Print side | Luk vindue

Hvilket plasma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14309
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 11:35

Emne: Hvilket plasma
Skrevet af: troelsit
Emne: Hvilket plasma
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 21:59

Jeg har fundet frem til disse 3 skærme som alle ser nogenlunde ud. De ligger også ca. i samme prisklasse.

Hjælp mig med at vælge den bedste...

Mit behov er primært TV og DVD. Signal via kabeltv eller El-forsyning
Kom med dit bud

Svar:
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 22:30

Der tegner sig jo allerede et ret godt billede

Skrevet af: ticker
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 08:47
2 x Korea mod 1 x Japan

-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver

Skrevet af: OveA
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 08:59

Mit Panasonic TH-42PV60E kommer med posten i dag  

Var i Panasonic center og lure   Kanon Billede på ALLE typer signal

-------------
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 09:38
Ville være fedt hvis der var lidt flere at vælge imellem så som Pioneer, Nec - Kunne være meget interessant

Skrevet den: 17-August-2006 kl. 09:48

Ja, men synes ikke jeg kunne finde en Pioneer i samme prisklasse med samme specs.

Jeg har ikke taget en masse forskellige, men først fundet frem til de 3 jeg var i tvivl om, og dernæst lavet afstemningen.

men du har da ret i at en lignende afstemning sagtens kunne laves noget bredere

Og jeg ved godt jeg ikke skal stirre mig blindt i specs.

Men mit krav var 1024 x 720 + HDMI, 42", plasma, ca. 13.000 kr

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 10:00
Så er Panasonic nok valget  - Der går du heller ikke galt i byen !

Skrevet den: 17-August-2006 kl. 10:05

Det er også min hidtidige konklusion

Tror det er et godt tv!

Skrevet den: 17-August-2006 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Tror det er et godt tv!

Har lige fået EISA awarden for det bedste TV i gruppen "High End Plasma TV", hvor LGérne vandt i gruppen "Plasma TV", så stemmerne er ikke helt galt på den.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 19-August-2006 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Tror det er et godt tv!

Har lige fået EISA awarden for det bedste TV i gruppen "High End Plasma TV", hvor LGérne vandt i gruppen "Plasma TV", så stemmerne er ikke helt galt på den.

Jo. jo men det er Panasonic VIERA TH-50PV600/PX600E som her fået awarden, og ikke TH-42PV60E.

TH-42PV60E må alt andet lige være i samme kategori som LG!

Skrevet den: 20-August-2006 kl. 22:02
Det er vel samme panel som sidder i - så rent billedekvalitetsmæssigt er det vel ens

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 00:12

Det er vel samme panel som sidder i - så rent billedekvalitetsmæssigt er det vel ens

Kender ikke den præcise forskel, med er ret sikker på TH-42PV60E IKKE er i kategorien "High End Plasma TV"! 

Da jeg sammenlignede pv60 og lg'en, syntes jeg de billedkvalitetsmæssigt var ret ens. Foretrækker dog Lg'en p.g.a dets design, og at der stor set ikke er reflekser i skærmen.

Skrevet af: SoulDK
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 00:34

Den eneste forskel er vidst nok :

SD / PCMCIA card slot

Yes (jpeg viewer, MPEG4 Rec and Play)

Speaker System

Smart Sound Speaker. SRS Tru Surround

Others

Multi Window. .

Designet er anderledes hvilket er formålet i med 600 serien, og de ovenstående specs... ellers skulle panel etc. være det samme

Kan nogen bakke op på dette ........ dette er info jeg har fået via venner og set på specs på Panasonic....

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af SoulDK SoulDK skrev:

Den eneste forskel er vidst nok :

SD / PCMCIA card slot

Yes (jpeg viewer, MPEG4 Rec and Play)

Speaker System

Smart Sound Speaker. SRS Tru Surround

Others

Multi Window. .

Designet er anderledes hvilket er formålet i med 600 serien, og de ovenstående specs... ellers skulle panel etc. være det samme

Kan nogen bakke op på dette ........ dette er info jeg har fået via venner og set på specs på Panasonic....

