for dem der ikke har set filmen - dont read! :-)
synes de har forsøgt rigtigt mange ting her.1. ode til Craig. - hans sidste bond film og afrunden af det hele. Noget synes jeg gik godt, andre lidt skidt. Synes lidt man kunne se han ville ud af rollen nu. Virker en smule ligeglad, mener afgjort han har været mere alive - især i skyfall, som jeg helt klart synes var fed tilbagegang til gamle dage. 2. back to the roots - mere oneliner punching som i de gamle dage. lidt mere standup humor som med Roger og Sean. 3. forsøger at filme tempo og sætte en 60'er stemning for at gå lidt tilbage til rødderne. (der er faktisk rigtigt mange ting at sammenligne med diamonds are forever. både scenarier og "koncepter" 4. Lidt for meget langtidsfyld uden action - var det 10min scenen på hotelværelset varer alene? Uden der egentlig skete noget som helst. At scenen selvfølgelig er ret afgørende for at han "stopper" som agent er egentlig irrelevant :-)
Men jeg synes dog alligevel det var en OK film - vil helt sikkert købe den på blåstråle. Jeg har generelt syntes ret så godt om Craig's fortolkning, mere "mand" end standup-klovn, som jeg desværre synes Roger og et par af de andre lavede lidt for meget af. Det var selvfølgelig en anden tid for man lavede film hvor man skulle vise sorgløshed og at der ikke måtte tages ting dybt alvorligt. Og de små gimmicks hvor man går tilbage til rødderne har generelt virket ret godt.
Og så er der lige Christoph Waltz. - Den mand er bare indbegrebet af kontrolleret tysk ondskab (inglorious basterds) perfekt valg til lidt stille tortur :-) han har vist haft mere visningstid end samtlige andre Blofelds til sammen i de andre film.
PS - de tekniske kvaliteter er jeg desværre nødt til at springe lidt over. Der var meget sepia over filmen jo(en del af 60'er looket). men jeg sad desværre i en lille sal i århus, da jeg ikke havde tid på de tidspunkter den gik i den store sal. Til gengæld var lydniveauet ikke altoverdøvende her. Det var faktisk ret ok.
|