Print side | Luk vindue

Indstillinger på 37pv60e

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14288
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 11:02

Emne: Indstillinger på 37pv60e
Skrevet af: kruga
Emne: Indstillinger på 37pv60e
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 12:10

Hej!

Jeg har netop købt et 37" panasonic plasma. pv60e modellen, men den nye med 1024*720 opløsningen eller hvad den nu lige hedder. (og den lidt pænere model)

Er der nogle der har et forslag til indstillingerne af billedet? Jeg sidder i et meget lyst rum og ser på fjernsynet.

Jeg er meget tilfreds  med tvet og har selv prøvet at stille det lidt ind og trykke nogle forskellige ting til og fra, men nogle der har et forslag til hvad der absolut skal slåes fra og hvad der skal slåes til.. Kan jo være det kan gøres lidt bedre.

Er på alm fælles antenne til tv og har en thomson 8550 hardiskoptager på hdmi indgangen.

Pfh. TAK!

Svar:
Skrevet af: osvan
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af kruga kruga skrev:

....

Er der nogle der har et forslag til indstillingerne af billedet? Jeg sidder i et meget lyst rum og ser på fjernsynet.

....

Mit er et 42PV60. Jeg har taget udgangspunkt i billedevalg "Biograf", hvor Kontrast, Lys, Farve, Skarphed alle er på ca. 45 %.

Farvetemp = Normal

Colour Mangement = Fra

Mpeg NR = Max 

P-NR = Fra

3D-COMP = Fra

Jeg har sat MPEG NR til max, fordi jeg har "slør" på atletik, fodbold o.a. sport, samt på hurtigt rullende tekster, fx. dem, der kommer rullende sideværts til sidst i TV2's "God Aften Danmark". Jeg er endnu ikke helt sikker på, hvor meget det hjælper. Jeg er overbevist om, at sløret skyldes udsendelserne mere end TV'et, da fx. ishockey på Canal + Sport er uden slør. Omvendt var fx. marathon-løbernes ben under atletik EM repræsenteret med ganske få pixels, så det ikke var til at holde ud at se på - her er signalerne via selector ofte værre end det analoge signal. Tour de France var også håbløst ringe via selector.

Hvad er jer andres erfaringer med "slør" ifm. PV60? I tiden omkring og lige efter fælleskøbet på PV60, var der mange, der roste PV60 for at være uden slør, uskarphed ved hurtige bevægelser eller panoreringer eller hvad vi nu skal kalde fænomenet.

Jeg har både analog kabel tv og selector 81, sidstnævnte tilsluttet via HDMI med lidt mindre kontrast, lys og farve end ved analog kabel TV tilsluttet via antenne-indgangen.

Skrevet af: PlasmaOskar
Skrevet den: 18-August-2006 kl. 08:38

Jeg bruger digital tv-box og bruger billede indstillingen på auto. Kontrast og skarphed på 80 % og Lys, Farve, på ca. 50 %.

Farvetemp = Normal

Colour Mangement = til

Mpeg NR = Max 

P-NR = Fra

Umiddelbart kan jeg se at hvis P-NR aktiviseres kommer der meget slør, billedet bliver hængene.

Jeg er dog ikke sikker på hvad Mpeg Nr gør umiddelbart kan jeg ikke se forskel om den er aktiveret eller ej.

Ved hurtige bevægelser f.eks. vandret tekst på tv2 er der stadig en del slør som jeg ikke tror at man kan undgå.

Skrevet af: ticker
Skrevet den: 19-August-2006 kl. 13:14
Måske indstillingen fra denne review kan bruges

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic -th50px60u-review.html

-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver

Skrevet af: osvan
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af PlasmaOskar PlasmaOskar skrev:

...

Jeg er dog ikke sikker på hvad Mpeg Nr gør umiddelbart kan jeg ikke se forskel om den er aktiveret eller ej.

....

MPEG NR slået til giver en synlig forskel ved fodboldkampe, hvor græsplænen er knap så kunstig at se på. Den ligner kanp så meget en "Pixel-turf", specielt ved fodbold sendt med dårlig transmissionskvalitet. 

Skrevet af: PlasmaOskar
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af osvan osvan skrev:

Oprindeligt skrevet af PlasmaOskar PlasmaOskar skrev:

...

....

MPEG NR slået til giver en synlig forskel ved fodboldkampe, hvor græsplænen er knap så kunstig at se på. Den ligner kanp så meget en "Pixel-turf", specielt ved fodbold sendt med dårlig transmissionskvalitet. 

Ok, men jeg synes at billedet bliver knap så skarpt at se på. Jeg er efterhånden i tvivl om hvad den bedste indstilling er. Er der andre som har bud på deres indstillinger ved dvd og digital tv-box ?

Skrevet af: 2jur
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 09:08
Jeg har Selector, og bruger i øjeblikket 2 indstillinger, en til aften og en til når der er sollys.
Min sollysindstilling er jeg ikke tilfreds med endnu, men aftenindstillingen er Biograf, kontrast 45, lys 50, farve 35, skarphed 0, farvetemp normal, resten fra.
Når jeg laver et andet billede til fx sollys, vælger jeg så Normal eller Dynamisk.  

Print side | Luk vindue