Apple TV-4
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143063
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 16:45
Emne: Apple TV-4
Skrevet af: BJEPSEN.COM
Emne: Apple TV-4
Skrevet den: 02-November-2015 kl. 22:04
Jeg har lige fået ATV-4 ind af døren
DR-TV kom før TV2-Play øøhhhh TV2-Play er der ikke det havde jeg ikke regnet med hva sker der lige for dem
tænkte der må være nogen der har tips de vil dele
fandt ud af man ikke kan bruge bluetooth tastatur på ATV-4 den vil ikke engang finde apples egen har ellers Logitech Bluetooth K811 virker fint med ATV-3 kedeligt
------------- BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
|
Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 03-November-2015 kl. 08:29
BJEPSEN.COM skrev:
DR-TV kom før TV2-Play øøhhhh TV2-Play er der ikke det havde jeg ikke regnet med hva sker der lige for dem
tænkte der må være nogen der har tips de vil dele
| Du skal vist selv installere, se under Ibrugtagning http://www.recordere.dk/2015/11/test-apple-tv-4/ - http://www.recordere.dk/2015/11/test-apple-tv-4/
Mvh. JørgenT
|
Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 03-November-2015 kl. 08:55
Jeg modtog også mit i går og i dag kan jeg se at PLEX appen er released. FEDT, det skal sættes op efter job.
Jeg bemærkede dog et par ting i går aftes. Remoten kan åbenbart (out of the box) styre volunmen på TV og når man tænder og slukker for apple tv så slukker/tænder tv'et også. Men det lader til at tv'et også selv tænder hvis der bliver airplay'et til atv4. Det lyder umiddelbart til at være fedt nok men hvis man har flere airplay devices i huset og kommer til at ramme den forkerte så tænder TV'et.... Jeg havde også planer om at bruge ATV4 som primær afspiller til mit stereo anlæg og så behøver TV nødvendigvis ikke at være tændt når der skal spilles musik via airplay.
Jeg er også spændt på hvad der sker når ATV4 er indstillet til at slukke efter 30 mins inaktivitet. Slukker TV'et så også? Det føles ikke helt gennemtænkt....
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup
https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-November-2015 kl. 10:44
ATV er sluttet til TV med HDMI.? Har enheden CEC,? Så må det være CEC der gør at TV tænder og slukker når ATV gør det. Den funktion må som på andet udstyr kunne deaktiveres.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-November-2015 kl. 14:21
Hvor skal det så slås fra. Mit Panasonic tv skriver CE/HDMI og tænder. Og det selv om signalet går gennem en receiver.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-November-2015 kl. 14:29
CEC virker også via Reciver, så den også kan tændes fra en extern CEC kompatibel enhed, det har du så nok deaktiveret i SR. Deaktiver ligeledes funktionen på TV.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 03-November-2015 kl. 15:12
Receiveren tænder nemlig ikke, men signalet går alligevel igennem den til tv, som så tænder. Jeg må til at læse manualerne.
Det var i tv'et, det skulle slås fra, så mu virker det
|
Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 03-November-2015 kl. 17:29
Brixen skrev:
Receiveren tænder nemlig ikke, men signalet går alligevel igennem den til tv, som så tænder. Jeg må til at læse manualerne.
Det var i tv'et, det skulle slås fra, så mu virker det | Hvis du slår CEC fra, virker volumen knappen så stadig?
J
|
Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 03-November-2015 kl. 17:49
Jeg har klaret det ved at slå "kontrollér TV og receivere" (eller hvad det måtte hedde på dansk) fra i ATV'en. TV'ets fjernbetjening virker stadig den anden vej via CEC, og volumenkontrollen virker også stadig - den kører nemlig IR mod TV'et i mit tilfælde. Det sidste fandt boksen selv ud af at indstille, sikkert efter at ha' aflæst TV-modellen gennem CEC.
