Mest Gulvhøjttaler for pengene, mærker?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142160
Udskrevet den: 12-Maj-2025 kl. 10:01
Emne: Mest Gulvhøjttaler for pengene, mærker?
Skrevet af: isaac
Emne: Mest Gulvhøjttaler for pengene, mærker?
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 17:33
Står og vil gerne opgradere mine Yamahahahaha NS-555 gulvhøjttalere. Har 2 stk. Købte surroundsættet med tilhørende kompakt og center i alt 5 stk til 4500-5000 stykker. De koster nye 2000kr pr stk, og jeg kan sælge dem for alt mellem 2000-2500kr ca for begge. Hører alt mellem himmel og jord af stream, musikvideo, film, tv. Så allround er nok hvad jeg skal gå efter. Okay. Jeg tænker 12.000-15.000kr for 2 nye er mit budget. Ved ikke helt hvilket forstærkersetup de skal indgå i, er i gang med at skifte både min surround og stereoforstærker til noget nyere, noget der kan fungere sammen med Home Theater input osv.
Dali er jo kommet ud med Opticon serien. Og det er jo dansk og et mærke alle kender. Hvad siger i til Dali? Får man mere for pengene ved de gamle modeller? Eller så er der altid brugt, noget jeg helst ikke vil denne gang. Vil helst have spritnyt.
Opticon 8 koster 9000kr pr stk dvs 18000kr pr sæt https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/dali-opticon-8-gulvhojttaler/
Rubicon 5 koster også 9000 https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/dali-rubicon-5-gulvhojttaler/
5500kr pr stk dvs 11000kr https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/dali-opticon-6-gulvhojttaler/
|
Svar:
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 17:34
Hvilke forstærkere i 6000-10.000kr klassen går traditionelt godt sammen med Dali?
|
Skrevet af: André S
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 17:55
Vis du går ned i morgen og får hørt de Opticon 8, så du ikke i tvivl mere. Jeg tør vædde på en 6-pack Corona at du bliver vilde med dem..
|
Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 17:58
Her får du meget højttaler for pengene: http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?refID=20123&info=p4329_Heco-Celan-GT-902--Furnier-schwarz-.html
42kg mener jeg de vejer! Har selv haft forgængeren, og vil faktisk hellere have sådan et sæt igen, frem for et sæt Rubicon 8 som er meget slanke/tynde i mellomtonen i forhold til Heco'erne.
|
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 18:06
Nej det skal være en fysisk butik i København Armani. Jeg skal ud og se dem, mærke dem og høre dem.
|
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 18:19
Ok helt fint. Det er dog sjældent således man får mest for pengene ;-)
|
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 18:24
isaac..
Det var sku dejligt og se noget loyalitet over for de danske butiker.
Ned på åboulevard og hør Dem nærmer
|
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 19:03
armani-thomas skrev:
Ok helt fint. Det er dog sjældent således man får mest for pengene ;-) |
Ja det er rigtigt nok. Men ellers så skal jeg enten finde dem fysisk og købe dem over nettet, eller købe brugt. Jeg foretrækker en fysisk butik, men er heller ikke villig til at betale meget ekstra for dem pga det er en fysisk butik. Jeg finder ud af om de nye Dali Opticon er noget for mig.
|
Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 14-September-2015 kl. 19:44
Har selv haft meget forskelligt, Dali, B&W og Audiovector osv, i forskellige prisklasser. Har netop anskaffet mig et par nye Dali Ikon 6 mk2, og de gør det super godt. Åbent med god top og meget 3dimensionelt lydbillede. Og god bas. Du kan finde et par på dba til under 5000 kr brugt. Det kan til prisen ikke gøres bedre. Hifiklubben har måske også nogle demoer de skal af med nu når Opticon er kommet. Opticon er da sikkert endnu bedre, men også langt dyrere.
Har du en stor stue så kan Lektor 8 anbefales. Den har de vist også til demo priser. Den er overraskende god synes jeg.
