Print side | Luk vindue

PS4 projektor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142401
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 06:24

Emne: PS4 projektor
Skrevet af: Hugosarang
Emne: PS4 projektor
Skrevet den: 27-September-2015 kl. 22:13
Har nu spillet en del fifa 16 på min ps4 via projektor mem jeg kan se en tydelig grafik i spillet. Når jeg bruger min 50 tommer er grafikken væsentlig bedre men når jeg smækker den op på min projektor benq w1070+, bliver grafikken forringet. Hvad kan være årsagen er det størrelsen på skærmen der kompensere for grafikken?

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 27-September-2015 kl. 22:29
Ja.

Skrevet af: hunterSEG
Skrevet den: 27-September-2015 kl. 22:38
Tror du skal tage matematik og biologi som enkeltfag igen.

Ved ikke hvad opløsningen er på Fifa 16 på ps4. Regner med 1080. Undersøg om din projektor linse er indstillet korrekt.

Nu kommer biologi og matematik ind i billedet.

Dit lærred størrelse, opløsning og siddeafstand til lærredet kontra dit tv afgør om du kan se forskel. 

Kan ikke huske formlerne for det.

Men øjet kan se en vis opløsning. Så sidder du for tæt på dit tv eller lærredet i forhold til opløsningen så kan du se de enkelte pixels (firkanter) som billedet er bygget op af. Sidder du langt nok væk, så kan dit øje ikke se de enkelte pixels (firkanter) og du vil få et mere flydende billede (runde hjørner).

Er sikker på det er derfor du synes grafikken ser bedre ud på tv'et. Det er sikkert fordi din siddeafstand til lærredet er for lille i forhold til din siddeafstand til tv'et.

Brug denne guide for at finde siddeafstand til dit lærred.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511 - http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511

Skrevet den: 27-September-2015 kl. 22:43
Så sidder jeg nu nok for tæt på :( mem jeg har linsshift på min projektor vil det hjælpe at indstille den?

Skrevet den: 27-September-2015 kl. 22:47
Tror du skal læse i din manual om hvad lensshift er. Nu du er i gang så læs hellere hele manualen igen. 

God læselyst.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 28-September-2015 kl. 04:09
Lens shift kan ikke løse problemet. Det er beregnet til at flytte billedet horisontalt og vertikalt; evt. kun det ene afhængig af projektor.

Enten er fokus ikke indstillet korrekt eller også sidder du for tæt på lærredet.

Det er jo åbenlyst at når billedet bliver større, bliver de enkelte pixels også større, og det er nemmere at se evt. fejl.

Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 28-September-2015 kl. 16:01
Prøv at se om du evt har nogen støj reduktion, sharpness og så videre aktiveret i både PS4 og din projektor, og kontroler at du sender et 1080P signal til projektoren.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 10:46
Lige et side spørgsmål til mit problem. Jeg bruger et hdmi kabel der var med min ps4 mem vil det hjælpe på billedet, hvis jeg køber et ordentligt hdmi kabel f.eks
https://m.av-cables.dk/183-hdmi-kabler/3949-hq-2-high-speed-hdmi-kabel-1-m/

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:17
Du bliver nød til at give lidt mere information. Ellers er det lidt svært at hjælpe.

Tror ikke det er noget med kablet. Gætter på at det medfølgende kabel er fin kvalitet og det er vel også maks 2 meter langt. 

1. Lærred størrelse.
2. siddeafstand til lærred.
3. Har du rimelig med mørkelægning når du bruger projektoren.
4. har du kontrolleret fokus på linsen som anbefalet.
5. Har du kalibreret din projektor. Brug evt denne anmeldelse. 
http://www.projectorcentral.com/benq_w1070_3d_home_video_projector_review.htm?page=The-Viewing-Experience - http://www.projectorcentral.com/benq_w1070_3d_home_video_projector_review.htm?page=The-Viewing-Experience
6. Har du set på sharpness og støjreduktion.
7. Er der 1080 signal til projektoren.
8. Kører du signalet gennem in reciever. Hvis ja, er den indstillet rigtigt.

Har selv en W1070, og synes mit ps3 billede står meget skarpt. Kan selvfølgelig godt se at grafikken ser mere "flot" ud på mit 37" tv. Men det er grundet jeg ikke sidder langt nok væk fra lærredet, sammen med at de fleste ps3 spil er 720.

Håber det kan hjælpe dig på vej i opklaringen.

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:29
Lærred størrelse er 150 tommer bruger det ikke fuldt ud, højst 120-130. Siddeafstanden er 4-5 meter. Jeg har kun set på det når der er mørkt udenfor, så hele rummet er mørkt. Linsens fokus er indstillet, jeg har tjekket støjreduktion og den er på 0 mem ved ikke lige hvad jeg skal indstille sharpness til? Nej den kører igennem en splitter og intet andet.

Jeg har ikke kalibreret den, ved ikke helt hvordan man gør, udover den har mange forskellige settings??

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Hugosarang Hugosarang skrev:

Jeg har ikke kalibreret den, ved ikke helt hvordan man gør, udover den har mange forskellige settings??

Det er en ikke uvæsentlig ting, at den ikke er indstillet rigtigt, ganske som ved et TV, så det må du se på først før andet tages med i betragtning.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:46
Jeg har fundet dette link
https://www.avforums.com/threads/benq-w1070-reviewers-recommended-best-settings.1939488/

Her er en anvisning på kalibrering, er det du mener? Eller hvordan har du gjort det

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:48
Synes det ville være et godt sted at starte. 

Se om det ikke ændre på oplevelsen. Ser ikke helt forkert ud.

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:49
Hvordan har du selv kalibreret din projektor

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:50
på næsten samme måde. Har bare en anden model min er en w1070, ikke med +

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:51
Kunne du se forskel efter du kalibreret den

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:54

Du lyder ikke til at være særlig villig til at prøve på at få det gjort bedre.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 11:55
Ja, der er tydelig forskel. Mest grundet eco mode. color temp Warm. Det ser måske mærkeligt ud i starten. Men her sigtes der efter "rigtige" farver og ikke de indstillinger man normalt ser på tv. Hvor feks græs i fodboldkampe nærmest er helt selvlysende grønt. Det synes jeg ikke er pænt. Jeg går efter at få et naturligt billede.

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 12:00
Jo jo radiomanden jeg har gjort det her til morgen, men det var i dagslys så er spændt på at se det i aften når det bliver mørkt. Okay Hunterseg den står på ecomode ved dig og warm? Lidt ligesom det link jeg har sendt.

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 12:02
Ja, har ikke film mode på min version.

Som du har gjort, så bare følg den opsætning du har fundet.

Skrevet den: 29-September-2015 kl. 12:16
Okay tak for hjælpen, det ser jeg frem til i aften :)

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Hugosarang Hugosarang skrev:

Lige et side spørgsmål til mit problem. Jeg bruger et hdmi kabel der var med min ps4 mem vil det hjælpe på billedet, hvis jeg køber et ordentligt hdmi kabel f.eks
https://m.av-cables.dk/183-hdmi-kabler/3949-hq-2-high-speed-hdmi-kabel-1-m/

Nej.

Print side | Luk vindue