Print side | Luk vindue

En aftale er en aftale

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142978
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 11:05

Emne: En aftale er en aftale
Skrevet af: Among
Emne: En aftale er en aftale
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 12:17
Når jeg tidligere har haft forskellige varer til salg, både på recordere.dk og på andre sites, så har jeg set efterhånden en del eksempler på, at folk byder på en vare - et bud som jeg accepterer - hvorefter budgiveren uden særlig grund trækker sit bud tilbage. Det er voldsomt irriterende, når det sker.

Hvad er egentlig baggrunden for dette? Skyldes det et manglende kendskab til de almindelige aftaleretlige regler, eller skyldes det en generel ligegyldighed?

Jeg tænker, det kunne være sundt med en lille debat.

Svar:
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 15:08
mangel på pli. Og total mangel på moral. Jeg ved ikke om den lidt anonyme tilværelse bag tastaturet , har gjort det.
Men det er nok også årsagen til , at individer i langt større grad skambyder på vare til salg.
er ret så sikker på at sagen havde været en anden , hvis det havde været ansigt til ansigt. Eller bare via telefon.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

er ret så sikker på at sagen havde været en anden , hvis det havde været ansigt til ansigt. Eller bare via telefon.
Det er ingen garanti.. Jeg har solgt et par biler gennem dba dengang det foregik via telefonopkald og folk var generelt skideligeglad med de aftaler de indgik. Du kunne modtage 15 opkald i løbet af en dag hvoraf 10 af dem der ringede sagde de ville komme forbi efter arbejde og se bilen, men tit og ofte kom der ikke en eneste. 

Jeg har haft folk der ringede kl 15 og spurgte om jeg var hjemme kl 18, for så ville de komme forbi efter arbejde. Jeg havde for vane at svare noget i stil med "Det kan vi sagtens finde ud af, men er du ikke sød lige at droppe mig en sms hvis det ikke bliver til noget alligevel? Jeg har det helt okay med at du fortryder, jeg er bare træt af at vente hjemme hele aftenen på folk der ikke kommer alligevel, så bare skriv 'ikke alligevel, jeg springer fra' hvis ikke du dukker op". Vedkommende ville så typisk sige noget i stil med "Kender det godt, det er røvirriterende når folk spilder ens tid, hos mig er en aftale en aftale" hvorefter de så alligevel blev væk uden at give besked.

Jeg tror det handler om, at "du er ikke mig og fordi du ikke er mig, så er jeg ligeglad med dig". Jeg skriver "tror" fordi jeg ikke selv opfører mig sådan.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 16:43
Det må være voldsomt irriterende når folk løber fra en aftale om køb. Hvis man ikke er sikker, skal man ikke byde på en vare.

Det samme gælder når folk sætter noget til salg, for senere at "fortryde" eller "trække varen tilbage".

Man er vel klar over om man vil sælge en vare eller ej. Det er jo ikke fordi indlægget om salg af en vare skriver sig selv, så det er næppe en overraskelse at se at ens elskede vare pludselig kan byttes for ussel mammon.

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 16:46
Har været i den med bilen engang tidligere. Det var helt hysterisk med aftaler jeg indgik, hvor folk ikke dukkede op.
Har oplevet det særlig med mine cm9'ere jeg har til salg også.
Hold nu kæft med interesse der er og aftale jeg har lavet. Ud af det blå forsvinder folk dog.. Sgu lidt træls at man er så interesseret at man spørger til reservation. Næste øjeblik eksistere folk ikke mere..
Hmhmhmhm jeg er nået til jeg ikke gider købe/sælge mere.

Skrevet af: André S
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 18:42
Det ville hurtigt blive ændret vis man lavet dba.dk om på en måde hvor at vis man skulle give et bud på f.eks 3000kr måtte man frem med sit Visa og så "overføre" de penge til dba.dk dem selv, og så vis sælger vil gå med til det kunne sælger bare hæve pengende og så tager man den der fra...

Vis i forstår?