------------- Øst, vest, ::1 bedst
|
Skrevet den: 03-November-2015 kl. 23:42
Fedt! Så er der plex
Har rodet lidt med det her til aften. Det virker fint op til 10gb filer men komplette BD rips med HD lydspor er den ikke glad for. Det hakker og der kommer ingen lyd :-/
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup
https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum
|
Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 08:58
Prøv "AirVideo TV" fra InMethod, den har ikke alle de "bell and whistles" features som Plex, tilgengæld får du en "problemfri" videoafspiller.
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 09:50
Berdel skrev:
Jeg er også spændt på hvad der sker når ATV4 er indstillet til at slukke efter 30 mins inaktivitet. Slukker TV'et så også? Det føles ikke helt gennemtænkt.... | Jeg køre fuld CEC på alle mine devices. ATV4 slukker for mit Sony TV når den går i dvale. Men kun hvis jeg bliver på den indgang. Er jeg skiftet til en anden HDMI indgang eller til TV-Tuner, så slukker TV ikke. Herligt. Desuden virker min Sony fjernbetjening helt fint til at styre ATV4. Start/stop/pause, Pil op/ned, OK og Return klarer den basale betjening. Det må også være med CEC styring, for jeg har ikke lavet nogen form for opsætning af dette.
J
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 10:13
Berdel skrev:
Fedt! Så er der plex
Har rodet lidt med det her til aften. Det virker fint op til 10gb filer men komplette BD rips med HD lydspor er den ikke glad for. Det hakker og der kommer ingen lyd :-/ |
Det må næsten være din server der ikke kan følge med så.
Her virker det fint med BD rips på 30+ gb og DTS-HD og Dolby Atmos.
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 10:25
Giffel skrev:
|
Hvad bruger du, til at rippe dine BD med? Og hvordan afspiller du dem?
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 10:27
Giffel skrev:
Berdel skrev:
Fedt! Så er der plex
Har rodet lidt med det her til aften. Det virker fint op til 10gb filer men komplette BD rips med HD lydspor er den ikke glad for. Det hakker og der kommer ingen lyd :-/ |
|
Det er også det jeg tænker. Kan bare ikke forstå det for så gammel er den heller ikke. Det er en 2012 mac mini
http://www.everymac.com/systems/apple/mac_mini/specs/mac-mini-core-i5-2.5-late-2012-specs.html - http://www.everymac.com/systems/apple/mac_mini/specs/mac-mini-core-i5-2.5-late-2012-specs.html
Jeg har godt nok ikke den nyeste OS på.
zeryus skrev:
Prøv "AirVideo TV" fra InMethod, den har ikke alle de "bell and whistles" features som Plex, tilgengæld får du en "problemfri" videoafspiller. |
Den vil jeg lige kigge på! Tak
|
Skrevet af: Vejrup
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 10:28
Giffel skrev:
Berdel skrev:
Fedt! Så er der plex
|
Vil det sige at dit Apple TV 4 kan via Plex sende Dolby Atmos / Dolby True HD / DTS-HD MA via passthrough til din receiver / processor?
Og hvordan ser det ud? jeg kan læse mig frem til at Apple TV4 ikke understøtter 24 fps
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137873&PID=1388696" rel="nofollow - Green Atmos Cinema
B&O Teknisk Forum
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 10:47
Jeg prøvede Ookla Speedtest i går aftes. Jeg har kabel i min ATV4, så jeg forventede at den kunne maxe min 90/30 YouSee linie ud. Men det kan den ikke. Den ligger på ca 33Mbps både op og ned. Mine andre devices har ingen problemer med at trække de 90Mbps i download.
Det er ikke noget reelt problem, da mine streams ligger langt under 33Mbps. Det er bare lidt mystisk. Og nu opdager jeg at det billede af Speedtest der vises i Recorders test, også lander på de circa 33 Mbps op og ned. Det er s** da mærkeligt. Er der andre der oplever dette?
J
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 10:56
Flemming Larsen skrev:
Giffel skrev:
|
Hvad bruger du, til at rippe dine BD med? Og hvordan afspiller du dem? |
Bruger DVDFab.
Har dem liggende på min PC og så installeret Plex server og så afspiller jeg dem via Plex på min ATV 4.