Tror det er rigtigt, at PV600 og PV60 bygger på samme panel. Men syntes der er forkert at konkludere, at fordi et 50" PV600/PX600 får en "High End Plasma TV award" er det = PV60 er et "High End Plasma TV", og derved en klasse over eksempelvis lg'en. Vil stadig påstå PV60 og LG PC1 er i samme kategori!

Nu ved jeg godt med ikke skal gå så højt op i diverse tests og awards, men  drage sin egen konklusion -
men på testbereichte.de er det lg'en som lige er et hestehoved foran.
Men ingen tvivl om pv60 er et super tv.

http://www.testberichte.de/r/test/362/fernseher-plasma-fernsehgeraete.html - http://www.testberichte.de/r/test/362/fernseher-plasma-ferns ehgeraete.html

LG Electronics 42PC1RR     "sehr gut" (1,4) 
TH-42PV60E        &n bsp;         &n bsp;    "gut" (1,6) 

Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 12:46

At konkludere at LG er et hestehoved foran Panaen ud fra dette link er overordentlig misvisende.

LG´s karakter på 1,4 er baseret på 3 tests

Panaens karakter på 1,6 er baseret på 10 tests

Skærmene er dog ikke blevet testet i de samme blade - det eneste blad som har testet begge fjernsyn er VIDEO hvor LG får 76 af 100 point og Panaen får 79 af 100 point

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

At konkludere at LG er et hestehoved foran Panaen ud fra dette link er overordentlig misvisende.

Lige så misvisende som at konkludere, at pv60 er et high end plasma tv!

Sådan kan man blive ved men de dersens test - men nu var det altså Lg'en som fik eisa-awarden for bedste plasma tv.

Skrevet af: Keldjensen
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 13:19

Jeg kan se at LG'en har 2 TV-tunere, hvilket jeg er lidt forelsket i (om jeg nogensinde kommer til at bruge det ved jeg ikke - jeg er lidt en drengerøv!!)

Men til gengæld har den kun en HDMI-indgang, kan det ikke let blive et problem med tiden, som man skal have flere maskiner koblet til med HDMI, f.eks. DVD-optager, Sat-box, reciever osv... eller er det mig der har misforstået det hele??

Jeg er lidt ny på området, men ser mig også så småt om efter en fladskærm..

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Keldjensen Keldjensen skrev:

Jeg kan se at LG'en har 2 TV-tunere, hvilket jeg er lidt forelsket i (om jeg nogensinde kommer til at bruge det ved jeg ikke - jeg er lidt en drengerøv!!)

Men til gengæld har den kun en HDMI-indgang, kan det ikke let blive et problem med tiden, som man skal have flere maskiner koblet til med HDMI, f.eks. DVD-optager, Sat-box, reciever osv... eller er det mig der har misforstået det hele??

Jeg er lidt ny på området, men ser mig også så småt om efter en fladskærm..

Jeg tror det komme an på hvor du kigger. Såvidt jeg ved har den skandinaviske model 1 tuner, og 2 HDMI indgange (det har mit ihverfald) - tror det er den engelske model som har det omvendt!?

Et super tv - eisa awarden var helt fortjent.

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Sådan kan man blive ved men de dersens test - men nu var det altså Lg'en som fik eisa-awarden for bedste plasma tv.

Ja - og Panaen som fik prisen for bedste high end plasma tv

Skrevet af: PlasmaOskar
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 14:04

Mit bud er at grunden til at LG vandt skyldes udelukkende at man får mest for pegende. Udover tv’et er der også indbygget harddisk – det er der smart.

Jeg har selv en Panasonic pv 60 som jeg er glad for, men i forhold til LG’eren er den lidt skrabet, den bliver leveret uden fod eller vægbeslag som skal købes for min. 1000 kr ekstra og koster måske 50 kr at producere.

Der synes jeg godt at de kan lære lidt af LG.

