Print side | Luk vindue

Bedste 32 LCD tv til under 10.000 kr?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14224
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 19:11

Emne: Bedste 32 LCD tv til under 10.000 kr?
Skrevet af: mogwai
Emne: Bedste 32 LCD tv til under 10.000 kr?
Skrevet den: 14-August-2006 kl. 13:09
Hej Alle sammen

Nu har jeg kigget rundt efter et 32 LCD tv længe og har fundet frem til følgende mærker som kan være aktuelle:

Toshiba 32 WL 66 Z
Panasonic TX 32 LX 60
Samsung LE 32 R 72 B

Alle skærme der koster 9999 kr.

Men hvilket har det bedste billede og features efter jeres mening?

Svar:
Skrevet af: mikan
Skrevet den: 14-August-2006 kl. 13:30
Toshiba 32 WL 66 Z kan du få på fælleskøb her på siden til 8499,-

Skrevet af: tonnyb
Skrevet den: 14-August-2006 kl. 13:38

Kan komme lidt second hand kommentarer til dette.

Toshiba får mange rigtig rigtig gode anmeldelser, mens der er meget negativ kritik vedr. Samsung skærmen. Læs diverse tråde vedr. Toshibaen på denne hjemmeside, og jeg vil mene du vil være overbevidst.

Med hensyn til Panasonicen vil jeg ærlig indrømme at jeg ikke har set den live, og heller ikke bryder mig specielt meget om designet, hvor de 2 andre tiltaler mig noget mere, og hvor Toshibaen faktisk næsten udelukkende får positiv kritik.

Vælge hvad du synes om, og husk at man for at købe et fjernsyn skal se billedet. Ellers er det lige som at købe en bil uden at prøvekører den.

-------------
Lykkelig ejer af LG 42 PC1R, HK AVR-2000, JBL L8, Playstation 3 320 GB, Qnap TS-109 II

Skrevet den: 15-August-2006 kl. 10:29
Hvad er det for noget negativt kritik samsung har fået?

Var ude og se Samsung og Panasonic igår og de har mere eller mindre samme kvalitet. Med hensyn til Toshiba ved jeg ikke hvor man kan se det i Odense :( i hvert fald ikke i KT radio

Skrevet af: tonnyb
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 13:43

Lidt her, men det er jo så blot samlignet med M Serien de snakker om.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14094&PN=3 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14094& PN=3

Ud over det, så synes jeg bare ikke det står lige så skarpt, som f.eks. de nye Sony, Toshibaen eller for den sags skyld nogle LG skærme.

Kan ikke lige finde en anmeldelse frem til dig pt.

-------------
Lykkelig ejer af LG 42 PC1R, HK AVR-2000, JBL L8, Playstation 3 320 GB, Qnap TS-109 II

Skrevet af: Lorentzen
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 13:51

Jeg kan ikke tilslutte mig nogen form for kritik punkter mht Samsung - ikke hvis det handler om et LCD til under 10.000. Jeg har så heller ikke læst den tråd der bliver linket til. Desuden har jeg ikke rigtig hørt nogen kritik

Jeg har LE-32R72B og jeg er meget meget glad for det. Det er et helt kanon billede gennem analog antenne, og via min Denon DVDafspiller er billedet virkelig også helt i top. Designet er hamrende flot, og dets funktioner er lette at forstå og

Jeg venter spændt på at se hvad HDMI kan gøre ved billede kvaliteten - jeg får min JVC DR-MH300 med posten idag.

Det eneste jeg ikke brød mig om ved mit LCD var den såkaldte lysstyrke-sensor - men den kan slås fra hvis man vælger Film-mode og der kan man så indstille skærmen som man vil have den.

Helt sikkert det bedste køb til under 10.000 (selvom jeg ikke har set de to andre nævnte LCD TV i levendes live

Skrevet af: Oakie
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 21:24

Hmm

Jeg har haft alle tre hjemme og prøve. Det ringste var helt klart panasonicen, billedet var ringe også med stofas force box.