-------------
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 10:59
Vejrup skrev:
Giffel skrev:
Berdel skrev:
Fedt! Så er der plex
|
Vil det sige at dit Apple TV 4 kan via Plex sende Dolby Atmos / Dolby True HD / DTS-HD MA via passthrough til din receiver / processor?
Og hvordan ser det ud? jeg kan læse mig frem til at Apple TV4 ikke understøtter 24 fps
|
Plex omkoder alt HD lyd til alm. Dolby Digital på ATV 4.
Ja ATV 4 understøtter ikke 24 fps, men det er ærlig talt ikke noget jeg ligger mærke til.
-------------
|
Skrevet af: Vejrup
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 11:00
Så du får hverken HD lyd eller Atmos.! træls boks!
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137873&PID=1388696" rel="nofollow - Green Atmos Cinema
B&O Teknisk Forum
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 11:00
Jeg har DVDFab. Skal de rippes i noget bestemt? Jeg har næsten ikke brugt det, så ved ikke om der kan rippes på forskellige måder. Med musik ved jeg bare, at der er noget som hedder mp3, med mere. Så er lidt på tynd is.
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 11:02
Jwin skrev:
Jeg prøvede Ookla Speedtest i går aftes. Jeg har kabel i min ATV4, så jeg forventede at den kunne maxe min 90/30 YouSee linie ud. Men det kan den ikke. Den ligger på ca 33Mbps både op og ned. Mine andre devices har ingen problemer med at trække de 90Mbps i download.
Det er ikke noget reelt problem, da mine streams ligger langt under 33Mbps. Det er bare lidt mystisk. Og nu opdager jeg at det billed af Speedtest der vises i Recorders test, også lander på de circa 33 Mbps op og ned. Det er s** da mærkeligt. Er der andre der oplever dette?
J |
Jeg kører WiFi på min ATV 4 og har en 300/300 fra Stofa. Når jeg tester med Speedtest får jeg 320/320 på WiFi og omkring 95/95 med kabel fordi ethernetporten på ATV 4 kun er 10/100.
-------------
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 11:03
Vejrup skrev:
Så du får hverken HD lyd eller Atmos.! træls boks! |
Nope, det kan den ikke, kun Dolby Surround op til 7.1.
-------------
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 11:04
Flemming Larsen skrev:
Jeg har DVDFab. Skal de rippes i noget bestemt? Jeg har næsten ikke brugt det, så ved ikke om der kan rippes på forskellige måder. Med musik ved jeg bare, at der er noget som hedder mp3, med mere. Så er lidt på tynd is. |
Jeg ripper altid til MKV.
-------------
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 11:12
Giffel skrev:
Flemming Larsen skrev:
Jeg har DVDFab. Skal de rippes i noget bestemt? Jeg har næsten ikke brugt det, så ved ikke om der kan rippes på forskellige måder. Med musik ved jeg bare, at der er noget som hedder mp3, med mere. Så er lidt på tynd is. |
|
Ok. Det må jeg se på en dag. Ser desværre, at jeg kun har BD copy, ikke ripper. Men under dvd ripper, er der 3 forskellige MKV. MKV, MKV passthrough og MKV 4.4K. Hvilken skal jeg bruge, hvis jeg finder ud af, at jeg vil starte med at lægge mine dvd op?
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 11:19
Flemming Larsen skrev:
Giffel skrev:
Flemming Larsen skrev:
|
Ok. Det må jeg se på en dag. Ser desværre, at jeg kun har BD copy, ikke ripper. Men under dvd ripper, er der 3 forskellige MKV. MKV, MKV passthrough og MKV 4.4K. Hvilken skal jeg bruge, hvis jeg finder ud af, at jeg vil starte med at lægge mine dvd op? |
Jeg bruger hovedsaligt bare den der hedder MKV.
Du kan også bruge andre programmer som MakeMKV til det.