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Det ville hurtigt blive ændret vis man lavet dba.dk om på en måde hvor at vis man skulle give et bud på f.eks 3000kr måtte man frem med sit Visa og så "overføre" de penge til dba.dk dem selv, og så vis sælger vil gå med til det kunne sælger bare hæve pengende og så tager man den der fra...

Vis i forstår?

Og nær så køber kommer ud og ser at billeder og beskrivelse gemte et sminket lig?

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 20:19
Nu er det nok fordi de fleste ikke opfatter et bud som en indgået aftale. Der er så tilsvarende mange sælgere der skriver at de enten ikke ønsker at sælge alligevel, eller har solgt varen til anden side.

Jeg mener først der er truffet en aftale når begge parter har samtykket.
Hvis der i forbindelse med et hussalg bliver givet et bud, som sælger accepterer, så skal køber jo først indgå aftalen bagefter.

Men laver man en aftale om at mødes, så dukker man op eller melder afbud i god tid.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 20:30
Enig cyberguyen - men dem er der dælme også langt imellem.. Bare en enkelt besked"Hej, du behøver ikke holde dig hjemme alligevel"

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 29-Oktober-2015 kl. 23:14
Jeg har nu også været ude for sælgere der fik kolde fødder, deres auktion ikke gik som forventet. Bare ærgeligt at folk ikke har evnen til at overveje slag og bud. 

På dba er det lidt anderledes, da det er min fornemmelse at mange sidder spammer alt for mange annoncer med bud.

Desværre har jeg også oplevet det med en hifibutik (lukket nu) hvor jeg om eftermiddagen ringede, talte i 15 minutter og aftalte at få en vare reserveret til afhentning næste formiddag. Næste formiddag kl. 10.30 var varen solgt. Det var enda butikschefen jeg havde talt med....

Der er fanme under at folk ikke mener deres ord og troværdighed er mere værd end småbeløb som 50 eller 100 kroner.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 06:28
depositum..
der er en meget simpel måde til at skille fårene fra bukkene..

personer der enten ikke vil give eller modtage depositum, er ofte ikke værd at handle med..

jeg siger ikke den er idiot sikker, men folk tænker sig ofte mere om hvis der er en 500,- mand ude at svæve..

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 08:45
Strecker: det er sku' for besværligt..

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det er sku' for besværligt..

er det for besværligt at smide nogle mønter afsted via mobile pay..?

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 08:47

egentligt tror jeg at det er pga. ordet "BUD"...

da man byder på en vare, så er man jo ikke selv sikker på man får den, så man føler reelt ikke man indgår en købsaftale, hvilket så også gør den anden vej, at man ikke føler sig 100% forpligtet af sig.

har da også set utallige tråde hvor folk har måtte "gen auktionere" sin item fordi folk er hoppet fra.

for mig er det vel bare normalen hvis man vil sælge brugte varer, og derfor jeg sjældent gør det.

kan huske en anden ting der irriterede mig, var jeg smækkede en CRT monitor (lige da fladskærme kom) til salg på noget kollegienet, en SUPER dyr professionel monitor, som blev solgt billigt.

Personen tog kontakt til mig, og vi lavede en aftale, hvis varen stod perfekt. og jeg stod 100% på prisen og det vidste han.

så tropper idioten op på min adresse med 2 venner, og ser skærmen, den står perfekt, og så skal han lige krejle.. HAN havde ikke lige det fulde beløb i lommen, og ville derfor kun give det han havde..

Så fik han pænt vist døren, og sjovt nok så fandt han pengene.. HADER krejlere som altid lige skal have den sidste 50´er ud af noget.. og så står og spille hellig med... "JAMEN det er jo kun en 50-100kr"

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: Among
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 09:04
Hvis ikke et bud er bindende, hvilken værdi har et bud så?

Der er da ikke meget ved en auktion, hvor folk kan frafalde deres bud efter forgodtbefindende. Hvis folk i praksis opfatter et bud som noget, der ikke er bindende, så har folk misforstået noget.

Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 10:04
Jeg har også været ude for, at én sprang fra 10 min inden et højttalerkøb fordi han fandt ud af, at de var for store. Vi havde haft aftalen om afhentning en uge. Flot :)

Ellers er jeg helt enig med RasmusDC: Det er simpelthen så nærigt, at man står og siger man ikke vil give det aftalte beløb. Jeg kan blive så irriteret at jeg har lyst til at annullere salget fuldstændig selvom den sidste 50'er kommer op alligevel.

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 10:18
se der havde det jo været rart med et depositum, så man fik lidt for at holde på højttalerne i en uge, og evt være gået glip af andre potientielle købere..!

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

se der havde det jo været rart med et depositum, så man fik lidt for at holde på højttalerne i en uge, og evt være gået glip af andre potientielle købere..!

Der er da ingen der gider at betale for det, enten vil du sælge/vente en uge - ellers vil du ikke og så er det jo bare at sige at folk er vekommen til at købe næste uge, hvis ikke det er solgt inden (Og så eventuelt sende dem en besked hvis det er solgt).

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har også været ude for, at én sprang fra 10 min inden et højttalerkøb fordi han fandt ud af, at de var for store. Vi havde haft aftalen om afhentning en uge. Flot :)

Ellers er jeg helt enig med RasmusDC: Det er simpelthen så nærigt, at man står og siger man ikke vil give det aftalte beløb. Jeg kan blive så irriteret at jeg har lyst til at annullere salget fuldstændig selvom den sidste 50'er kommer op alligevel.

Den har jeg også været ude for. Kom for at hente et stykke udstyr til en aftalt pris, da den pågældende ankom var dennes pris pludselig faldet med 1000 kr. Jeg viste den pågældende udgangen - farvelSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Der er da ingen der gider at betale for det, enten vil du sælge/vente en uge - ellers vil du ikke og så er det jo bare at sige at folk er vekommen til at købe næste uge, hvis ikke det er solgt inden (Og så eventuelt sende dem en besked hvis det er solgt).

det er jo ikke det der er humlen..
køber laver en fast aftale omkring afhentning, og bliver væk..
er det fair.?
selvfølgelig skal folk da betale for at bryde en aftale..

sådan forgår det overalt i verden, både hos rejse bureau, hos lægen / tandlægen, og alle andre forretninger..
når du laver en aftale, betaler du et depositum.. bryder du så aftalen er depositum tabt..
det er fair.! og som skrevet tidligere så tænker folk mere rationelt og uegoistisk  når der er penge i luften..

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 10:33
Jeg har åbenbart været heldig, er aldrig blevet brændt af, af en køber.

Jeg har købt en del (ikke kun hifi udstyr) og handler altid om prisen......

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har åbenbart været heldig, er aldrig blevet brændt af, af en køber.

Jeg har købt en del (ikke kun hifi udstyr) og handler altid om prisen......

Klaus
Det er fint at handle om prisen, men har man handlet om det og sagt "Super, jeg kommer i dag og henter" og så begynder at handle igen når man står der, så er det usselt. 

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 16:17
Hvis man har aftalt en fast pris, har man aftalt en fast pris.
Men har man ikke det, så kan der handles. Jeg er trods alt jyde.....

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 16:36

Klaus

Man aftaler prisen inden man møder op. Alt andet er at spilde folks tid.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 16:43

Klaus

Også hvis varens stand viser sig at være ringere end forventet ud fra sælgers beskrivelse og billeder?

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 16:50
Hvis varen ikke er korrekt beskrevet så vil jeg mene et det er til forhandling.

