lige måle dit rum fra din pj linse og til lærred
for når bruger projectorcentral med 108" lærred med JVC`s x500 så kan jeg ikke få det til at passe sammen med 4x4
og skal købe ny pj i december måned
og vil ønske at jeg kun få en JVC pj igen

Skrevet den: 20-September-2015 kl. 13:10
Lokalet er lidt mere end fire meter på begge leder. Fra linse til lærred er der netop cirka fire meter.

Skrevet den: 20-September-2015 kl. 13:31
Nå, det er tættere på 3,5m fra linse til lærred.

Det må være på den anden led, at lokalet er 4,2m.

Skrevet af: Puroresufan
Skrevet den: 23-September-2015 kl. 15:13
Jeg har en Sony HW55 pt, og har haft en Jvc X35. 3D fungere efter MIN mening bedre på Sony, men er enig med Naira i at JEG syntes sort niveau var bedre på Jvc. Støjniveau oplever jeg som det samme. Er glad for min Sony, især iforhold til prisen syntes jeg man får meget for pengene iforhold til Jvc, men Blu-ray i 2D stod bedre på X35, IMO. Så selvom Naira mange gange er utrolig firkantet og sort/hvid i sine udmeldinger er jeg enig med ham i denne sag. Smile

Skrevet den: 23-September-2015 kl. 15:24
http://www.heimkinoraum.de/audio-elektronik/black-contrast-tuning-filter-541 - http://www.heimkinoraum.de/audio-elektronik/black-contrast-tuning-filter-541

Nogen der har leget med filter tweak på SONY.? Har overvejet at bestille en til min HW40.

Den passer på både HW55 og HW40

-------------

Skrevet den: 23-September-2015 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Puroresufan Puroresufan skrev:

Jeg har en Sony HW55 pt, og har haft en Jvc X35. 3D fungere efter MIN mening bedre på Sony, men er enig med Naira i at JEG syntes sort niveau var bedre på Jvc. Støjniveau oplever jeg som det samme. Er glad for min Sony, især iforhold til prisen syntes jeg man får meget for pengene iforhold til Jvc, men Blu-ray i 2D stod bedre på X35, IMO. Så selvom Naira mange gange er utrolig firkantet og sort/hvid i sine udmeldinger er jeg enig med ham i denne sag. Smile

har også haft begge til låns - hvor jeg valgte Sonyen. Jeg syntes at generelt Sonyen var bedre. Men hvis sortniveau er en alt overskyggende prioritering. Så er JVC bedst.

-------------

Skrevet af: kec2
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 20:17

http://www.heimkinoraum.de/audio-elektronik/black-contrast-tuning-filter-541 - http://www.heimkinoraum.de/audio-elektronik/black-contrast-tuning-filter-541

Nogen der har leget med filter tweak på SONY.? Har overvejet at bestille en til min HW40.

Den passer på både HW55 og HW40

Det har jeg også overvejet, men deres webshop sælger vidst ikke ud af landet. 

-------------
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.

Print side | Luk vindue