-------------
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 11:22
Giffel skrev:
Jwin skrev:
Jeg prøvede Ookla Speedtest.... |
Jeg kører WiFi på min ATV 4 og har en 300/300 fra Stofa. Når jeg tester med Speedtest får jeg 320/320 på WiFi og omkring 95/95 med kabel fordi ethernetporten på ATV 4 kun er 10/100.
| Tak for info. Jeg vil prøve at gå på WiFi og se hvad der sker...
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 11:45
Giffel skrev:
Jeg bruger hovedsaligt bare den der hedder MKV.
Du kan også bruge andre programmer som MakeMKV til det.
|
Super. Det må jeg prøve. Tak for dine svar.
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 12:32
Jwin skrev:
Brixen skrev:
Det var i tv'et, det skulle slås fra, så mu virker det | Hvis du slår CEC fra, virker volumen knappen så stadig?
J |
Ja, det gør den. Det er fordi Apple tv har lært receiverens lyd op og lyd ned koder.
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 12:36
Jwin skrev:
Det er ikke noget reelt problem, da mine streams ligger langt under 33Mbps. Det er bare lidt mystisk. Og nu opdager jeg at det billede af Speedtest der vises i Recorders test, også lander på de circa 33 Mbps op og ned. Det er s** da mærkeligt. Er der andre der oplever dette?
J |
Min speedtest ligger på ca. 55/55. Jeg har 50/50 ved Waoo, og Apple tv er sluttet til gennem wifi. Så måske skulle du prøve wifi i stedet.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 16:59
Jeg får cirka 80/33 med min ATV4. Forbindelsen er 100/30 og min AirPort Express står cirka en halv meter fra æble-tv'et.
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 19:02
Pr. kabel får jeg 94/94 på min 200/200-forbindelse - mao. bare begrænset af 100Mbit/s-interfacet i boksen.
|
Skrevet af: T-Mann
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 21:46
Kan man slå bit stream til så man får recieveren til at afkode lyden?
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 21:47
T-Mann skrev:
Kan man slå bit stream til så man får recieveren til at afkode lyden?
|
Nej.
-------------
|
Skrevet den: 04-November-2015 kl. 22:51
Brixen skrev:
Jwin skrev:
J |
Min speedtest ligger på ca. 55/55. Jeg har 50/50 ved Waoo, og Apple tv er sluttet til gennem wifi. Så måske skulle du prøve wifi i stedet.
| Så er WiFi N på 5Ghz prøvet og kan nu køre max på min YouSee linie. Så det er ok.
Jeg har prøvet at skifte kabel mellem forskellige porte på min Netgear switch, men alle giver samme lave hastighed. Jeg har muligvis et duplex problem. Nå, jeg holder mig til WiFi indtil jeg får en god ide om hvad f****n der driller den kablede forbindelse.
J
|
Skrevet den: 05-November-2015 kl. 09:13
zeryus skrev:
Prøv "AirVideo TV" fra InMethod, den har ikke alle de "bell and whistles" features som Plex, tilgengæld får du en "problemfri" videoafspiller. |
Endnu engang tak for tippet. Installerede den i går og alt kører bare flawless i modsætning til plex!
|
Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 05-November-2015 kl. 11:26
Berdel skrev:
zeryus skrev:
Endnu engang tak for tippet. Installerede den i går og alt kører bare flawless i modsætning til plex! |
Selv tak. Jeg er selv meget glad for dens klip-stabil airplay fra min ipad til mit TV/ATV3, samt at den udnytter Intel QuickSync for h/w accelerated transcoding, så min server er ikke særlig belasted
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 05-November-2015 kl. 11:39
Jeg bruger kun Apple TV 3 til Netflix Er AT4 bedre til det, f.eks. mere stabil eller bedre kvalitet? Eller er der ingen grund for mig til at opgradere?
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet af: André S
Skrevet den: 05-November-2015 kl. 13:11
Er der nogen der ved om den har nemmer ved at modtage WiFi en vis afstand i forhold til atv3? mine forældre har fået min atv3 men af og til kan den godt miste lidt power i wifi signalet og blive langsom
Der ikke mulighed for at tilslutte kabel af forskellige grunde.
|
Skrevet af: renenielsen
Skrevet den: 05-November-2015 kl. 21:13
jake51 skrev:
Jeg bruger kun Apple TV 3 til Netflix Er AT4 bedre til det, f.eks. mere stabil eller bedre kvalitet? Eller er der ingen grund for mig til at opgradere? | Ingen grund til at opdatere, hvis det er det hele, du bruger det til.