Besides its outstanding picture quality and connectivity, including two HDMI inputs, the 42PC1RR includes useful one-touch recording on an internal 80GB hard-disk drive. This offers not only timeshifting capability, but also instant review of scenes, up to a couple of hours. And the best news? This versatile, high-performance plasma TV is available at a reasonable price.

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 14:10

Ja- og Panaen som fik prisen for bedste high end tv

Sat på spidsen ville det være det samme, som at sige: Fordi Renault har udviklet en god bil til formel 1, er alle Renault'er super biler! Med al respekt er pv60 ikke et high end tv.

Det er modellen som får awarden, ikke serien eller mærket!!!!!!

Igen tvivl om pv60 er et super fjernsyn - bare ikke helt så godt som Lg'en efter min og eisa's mening.

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 14:19

Ja- og Panaen som fik prisen for bedste high end tv

Sat på spidsen ville det være det samme, som at sige: Fordi Renault har udviklet en god bil til formel 1, er alle Renault'er super biler! Med al respekt er pv60 ikke et high end tv.

Igen tvivl om pv60 er et super fjernsyn - bare ikke helt så godt som Lg'en efter min og eisa's mening.

Det er jo en ret opsigtsvækkende nyhed dette her. Så er top 3 inden for Plasma således nu:

1. Pioneer
2. LG
3. Panasonic

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 14:41

Enig!  Pioneer vil jeg mene er et high end plasma tv.  Så helt enig i din rækkefølge:

1. Pioneer
2. LG
3. Panasonic

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 14:49

Enig!  Pioneer vil jeg mene er et high end plasma tv.  Så helt enig i din rækkefølge:

1. Pioneer
2. LG
3. Panasonic

Eller hvorfor ikke:

1. LG
2. Panasonic
3. Pioneer

( Afhænger af om man nu mener Pioneer eller Panasonic er nr. 1 dags dato, det er der delte meninger om )

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 14:50

1. Pioneer
2. LG
3. Panasonic

Nåh - jeg kan heldigvis se, at der stadigvæk er 57 % som mener at Panasonic skal ligge foran LG.

Siden du er så forelsket i eisa prisen - så må du vel også respektere at det var en Panasonic som blev stemt ind som bedste high end plasma og ikke Pioneer (eller LG).

Jeg her endnu ikke set en eneste test - hvor LG plasmaet får bedre karakter end Panasonic - tværtimod.

Jeg synes det er fint at du er glad for din LG, men helt objektiv synes jeg ikke du er i din vurdering. 

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 15:37

Hmmm- fra 37 stemmer til 60 stemmer på 1/2 time på LG

Suspekt!!! (men det er jo også muligt at det er den samme som har stemt hver gang)

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 15:51

1. Pioneer
2. LG
3. Panasonic

Nåh - jeg kan heldigvis se, at der stadigvæk er 57 % som mener at Panasonic skal ligge foran LG.

Siden du er så forelsket i eisa prisen - så må du vel også respektere at det var en Panasonic som blev stemt ind som bedste high end plasma og ikke Pioneer (eller LG).

Jeg her endnu ikke set en eneste test - hvor LG plasmaet får bedre karakter end Panasonic - tværtimod.

Jeg synes det er fint at du er glad for din LG, men helt objektiv synes jeg ikke du er i din vurdering. 

Jeg giver intet for den slags "ubeskyttede" afstemninger - Ups se nu står de næste lige!!!!  I går rykkede Pana’en på mystisk også meget hurtigt.

Pana’en har trods alt været længere på markedet.

Jeg har fuld respekt for Panasonic også pv60 - jeg har bare argumenteret mod, at kalde pv60 et high end plasma tv. Min oplevelse var at fordi pv60 ikke fik en award, skulle den straks sættes i kategori med pv600 - det kunne jo ikke være rigtigt, at et andet tv i samme prisklasse kunne være lige så godt, ja måske bedre!

