Print side | Luk vindue

Har DU set AlfaView?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14277
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 14:20

Emne: Har DU set AlfaView?
Skrevet af: Labuha
Emne: Har DU set AlfaView?
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 01:17

Hejsa

Efter at have fået god hjælp til at købe en HDD her på forummet (jeg er meget glad for den), tænkte jeg at i kunne hjælpe mig med køb af en ny fladskærm (det første).

Jeg har været inde og kigge på AlfaView og syntes at DELUXE HD V-LCD i 37 eller 40" havde et godt billede og lækkert design. Men jeg kan læse at mange, både i dette og andre fora, syntes det direkte er noget skod. Jeg vil derfor gerne høre fra nogen som HAR SET, TESTET eller EJER et AlfaView, og hvad de syntes er skidt/godt. IKKE fra alle dem som ikke har set det, men som bare mener at det er noget lort. Hvad er det som er så skidt ved dem?

Ellers har jeg kig på Panasonic TH-42PV600 og Samsung PS-42Q7H. Andre gode forslag?

Prislejet er max 20 kilo, signalet TDC Kabel-tv (som helt sikkert snart bliver suppleret med en Selector-boks), forbruget mere tv end DVD, lyden skal komme fra tv'et og sofaen er ca. 3,5 meter væk i en meget lys stue.

På forhånd tak

Svar:
Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 08:46
Hejsa.

Jeg EJER et Alfaview 42" LCD.
Mine erfaringer:
  • Fint billede (nu er jeg ikke kræsen, men går heller ej på kompromis)
  • FEDT design
  • Fede features (PIP, PAT, POP)
  • Let at bruge
  • Uden højttalere (man kan vælge at købe dem ved siden af, de kan monteres på siden)
  • "Snakker dansk" til dig
  • Masser af indgange (2x component, HDMI, DVI, VGA, 2x Scart etc)
Eneste downside er fjernbetjeningen, sikken en gang bras (den virker fint (god på både kortere og længere afstande)), den er en værre gang plastik. Men er det ikke sådan for de fleste remotes, undtagen B&O. Jeg har i hvert fald ikke købt TV'et for remotens skyld
Jeg sidder også små 4 meter fra skærmen, og sentes i starten, at 42" nok var i overkanten, da vi havde fået det hjem i stuen. Men efter 1 måned, er jeg sikker på, at vi har valgt den rigtige størrelse! 37" havde været ok, men de 42" er mest bedst

Har du yderligere spm, så skriv bare

/M

Skrevet den: 16-August-2006 kl. 10:20

Mht. højttallere til et evt. AlfaView så overvejer jeg at købe et af de to Yamaha Surround løsninger de har (i butikken på Amager). Ved ikke hvad de ellers hedder, nogen der kender dem? De lød meget godt.

Fjernbetjeningen var ganske rigtig skidt, men der skulle komme en ny om et par måneder i stil med fjernsynets design og så skulle man kunne få ombyttet den gamle. Men er sgu stadigvæk i tvivl. Flere kommentarer efterlyses.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Labuha Labuha skrev:

Mht. højttallere til et evt. AlfaView så overvejer jeg at købe et af de to Yamaha Surround løsninger de har (i butikken på Amager). Ved ikke hvad de ellers hedder, nogen der kender dem? De lød meget godt.

Fjernbetjeningen var ganske rigtig skidt, men der skulle komme en ny om et par måneder i stil med fjernsynets design og så skulle man kunne få ombyttet den gamle. Men er sgu stadigvæk i tvivl. Flere kommentarer efterlyses.

Hej

De yamaha er det ikke dem som kun består af en enkelt højttaler.
De skulle virke fint hvis du har et optimalt rum. Hvis rummet ikke er optimalt så virker deres koncept ikke.

Skrevet den: 16-August-2006 kl. 12:10
Jo, det er netop sådan én aflang boks med enten 21 eller 42 højttallere i (7000 eller 10000 kr.) som placeres nedenunder tv'et. Hvad tænker du på når du siger optimalt rum?

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 12:15

Jo, det er netop sådan én aflang boks med enten 21 eller 42 højttallere i (7000 eller 10000 kr.) som placeres nedenunder tv'et. Hvad tænker du på når du siger optimalt rum?

Du må vist hverken have vinduer, åbne døre osv. Skal vist også være firkantet. Dette system bruger jo væggene til at kaste lyden tilbage.

Prøv evt at høre Bendix om hans erfaringer med dette. Jeg mener han har afprøvet det.

Skrevet af: Torben P
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 12:28

Hej

Hvis du har mod på at bestille fra tyskland kan Yamaha YSP 800 og 1000 fås for henholdsvis 520 og 800 Euro.

Hertil skal lægges et par hundrede kroner til transport, men der er stadig stadig mange penge at spare.

I kan finde priserne på http://www.preissuchmashine.de - www.preissuchmashine.de

Mvh
Torben 

Skrevet af: Pawj
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 13:29

Netop en nederen RCU er tegn på at man køber fra en fabrik hvor komponeterne kan tilvælges i forskellige prisklasser - og hvis der er sparet på fjernbetjeningen, hvem ved så, hvad der ellers er sparet på...??

Køb hellere et tv fra en producent som har erfaring med billedbehandlingskredsløb osv...

-------------
PJ

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Du må vist hverken have vinduer, åbne døre osv. Skal vist også være firkantet. Dette system bruger jo væggene til at kaste lyden tilbage.

Prøv evt at høre Bendix om hans erfaringer med dette. Jeg mener han har afprøvet det.

Hej Lahan

En af mine venner har en Ysp800 over sit 42 tommer plasma - Og hele den ene væg er vinduer (4 stk med rammer) + 2 døre og den anden væg er en "L" form ud til køkkenet og bagvæggen (hvor sofaen står) er kun en 1/2 væg (den anden bagvæg ligger 2 meter bag ved 1/2 væggen)

Højtaleren sidder over Plasmaen - dvs. ca. i 1,90 m. højde.

Og det lyder bare FOR FEDT !!!

Har selv haft Yamaha system derhjemme med 7 højtalere (10 år gammelt) - Men denne YSP800 slår det med længder.

MAN SKAL BARE OGSÅ HAVE EN SUB !!!! (Evt. Yst FSW 100 som passer til)

Er selv ved at købe Plasma og YSP1000 system til min stue (med vinduer på hele den ene side væg og den anden væg der er 6 meter væk) og har haft den på prøve og det lyder bare for godt !

Ok jeg kan forestille mig at hvis du åbner alle vinduerne, så skaber det problemer......For min ven tog det også en del tid at indstille højtaleren til det optimale - først lød det meget fladt. Men efter at have rodet med den manuelle indstilling, så spiller det bare 110%

Michael 

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 15:23

Forresten - omkring priserne - Ser p.t. også på Tyskland mht. til YSP 1000.

Og jeg kan få det samlet til 951,90 Euro + lidt fragt:

YSP1000           : 779,00 Euro

SPMK 1             :   49,95 Euro (Væg beslag)

YST FSW100     : 123,00 Euro (Sub)

Alt i alt 951,90 Euro + fragt.

Så under 8.000 kr for det hele

Michael

Print side | Luk vindue