------------- Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 15:04
isaac skrev:
Nej det skal være en fysisk butik i København Armani. Jeg skal ud og se dem, mærke dem og høre dem. | Ja det skal du... Men du skal også høre hjemme i din stue ellers dutter det ikke. Valg af højtalere er jo et personlig valg og her tænker jeg ikke kun på udseendet. Vi har forskellige øre og forskellige opfattelser af hvordan en højtaler lyder/ eller skal lyde. Lyt lyt og lyt mange gange og helst nogen som også er tilspillet da det gøre en forskel i lyden. Nogen højtaler er jo bedst til f.eks. Classic mens andre er bedre til jazz og andre til rock og nogle formår da også at spille alle genre, sådan da. Nogen er også gode til at at give et fint lyd billede når deres spilles lavt om aften, nu når de andre er gået i seng, men alle højtalere formår ikke dette.
Lyt og lyt og vælg med omhu, fordi naboen siger de er gode, er det jo ikke sikkert de lyder rigtig godt i dine øre, men det er vigtigt at du for lyttede på dem i dit eget rum og på dit anlæg
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: Renoldo
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 15:23
Nu skriver du godt nok at det skal være en fysisk butik i Kbh.
Jeg har selv lige købt et par Monitor Audio Silver 10, og de spiller rigtig godt.
Så dem kan jeg varmt anbefale, men du skal helt til Aarhus for at høre dem i Tapeconnection.
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 17:35
Den her kunne være et godt bud for mest højttaler for pengene
http://www.lydogbillede.dk/test/psb-imagine-x2-tower/ - PSB Imagine X2 Tower
..men anmeldertests skal selvfølgelig ikke sluges råt
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 21:27
Hvis du skal rundt og lytte skal du prøve at høre Elac 247.
------------- Oppo 93. Lg 55 b6 Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg
|
Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 15-September-2015 kl. 21:33
Jeg ville forslå Triangle Antal fra hifi freaks, de lyder virkelig godt.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 27
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 00:27
Jeg ville helt uden tvivl gå efter et sæt Dali 40 SE
En scanspeak diskant (2905/9000) 2 x mellemtoner og 4 stk. 8" basenheder i hver. Spiller al musik og tåler helt enorme mængder effekt, men spiller ganske glimrende med en solid 100 watter

De er til at få for 8 til 12.000,- Skulle den højttaler bygges idag, ville den k8ste over 100.000,- (Som de rablende priser er idag) 😀
|
Skrevet af: Mikael nielsen
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 14:52
Hvis du vælger option, må du da gerne smide en kort anmeldelse op 😊 da jeg også er en smule lune på dem...
|
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 16:15
Mikael nielsen skrev:
Hvis du vælger option, må du da gerne smide en kort anmeldelse op 😊 da jeg også er en smule lune på dem... |
Ja jeg skal da ud og høre dem, og nok også prøve dem med hjem. Påtænker noget Cambridge Audio på forstærker delen. Det er bare ren intuition, tænker at det går godt sammen da begge dele forhandles af Hifiklubben, og Cambridge får ja gode anmeldelser på deres forskellige 850 forstærkere.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 17:08
8x100 skrev:
Jeg ville helt uden tvivl gå efter et sæt Dali 40 SE |
Så får man ikke bare vellyd, men også lækkert håndværk med hjem!
Desværre "fylder de for meget" i mange "konebestemte hjem", men for satan de er fede!
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 19:27
Nej det er en for gammel model. Nej jeg skal have noget helt spritnyt eller meget lidt brugt. Forresten i må meget gerne anbefale forstærkere der passer godt historisk set med Dali. Jeg tænker Cambridge Audio feks 851A modellen. https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/cambridge-audio-azur-851a/ Selvfølgelig skal jeg selv teste det og prøve det, men måske i allerede kender nogle mærker der ja matcher Dali gulvhøjttalere, og som koster 6000-10.000kr som er budgettet for stereoforstærkeren. Skal have Home Theater Input eller det der ligner, da den skal indgå i et surroundsetup.
|
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 19:47
Den er verdensklasse den Cambridge 851A Den spiller bare pisse godt, som du selvfølgelig finder ud af når du høre den i butikken.