Sælger er sikkert også med på den

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 17:08

<span style="line-height: 16.8px;">
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

se der havde det jo været rart med et depositum, så man fik lidt for at holde på højttalerne i en uge, og evt være gået glip af andre potientielle købere..!</span><div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 1.4;">
</span><div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 1.4;">
</span><div style="line-height: 16.8px;"><span style="line-height: 1.4;">Der er da ingen der gider at betale for det, enten vil du sælge/vente en uge - ellers vil du ikke og så er det jo bare at sige at folk er vekommen til at købe næste uge, hvis ikke det er solgt inden (Og så eventuelt sende dem en besked hvis det er solgt).</span><span style="line-height: 16.8px;">
</span>

<span style="line-height: 1.4;">det er jo ikke det der er humlen..</span>
køber laver en fast aftale omkring afhentning, og bliver væk..
er det fair.?
selvfølgelig skal folk da betale for at bryde en aftale..

sådan forgår det overalt i verden, både hos rejse bureau, hos lægen / tandlægen, og alle andre forretninger..
når du laver en aftale, betaler du et depositum.. bryder du så aftalen er depositum tabt..
det er fair.! og som skrevet tidligere så tænker folk mere rationelt og uegoistisk  når der er penge i luften..

I min verden er der godt nok STOR forskel på et bud og en aftale. Tror du altid sælgerne er engle siden du tror depositum bare lige er en løsning? Der findes lige så mange sælgere der opfører sig som tosser og jeg ville da ALDRIG lægge et depositum hos en privat, så finder jeg hellere en anden at handle med.

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 17:20
Hvis jeg bliver kontaktet af en køber der vil have mig til at holde noget til senere afhentning, så skal der ligges et depositum.

Har alt for mange gange prøvet at slette annoncer, afvise andre købere og holde på ting, og så dukker køber ikke op, har pludselig ikke nok penge eller får et bedre tilbud.
Så fremover er det depositum hvis jeg skal reservere noget som helst for nogle.

At det så skiller nogle evt købere fra kan jeg sagtens leve med..

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 18:06

En lille historie: Satte et sæt vinterdæk med fælge på "den blå" til 1200 kr med forventning om at have en "tusse" i hånden, når hjulene var afsat.

Dér kom en gut fra Silkeborg, han kiggede på hjulene, stillede spørgsmål om der var fejl osv, hvortil at jeg svarede at var han ikke tilfreds, kunne han komme tilbage og få sine penge igen. Han kiggede lidt på min bil og så at den ikke var hærget (og antog at hjulene så heller ikke var det) og bød mig så 1000 kroner. Jeg mente at vi måtte mødes på 1100 og han slog til.

Der er absolut intet spildt ved at handle om prisen, jeg fik 100 kr mere end forventet og han fik varen 100 kr billigere end pissat - i dette tilfælde var det du kalder spild af tid, en win-win situation!

Klaus

-------------

Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 18:27
så har I vel heller ikke aftalt at han skulle købe dem, men bare at han kom og kiggede på dem?

jeg har haft 2 der kom fra København for at købe en PC jeg havde til salg i den blå, og de begyndte også med den ene og andet og ville ikke give det de vi havde aftalt. Så bad jeg dem gå igen, og så havde de lige pludselig pengene, MEN de blev stadig bedt om at gå for jeg handler ikke med narr****
så solgte jeg den ugen efter til nogle andre.

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 18:37
Han ringede og sagde at han gerne ville købe dem. For mig betyder det helt automatisk at han vil besigtige dem med køb for øje - sådan ville jeg også selv gøre.
De blev sat til salg fredag aften klokken 21:30 og var afhentet lørdag formiddag klokken 10.

Og jeg fik dem ikke igen, de var selvfølgelig i god stand!

Klaus

-------------

Skrevet den: 30-Oktober-2015 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Så fik han pænt vist døren, og sjovt nok så fandt han pengene.. HADER krejlere som altid lige skal have den sidste 50´er ud af noget.. og så står og spille hellig med... "JAMEN det er jo kun en 50-100kr"
Min bror er musiker og handler en del på dba. Han har en fed taktik til det pis når han sælger:

Køber: "Okay, cool effektenhed, hvad var det du ville have for den?"
Brormand: "Jeg havde sat den i til 3500 og skrevet at prisen er fast, så 3500."
Køber: "Hvad siger du til 3200?"
Brormand: "Hvad siger tu til 3800?"
Køber: "What the fuck?"
Brormand: "Hey, når du kan spørge mig om ikke jeg lige giver 300 kroner, så kan jeg vel også spørge dig om det samme".

