Print side | Luk vindue

Input assignment toslink > RXA2040

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142486
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 09:07

Emne: Input assignment toslink > RXA2040
Skrevet af: Trumle
Emne: Input assignment toslink > RXA2040
Skrevet den: 02-Oktober-2015 kl. 23:15
Hey

Sidder og vil gerne høre og se en Koncert fra youtube over anlægget via min PC > rxa2040 receiver. PCen har ikke audio over HDMI så derfor har jeg et separat toslink mellem PC og receiver, som sidder i input 3 i receiveren.

I receiverens input assignment kan jeg vælge kan jeg assigne input 3 til av2. Så ville jeg tro at jeg fik lyden fra input 3 sammen med billedet fra HDMI i AV2. Der kommer bare ingen lyd, kun billede :-/. Hvis jeg derimod vælger at assigne input 3 til Audio 1 komme lyden fint igennem når jeg vælger Audio 1, men så har jeg ikke noget billede andet en på PCen og det var jo ikke det der var meningen.

Jeg kan altså få billede på TVskærmen men ingen lyd over anlægget, eller Lyd over anlægget men intet billede på TV. Grrr!

Nogen ideer ??

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Oktober-2015 kl. 00:17

Lyd og billede skal være på samme input på Reciveren. Alternativt HDMI dkrekte til TV, og lyd til Reciver.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 03-Oktober-2015 kl. 05:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Lyd og billede skal være på samme input på Reciveren. Alternativt HDMI dkrekte til TV, og lyd til Reciver.

I følge manualen kan man få en 2040 til at vise billedet fra en HDMI port mens den spiller lyden fra en toslink port. Man skal bare sætte det op i input assign menuen. Jeg har så i mellemtiden fundet ud af at det virker hvis jeg vælger en anden indgang end HDMI 1 eller 2. Det er kun de to indgange der driller, selv om eksemplet i manualen lige præcis viser hvordan man kombinerer HDMI 2 (AV2) med toslink 5. Det virker som om den er låst til audio over HDMI så den ignorerer input assign menuen. Måske det er en firmware bug.

EDIT:

Argh! Dumme manual. De kunne godt have nævnt at "Option menuen" trumfer "input assign menuen."

For fremtidig reference:

Skift receiveren til den AV indgang der driller. Derefter:

Option > Input settings > Audio select > Auto

Hvis den står til HDMI frem for Auto, så trumfer den input assign menuen så man ikke kan få lyd fra toslink.

Print side | Luk vindue