Jeg hørte den for første gang på et par Dali Mentor 6. Det var bare i orden det den leveret.
|
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 19:50
Men du kan selvfølgelig også købe deres super fede effekt fra cambridge som står i hillerød som demo model. Den kan du også høre på åboulevarden.
Og vis du så vælger den kan du bare bede Hillerød om at sende den til Åboulevarden uden merpris.
|
Skrevet af: Kim S
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 19:54
Renoldo skrev:
Nu skriver du godt nok at det skal være en fysisk butik i Kbh.
Jeg har selv lige købt et par Monitor Audio Silver 10, og de spiller rigtig godt.
Så dem kan jeg varmt anbefale, men du skal helt til Aarhus for at høre dem i Tapeconnection.
|
Har 2 monitor audio silver 6 og jeg er enig de spiller bare fantastisk. Du behøver i øvrigt ikke tage helt til Århus, de findes også hos AV-connection i Odense.
|
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 20:10
De har nogle gode rabatter ift demomodeller hos HFK. Hvordan er det med garanti og returret osv ifm deres demomodeller?
|
Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 16-September-2015 kl. 20:14
Overvej brugt. Har købt et par dynaudio x32 for ca 6k med nypris på ca 17k. Ca 4 år gamle. Et par dali 870 til 4k kunne være en mulighed.
------------- LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 04:17
isaac skrev:
Påtænker noget Cambridge Audio på forstærker delen. Det er bare ren intuition, tænker at det går godt sammen da begge dele forhandles af Hifiklubben.... |
Underlig måde at resonere på! Blot fordi samme forhandler sælger to produkter, har det intet at gøre med, om de spiller godt sammen... 
M.v.h.
|
Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 07:10
Eller er par demo dali mentor 6 for 10k i hk.
------------- LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 08:12
Hifiklubben har ifølge deres egen hjemmeside 14 dages generel returret ved køb i butik. Der står ikke at demo ikke ydes samme service. Der er nogle simple og nemme betingelser der naturligvis skal være overholdt. Fik det selv personligt bekræftet i deres butik på Åboulevarden fornyligt, da jeg købte et sæt Dali Ikon 6 mk2. Det var også en betingelse for mit køb. Få det dog bekræftet i den konkrete situation. Fx mente en sælger i Hifiklubben på Gl Kongevej, at tilbudsvarer ikke var omfattet.. Hvilket var fejl info. Du får som medlem 3 års garanti også på demo, fra købsdatoen.
------------- Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
|
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 08:38
Ser ud til DansTV har fået Heco på lager:
http://danstv.dk/shop/heco-gt702-4261p.html#products-start
Dog lidt andre priser end i tysker land.
|
Skrevet af: martin_pedersen
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 09:48
Jeg har selv en svaghed for Dali Lektor serien, og så en NAD forstærker foran... Det er altså en super sammensætning, varm i lyden og pondus hvis det behøves.
Jeg har haft sat Dali sammen med Yamaha surround for at prøve noget nyt, og den beslutning har jeg fortrudt lige siden..
Men ud og få dem lyttet igennem i den konfiguration du ønsker..
