Print side | Luk vindue

Hvad sker der helt præcist med told?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142578
Udskrevet den: 22-September-2024 kl. 12:19


Emne: Hvad sker der helt præcist med told?
Skrevet af: ladiesman217
Emne: Hvad sker der helt præcist med told?
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 10:06
Jeg sidder og kigger på noget golfudstyr på eBay.com sammen med min bror. Der findes rigtig meget der over, som ikke er at finde her hjemme, så derfor er det jo mega attraktivt, men hvordan er det nu lige det fungerer med told og afgift?

Vi har set på noget udstyr til $219, og er en ret stor besparelse sammenlignet med her i Europa, men hvis den ryger i tolden, som det jo sikkert gør(?) hvad sker der så?

Nogle der kan fortælle mig om det, og der har erfaringer med dette? Og hvad er chancen for at sådan nogle pakker til den pris ender i den danske told?


PFT & VH.






-------------
          



Svar:
Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 10:11
Måske bliver det taget, måske gør det ikke... Du kan bruge den her til at beregne den endelig pris hvis nu det bliver taget i tolden; 

http://www.toldpriser.dk/toldberegner - http://www.toldpriser.dk/toldberegner


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 10:14
Der findes rigtigt meget hvor?

eBay sælger fra hele verden.

Du kan udregne told her: http://www.toldpriser.dk/toldberegner - http://www.toldpriser.dk/toldberegner


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 10:18

Når nu man beslutter sig for at handle uden for EU, så må den slags tages med i beregning, længere kan den historie vel ikke være. Vælges A må man forvente B. Det er ikke anderledes.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 10:35
lunddal, det er fra USA. Det glemte jeg at fortælle.

Radiomanden, hvad er det lige du prøver på at fortælle? Er jeg netop ikke ved at undersøge hvad B indebærer når jeg er ved at sige A? Stop dog dit underlige voksensnak.

-------------
          


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Vi har set på noget udstyr til $219, og er en ret stor besparelse sammenlignet med her i Europa, men hvis den ryger i tolden, som det jo sikkert gør(?) hvad sker der så?

Så skal du betale:

  1. 160,- for fortoldning
  2. 25% i moms af varepris + forsendelse
  3. 8-10% i told af varepris (nøjagtig sats afhænger af, hvad du køber)


Dvs. med en dollarkurs på 6,62 DKK (dagens kurs) bliver det (ca.):

$219 = 1450,-
Forsendelse (skønnet) $20 = 130,-
Samlet pris for varen: 1580,-
Fortoldning: 160,-
Moms (25% af 1580): 395,-
Told (10% af 1450): 145,-

Samlet pris (1450+130+160+395+145): 2280,-

Indførselsomkostninger (160+395+145): 700,-

Ovenstående skal tages med et gran salt, da jeg ikke kender den præcise forsendelsesomkostning og den præcise toldsats, men det kan give dig en idé om niveauet...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 10:42
HW: Varen koster $219 og fragt er på ca. $20. Ifølge den toldberegninger som der bliver linket til skal jeg betale ca. 2.192 kr. hvis den bliver taget i tolden, når jeg vælger "Golfudstyr" på dropdown listen. Det er dog stadig billigere end her hjemme.

Toldberegneren nævner ikke noget om de 700 kr. i indførselsomkostninger? Eller er det bare for at nævne hvad der ekstra kommer oven i den originale pris du nævnte dem?


-------------
          


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Toldberegneren nævner ikke noget om de 700 kr. i indførselsomkostninger? Eller er det bare for at nævne hvad der ekstra kommer oven i den originale pris du nævnte dem?

Jep. Det er de ekstra-omkostninger du får ved at købe det i udlandet...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 11:13
Okay fair nok. Så jeg skal altså kunne tåle at betale ca. 2.200 kr. hvis det skulle ske det bliver taget i tolden. Tak

-------------
          


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 11:27
Bemærk, at hvis der er sko med pigge med i det, du kigger på, så har de en toldsats på 16,9% i modsætning til de 2,7% der er på andet golfudstyr.


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 11:36
Det er det nu ikke, det er mest skafter til køller osv. Jeg var ikke lige klar over fanen med toldsatser, så tak for det.

Hvad er den tilladte pris egentlig at købe for fra USA fx før der kommer told og moms på?

Hvis man nu får sent en pakke direkte til en butik, vil det ændre på noget? Eller vil der stadig være chance for at blive taget i tolden?


