Print side | Luk vindue

LCD tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14268
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 07:42

Emne: LCD tv
Skrevet af: jwj1012
Emne: LCD tv
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 21:34

Jeg skal ud og købe nyt tv, da mit gamle er gået i stykker. Jeg har besluttet det skal være en fladskærm. Men da jeg ikke ved så meget om disse har jeg nogle spørgsmål.

- Vi har ikke det super bedste tvsignal, og sidder ca 3 meter fra tv. Skal vi så vælge et 32" i stedet for et 37"

- Skal vi vælge et tv med digital tuner, eller skal vi evt. blot købe en og sætte i mellem tv og antenne.

- Har set på alfaview og set lidt blandede anmeldelser, er det vær at vælge.

Kort sagt gode råd modtages gerne

Svar:
Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af jwj1012 jwj1012 skrev:

- Vi har ikke det super bedste tvsignal, og sidder ca 3 meter fra tv. Skal vi så vælge et 32" i stedet for et 37"

Smagssag... kommer an på mange faktorer. Personligt ville jeg tage et 37" med den afstand. Men 32" kan også sagtens gøre det. Ned i en biks og se forskellen i størrelserne

- Skal vi vælge et tv med digital tuner, eller skal vi evt. blot købe en og sætte i mellem tv og antenne.

Bøøh, øhhh, kommer an på, hvor godt skidt, dit tv-signal er, og om det er kabelt-tv eller ej. Indbygget DVB-T tuner kan kun vise det digitale signal. Så hvis du derimod vælger et med analog og så en ekstern boks til digital... Så kan du begge dele.

- Har set på alfaview og set lidt blandede anmeldelser, er det vær at vælge.

Jubiii, lad os igen bluse op i en religionskrig Jeg har, som det fremgår af mit signatur, et 42" Alfaview LCD. Jeg er godt tilfreds med mit. Det har et billede jeg er meget tilfreds med! Og en masse gode features.

Kort sagt gode råd modtages gerne

Hermed et forsøg gjort

/Martin

Print side | Luk vindue