Print side | Luk vindue

Hdmi arc

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142247
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 12:00

Emne: Hdmi arc
Skrevet af: Hugosarang
Emne: Hdmi arc
Skrevet den: 19-September-2015 kl. 17:50
Jeg har et panasonic tv med hdmi arc og en panasonic soundbar med hdmi arc output. Jeg har sat en splitter på, så min soundbar går i input på splitteren og output til tv'et og det andet til projektor. Problemet er så nu kommer der ikke lyd ud af min soundbar :(, jeg er i tvivl om der skal stå hdmi arc på ens splitter, så det virker.

Se link for splitter -https://m.av-cables.dk/3920-HDMI-splittere/3256-hdmi-high-speed-aktiv-forstaerker-splitter-1-til-2/

Jeg kan ikke finde en løsning om jeg kan sætte min soundbar til tv og projekter samtidig, så jeg kan høre lyden fra tv eller projektor.

Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 19-September-2015 kl. 18:28
Hvilken model/typenummer er soundbar?

Splitter er sikkert kun envejs signalretning in>out, dvs. ingen ARC retursignal fra TV.

Hvis du flytter splitter til at sidde imellem kilde(DVD/BD) og soundbar+projector, så du ikke skal føre TV ARC signal  igennem splitter, hvad sker der så?

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 19-September-2015 kl. 19:09
Tror ikke jeg helt forstår din løsning min soundbar erpanasonic soundbar sc-htb680

Skrevet den: 19-September-2015 kl. 19:25
Jeg kan sagtens bruge min splitter og dvd/bd og projekter,mem vil gerne benytte mig af min chromecast, derfor tænkte jeg, at jeg har brug for arc udgangen.

Skrevet den: 19-September-2015 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Hugosarang Hugosarang skrev:

Jeg kan sagtens bruge min splitter og dvd/bd og projekter,mem vil gerne benytte mig af min chromecast, derfor tænkte jeg, at jeg har brug for arc udgangen.
Skal Chromecast kunne ses på projektor? Jeg går ud fra den sidder i en TV HDMI indgang, så den vil ikke kunne ses på projektor.

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 19-September-2015 kl. 20:24
Ja pt sidder den i mit tv hvor den får lyd fra soundbar via arc hdmi. Men chromecasten skal sidde i min projektor, men så er jeg i tvivl om hvordan jeg får lyden fra projekterer til soundbar

Skrevet den: 19-September-2015 kl. 22:55

Ja pt sidder den i mit tv hvor den får lyd fra soundbar via arc hdmi. Men chromecasten skal sidde i min projektor, men så er jeg i tvivl om hvordan jeg får lyden fra projekterer til soundbar
Det er noget bøvlet når der ønskes mange ting sammen, uden det kører i surround receiver.  Wink

Har projektor optisk digital lydudgang? 
Så kunne en løsning være med en HDMI switch i stil med denne:
http://www.av-connection.dk/?PGr=1930 - http://www.av-connection.dk/?PGr=1930
sammen med din splitter.
Du sætter Chromecast, DVD/BD player med mere i HDMI switch input, switch output sætter du til HDMI splitter input.
HDMI splitter output 1 sætter du i soundbar HDMI input, splitter output 2 til projektor input.
Projektor optisk audio output til soundbar optisk input.
Soundbar HDMI (med ARC) output til TV HDMI ARC input (altså ingen splitter imellem TV og soundbar).

Alternativ til løsning med HDMI switch og splitter kunne være en HDMI matrix switcher 4x2 (4 input, 2 output), men det er en noget mere kostbar løsning. Big smile

EDIT: Tanketorsk, optisk kabel fra projektor til soundbar er vist ikke nødvendig i denne løsning.  LOL

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 20-September-2015 kl. 00:42
Tak for tippet, vil da lige forsøge men tænker måske der er for mange forbindelser, da jeg skal trække mit kabel fra hdmi splitter til projektor over 15 m. Men tror du det er muligt at sætte en Bluetooth receiver i projektor output jackstik. Så min soundbar fanger lyden fra projektor via Bluetooth og jeg sætter min chromecast direkte til projektor.

Skrevet den: 20-September-2015 kl. 09:20

Tak for tippet, vil da lige forsøge men tænker måske der er for mange forbindelser, da jeg skal trække mit kabel fra hdmi splitter til projektor over 15 m. Men tror du det er muligt at sætte en Bluetooth receiver i projektor output jackstik. Så min soundbar fanger lyden fra projektor via Bluetooth og jeg sætter min chromecast direkte til projektor.
Ja, der er mange kabler/samlinger, så over 15 meter kan give problemer.
Hvis du vil bruge Bluetooth skal det ikke være en receiver, men en transmitter koblet til projektor. 
Receiver sidder i soundbar.  Wink
Om det vil virke ved jeg ikke, der kan evt. blive problem med audio delay?
Jeg ville gå efter et audio kabel, enten analogt eller digitalt. Du skal jo alligevel have HDMI kabel trukket.

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 20-September-2015 kl. 13:36
Ups ja det skal være en transmitter men ja må se om det virker. Ellers har jeg måske tænkt mig at bruge telefonen. Køge chromecast på den og lyd til Bluetooth via soundbar :) tak for hjælpen

Print side | Luk vindue