-------------
          


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 11:43
Det står her: http://www.toldpriser.dk/toldregler - http://www.toldpriser.dk/toldregler


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 11:44
Moms-grænsen (og dermed fortoldningsgebyr) er 80,- INKL PORTO.
Told-grænsen er afhængig af, hvad det er, men ligger så vidt jeg ved (for de fleste normale varer) i omgenen af 1000,-

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 11:57
Hold da op. 80 kr. Så skal der shoppes Thumbs Up

-------------
          


Skrevet af: eag1
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 12:20
Du kan også gå ind på shopusa.dk de kan beregne og sende til dig. Særligt nyttigt hvis dem du vil handle hos ikke sender udenfor usa


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 12:48
Nu skal man jo altså betale told og moms, også selvom det ikke fanges ved kontrol. Men det er da rigtigt at man kan slippe for Post Danmarks fortoldningsgebyr, hvis det ikke bliver kontrolleret af dem.

Told og moms er ikke anderledes end at betale skat, det gør man også som en selvfølge.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

 
Hvis man nu får sent en pakke direkte til en butik, vil det ændre på noget? Eller vil der stadig være chance for at blive taget i tolden?

Hvor er det dog en underlig holdning - Told er ikke en straf, men noget som man nu engang betaler ved import fra visse lande. Og ja, alle pakker kan i princippet blive åbnet.


Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Når nu man beslutter sig for at handle uden for EU, så må den slags tages med i beregning, længere kan den historie vel ikke være. Vælges A må man forvente B. Det er ikke anderledes.

Underligt svar til en der spørger om, hvad der præcist sker...


Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 16:01
Hvis du bruger  http://www.shopusa.com/shopusa/denmark - shopusa.com  så vil totalprisen være ca. 2370 DKK for at købe noget goldudstyr til ca. 215 USD.

EDIT: Ved godt mit indslag har ikke noget med hvad der sker med told, men vil bare indikere prisniveauet hvis man bliver taget i told.


Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Moms-grænsen (og dermed fortoldningsgebyr) er 80,- INKL PORTO.
Hvis det er tydeligt hvad portoen er på forsendelsen, så er det altså EKSKL. PORTO jvf skat.dk


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Moms-grænsen (og dermed fortoldningsgebyr) er 80,- INKL PORTO.


Det er EKSKLUSIV porto. Hvis varen koster 80,- eller over, så regnes portoen også med i den pris momsen udregnes fra.


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Hvis du bruger  http://www.shopusa.com/shopusa/denmark - shopusa.com  så vil totalprisen være ca. 2370 DKK for at købe noget goldudstyr til ca. 215 USD.

EDIT: Ved godt mit indslag har ikke noget med hvad der sker med told, men vil bare indikere prisniveauet hvis man bliver taget i told.

Det er jo faktisk rimelig vildt at de skal have mere end hvad det ville koste at blive taget i tolden.


-------------
          


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 17:12
Hvorfor er det vildt, de skal vel have noget for service ?
De betaler vel også told på de varer som indføres i dk


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor er det vildt, de skal vel have noget for service ?
De betaler vel også told på de varer som indføres i dk

Det giver jo ingen mening at jeg kan bestille fra denne butik som skal have $20 for fragten, og bliver det taget i tolden, så skal jeg alligevel af med mindre end hvad shopusa skal have i alt. Det er da en fantastisk service, det kan jeg godt se Clap

Edit. Jeg ved da i hvert fald godt hvilken metode jeg vil anvende, nu hvor virksomheden gerne vil sende til DK.


-------------
          


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 17:44
Shopusa klarer told og moms for dig.
Du skal ikke betale 2 gange.

Normalt bruges shopusa til de web butikker som ikke sender til dk.


Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 18:03
Hvis du bliver taget i told så skal du betale bøde oveni, men jeg ved ikke om shopusa ekstra shipping cost er dyrere eller billigere end bødet. Men man har lov til at håbe at være heldigt ;)


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 08-Oktober-2015 kl. 21:53
Bemærk at der florerer rigtigt mange kopier af specielt det dyre golfudstyr - bl.a. golfkøller - vær varsom med hvad du køber og hvorfra.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 09-Oktober-2015 kl. 00:01
Underligt at denne tråd ikke er stoppet af administrator.

Trådstarter spørger om golfudstyr........ Mig bekendt er der ikke meget elektronik i golfudstyr.

Desuden synes jeg ikke man skal spekulere i at snyde i told og moms.

Måske skulle man starte en tråd om hvordan man snyder politiets fotovogne.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Oktober-2015 kl. 06:04
Det er da for nemt at "snyde" fotovogne. Det har jeg gjort i over 10 år nu, jeg følger bare hastighedsbegrænsningerne. Så kan de sætte alle de "blitzebiler" op der har lyst til - de får ikke en krone af mig!