------------- Mvh. Martin
|
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 10:53
Bare lige for og sætte tingene lidt i perspektiv, har nemlig selv et sæt Lektor 8 som i dag fungerer som baghøjttalere. De koster 9000,- for et sæt, men smider man så omkring 3000,- mere kan du få de tidligere nævnte Heco Celan 902. Det er fuldstændigt vandvittig den klasse forskel der er fra en Lektor og til en Celan. Knap 20kg mere i en Celan kontra en Lektor selvom begge er 3-vejs bestykket og 2 stk 8" basser. Det vidner om de langt kraftigere kabinetter Heco bruger, som oveni købet er trapezformet for endnu mindre resonans. Dertil kommer den overdrevne forskel i finish. Lektor = fake trælook vinyl beklædning, emblemer der sidder skævt, refleksrør i plastik, ingen mulighed for biamp osv osv. Heco = træfiner eller højglans lakeret, refleksrør i støbt aluminium, kvalitets terminaler med biamp mulighed og justering af output på diskant +- 2db. Og prøv så lige og pille en bas-enhed ud af en Lektor. Bassens magnet ligner noget alla det der sidder bagpå en Heco diskant :-D
Lektor:

Heco:

|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 12:48
KT Radio, Vesterbrogade 181, har Dynaudio. Lyt til nogle af dem.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 14:52
Tag også et smut forbi HifiForum på Falkoner Alle og TopSound Hifi på Nørrebrogade.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 19:03
Hvad med XTZ? Plejer de ikke at give meget lyd for pengene?
De kan jo også ses hos Dans.
Jeg er i hvert tilfælde ikke utilfreds med mine egne...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 19:10
Jeg er også vildt glad for mine Xtz Divine, men de ligger lidt rigeligt over trådatarters budget.
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 19:15
armani-thomas skrev:
Jeg er også vildt glad for mine Xtz Divine, men de ligger lidt rigeligt over trådatarters budget. |
Det er noget tid siden jeg havde tjekket priser - men kan godt se at Devine er i en anden prisklasse.
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 05:40
Du køber simpelthen aktive højtalere. Der kan passive konstruktioner ikke følge med.
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 07:21
Ukke Den var god
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 11:10
André du må gerne lige komme med listen over fordele ved passiv deling ;-)
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 11:16
I mellemtiden kan du læse lidt op på den her:
http://audioundone.com/8-advantages-of-active-crossovers-douglas-self
|
Skrevet af: PeterNMadsen
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 11:25
0leDK skrev:
Jeg ville forslå Triangle Antal fra hifi freaks, de lyder virkelig godt. |
Samme her, jeg endte selv med at købe et sæt Triangle Antal Ez fremfor Rubicon og CM'er, som slet ikke har overbevist mig på samme måde som Triangle'erne som er virkelige livlige og åbne i lyden.
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 11:31
Tror jeg misforstod hans indlæg. Læste det som aktive højtaler, du ved.! Lidt ala B&O.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 12:00
André S skrev:
Tror jeg misforstod hans indlæg. Læste det som aktive højtaler, du ved.! Lidt ala B&O.
|
Det er også det der tales om, med aktive højttalere. Men der findes meget andet end aktive Bang & Olufsen højttalere. Og jo, aktive højttalere kan spille/lyde noget bedre, end passive højttalere og forstærker, i samme prisklasse!
M.v.h.
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 13:42
Overgangen til aktiv på mine Xtz har da hvert fald løftet dem en klasse eller 2. Overvejer og gøre det samme for min center når tiden er til det. Men når det ikke er født aktiv ender det godt nok i en masse kabler og effekt blokke.
|
Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 13:52
PeterNMadsen skrev:
0leDK skrev:
Jeg ville forslå Triangle Antal fra hifi freaks, de lyder virkelig godt. |
Samme her, jeg endte selv med at købe et sæt Triangle Antal Ez fremfor Rubicon og CM'er, som slet ikke har overbevist mig på samme måde som Triangle'erne som er virkelige livlige og åbne i lyden. |
Kan ligesom ovenstående også anbefale Triangle Antal Ez. Har nu haft dem i 5 måneder, og det er en fornøjelse at tænde for anlægget hver gang. Designet fejler heller ikke noget hvis man sige det om højttalere.
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 17:08
Jeg har kigget på de Triangle Antal Ez.De er beskrevet i Lyd & Billede hvor prisen er skrevet til 4995 pr styk, Hifi-freaks lister dem 9995 pr. stk. Er det en fejli Lyd & Billede eller er det et pat der koster 9995?
