Print side | Luk vindue

Problemer med UHD streaming

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142865
Udskrevet den: 27-Maj-2024 kl. 14:55


Emne: Problemer med UHD streaming
Skrevet af: Breakfast
Emne: Problemer med UHD streaming
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 07:53
Hej,

Efter at have kørt med mit Sony UHD nogle måneder nu, har jeg lagt mærke til, at de seneste 1½ - 2 måneder, er det stoppet med at kunne streame UHD. Jeg mistænker, at enten har min ISP (Stofa) lagt en begrænser ind eller også er Netflix/Amazons servere simpelthen for pressede.

Ifht. mit setup så er der intet lavet om siden UHD streamede uden problemer og tv'et er kablet til et 1gb netværk, ligesom speedtest.net får fine resultater (60/20mbit) - så jeg er så godt som sikker på, at problemet ligger udenfor mine 4 vægge.

Jeg har desværre ikke mulighed for, at teste andet materiale hvor jeg kan se bitraten (ser den i Netflix ved at trykke på i+ knappen, men ville høre om andre har haft samme oplevelse?



Svar:
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 09:03
Jeg kan afvise at Stofa har lagt begrænsninger ind.... Jeg har ikke selv Stofa på min adresse, men arbejder i Stofa's overvågningscenter...

Jeg har ind i mellem også problemer med Netflix på mit Panasonic, men det er både UHD og ikke...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 09:47
Hej.

Jeg ved ikke hvilken router du har. Men på min ASUS kan jeg i selve routeren se kurver over både download og upload hastigheder. Måske kan du det samme?

Hvis du har problemer med Netflix/Amazon ville jeg prøve at streame noget 4K fra YouTube.

Og ellers, hvis du kører trådløst ville jeg prøve med et kabel.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 11:06
Betaler du 89 eller 119 for Netflix? 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Breakfast
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 11:29
@Zulfo;
Måske, måske ikke - det kan også være, at det er den fremskudte terminal der er presset. Faktum er, at det har virket og ikke længere gør.

@csell;
Godt bud at checke routeren, jeg tror dog som sagt ikke, at problemet er lokalt, da alle hastighedstests mv. giver tilpas høje scores.

Det er ikke muligt for mig, at verificere bitraten på youtube mig bekendt? Andet end ved det blotte øje...

Alt er kablet med skærmede CAT6 til en procurve switch, så det er ikke der problemet ligger.

@Nagash
Har premium abb.
Og det er både Netflix og Amazon Prime der kløjs i det.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Breakfast Breakfast skrev:

Det er ikke muligt for mig, at verificere bitraten på youtube mig bekendt? Andet end ved det blotte øje... 


Hej.

Men det er måske også nok. Hvis du finder et demoklip i 50 Mbit/sek og måske et andet i 35 Mbit/sek og du kan se dem uden problemer, så vil problemet ligge uden for dine 4 vægge.

Hilsen Carsten. 


Skrevet af: Breakfast
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 13:13
At dømme ud fra billedet, så har youtube app'en intet problem med at vise UHD indhold. 

Det bekræfter min mistanke om, at enten har Stofa en begrænser siddende (traffic shaper) eller også er Netflix og Amazons servere overbelastet (især i aftentimerne).

Men er det muligt, at låse opløsningen på Sony app'en? Eller trykke på en knap og se den aktuelle bitrate i andre UHD apps end Netflix'?


Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 13:35
Hej.

Som jeg opfatter det har NetFlix lokale servere installetet hos mange Internet udbyderne. Og det hat jeg aldrig læst om Amazon.

Men da du kan se Youtube uden problemer ville jeg nok ringe til NetFlix Kundeservice. De taler Dansk på hverdage mellem 11:00 og 19:30

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 13:46
kører du noget VPN? Så kunne det være der


Skrevet af: Breakfast
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 14:09
@csell; 
Der er nok ikke andet for.

@Sylvest;
Nej, kører normalt med en anden DNS, men problemet eksisterer både med og uden denne aktiveret.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-Oktober-2015 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Breakfast Breakfast skrev:

@Zulfo;
Måske, måske ikke - det kan også være, at det er den fremskudte terminal der er presset. Faktum er, at det har virket og ikke længere gør.


Det har vi ikke noget der hedder - det er ikke ADSL.

Enten har du fiber eller også har du coax, men i ingen af tilfældene er der lavet nogen former for begrænsinger...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 24-Oktober-2015 kl. 23:41
Som Nagash siger - så er der jo forskel på hvad man betaler og får. SuperHD (som de jo kalder det) får man kun hvis man betaler for den "store pakke" - altså 119.


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 25-Oktober-2015 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Som Nagash siger - så er der jo forskel på hvad man betaler og får. SuperHD (som de jo kalder det) får man kun hvis man betaler for den "store pakke" - altså 119.
Man har også Super HD (1080p) til 89kr.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 25-Oktober-2015 kl. 11:51
UHD ligger i deres Premium pakke



Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 25-Oktober-2015 kl. 19:44
@Sten6400 SuperHD er ikke det samme som FHD(1080) SuperHD er UHD altså 4K video


Skrevet af: Breakfast
Skrevet den: 26-Oktober-2015 kl. 09:27
Som tidl. skrevet - så har jeg premium abb., så det er ikke det der er problemet. Jeg kan også se 4k menuen på oversigten, så abb. og instillingerne er i orden.

Jeg testede dog i nat (kl 02), med formodningen om, at der ikke er overbelastning på dette tidspunkt af døgnet, men stadig ingen UHD streaming fra Netflix - den kører fint op til 1080p i løbet af ganske få sekunder, men kommer aldrig videre.


Skrevet af: Breakfast
Skrevet den: 26-Oktober-2015 kl. 10:44
Okay - lidt yderligere fejlsøgning har afsløret at synderen var unblock-us og deres DNS-service. Slåes denne fra og Stofas egen DNS benyttes er der ingen problemer med at streame i 2160.

Måske de (Unblock-us) er druknet i egen succes.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 26-Oktober-2015 kl. 18:03
Har du prøvet at oprette en support sag hos Unblock-US, det kunne være sjovt at høre hvad de siger til sagen.


Skrevet af: Breakfast
Skrevet den: 02-November-2015 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Har du prøvet at oprette en support sag hos Unblock-US, det kunne være sjovt at høre hvad de siger til sagen.

Ja - svaret var bare at det var forventeligt pga. de øgede afstande til serveren. Da jeg så påpegede, at det jo tidligere ikke har været et problem, fik jeg blot en sang fra de varme lande.

Overvejer at finde en anden dns service.



Print side | Luk vindue