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 09-Oktober-2015 kl. 06:21
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Hvis du bliver taget i told så skal du betale bøde oveni, men jeg ved ikke om shopusa ekstra shipping cost er dyrere eller billigere end bødet. Men man har lov til at håbe at være heldigt ;)
Er du nu også helt sikker på det??

Jeg har købt ting i det store udland udenfor EU og har fået dem fortoldet uden at der kom bøder på.

Det er ikke ulovligt at handle udenfor EU og importere ting, så det kommer der ikke bøde på. 

Hvis du bevidst fusker og beder om at få din nye mobiltelefon tilsendt som en pakke hæfteplastre eller hvis du tager "intet at deklarere" udgangen i lufthavnen med kufferten fuld af sprut, så kan det ikke udelukkes at der kommer en bøde oveni. 


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 09-Oktober-2015 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er da for nemt at "snyde" fotovogne. Det har jeg gjort i over 10 år nu, jeg følger bare hastighedsbegrænsningerne. Så kan de sætte alle de "blitzebiler" op der har lyst til - de får ikke en krone af mig!


Klaus


Ha ha Klaus.

Så må svaret til trådstarter være.

Lad være med at købe golfudstyr uden for EU. Hvis du gør det, skal du sørge for at betale moms og told.

På den måde undgår du bøder.


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 09-Oktober-2015 kl. 08:06
ShopUSA er for så vidt OK, men primært for små forsendelser hvor PostDKs håndteringsgebyr udgør en væsentlig del af "afgiften".

Der er IKKE bøder for at blive taget i tolden, du kan faktisk ikke engang få lov at anmelde det på forhånd og derved betale for at undgå en langsommelig toldproces (har været der).


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 10-Oktober-2015 kl. 22:27
Hvis det jeg har fundet fra USA er sendt igennem det de kalder for GSP (Global Shipping Programme) står der at jeg skal betale $20 for fragt og $54.49 for "Import Charges".

Når "Import Charges" er betalt, så kan tingene sendes direkte til mig uden der opstår problemer med det danske toldvæsen. You will be charged for the price of the item at checkout, including postage and import charges. Import charges include applicable customs duties, taxes, brokerage and other fees. Exclusions apply. Since you pay the import charges when you purchase the item, there are no additional charges at delivery. Import charges must be paid upfront and can't be paid later for items purchased through the Global Shipping Programme.

Er det korrekt forstået? For hvis det er tilfældet er det stadig en del billigere end priserne i Danmark og England.


-------------
          


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 11-Oktober-2015 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Hvis du bruger  http://www.shopusa.com/shopusa/denmark - shopusa.com  så vil totalprisen være ca. 2370 DKK for at købe noget goldudstyr til ca. 215 USD.

EDIT: Ved godt mit indslag har ikke noget med hvad der sker med told, men vil bare indikere prisniveauet hvis man bliver taget i told.

Det er jo faktisk rimelig vildt at de skal have mere end hvad det ville koste at blive taget i tolden.

Shopusa.com er rigtig smart hvis du handler med nogen der ikke sender til Danmark - og det tager Shopusa.com sig så lidt betalt for...

Jeg synes det er smart, og har brugt dem et par gange....


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 11-Oktober-2015 kl. 22:42
Nogen der kan bekræfte mit sidste indlæg ang. Global Shipping Programme?

-------------
          


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 12-Oktober-2015 kl. 16:26
JA, ShopUSA sørger for at afregne told og moms, og det er så den pris du betaler dem på forkant. Den pris du får fra ShopUSA er den pris du skal betale - ikke mere.


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 12-Oktober-2015 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

JA, ShopUSA sørger for at afregne told og moms, og det er så den pris du betaler dem på forkant. Den pris du får fra ShopUSA er den pris du skal betale - ikke mere.

Nu tror jeg ikke det er ShopUSA som trådstarter refererer til, men umiddelbart tror jeg godt at du kan regne med at dukke får yderligere omkostni nger.  Amazon USA gjorde noget l den stil, da jeg købte min Kindle tilbage i 2013. Jeg fik en regning som så sådan ud:

tem Subtotal:$178.99
Shipping & Handling:$26.97
Promotion Applied:-$0.00
Promotion Applied:-$0.00
Total Before Tax:$259.65
Import Fees Deposit:$53.69
Shipment Total:$259.65




Jeg hårte ikke ydferligere angående told og moms, men jeg kan selvfølgeligt ikke garanterer noget Wink



/Kim



Print side | Luk vindue