Jeg har set en hollandsk test hvor lg'en vandt - men som tidligere skrevet mener jeg man ska' ta' test og awards med et grand salt.  Håber du også forstod humoren i de tidligere indlæg.

Man vel altid styret af en ens subjektive vurdering - det er du vel også ellers havde du ikke modargumenteret.

Jeg mener ikke man objektiv kan svare på om pv60 er bedre en lg'en - eller omvendt.

Det må alt andet lige være en subjektiv vurdering!!!!

Ps.

Sorry, jeg ødelagde afstemningen - den stod 57 til Pana'en. 37 Til Lg'en.

Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 16:19

Nu er det så nok også ret væsentligt hvad der gør et fjernsyn bedst.
Der er ingen tvivl om at LG måske som helhed har et bedre produkt, når man indbygget HDD osv.

Men et mere vigtigt punkt for mig er billedkvaliteten (Har alligevel en HDD-optager ved siden af). Og mener på ingen måder LG er bedre end PV60 på det punkt.

Og hvad er et highend Plasma??
TH42PV60 yder lige så godt billlede som EISA-vinderen TH50PV600, blot i et andet design og et mindre billede (42" vs 50").

Umidelbart ser jeg kun Pioneers 436-serie som et TV der yder det samme eller måske enda bedre billede på nogle punkter.

Så med mindre der med Highend menes mindst 50" samt ligegyldige funktioner som indbygget HDD, og det ikke er kvaliteten af f.eks. billedet som tæller, så mener jeg bestemt PV60 må betegnes som highend.

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 16:21

1. Pioneer
2. LG
3. Panasonic

Jeg giver intet for den slags "ubeskyttede" afstemninger - Ups se nu står de næste lige!!!!  I går rykkede Pana’en på mystisk også meget hurtigt.

Pana’en har trods alt været længere på markedet.

Jeg har fuld respekt for Panasonic også pv60 - jeg har bare argumenteret mod, at kalde pv60 et high end plasma tv. Min oplevelse var at fordi pv60 ikke fik en award, skulle den straks sættes i kategori med pv600 - det kunne jo ikke være rigtigt, at et andet tv i samme prisklasse kunne være lige så godt, ja måske bedre!

Jeg har set en hollandsk test hvor lg'en vandt - men som tidligere skrevet mener jeg man ska' ta' test og awards med et grand salt.  Håber du også forstod humoren i de tidligere indlæg.

Man vel altid styret af en ens subjektive vurdering - det er du vel også ellers havde du ikke modargumenteret.

Jeg mener ikke man objektiv kan svare på om pv60 er bedre en lg'en - eller omvendt.

Det må alt andet lige være en subjektiv vurdering!!!!

Ps.

Sorry, jeg ødelagde afstemningen - den stod 57 til Pana'en. 37 Til Lg'en.

PV600 og PV60 har begge det nye 9G panel, samme elektronik og samme billedkvalitet. Eneste forskel er at PV600 er luxus udgaven med "extraudstyr" som SD kort, flottere design, de nye ultra smalle højtalere mm.

Så på billedekvalitet er PV60 og PV600 begge i High End Plasma TV. Men hvis du vil flytte PV60 ned under alm. Plasma TV fordi det ikke har "extraudstyr" som eksempelvis SD kortlæser, så er det op til dig.

En Renault med soltag er vel ikke bedre end en Mercedes uden soltag ?

Tilføjelse:

Panasonics produktstrategi er at mache Pioneer i billedkvalitet og samtidig tilbyde en atraktiv pris. Den attraktive pris opnår de ved kun at have de mest nødvendige features med, samt fod/ophæng skal købes seperat. Så har de prisdifferentieret med en luxusudgave for de kunder der gerne vil betale for "extraudstyr" og bedre design.

Det er jo ikke helt tosset for dem der lægger vægt på billedkvalitet, men ikke lige vil betale topprisen.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 16:58

Så på billedekvalitet er PV60 og PV600 begge i High End Plasma TV. Men hvis du vil flytte PV60 ned under alm. Plasma TV fordi det ikke har "extraudstyr" som eksempelvis SD kortlæser, så er det op til dig.

