Print side | Luk vindue

Problem med Samsung LE40M61b?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14297
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 18:37

Emne: Problem med Samsung LE40M61b?
Skrevet af: CarstenRK
Emne: Problem med Samsung LE40M61b?
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 16:39

Hej alle fladskærms-freaks

Jeg er en novice ud i fladskærme, som har anskaffet mig et Samsung LE40M61b, som der muligvis er et problem med – det kan I måske hjælpe mig med at få opklaret.

Sagen er, at TV’et udsender en forholdsvis høj ”hvislen” eller ”syden”, når skærmbilledet er meget lyst. Meget tydeligt bliver det, når man ser reklamer, hvor der jo gerne er fuld knald på kontrasterne og et eller andet produkt vises på en hel hvid baggrund. Jeg har også konstateret, at lyden næsten er væk, når tv’et lige er tændt, men kommer i takt med at fjernsynet bliver varmt (den er vel oppe på fuld kraft efter en halv times tid). Lyden er så høj, at den let høres, når lyden er skruet op til ”normal” styrke, men kommer og går altså afhængig af billedet.

Jeg har i flere omgange været i kontakt med Samsung support, hvor jeg i første omgang fik at vide, at det var vigtigt at fjernsynet var indstillet på ”dynamisk tilstand”, mens jeg i næste omgang fik at vide, at det netop ikke skulle stå på dynamisk tilstand og i stedet blev rådet til at sætte det i ”brugertilpasset” tilstand og skrue ned for kontrasten. Jeg har eksperimenteret lidt frem og tilbage og erfaret, at der skal skrues temmelig meget ned for kontrasten før lyden helt forsvinder.

Er det et problem nogen af jer kender til for denne model eller fra andre fladskærme? Er det noget, man bare må leve med eller skal det til reparation?

Venlig hilsen

Carsten

Svar:
Skrevet af: The Real Iceman
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 19:08

Jeg har ikke sådan et selv,men kender 2 der har,og de har ikke problemer med det.og jeg ville ikke leve med det,der må være en fejl på den.

Mvh Mik

Skrevet af: obdrup
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 13:54

Hej

Jeg har dette fjernsyn og jeg har aldrig hørt en lyd fra det!

Jeg bruger aldrig tv-ets højtalere - er sluttet til surround anlæg, så hvis lyden kommer fra højtalerne, så er det måske derfor jeg ikke har hørt noget.

Måske er min hørelse dårlig!

Morten

Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 14:13

Hej

Har også sådan en fætter, og bruger både tv lyd og lyd via højtalere, og jeg har ingen problemer i nogen tilfælde, eller nogen tilstande, der må være en felj på dit tv (du har ikke andet udstyr, som evt genere din skærm)

Mvh.

Jesper Wind

Skrevet af: CarstenRK
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 14:28

Hej alle og tak for kommentarerne

Det lugter vist af, at jeg skal have mit TV til reparation! Jeg har - så vidt jeg da ved - ikke noget udstyr, der kan genere skærmen.  TV'et er sluttet til et stereoanlæg, men problemet er det samme uanset om lyden kører via det eller via TV'ets egne højttalere - og har tydeligvis slet ikke noget med højttalerne at gøre.

Nå, men der er vel ikke andet at gøre end at få kolossen puttet i kassen og sendt til service.

Venlig hilsen

Carsten

Print side | Luk vindue