Print side | Luk vindue

Omformatere HDD fra TV til PC?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143015
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 17:32

Emne: Omformatere HDD fra TV til PC?
Skrevet af: skals
Emne: Omformatere HDD fra TV til PC?
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 17:04
Hej alle,

Jeg har benyttet en LaCie passport 500GB HDD til at optage på fra vores Panasonic P42G30 fjernsyn, men ønsker at benytte den fremadrettet som almindelig ekstern HDD til vores computer.

Nu kan jeg dog ikke få min PC til at "se" drevet når den er tilsluttet computeren via USB, selvom jeg har reformateret HDD i fjernsynet og har valgt at den ikke skal aktiveres til optagelse.

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg får disken tilbage til almindeligt brug efter at have været brugt til TV optagelse?

På forhånd mange tak for alle inputs!

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 17:47

Lyder mærkeligt, har også en sådan som har været prøvet på TVet, ingen problemer med at formattere den igen til NFTS på PCen. Flyttede den bare fra TV til PC og formatterede.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 18:18
Det er fordi HD'en skal formatteres på PC'en. TV'et laver en ugyldig struktur.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af skals skals skrev:

Jeg har benyttet en LaCie passport 500GB HDD til at optage på fra vores Panasonic P42G30 fjernsyn, men ønsker at benytte den fremadrettet som almindelig ekstern HDD til vores computer.

Nu kan jeg dog ikke få min PC til at "se" drevet når den er tilsluttet computeren via USB, selvom jeg har reformateret HDD i fjernsynet og har valgt at den ikke skal aktiveres til optagelse.
Den er formatteret i et "ikke Windows" filformat.
Har du været igennem Kontrolpanel ->Administration -> Computeradministration -> Lager ->Diskhåndtering og set om den er synlig den vej? (mener det må være sti noget i den retning)  
Her skal du muligvis markere disk og slette/partitionere/formatere den vej for at den bliver synlig i normal Stifinder.
Men sørg for at det er den rigtige enhed du formaterer, ellers er du på den. Smile

Mvh. JørgenT

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 31-Oktober-2015 kl. 21:22
Du skal også tildele den et drevbogstav i diskhåndtering inden du kan formatere den.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: skals
Skrevet den: 01-November-2015 kl. 08:24
Succes!

Det virkede - tusind tak for alle jeres inputs, min HDD er nu oppe og køre igen efter en tur forbi kontrolpanelet og tildeling af drevbogstav med efterfølgende formattering.

Så kan jeg få backet alle vores familiebilleder (120 GB) ordentligt op... :-)

Tak, og hvor er det fantastisk med så hurtig hjælp i et fantastisk forum.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-November-2015 kl. 11:14
Jeg har også en, som jeg gerne vil have lavet om, efter at den ikke virker ordentlig på mit tv. Men jeg kan ikke få lov til, at tildele et drevbogstav eller andet. Det eneste jeg umiddelbart kan få lov til, er at slette. Hvad gør jeg?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-November-2015 kl. 11:20
Har du fulgt Jørgen T's opskrift?

Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 02-November-2015 kl. 11:22
Du sletter den partition der ligger på og laver en ny som Jørgen T skriver længere oppe.

Skrevet den: 02-November-2015 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du fulgt Jørgen T's opskrift?

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Du sletter den partition der ligger på og laver en ny som Jørgen T skriver længere oppe.
Det er det med, at åbne sine øjne. Jeg havde ikke set, at der stod slette.Embarrassed

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 02-November-2015 kl. 11:39
Og det virkede bare perfekt. Takker.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Print side | Luk vindue