Print side | Luk vindue

Problemer: Bluetooth i Windows 10

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142668
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 03:28

Emne: Problemer: Bluetooth i Windows 10
Skrevet af: herognu
Emne: Problemer: Bluetooth i Windows 10
Skrevet den: 12-Oktober-2015 kl. 19:54
Efter jeg opgraderede fra win 7 til win 10 har min Bloetooth ikke virket.

Jeg kan godt se enheden som jeg vil forbinde til og der står at enheden er parret, men der kommer ikke en reel forbindelse til enheden.

Jeg har prøvet at lede efter løsninger hos Microsoft, men kan ikke finde noget der passer på problemet.

Nogen forslag til løsninger?

Svar:
Skrevet den: 13-Oktober-2015 kl. 21:03
Slet ingen forslag? Question

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-Oktober-2015 kl. 07:38
Du må finde en opdateret driver til din bluetooth enhed.
Er du uheldig er der ikke lavet nogen.

Hvad er det for en bluetooth enhed du har ?

Skrevet den: 14-Oktober-2015 kl. 08:33
Det er en "Lumatron BT-AT" som jeg har sat til mit hi-fi/musikanlæg således jeg kan spille musik fra min bærbar eller smartphone.

Den virkede fint før opgraderingen fra Win 7 til Win 10. Jeg har aldrig før skulle installere driver til den. Som sagt meddeller pc'en at den er parret med Bluetooth-enheden.

Den virker stadig fint med min Sony Experia smartphone.

Skrevet den: 14-Oktober-2015 kl. 18:41
Burde min Sony Experia ikke også kunne kommunikere via Bluetooth med min pc med Win 10?

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 14-Oktober-2015 kl. 21:41
[

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 15-Oktober-2015 kl. 19:57
Når jeg kigger på driver-detaljer får jeg beskeden:

"Ingen driverfiler kræves eller er indlæst til denne enhed"Question

Skrevet den: 15-Oktober-2015 kl. 20:05
Nå så fik jeg forsøgt opdateret driveren og får den besked af Windows efter den har søgt på nettet, at driver softwaren er opdateret med den bedste  software.

Så hvorfor kan Windows ikke forbinde via Bluetooth til min enhed?

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 15-Oktober-2015 kl. 20:14
Har du prøvet at frakoble i begge ender?

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet den: 15-Oktober-2015 kl. 20:24
Frakoble? Jeg har prøvet at afinstallere Bluetooth-enheden på Pc'en og geninstallere/parre igen og den kommer også op og siger at enheden er parret med pc'en men der kommer ingen lyd

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 15-Oktober-2015 kl. 21:11
Hmm, det kan jo også være et lydmixer problem. Hvor sender Windows 10 lyden hen? Mini-Jack udgangen eller til Bluetooth devicet? Eller måske ud af en HDMI port?

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Frakoble? Jeg har prøvet at afinstallere Bluetooth-enheden på Pc'en og geninstallere/parre igen og den kommer også op og siger at enheden er parret med pc'en men der kommer ingen lyd
Ja, det var det jeg mente, vidste ikke lige hvordan jeg skulle forklare det: u-parre? Og du har også gjort det på BT enheden? For den må også have pc'en registreret. Har den mulighed for factory-reset?

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 08:33
Steen6400: Det er en meget lille enhed uden display og den har ikke noget registreret, det er den der bliver registreret af Windows.
Ang. reset: Det tror jeg ikke og som sagt er der sådan set ikke noget at reset.
Der er to knapper på den den ene til tænd/sluk og den anden til at vælge mellem to forskellige signaler.
Der ud over fungerer den stadig som den hele tiden har gjort med min Sony Experia smartphone.

Skrevet den: 16-Oktober-2015 kl. 08:42
Jwin: Ved at af- og geninstallere igår fik jeg den rent faktisk til at sende lyden signalet gennem Bluetooth Device, det kunne jeg se på lydmixeren, altså at Bluetooth-enheden var en enhed der kunne til- og fravælges. Men der kon stadig ikke lyd ud
Efterfølgende har det ikke været muligt for lydmixeren at registrere Bluetooth-enheden, den er simpelthen ikke længere en valgmulighed. Jeg har på fornemmelsen at hvis jeg igen af- og geninstallerer Bluetooth-enheden at den så en enkelt gang kan registreres igen.

Er det muligt at af- og geninstallere lydmixeren?

Print side | Luk vindue