Print side | Luk vindue

Summen fra 37PF9731

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14271
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 11:24

Emne: Summen fra 37PF9731
Skrevet af: Kim.H
Emne: Summen fra 37PF9731
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 22:34

Jeg har købt et Philips 37PF9731 gennem fælleskøbet og er super tilfreds med det - på nær to ting:

- Tv'et "summer" når det tændes. Den forholdsvise høje summen kan høres, når jeg sidder i sofaen ca. 3 meter væk! Lyden forsvinder dog efter et par minutter. Er der andre, der har dette problem?

- Jeg har prøvet at lege lidt med Tv'ets indstillinger (kontrast, skarhed osv.) men mine indstillinger glemmes nogle gange (!), når tv'et slukkes. Hvad gør jeg galt?

Svar:
Skrevet af: claust
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 22:37
Hvis du ikke allerede har gjort det så prøv at opdatere firmwaren - man ved aldrig...

Skrevet af: martin2003
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Kim.H Kim.H skrev:

Jeg har købt et Philips 37PF9731 gennem fælleskøbet og er super tilfreds med det - på nær to ting:

- Tv'et "summer" når det tændes. Den forholdsvise høje summen kan høres, når jeg sidder i sofaen ca. 3 meter væk! Lyden forsvinder dog efter et par minutter. Er der andre, der har dette problem?

- Jeg har prøvet at lege lidt med Tv'ets indstillinger (kontrast, skarhed osv.) men mine indstillinger glemmes nogle gange (!), når tv'et slukkes. Hvad gør jeg galt?

Hej.

Jeg har ikke hørt en lyd fra TVet siden jeg købte det, heller ikke som tidligere nævnt ved ambilight. Jeg ville nok overveje at levere det tilbage hvis det fortsætter.

Skrevet den: 15-August-2006 kl. 23:07

Oprindeligt skrevet af claust claust skrev:

Hvis du ikke allerede har gjort det så prøv at opdatere firmwaren - man ved aldrig...

Min software version hedder JX31E-0.48.20.0 - det skulle være den nyeste, ikke?

Skrevet af: MichaelKB
Skrevet den: 15-August-2006 kl. 23:47

Jeg har samme problem...

Mvh

MichaelKB

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 08:53

Jeg har samme problem med summen.

Med hensyn til "glemte"  indstillinger kan det måske hænge sammen med at du ikke får trykket på OK efter du har valgt en indstlling og forlader menuen.

Flemming

Skrevet af: Poulsen10
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 09:09

Jep, mit summer også. Men det stopper ikke efter nogle minutter. Men summerriget begyndte først efter nogle dage.

Skrevet af: wunderbaum
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 11:15

Hej Gutter

mht til summen, så her jeg et 9831 med samme "problem" - slår jeg lyssensoren fra i menuen forsvinder den - jeg ved ikke, men jeg kan godt leve uden lys-sensoren.

ved ikke om det er det samme hos jer med 9731, men det kunne jeg forestille mig

/morten

Skrevet den: 16-August-2006 kl. 11:22

Det har jeg prøvet, uden held. Jeg har også prøvet at slå Ambilight fra, ligeledes uden resultat.

Skrevet den: 16-August-2006 kl. 11:43

Jeg oplever også den konstante summen, uanset om jeg slår det ene eller andet fra. Mit begyndte, som Poulsen10, også efter et par dage. Summen er ikke direkte uudholdelig, men man kan vel frygte at der er nogle kompententer i skærmen, der måske lider overlast og på et tidspunkt stejker - som regel efter garantiens udløb.

Mvh

MichaelKB 

Skrevet den: 17-August-2006 kl. 10:22

Jeg tror det er strømforsyningen der afgiver den irriterende summen.

Flemming

Skrevet den: 17-August-2006 kl. 10:46
Er der nogen af jer, der har rettet henvendelse til TC eller Philips. Man kunne forestille sig, at det var et kendt problem. Jeg har ihvertfald tænkt mig at reklamere, hvis lyden ikke forsvinder...

Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 11:52

Denne summen fra Philips´ fladtv, er desværre et rimeligt kendt fænomen. Dette problem havde jeg også med mit 42pf9966 plasma (som er et par år gammelt nu). Den eneste løsning er nok at få det byttes - det fik jeg i sin tid.

Man skulle ellers tro at Philips havde fået styr på summen, som typisk kommer fra en trafo. Ambilight kunne for et par år siden, også være temmeligt støjende. Der var endda nogen der kunne berette, at deres TV (og det galt alle de flattv havde på markedet for et par år siden), kunne pive - selv i standby.