Det er vist igen en ikke særlig objektiv vurdering!!!  

I øvrigt står der intet om, at det 50" PV600/PX600 kun får awarden p.g.a af billedkvalitet alene - taler vi udelukkende billedkvalitet tror jeg ikke nogle slå Pioneer (Min subjektive vurdering).

Min subjektive vurdering er at billedkvaliteten på Lg'en og pv'60 er ens - du har en anden mening, fred med det.

Men det ændre ikke på det er et 50" PV600/PX600, og ikke et 42" pv60, som har fået awarden. Sandsynligvis fordi pana’en giver mere for pengene, og er billigere sammenlignet med eks. Pioneer 50”. Pris/kvalitet har såvidt jeg husker altid være et meget vigtigt kriterium hos eisa.

Og igen jeg siger ikke pv60 er et dårligt tv, tværtimod - jeg mener bare ikke det høre til kategorien "high end plasma tv’er", hvilket også normalt har en afsmittende effekt på prisen!  

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

[

Men et mere vigtigt punkt for mig er billedkvaliteten (Har alligevel en HDD-optager ved siden af). Og mener på ingen måder LG er bedre end PV60 på det punkt.

Jeg har ikke sagt LG'en er bedre - jeg mener de er på samme niveau.

Min oplevelse er at Pana'en har flottere farver, mens lg'en mere har et "Pioneer agtigt billede" uden at kunne forklare hvad det er. Måske noget med skarphed/farve kombinationen - Og lad nu være med, at læse det som en kritik af pv60, eller et spørgsmål om indstillinger.

Og Enig billedmæssigt slå ingen Pioneer, hverken pana eller lg.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 18:43

Panasonics produktstrategi er at mache Pioneer i billedkvalitet og samtidig tilbyde en atraktiv pris. Den attraktive pris opnår de ved kun at have de mest nødvendige features med, samt fod/ophæng skal købes seperat. Så har de prisdifferentieret med en luxusudgave for de kunder der gerne vil betale for "extraudstyr" og bedre design.

Pioneer priserne er nu også excl. bordstand eller vægbeslag...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 19:17

Den meget dybdegående test af Pio436 vs Pana60/600 på Areadvd.de konkluderer kort,at Pio vinder m nogle mulehår i alle enkeltdicipliner pånær gengivelsen af sort.Og netop gengivelsen af sort er også mig bekendt, det punkt hvor LG´en stadig halter mest sammenlignet m Pana60/600.

Har selv Pana600, -og min filosofi er,at et godt TV ikke bliver dårligt bare fordi der findes et andet der er lidt bedre !    

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Den meget dybdegående test af Pio436 vs Pana60/600 på Areadvd.de konkluderer kort,at Pio vinder m nogle mulehår i alle enkeltdicipliner pånær gengivelsen af sort.Og netop gengivelsen af sort er også mig bekendt, det punkt hvor LG´en stadig halter mest sammenlignet m Pana60/600.

Har selv Pana600, -og min filosofi er,at et godt TV ikke bliver dårligt bare fordi der findes et andet der er lidt bedre !    

Præcis, kunne ikke være mere enig.

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 19:55
Panasonic skriver at det nye 9G panel bruger en ny teknologi, bla en ny type phosfor, så indbrænding nu skulle være bedre end ved CRT.

Det er absolut et vigtigt beslutningspunkt for mig.

Nogen der véd om andre fabrikanter lover tilsvarende ?

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet af: jstn
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 20:37
Nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan se Panasonic PV60 eller PV600 i funktion med forskellige signalkilder?

Skrevet af: almaus
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 20:41

Hvad er man ude i?

Er selv den glade og meget tilfredse indehaver af LGén, og indehaverne af Panasonic og Pioneers skærme  er tilsyneladende lige så tilfredse med deres apparater. Dybest set snakker man nok mindre forskelle i ydelse, da dagens skærme er rigtig gode. Ud og kig. Du bliver ikke snydt med nogen af de foreslåede modeller.