Det hører dog med til historien, at i modsætning til mange musikere, så er min bror ikke flad, han sælger udstyr når han mangler plads eller når han finder ud af at han bruger det for lidt.

Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

så har I vel heller ikke aftalt at han skulle købe dem, men bare at han kom og kiggede på dem?

jeg har haft 2 der kom fra København for at købe en PC jeg havde til salg i den blå, og de begyndte også med den ene og andet og ville ikke give det de vi havde aftalt. Så bad jeg dem gå igen, og så havde de lige pludselig pengene, MEN de blev stadig bedt om at gå for jeg handler ikke med narr****

Der synes jeg godt nok du er alt for firkantet. De fleste betragter den blå avis som en martkedsplads og i den sammenhæng er det dig der er galt på den. Med mindre de var decideret ubehøvlede, så er det nærmere dig der i den har opført dig som en ******.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 12:23
Jeg hæfter mig ved at Mulle skriver "og ville ikke give det vi havde aftalt", så er der vel ikke noget at prutte om sålænge varen er som beskrevet? 

Jeg kan forstå prutteriet fra tiden før internet og digitalkameraer. Du så en annonce der sagde "JBL 4408 sælges, pæne, 1000 kr." og når du så kom frem manglede de kanter på basserne og havde frontstof katten havde haft kløerne i, der er det fint nok at bruge prisen til at forventningsafstemme, men idag, hvor det foregår på nettet og det er dødnemt at lægge billeder og beskrivelser op, er der efter min mening ikke alverden at debattere med mindre billeder og beskrivelse er direkte misvisende. 

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg hæfter mig ved at Mulle skriver "og ville ikke give det vi havde aftalt", så er der vel ikke noget at prutte om sålænge varen er som beskrevet? 

Jeg kan forstå prutteriet fra tiden før internet og digitalkameraer. Du så en annonce der sagde "JBL 4408 sælges, pæne, 1000 kr." og når du så kom frem manglede de kanter på basserne og havde frontstof katten havde haft kløerne i, der er det fint nok at bruge prisen til at forventningsafstemme, men idag, hvor det foregår på nettet og det er dødnemt at lægge billeder og beskrivelser op, er der efter min mening ikke alverden at debattere med mindre billeder og beskrivelse er direkte misvisende. 

Off topic!

Der er også pæne billeder på datingssider, men alligevel er en aftale ikke altid en aftale, når den ene møder op LOL

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.

Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 14:42

Der synes jeg godt nok du er alt for firkantet. De fleste betragter den blå avis som en martkedsplads og i den sammenhæng er det dig der er galt på den. Med mindre de var decideret ubehøvlede, så er det nærmere dig der i den har opført dig som en ******.

nu oplevede du ikke situationen, og jeg kan da se at det virker til jeg var meget firkantet ud fra det skrevne, men når han nu havde pruttet om prisen inden han tog af sted og vi var blevet enige om en pris, så skal han altså ikke begynder igen når han møder op.

havde jeg ikke haft så mange handler +300, og oplevet så mange useriøse købere, så jeg var ovennævnte nok heler ikke sket, men man bliver altså forhærdet af alle de gange man blive pisset af.

Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 14:50
Tidligere skiftede jeg udstyr konstant, så jeg havde rigtigt meget gang i Den blå avis.
Og de værste krejler, som jeg oplevede er helt sikkert herboende udlænding, de kommer enten med skambud, eller vil forhandle prisen igen når de ankommer - og har lige pludselig ikke taget penge nok med, selvom man havde aftalt en pris på forhånd. Eller så skal man gøre dem små tjenester i forbindelse med salget. 
Det gør, at jeg i dag ikke sælger til folk med et udenlandsk navn, om de så kommer fra Polen, Tyrkiet eller et tredjeland er ligegyldigt. 

Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 15:18
Den eneste grund til man skulle prutte om prisen når man kommer frem efter aftalt pris, er hvis produktet ikke lever op til hvad sælger har informeret om.
feks hvis man aftaler en pris for en telefon, og sælger siger den er uden ridser, go når man kommer frem er den fyldt med ridser. ;)

Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Off topic!
Nu er topic vel det om hvorvidt en aftale er en aftale og hvis man har aftalt en pris over telefonen og køber efterfølgende giver sig til at prutte hører det i min optik til under at løbe fra det aftalte.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er også pæne billeder på datingssider, men alligevel er en aftale ikke altid en aftale, når den ene møder op LOL
..og så er vi tilbage under "med mindre billeder og beskrivelse er direkte misvisende"..  Wink

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 18:25
Ved større ting prutter jeg ikke om prisen inden besøg, men siger blot at jeg gerne vil komme og se på varen. Det kan være ved køb af en bil eller noget lignenden.

Hvis der er tale om små handler til få tusinde, så handler jeg altid prisen inden afgang da jeg syntes det er nemmere. Har aldrig oplevet at varen ikke levede op til det ventede ved ankomst, hvis det skete ville jeg nok bare køre igen da jeg ikke gider have noget fyldt med ridser, hvis det var lovet uden.

Har før oplevet at folk er blevet væk når de skulle købe noget af mig. Det har underligt nok altid været de mest interesserede der så bakkede ud i sidste ende uden at give besked. Plejer altid at sende en sur sms, hvor jeg beder dem aldrig kontakte mig i forbindelse med handel igen. 

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 01-November-2015 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Tidligere skiftede jeg udstyr konstant, så jeg havde rigtigt meget gang i Den blå avis.
Og de værste krejler, som jeg oplevede er helt sikkert herboende udlænding, de kommer enten med skambud, eller vil forhandle prisen igen når de ankommer - og har lige pludselig ikke taget penge nok med, selvom man havde aftalt en pris på forhånd. Eller så skal man gøre dem små tjenester i forbindelse med salget. 
Det gør, at jeg i dag ikke sælger til folk med et udenlandsk navn, om de så kommer fra Polen, Tyrkiet eller et tredjeland er ligegyldigt. 

Jeg tror også, det er de færreste som har lyst til at handle med småracister. :) 

Skrevet af: elendil
Skrevet den: 01-November-2015 kl. 10:28
Jeg tror da kskruger har ret i at det er kulturelt betinget. Især de pokkers jyder er nogle krejlere! :)

Jeg kan godt forstå man prøver at gøre en fornuftig handel, men jeg kommer aldrig rigtig til at forstå - eller i hvert fald billige - trangen til at handle bare for at handle. Hvorfor er det bydende nødvendigt at tilbyde sælger 140 kr for noget han har sat til salg for 150?

Jeg er i øvrigt helt på linje med dem der får nervøse ticks af de der "Åh, jamen jeg har altså kun så mange penge med"-krejlere. Det er så umådeligt usselt.

Skrevet den: 01-November-2015 kl. 10:34

nu oplevede du ikke situationen, og jeg kan da se at det virker til jeg var meget firkantet ud fra det skrevne, men når han nu havde pruttet om prisen inden han tog af sted og vi var blevet enige om en pris, så skal han altså ikke begynder igen når han møder op.

havde jeg ikke haft så mange handler +300, og oplevet så mange useriøse købere, så jeg var ovennævnte nok heler ikke sket, men man bliver altså forhærdet af alle de gange man blive pisset af.

Jeg kan egentligt godt forstå din irritation, men Jeg mener ikke du skulle have ladet dem trække dig ned på deres niveau:-)

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 02-November-2015 kl. 16:38
Jeg har nok købt/solgt/byttet de første 1000 ting gennem årene og syntes efterhånden at folks moral er til at lukke op og skide i. Enten så skambyder folk, også selvom man sætter en skarp pris fra start eller så dropper de aftaler uden at informere om det. 

Og så hader jeg den med at de har kørt langt, brugt penge på benzin osv. Så find da en vare magen til tættere på din bopæl, snotskovl! :-) 

Print side | Luk vindue