------------- LG 55LA860W (DIGI-TV) Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental)
|
Skrevet af: renenielsen
Skrevet den: 05-November-2015 kl. 21:15
André S skrev:
Er der nogen der ved om den har nemmer ved at modtage WiFi en vis afstand i forhold til atv3? mine forældre har fået min atv3 men af og til kan den godt miste lidt power i wifi signalet og blive langsom
Der ikke mulighed for at tilslutte kabel af forskellige grunde. | Ikke som udgangspunkt, det eneste, der er anderledes i det nye ATV på wifi-fronten, er at der er tilføjet AC standarden. Kunne virke som om, at der er problemer med routeren, der bruges i stedet.
------------- LG 55LA860W (DIGI-TV) Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental)
|
Skrevet den: 05-November-2015 kl. 21:36
Der ingen problemer med routeren, det bare fordi den står helt nede i den anden ande af huset. Men jeg takker for svar. Men vi finder nok en anden router med nogen antenner ude på frem for det hele er bygget inden i som var det en mobil
|
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 08:01
jeg har også lige fået AIRVIDEO jeg er meget tilfreds bedre end PLEX efter min mening
------------- BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 12:38
André S skrev:
Men vi finder nok en anden router med nogen antenner ude på frem for det hele er bygget inden i som var det en mobil |
Køb endelig en "ac" router fra start. Så kan du også bruge beamforming og MIMO på f.eks. Apple TV-boksen. Så rettes signalet hen imod boksen i stedet for at det spredes i alle tilfældige retninger af routeren. Og med MIMO kan der også sendes/modtages på flere antenner samtidig. Det har gjort underværker hjemme hos os.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet af: petite_machine
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 19:24
Ang. at spole på Apple TV 4, er der nogen der har et godt tips?
Hvis jeg f.eks. spoler i Netflix ved at bruge trackpad'en, synes jeg det er utroligt svært at spole en lille smule, eller i et jævnt tempm og det bliver hurtigt noget rod. Nogen der ved om man kan spole med en bestemt hastighed?
|
Skrevet af: airfrede
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 10:26
Er der nogen, der kan give mig en guide i hvordan man får ATV4 til at airplay musik via forstærkeren, men uden at tænde for TVét ?
Den simple løsning er at føre hdmi fra ATV til forstærkeren uden at koble den efterfølgende til TVét. Dette indebærer jo en del HDMI skift mellem forstærkeren og TVét, hvilket ikke er hensigtmæssigt.
Er der en smartere måde? Jeg bruger også ATV med almindelig TV lyd når jeg vil se eks. youtube, og lyden fra eks. youtube kommer ud af TVét og ikke forstærkerens højtalere.
|
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 12:59
Jeg har købt sådan en her
http://www.amazon.com/kwmobile-Audio-extractor-SPDIF-decoupler/dp/B013KBZQJK - http://www.amazon.com/kwmobile-Audio-extractor-SPDIF-decoupler/dp/B013KBZQJK
Den sender så optisk signal til forstærkeren uanset om TV'et er tændt eller ej
|
Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 14:02
Jamen - hvis du har en forstærker med hdmi indgang - så burde du da også kunne splitte lyd og bilede
|
Skrevet af: airfrede
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 14:13
Men vil TVéts CEC funktion (i tilfælde af lyd og billede split) i så fald ikke overtage og tænde for TVét?
|
Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 14:22
prøv - det bør kunne lade sig gøre
|
Skrevet den: 28-December-2015 kl. 20:54
Skulle man ikke, kunne logge ind på DR tv appen? Jeg kan ikke finde den.
|
Skrevet den: 28-December-2015 kl. 22:42
I http://www.recordere.dk/2015/11/test-apple-tv-4/ - TEST: Apple TV 4 står der under DR TV-appen, at login er noget, der kommer senere.