-------------
master

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af jstn jstn skrev:

Nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan se Panasonic PV60 eller PV600 i funktion med forskellige signalkilder?

Prøv

http://www.panasoniccenter.dk/PC/Panasonic_center/butikkerne /

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 20:46
Hvad er man ude i?

Er selv den glade og meget tilfredse indehaver af LGén, og indehaverne af Panasonic og Pioneers skærme  er tilsyneladende lige så tilfredse med deres apparater. Dybest set snakker man nok mindre forskelle i ydelse, da dagens skærme er rigtig gode. Ud og kig. Du bliver ikke snydt med nogen af de foreslåede modeller. 

Når folk kan sidde og være glade og tilfredse med deres 42"LCD TV, så betyder forskellem mellem LG, Panasonic og Pioneer Plasma TV ingen ting i forhold.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 21:50

Panasonic skriver at det nye 9G panel bruger en ny teknologi, bla en ny type phosfor, så indbrænding nu skulle være bedre end ved CRT.

Alle fabrikanterne lover forbedringer på dette område - men jeg tror stadig med skal være lidt forsigtig. Selvom problemet er langt langt mindre en tidligere (1-2 år siden!).

Jeg har en kollega som "glemte" sit nye plasma på DR tekst-tv (stod omkring 3 timer). Han kæmpede længe med et stort hvidt DR logo i venstre hjørne, det lykkedes dog at få det væk.

I denne tråd er den en som har oplevet indbræning på et pv60, efter at have anvendt det til pc i et par timer:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14114&PN=1&TPN=2 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14114& PN=1&TPN=2

Skrevet den: 22-August-2006 kl. 08:51

"The new, propriety phosphor technology in the 9-Series panels enables them to significantly resist burn-in as effectively as CRT displays," said Robert Harris, Vice President of Marketing for Panasonic Broadcast.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 22-August-2006 kl. 09:00

Alle fabrikanterne lover forbedringer på dette område - men jeg tror stadig med skal være lidt forsigtig. Selvom problemet er langt langt mindre en tidligere (1-2 år siden!).

Jeg har en kollega som "glemte" sit nye plasma på DR tekst-tv (stod omkring 3 timer). Han kæmpede længe med et stort hvidt DR logo i venstre hjørne, det lykkedes dog at få det væk.

I denne tråd er den en som har oplevet indbræning på et pv60, efter at have anvendt det til pc i et par timer:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14114&PN=1&TPN=2 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14114& PN=1&TPN=2

De fleste PC skærme kører med meget høj kontrast og lys, hvis han har kørt med fuld blus på panelet for at det skulle stå som på hans 19" kan jeg godt forstå at han får et problem - særlig hvis han gør det inden for de første 200 timer hvilket det tyder på da han lige havde fået det. Phosphor cellerne skal lige selv brænde ind inden man kan sætte kontrast og lys op over de 50.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 22-August-2006 kl. 11:39

"The new, propriety phosphor technology in the 9-Series panels enables them to significantly resist burn-in as effectively as CRT displays," said Robert Harris, Vice President of Marketing for Panasonic Broadcast.

Udtalelse fra en vice president for marketing - det er så godt som en halv løgn.  Det skal man nok ta' med et grand salt.

Kender ikke de præcise omstændigheder omkring den omtalte indbræning ifm. pc - kun min kollegas tekst-tv uheld.

Skrevet den: 22-August-2006 kl. 22:20

Udtalelse fra en vice president for marketing - det er så godt som en halv løgn.  Det skal man nok ta' med et grand salt.

Kender ikke de præcise omstændigheder omkring den omtalte indbræning ifm. pc - kun min kollegas tekst-tv uheld.

Men bedre end hvis det havde været salg

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet af: Niller
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 00:06

Hejsa

Nogen som kender et sted i København, hvor Panasonic TH-42PV60E og LG 42PC1R(R) kan ses side om side? Helst Storkøbenhavn.