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 17:21
slumbert skrev:
Jeg har kigget på de Triangle Antal Ez.De er beskrevet i Lyd & Billede hvor prisen er skrevet til 4995 pr styk, Hifi-freaks lister dem 9995 pr. stk. Er det en fejli Lyd & Billede eller er det et pat der koster 9995?
|
De var listet til 9995 pr. stk. dengang men alt kan forhandles. 
|
Skrevet af: PeterNMadsen
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 18:29
slumbert skrev:
|
Det virker til en fejl hos Lyd og billede. I england står High Gloss modellerne til 2100 pund.. http://www.audioemotion.co.uk/triangle-esprit-antal-ez-loudspeakers-3877-p.asp
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 19:11
Det er helt sikkert en fejl. Så vidt jeg ved er HiFifreaks de eneste der forhandler det mærke i DK. Dengang jeg købte mine, var selv lillebroren Gaia listet til 7495 pr. stk.
|
Skrevet den: 20-September-2015 kl. 05:16
Hvilke forstærkere kører i med ifm Triangle Esprit Antal. Jeg vil helt sikkert kigge på den, og prøve den med hjem fra Hififreaks, nu da nogle her anbefaler den. Og så også prøve rubicon for at sammenligne.
|
Skrevet den: 20-September-2015 kl. 06:01
Jeg har også, ekstraordinært kigget på en anden Triangle højttaler, nemlig Magella Grande 24K. Synes den ser ret flot ud, og så er det ikke hver dag at man har guldbeklædte højttalere stående i sin almennyttige bolig. Nogen der kan anbefale dem, går ud fra at der er en del af brugerne herinde der har dem stående derhjemme http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-triangle-magellan-grande-concert-24k-p-1478.html - http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-triangle-magellan-grande-concert-24k-p-1478.html Prisen ja altså den er lidt oppe i den højere ende, men skal vi ikke unde os selv den luksus at have sådan et sæt stående ved siden af feks tv´et? Kan i anbefale en forstærker der matcher? Gerne en lidt billigere end prisen på højttaler-sættet, da jeg trods alt har et budget at overholde.
|
Skrevet den: 20-September-2015 kl. 08:55
isaac skrev:
Hvilke forstærkere kører i med ifm Triangle Esprit Antal. Jeg vil helt sikkert kigge på den, og prøve den med hjem fra Hififreaks, nu da nogle her anbefaler den. Og så også prøve rubicon for at sammenligne. |
Mine er bi-ampet til en Densen B-340+ effektforstærker som er koblet til en Marantz SR6009 preout. Er spændt på at høre din mening når du har lyttet til begge. Rubicon var vist ikke på markedet dengang jeg købte Triangle, tror de matcher hinanden rimelig godt selvom jeg ikke har lyttet til dem.
Køber du Magellan Grande Concert så kommer jeg gerne forbi til en lytter. 
|
Skrevet den: 20-September-2015 kl. 17:58
Dorf skrev:
isaac skrev:
Hvilke forstærkere kører i med ifm Triangle Esprit Antal. Jeg vil helt sikkert kigge på den, og prøve den med hjem fra Hififreaks, nu da nogle her anbefaler den. Og så også prøve rubicon for at sammenligne. |
Mine er bi-ampet til en Densen B-340+ effektforstærker som er koblet til en Marantz SR6009 preout. Er spændt på at høre din mening når du har lyttet til begge. Rubicon var vist ikke på markedet dengang jeg købte Triangle, tror de matcher hinanden rimelig godt selvom jeg ikke har lyttet til dem.
Køber du Magellan Grande Concert så kommer jeg gerne forbi til en lytter. 
|
Jamen du er velkommen til en lytter  Jeg skal bare lige kigge på min bankkonto, for at se om mit budget kan matche mit behov, for det er jo et rent røverkøb til den pris.
Bi-Amping det kunne også være en idé. Har kun kigget en lille smule før i tiden på den mulighed, nogle siger det giver en forbedring andre siger det ikke gør.
|
|