|
Skrevet den: 28-December-2015 kl. 22:49
huntiedk skrev:
I http://www.recordere.dk/2015/11/test-apple-tv-4/ - TEST: Apple TV 4 står der under DR TV-appen, at login er noget, der kommer senere. |
Tak for svaret. Så kan jeg bedre forstå, at jeg ikke kunne finde det.
|
Skrevet den: 29-December-2015 kl. 20:39
Jeg har lige prøvet, at lave filmen Up om, ved at bruge makeMKV. Og det virker umiddelbart ret godt, med at lave den om. Men når jeg går ind i mit ATV 4, så ligger der ca. 10 titler, med forskellige billeder. Hvad sker der for det?
|
Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 29-December-2015 kl. 22:06
nogen der har testet om den kan køre blu-rays fra en nas som er kablet ??
------------- LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 29-December-2015 kl. 22:30
forzajuve skrev:
nogen der har testet om den kan køre blu-rays fra en nas som er kablet ??
|
Jeg har afprøvet ca. 20 Blu-ray fra NAS. Rip i lossless til MKV og alle kører perfekt.
------------- Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
Skrevet den: 29-December-2015 kl. 22:33
Må man spørge hvilken nas du har ?
Har en synology DS 411j. Har ikke helt samme succes -
|
Skrevet den: 29-December-2015 kl. 22:59
forzajuve skrev:
Må man spørge hvilken nas du har ?
Har en synology DS 411j. Har ikke helt samme succes - |
Ikke en specielt kraftig. QNAP HS-251 m/2GB RAM.
Tror ikke NAS laver ret meget andet end at overføre til ATV.
Jeg bruger MrMC som Mediecenter App på ATV.
(jeg kunne slet ikke få det til at virke med KODI afviklet direkte på NAS førhen - men nu på ATV er det flydende)
------------- Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
Skrevet den: 29-December-2015 kl. 23:16
Ok kører du det fra nfs så. Jeg kan ikke helt få det til at finde min nas
|
Skrevet den: 29-December-2015 kl. 23:23
sorry fandt det
|
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 00:09
forzajuve skrev:
Ok kører du det fra nfs så. Jeg kan ikke helt få det til at finde min nas |
Jeg tilgår NAS gennem SMB
|
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 10:37
Flemming Larsen skrev:
Jeg har lige prøvet, at lave filmen Up om, ved at bruge makeMKV. Og det virker umiddelbart ret godt, med at lave den om. Men når jeg går ind i mit ATV 4, så ligger der ca. 10 titler, med forskellige billeder. Hvad sker der for det? |
Og kan man ikke få de gode lyde med over?
|
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 11:07
Flemming Larsen skrev:
Flemming Larsen skrev:
Jeg har lige prøvet, at lave filmen Up om, ved at bruge makeMKV. Og det virker umiddelbart ret godt, med at lave den om. Men når jeg går ind i mit ATV 4, så ligger der ca. 10 titler, med forskellige billeder. Hvad sker der for det? |
Og kan man ikke få de gode lyde med over? |
Nu har jeg lavet en film mere med makeMKV, men den kan jeg slet ikke finde. Hvordan sætter man en pc op, så jeg bare får nye film ind, når jeg går ind i plex?
|
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 11:11
ChrisJJ skrev:
Hvorfor bruger du ikke Infuse Pro. Koster 70 kr men spiller max. Har endnu ikke oplevet problemer med afspilningen af film, både dvd og Blu Ray fra min Synology ds213j. Og det har en let og overskuelig interface. |
Den har jeg også, men det kan jeg heller ikke få til at køre.