Samsungen var lidt bedre, konen kunne især lide designet og tja jeg må indrømme at ingen af disse to slå tosihaen

Oak

Skrevet den: 18-August-2006 kl. 10:29
Er der ikke noget der ved hvor man kan se Toshibaen i Odense??

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 18-August-2006 kl. 12:37

Prøv El-giganten. De har tihvertifald Toshen og Pana i Glostrup/Sjælland.

Toshibaen har overrasket mig. Hørt en masse godt om det, men var alligevel lidt skeptisk. Både pga. pris, men også fordi jeg ingen erfaring har med mærket. Rigtig fint billede.

Panasonic stod ved siden af Toshen og jeg må sige at billedet lignede meget det på Toshen. Det var lidt mørkere i det, men det kan jo skyldes opsætningen.

Efter min mening så synes jeg kvalitetsfornemlsen ved Panasonicen var lidt højere.

Begge skærme er nydelige.

Mht. Samsung, så er billedet på højde med de førnævnte skærme. Designet er super lækkert. Men alt er jo smag og behag.

Smut ned med et par dvd film under armen (måske også din dvdafspiller) og bed sælger om fjernbetjeninger til alle modellerne. Så er det bare at lege løs. Hvor hurtigt er kanal skift, er menuerne logiske, billedkvalitet osv. osv.

Personligt hælder mest til Toshen, specielt fordi den kan fås til 8499 ved TC/fælleskøb.

Skrevet af: Wester
Skrevet den: 18-August-2006 kl. 12:47
Ellers få det hjem til hjemlige forhold, antenne osv. Du har jo returretten. Det er tit meget forvirrende/dårlige forhold man får i butikkerne

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers

Skrevet af: Lucifer
Skrevet den: 19-August-2006 kl. 00:41

Jeg sidder her i min stue og glæder mig over mit nyindkøbte Panasonic TX-32LX60F.

Jeg har i MEGET lang tid set på LCD, men var ikke særlig begejstret over billedkvaliteten. Her hos os, ser vi meget alm. tv og ikke så meget DVD. Vi ejer heller ikke nogen Selector eller lign. Så da vores gamle tv "stod af" i forrige weekend, så skulle der tages en beslutning. Faktisk overvejede jeg meget at købe Philips´s nye PW9551 32" alm. tv, som havde HDMI indgang og meget andet, men den kan først leveres sidst i september (og hvem gider og se tv på en ældre 14" så længe?)

Det er snart mere forvirrende en oplysende, at gå i forskellige butikker og se på fladskærme. Alle havde forskellige meninger, næsten ingen kunne demonstrere via et alm. analog antennesignal og egentligt en meget trist oplevelse.

Nå, men nu har jeg købt og er meget tilfreds med Panasonic`en. Jeg overvejede også Toshibaen, men syntes at Panasonic`en var noget bedre ved brug ifb. med alm. antennesignal. De forbehold jeg havde ifb. med LDC fladskærme er til 96% forsvundet og kan godt anbefale andre at købe LCD, bare man husker at se sig godt for og ikke køber "i blinde".

Panasonic`en er købt hos TapeConnection, hvor den stod til kr. 9.990,- 

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 19-August-2006 kl. 10:04

Jeg foretrækker Toshibaen som efter min mening har den bedste billedkvalitet. Uanset om der benyttes analog TV eller dvd.

Men som du kan se af svarene er det meget individuelt hvad man bedst kan lide, så jeg vil hellere anbefale dig selv at gå ud og kigge så meget som muligt på de TV du er interesseret i fremfor at skrive en masse om hvorfor jeg syntes du lige skal vælge Toshibaen.

Bed om at få lov til at se både med analogt signal og med dvd, bed også om lov til at låne fjernbetjening så du selv kan lege lidt med indstillingerne. Du får nemt et helt forkert indtryk når forretningerne har smidt skærmene op med indstillinger som vinden blæser.  

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Print side | Luk vindue