Vil rigtig gerne se dem i aktion i samme butik. Hvis ikke, hvilket sted forhandler så LG 42PC1R(R) i Storkøbenhavn?

Mvh Niels

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 09:07

De fleste PC skærme kører med meget høj kontrast og lys, hvis han har kørt med fuld blus på panelet for at det skulle stå som på hans 19" kan jeg godt forstå at han får et problem - særlig hvis han gør det inden for de første 200 timer hvilket det tyder på da han lige havde fået det. Phosphor cellerne skal lige selv brænde ind inden man kan sætte kontrast og lys op over de 50.

Vil det sige at man ikke kan få det ønskede billede frem på sin plasma skærm før hele 40dage efter man har  købt det fordi man skal være bange for indbrænding og phospor skader... helt ærligt det er da for ringe.

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 09:36
Bare rolig - man kan godt tænde for skærmen de første 200 timer, man skal bare ikke køre det ekstremt med fuld blus på panelet 

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Hejsa

Nogen som kender et sted i København, hvor Panasonic TH-42PV60E og LG 42PC1R(R) kan ses side om side? Helst Storkøbenhavn.

Vil rigtig gerne se dem i aktion i samme butik. Hvis ikke, hvilket sted forhandler så LG 42PC1R(R) i Storkøbenhavn?

Mvh Niels

Et skamløst bump i håb på et svar til ovenstående spørgsmål

Mvh Niels

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 19:15

Hejsa

Mvh Niels

Ikke fordi jeg selv lige har valgt Panasonic, men Panasonic og Pioneer er de absolut 2 top mærker inden for Plasma, LG ligger et stykke ned på listen.

Men jeg tvivler om at du kan finde dette, enten har de den ene eller den anden. Hvad tror du mest på - Japansk kvalitet eller Koreansk ?

Så LG i Fona igår. Lidt plastic over det i forhold til PV600/PV60, slet ikke samme kvalitet over det. Stod vedsiden af et LCD 40" Samsung xxx71B. LG stod klart bedst, ved discovery channel lignede personer dukkerne fra Thunderball / en stewardesse med for meget makeup på Samsungen, medens LG Plasmaen viste huden perfekt.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 19:30

Hejsa

Mvh Niels

Mvh Niels

Prøv Expert Nørrebrogade. Her har man tidligere kunnet se dem i samme butik - ikke side-by-side!

At LG "ligger et stykke ned på listen", som ticker skrev, er vi så IKKE alle enige om! Men bedøm selv!

Og husk at begge tv'er sikker ikke er optimalt indstillet - lad dig ikke forføre at panasonic's farveorgie.

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 19:37

Hejsa

Mvh Niels

Mvh Niels

Prøv Expert Nørrebrogade. Her har man tidligere kunnet se dem i samme butik - ikke side-by-side!

At LG "ligger et stykke ned på listen", som ticker skrev, er vi så IKKE alle enige om! Men bedøm selv!

Og husk at begge tv'er sikker ikke er optimalt indstillet - lad dig ikke forføre at panasonic's farveorgie.

.... og lad dig ikke forføre af Panasonics nye 9G panel med bedste sortdybde på markedet, 3.072 gråtoner, 29 milliarder farver, bedste billedkvalitet ifølge eksperterne inden for Plasma TV dags dato, burn-in på højde med CRT, den japanske kvalitet osv

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 19:52

Hejsa

Mvh Niels

Mvh Niels

.... og lad dig ikke forføre af Panasonics nye 9G panel med bedste sortdybde på markedet, 3.072 gråtoner, 29 milliarder farver, bedste billedkvalitet ifølge eksperterne inden for Plasma TV dags dato, burn-in på højde med CRT, den japanske kvalitet osv

Suk Tricker Du kan da bare bliver ved.  Ja, ja der er ingen der modsiger dig i, at det er et super fjernsyn.