|
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 18:56
ChrisJJ skrev:
Er ikke helt med på hvad du ikke kan få til at virke. Når du åbner Infuse så definerer du selv hvilke mapper på din NAS som du vil se som favoritter. Det kræver selvfølgeligt at ATV4 og NAS er på samme netværk. Hvis det er det at rippe film med moviemaker der er problemet så må du tjekke youtube ud for at se om der ikke er nogle film som kan guide dig igennem den proces. |
Det er ikke en nas jeg kører med endnu. Jeg tester lidt det hele, med at jeg prøver at lægge nogle film ind på min pc, for at se om jeg vil lægge film ind på det. Og så senere hen vil jeg måske gå nas vejen. Det ser ud til, at jeg kan få noget frem nu. Nu skal jeg så finde ud af, hvordan de skal lægges i mapper. Helst så de nye film kommer automatisk ind.
|
Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 19:21
må indrømme det er noget tid siden jeg har læst hele denne tråd og kan derfor ikke huske om det jeg nu spørger er nævnt tidligere :) Men Digital lyd på Netflix, Viaply og Netflix er det noget i ved virker ? jeg har sideloaded Kodi på min, og her virker digital lyd fint, men synes ikke jeg kan få det til at virke på netflix og viaplay ?
------------- Med Venlig Hilsen Flarup
|
Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 13:30
hej har lige et lille spørgsmål til jer med apple tv 4 ;)
kan ikke helt finde ud af om jeg ska købe en apple tv 4, har siddet og leget kort med 3'erne og syns den er meget cool. Men jeg har en ps4, xbox one, chromecast og en boxee box i forvejen så kan ik helt finde ud om det bare at smide penge ud af vinduet?!?!?
|
Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 15:02
fatbass skrev:
hej har lige et lille spørgsmål til jer med apple tv 4 ;)
kan ikke helt finde ud af om jeg ska købe en apple tv 4, har siddet og leget kort med 3'erne og syns den er meget cool. Men jeg har en ps4, xbox one, chromecast og en boxee box i forvejen så kan ik helt finde ud om det bare at smide penge ud af vinduet?!?!?
|
med alt det grej du har så køb en, for du lyder som en der godt kan lide legetøj :) som mig selv :) jeg har selv en chromecast i hvert TV, en Rasberry Pi, ATv2, 3 & 4 samt en Nvidia Shield.
når det er sagt synes jeg Chromecast er klart den smarteste især til prisen :)
Apple TV 4, er måske lidt kedelig, men satser på den bliver rigtig fed på sigt :)
------------- Med Venlig Hilsen Flarup
|
Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 16:17
Flarup skrev:
Apple TV 4, er måske lidt kedelig, men satser på den bliver rigtig fed på sigt :) |
Det håber jeg også den bliver. Købte den pga. HBO Nordic og DR tv app.
|
Skrevet af: fatbass
Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 17:05
så er den købt
|
Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 18:17
Jeg er super tilfreds med mit apple tv, men jeg kan også godt lide og have lidt legetøj. Så jeg har nu bestilt en Roku 4. Og så må vi se hvornår den lander.
|
Skrevet af: Bhund
Skrevet den: 12-Januar-2016 kl. 12:42
Jer med ATV4, er der via apps gode muligheder for at streame fra NAS (Qnap) ?, eller er det en begrænset mængde filformater?
Har primært film liggende i folders (video-, audio ts).
|
Skrevet den: 12-Januar-2016 kl. 12:48
Bhund skrev:
Jer med ATV4, er der via apps gode muligheder for at streame fra NAS (Qnap) ?, eller er det en begrænset mængde filformater?
Har primært film liggende i folders (video-, audio ts). |
Jeps - jeg streamer fra min NAS - mest igennem MrMC, men der findes også Infuse, Plex og måske flere. Alt mit er dog i .mkv, men det virker bedre end på noget andet hardware jeg har prøvet.
|
Skrevet af: Bhund
Skrevet den: 12-Januar-2016 kl. 12:58
Ok, må prøve at se om jeg kan Google mig frem til ts kompatibilitet på en af de apps, for så skal den da bestilles. Kører Xtreamer Sidewinder pt, men kunne godt klare en seriøs opgradering på den front.
|
Skrevet af: Venomous
Skrevet den: 14-Januar-2016 kl. 23:36
Andre som oplever store problemer ved AirPlay af tv2play eller afspilning af Apple tv's DR.nu app. Mit Apple tv står til auto, hvilket altid er 1080p 60hz, men får vanvittige framedrop på DR og tv2play ved denne framerate. Det forsvinder straks når jeg ændre til 50hz, men så er det Netflix der laver mega framdrop :-( Kan det virkelig passe at den ikke selv registrere input og ændre efter inputtet?
