Print side | Luk vindue

HJÆLP...... Dårligt TV-signal

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14252
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 00:48


Emne: HJÆLP...... Dårligt TV-signal
Skrevet af: millerbean
Emne: HJÆLP...... Dårligt TV-signal
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 08:55

Jeg har igennem længere tid har dårligt tv-signal. I lejligheden har jeg 2 fjernsyn, der er sat op med en T-fordeler! Jeg har prøvet at afmontere T-fordeleren og prøve på de forskellige TV'er med direkte tilslutning!

Min antenneforening har været ude og tjekke signalet og siger det er ok! Men jeg mener, at det er efter, at vi har haft lynnedslag. Her virkede vores tv ikke i nogle dage før antenneforeningen rettede fejlen!

Mine anelser går på, at der må være røget et eller andet i boksen. De har sagt til mig, at det er pga. varmen, men den tror jeg ikke helt på, da temperaturen ikke er så høj mere!

På DR1, DR2 og TV2 er signalet grumset, mens der på resten af kanalerne er små hvide streger!

For ca. 6 mdr siden var signalet helt i top!

Håber der er nogle der kan hjælpe

Hilsen

"En i vildrede"




Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 18:27

 

 Efter den beskrivelse, er det så godt som givet at der er en fejl i jeres anlæg. Er det kun dig der har det problem eller er den samme fej også at finde hos jeres naboer. Dine egne kabler og stik er vel i orden.   



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: abacus
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 20:13

Hej radioman

Målte de kun signalstyrken? eller også kvaliteten af signalet? Det kunne da være, at signalstyrken er god nok, men at der samtidig sendes en masse støj med fra et defekt kort/eller andet i anlægget.

MVH

Niels



Skrevet af: millerbean
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 21:05

Troede kun man kunne måle en ting!

Har ringet til dem og slået i bordet, så håber jeg der sker noget!

Mit Internet har også været dårligt, men det er 7-9-13 100% stabilt nu!

Mine kabler er helt nye og er købt i Stofas butik.

Vil nævne det med kvaliteten, når de ringer!

Vil det hjælpe noget at købe en forstærker?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 21:11

 

 Hvis signalet på forhånd er dårligt hjælper en forstærker ikke. Derudover skulle en sådan være totalt unødvendig på et kabelanlæg. Jeg har selv kabler over hele lejligheden, ikke skyggen af signaltab.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: millerbean
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 10:12
Så må det være kvaliteten den er gal med!

Så det må jeg sige når teknikeren kigger ud!



Print side | Luk vindue