Hjælp til min "varme" bærbar pc
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142214
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 02:35
Emne: Hjælp til min "varme" bærbar pc
Skrevet af: hopgreve
Emne: Hjælp til min "varme" bærbar pc
Skrevet den: 17-September-2015 kl. 18:43
Hej alle Min bærbar , HP Pavilion6 , er begyndt at blive meget varm , og blæseren kører næsten hele tiden i topfart. Den har ikke gjort sådan de sidste 2 år , har i nogen ideer?
Jeg har støvsuget blæseren.. Hvis jeg har åbnet fex 4 internet jeg surfer på , ja så er CPU forbruget tit imellem 50 og 100%. Pc har 4GB ram , og den skriver i gennemsnit... Samlet 4000mb cachelagret ca 800mb Tilgængelig ca 800mb Ledig tit omkring 0-30mb Nu står den 10cm ude over bordkanten , bare for at køle lidt MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 06:01
blæseren skal blæses, med kompressor, der er støvsugning ikke nok. Med hwmonitor et lille program som måler temperaturen på din hardware, så kan du holde øje med varmen
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 17:42
Men jeg undrer mig over at " ram ledig " tit er omkring 0..Når jeg lægger forbrug og side inddelt og ikke side inddelt sammen , ja så "mangler" der ca 2GB ram..er det ikke derfor den kører på harddisken hele tiden ? MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 17:54
T-Duck skrev:
blæseren skal blæses, med kompressor, der er støvsugning ikke nok. Med hwmonitor et lille program som måler temperaturen på din hardware, så kan du holde øje med varmen |
Du glemte at nævne at man skal holde på blæseren når man puster - ellers kan både bundkort eller blæser hurtigt få ben at gå på.
Man kan evt. blokkere den med en clips, hvis man ikke kan få fingrene ind til den.
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 17:55
hopgreve skrev:
Hej alle Min bærbar , HP Pavilion6 , er begyndt at blive meget varm , og blæseren kører næsten hele tiden i topfart. Den har ikke gjort sådan de sidste 2 år , har i nogen ideer?
Jeg har støvsuget blæseren.. Hvis jeg har åbnet fex 4 internet jeg surfer på , ja så er CPU forbruget tit imellem 50 og 100%. Pc har 4GB ram , og den skriver i gennemsnit... Samlet 4000mb cachelagret ca 800mb Tilgængelig ca 800mb Ledig tit omkring 0-30mb Nu står den 10cm ude over bordkanten , bare for at køle lidt MVH | Det kan meget vel være virus som kører på din maskiner og som stjæler alt din ram og cpu kraft.
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 17:59
Cyberguyen skrev:
hopgreve skrev:
Jeg har støvsuget blæseren.. Hvis jeg har åbnet fex 4 internet jeg surfer på , ja så er CPU forbruget tit imellem 50 og 100%. Pc har 4GB ram , og den skriver i gennemsnit... Samlet 4000mb cachelagret ca 800mb Tilgængelig ca 800mb Ledig tit omkring 0-30mb Nu står den 10cm ude over bordkanten , bare for at køle lidt MVH | <span style="line-height: 1.4;">Det kan meget vel være virus som kører på din maskiner og som stjæler alt din ram og cpu kraft.</span> | Hej Ja det kunne det jo...så er det bare hvad jeg gør nu,,,det er sgu godt nok irreterende MVH
|
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 19:01
hopgreve skrev:
Cyberguyen skrev:
Det kan meget vel være virus som kører på din maskiner og som stjæler alt din ram og cpu kraft. | Hej Ja det kunne det jo...så er det bare hvad jeg gør nu,,,det er sgu godt nok irreterende MVH | Start med at hente og køre Malwarebytes Anti-Malware, den er gratis:
http://www.malwarebytes.org/downloads/ - https://www.malwarebytes.org/downloads/
Den kan fjerne 90% af de mest normale ting...
Det er straks værre hvis vi skal til at starte op på eksternt medie, som nogle desinficeringer kræver.
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 18-September-2015 kl. 19:31
Cyberguyen skrev:
T-Duck skrev:
blæseren skal blæses, med kompressor, der er støvsugning ikke nok. Med hwmonitor et lille program som måler temperaturen på din hardware, så kan du holde øje med varmen |
Du glemte at nævne at man skal holde på blæseren når man puster - ellers kan både bundkort eller blæser hurtigt få ben at gå på.
Man kan evt. blokkere den med en clips, hvis man ikke kan få fingrene ind til den. | åh glemte see
|
|