Det er meget irriterende at så dyre TV udsender summelyde. Det værste er nok, at man konstant går og lytter efter summelyde fra TVet og næsten glemmer at fryde sig over de gode billeder.

Skrevet den: 18-August-2006 kl. 13:07

Jeg har skrevet til TC og forklaret dem om problemet med summen. Endvidere henviste jeg til denne tråd, hvor Otto ville give et generelt svar på hvad der skal gøres ved problemet omkring denne summen.

Så må vi håbe, at der snart falder et svar fra Otto.

Mvh

MichaelKB

Skrevet af: KasperJ
Skrevet den: 18-August-2006 kl. 13:33
Hmm nogen der har oplevet det samme med 32"eren..?! For overvejer kraftigt om den skulle gå hen og blive min nye skærm.. Det er jo efterhånden en fornuftig pris i fælleskøbet

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 18-August-2006 kl. 22:46

Jeg kontakter Philips i næste uge, og vender tilbage med et svar.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: MrBech
Skrevet den: 18-August-2006 kl. 23:38

Jeg har også fået summelyden...

Skrevet den: 22-August-2006 kl. 16:27

Otto, TC -> Er der noget nyt om dette problem?

Det ville være meget rart med et svar hurtigst muligt.

Mvh

MichaelKB

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 09:20

Er der nogle af jer, der oplever en summen fra jeres 37PF9731 der selv har været i kontakt med TapeConnection?

Hvis ja, hvad var så deres svar?

Mvh

MichaelKB

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 15:51

Beskeden var at Otto vil give et svar i denne tråd.

Skrevet den: 25-August-2006 kl. 08:29

Jeg har netop sendt følgende mail til Otto, TC:

Hej Otto!

Jeg tror jeg har nyt, der kan hjælpe til at indkredse årsagen til summelyden:

Når TVet er tændt på en ekstern indgang og står med blå skærm, enten fordi den tilsluttede kilde er slukket eller der slet ikke er tilsluttet noget udstyr på den pågældende indgang, er summelyden væk. Så snart der tændes for det tilsluttede udstyr, eller skiftes til en TV kanal, vender summelyden tilbage.

Summa summarum: Intet TV/AV signal, ingen summelyd.

Flemming

Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 08:49
Jeg tror det har noget med kontrasten at gøre. Prøv (ved almindeligt TV) at skrue ned for kontrasten - det skulle ikke undre mig om det sænker summelyden.

Skrevet den: 28-August-2006 kl. 20:59

Hej Otto, er der nogen tilbagemelding fra Philips?

Skrevet af: martin2003
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 23:06
Hmm, jeg tror mit indlæg gik til de evige bit-marker;) Nå, jeg har ikke på noget tidspunkt hørt nogen summen fra mit 37PF9731, og jeg har ambilight på dynamisk og alt andet på mindst "minimum". Jeg ville kræve at få et eksemplar som mit, da det åbenbart IKKE er generelt!!!!

Skrevet den: 30-August-2006 kl. 16:32

Ja, nu ville det snart være rart med en udmelding fra TC. Mit 37PF9731 brummer/piver stadig. Uanset hvad du ændrer på i indstillingerne siger det lyde. Sågar når tv´et er slukket piver det...

Hvad siger Philips, TC?

Mvh

Michael

Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 17:15

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Når TVet er tændt på en ekstern indgang og står med blå skærm, enten fordi den tilsluttede kilde er slukket eller der slet ikke er tilsluttet noget udstyr på den pågældende indgang, er summelyden væk. Så snart der tændes for det tilsluttede udstyr, eller skiftes til en TV kanal, vender summelyden tilbage.

Jeg har et JVC LT-37M60 som også kan lave en summerlyd. Efter mange forsøg fandt jeg ud af at det var baggrundsbelysningen der var skyld i lyden.

Jo lavere værdi baggrundsbelysningen var sat til jo højere var summelyden. Som mit er indstillet nu skal jeg helt tæt på det før jeg bemærker det.

Så prøv at justere jeres baggrundsbelysning og se om det gør nogen forskel.

Michael

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har et JVC LT-37M60 som også kan lave en summerlyd. Efter mange forsøg fandt jeg ud af at det var baggrundsbelysningen der var skyld i lyden.