Ps. Til Niller: Og husk at stille dig rigtigt i forhold til pana'en, så ikke reflekser fra lamper og vinduer gør, at du ikke kan se:   9G panel'et med bedste sortdybde på markedet, 3.072 gråtoner, 29 milliarder farver, bedste billedkvalitet ifølge eksperterne - det ville jo være en skam......

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 20:03

Suk Tricker Du kan da bare bliver ved.  Ja, ja der er ingen der modsiger dig i, at det er et super fjernsyn.

Ps. Til Niller: Og husk at stille dig rigtigt i forhold til pana'en, så ikke reflekser fra lamper og vinduer gør, at du ikke kan se:   9G panel'et med bedste sortdybde på markedet, 3.072 gråtoner, 29 milliarder farver, bedste billedkvalitet ifølge eksperterne - det ville jo være en skam......

... husk også rammen ( ups ) 

så kan konen sætte håret medens du ser bold .... også på rammen ...

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 20:36

... husk også rammen ( ups ) 

så kan konen sætte håret medens du ser bold .... også på rammen ...

Det billede er "vand" i forhold til panasonic(spejlet). Lg, Pioneer og samsung er dem som gør mest(noget) for at minimere reflekser.

Her kan man rent faktisk læse teksten, det ville du ikke kunne hvis det var pana'en ! 

Har haft pv60 på prøve i min stue - der var flere reflekser en mit gamle sony 32" crt. Så hvorfor købe et tv med et super billede, når man ikke kan se det!  Så valget stod mellem Lg,  pioneer eller et lcd. Valgte Lg fordi jeg syntes man fik mest for pengene.

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 21:29
Der er reflektioner på alle Plasma.

Man kan afhjælpe det ved at stille skærmen så den "ser" mod en mørk baggrund, istedet for som de to ovenstående eksempler hvor skærmen "ser" mod et lyst vindue.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 21:40

Hejsa

Mange tak for svarene. Jeg prøver Expert.

Jeg frygtede nemlig plasmaens genskin. Har en stue, hvor det hurtigt kan blive et problem. Havde derfor kigget på LCD'er, men der har været så positiv omtale om Panasonic Pv60, så jeg bliver nød til at se den i aktion. Ellers bliver det sikkert en AlfaView selvom mange er imod den.

Mvh Niels

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 21:52

Jeg frygtede nemlig plasmaens genskin. Har en stue, hvor det hurtigt kan blive et problem. Havde derfor kigget på LCD'er, men der har været så positiv omtale om Panasonic Pv60, så jeg bliver nød til at se den i aktion.

Hvilken type TV har du lige nu? Der er næppe flere reflektioner i glaspladen på et plasma TV end på et CRT TV. Gardiner og en hensigtsmæssig placering af lamper bør kunne løse/reducere det problem.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 21:57

Hej

Der er også en del genskin på mit nuværende TV. Jeg har et meget stort vindue og altandør lige ved siden af TVet (på væggen vinkelret til den væg TVet er ved) Dette kan desværre ikke rigtig ændres. Jeg kunne trække gardiner for, hver gang jeg ser tv, men vil helst undgå det. Et LCD har intet genskin og det tiltaler mig en del

Mvh Niels

Skrevet den: 23-August-2006 kl. 21:57

Der er reflektioner på alle Plasma.

Man kan afhjælpe det ved at stille skærmen så den "ser" mod en mørk baggrund, istedet for som de to ovenstående eksempler hvor skærmen "ser" mod et lyst vindue.

Ja, men der er mere refleksion på nogle end andre!

Det er ikke altid nok eller muligt at skabe en mørk baggrund - hvis rummet er meget meget lyst. Eksempelvis hvis den ene "væg" i princippet er vinduer. Selvom tv'et er vendt væk fra vinduerne - reflekteres lyset i rummet. Dette er kraftigt minimeret på lg'en.

Det er så en af lg'ens styrker - pana'ens svagheder. Pana'en har så andre områder hvor den er stærk, og sådan er der så meget.

Print side | Luk vindue