|
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 17-Januar-2016 kl. 11:56
Venomous skrev:
Andre som oplever store problemer ved AirPlay af tv2play eller afspilning af Apple tv's DR.nu app. Mit Apple tv står til auto, hvilket altid er 1080p 60hz, men får vanvittige framedrop på DR og tv2play ved denne framerate. Det forsvinder straks når jeg ændre til 50hz, men så er det Netflix der laver mega framdrop :-( Kan det virkelig passe at den ikke selv registrere input og ændre efter inputtet?
|
Ja det er desvære nok den største ulempe med ATV-4 at den ikke har styr på framerates Tænk hvis Apple havde haft styr på dette, og den også understøttede 24fps.
------------- Mvh Jesper
|
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 17-Januar-2016 kl. 12:47
Synes kun jeg kan se framedrop de første par sekunder efter streaming fra DR er startet. Herefter er det som auto indstillingerne får det på plads.
|
Skrevet den: 12-April-2016 kl. 16:43
Her lige opdateret ATV-4 kan nu bruge BT tastatur super fedt så mangler vi bare TV2 Play og DPlay så tror jeg sku jeg opsiger mit yousee tv
|
Skrevet den: 12-April-2016 kl. 18:09
BJEPSEN.COM skrev:
Her lige opdateret ATV-4 kan nu bruge BT tastatur super fedt så mangler vi bare TV2 Play og DPlay så tror jeg sku jeg opsiger mit yousee tv |
Er det noget bestemt BT tastatur? Eller kan man bruge de fleste? Og skal du ind i indstillinger, og derfra opsætte det?
|
Skrevet den: 12-April-2016 kl. 18:53
Flemming Larsen skrev:
BJEPSEN.COM skrev:
Her lige opdateret ATV-4 kan nu bruge BT tastatur super fedt så mangler vi bare TV2 Play og DPlay så tror jeg sku jeg opsiger mit yousee tv |
Er det noget bestemt BT tastatur? Eller kan man bruge de fleste? Og skal du ind i indstillinger, og derfra opsætte det? |
Jeg kender ikke til andre ud over Apple og Logitech K811 Jeg bruger et http://www.pricerunner.dk/pl/111-2872730/Tastatur/Logitech-Bluetooth-Easy-Switch-Keyboard-K811-Sammenlign-Priser?ca_source=gaw&ca_ace=&ca_nw=g&ca_dev=t&ca_pl=&ca_pos=1t1&ca_cid=62600873772&ca_agid=8309032862&ca_caid=176505062&ca_adid=59029772462&ca_chid=187&gclid=CITC16bFicwCFcL2cgodD5YE3Q" rel="nofollow - Logitech K811 som jeg varmt kan anbefale jeg bruger min på ATV-4, Mac-Mini, iPad, og det kører skide godt
Ja man skal ind i indstillinger
|
Skrevet af: kloppern
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 16:17
Er der nogen af jer der har erfaringer med controllere? - Jeg synes ikke at det fungere specielt godt at bruge fjernbetjeningen til spil, men synes omvendt også det virker lidt overkill med en controller til 4-500 kr.
|
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 18-April-2016 kl. 12:13
kloppern skrev:
Er der nogen af jer der har erfaringer med controllere? - Jeg synes ikke at det fungere specielt godt at bruge fjernbetjeningen til spil, men synes omvendt også det virker lidt overkill med en controller til 4-500 kr. |
Nej den medfølgende remote er ikke særlig god til spil (næsten ubrugelig). Jeg har købt Trådløs Nimbus-spilcontroller fra SteelSeries, men som du sikkert allerede har erfaret, så koster den 429kr. Tilgengæld så syntes jeg kvaliteten er super, og den ligger godt i min hånd, og så holder den strøm i en evighed.
------------- Mvh Jesper
|
|