Jo lavere værdi baggrundsbelysningen var sat til jo højere var summelyden. Som mit er indstillet nu skal jeg helt tæt på det før jeg bemærker det.

Så prøv at justere jeres baggrundsbelysning og se om det gør nogen forskel.

Michael

Men det kan da heller ikke passe at man ikke kan få det ønskede billede bare for at minimere brummen?

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 17:21
Jeg har et 32" 9731D, jeg har ingen, OVERHOVEDET INGEN summen, AV eller ej.

Skrevet af: rohde
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 21:16
Jeg har også lige oplevet summelyden på mit 37"

Indtil videre har det hjulpet at slukke og tænde tv'et. Meget mærkeligt.

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 07:05

"Indtil videre har det hjulpet at slukke og tænde tv'et. Meget mærkeligt"

Det lyder da ikke for godt-kunne tyde på en fejl!!

Skrevet den: 31-August-2006 kl. 10:02

Fuldstændig enig med Bendix. Selvom man kunne justere sig ud af det kan det ikke accepters at man skal leve med et ringere billede for at undgå det. Nej vi må have en afklaring på hvad der kan gøres for at rette denne fejl!

Skrevet af: kiel
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 18:52
Så tror jeg at mit 37pf9731d er begyndt at pive. Minder lidt om den højfrekvente piven man kunne opleve med CRT tv... Er det mon samme summen i snakker om?

Piven forsvinder ikke ved at slukke og tænde tv igen. Lyden optræder først i det sekund der kommer billede på skærmen.

Der er ingen ændring i lyden når jeg piller ved indstillingerne eller bruger ttv.

Burde man ikke kunne forvente at et sådant tv er uden sådanne mislyde?

-------------
mvh kiel

Skrevet den: 31-August-2006 kl. 18:56

Jeg vil også mene, at et fjernsyn til 25000 kr. bør var fejlfrit.

Jeg oplever så også, at mit fjernsyn også piver når det er slukket. Besynderligt og meget irriterende.

Nu ville det være rart med et svar fra TC. Der er snart gået 2 uger siden vi har gjort opmærksom på problemet.

Mvh

MichaelKB

Skrevet af: kiel
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 19:00
Det værste er næsten at man ikke kan lade være med at sidde og lytte til det...

Ender med at man bliver skør af høre på det, tror jeg.

Hvis ikke det snart holder op, så må det til rep.

-------------
mvh kiel

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 19:04

Hej!

Hvoff`fa.... er der alle disse fejl på fladskærme

Det er jo ikke engang KUN på de billige mærker!!

Man tør sku snart dårligt købe et.......Bare tanken om at fyre op mod 30k af på en skærm,og så skulle affinde sig med div. skavanker.....hmnn!

Håber at OTTO finder en løsning på det.

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet den: 15-September-2006 kl. 14:38

Er der nogen der har fået løst deres problem med summen? Jeg har skrevet til TC, hvor jeg er blevet henvist til én gut, der tilsyneladende ikke besvarer mails pt.

Hvad har I fundet ud af?

Mvh

MichaelKB

Skrevet den: 24-September-2006 kl. 10:45

Er der stadig ingen der har fået deres fjernsyn lavet, så det ikke summer mere. Jeg har forgæves forsøgt, at få kontakt til TC. De svarer ikke på ens henvendelser.

Hvordan ser det ud for jer andre, der har haft summeproblemet?

Mvh

MichaelKB

Skrevet den: 24-September-2006 kl. 17:31

Nope, det er beklageligvis ikke blevet løst endnu!

Skrevet den: 24-September-2006 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Poulsen10 Poulsen10 skrev:

Har du haft kontakt med TC inden for de sidste par uger? Jeg har intet hørt fra dem siden starten af september.

Mvh

MichaelKB 

Skrevet den: 24-September-2006 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af MichaelKB MichaelKB skrev:

Oprindeligt skrevet af Poulsen10 Poulsen10 skrev:

Har du haft kontakt med TC inden for de sidste par uger? Jeg har intet hørt fra dem siden starten af september.

Mvh

MichaelKB 

Nej, jeg har heller ikke hørt noget siden starten af september.

Skrevet af: BJensen
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 15:53

Min 26" 5321 summer også, sendte den derfor ind til rep. hos philips.

Fik den tilbage igår UDEN philips havde gjort noget ved den, de kunne ikke finde noget!

Har så lige sendt den retur igen igen.

Det kraftedeme for dårligt, nu kan gå en måned mere uden tv.

Print side | Luk vindue