ATV 4 & plex
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143183
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 07:52
Emne: ATV 4 & plex
Skrevet af: knowlton
Emne: ATV 4 & plex
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 21:41
Hej allesammen
Jeg har erhvervet mig et ATV 4.gen. som jeg havde glædet mig meget til at få fingrende i.
Jeg er skiftet fra et ATV 2. gen., da det kunne jailbreakes og jeg kunne streame film fra lokalt netværk via min NAS. Da Plex så kom til ATV 4 forleden, så blev den straks installeret med høje forhåbninger.
MEN.... jeg kan ikke afspille noget af højere kvalitet. Jeg går ud fra, at der ikke er nok "juice" i min NAS til at den kan kører filmene.
Så spørgsmålet lyder som følgende: Er der noget alternativ eller en løsning? Har også kigget lidt på NAStify, men er bestemt ikke hooked. Kan heller ikke få det til at køre andet end stereo.
Har brugt firecore på mit ATV 2 uden problemer i mange år og det æder alle filer.
Håber at I kan hjælpe. Vil helst ikke sætte mit gamle ATV til igen som substitut.
------------- Knowlton
|
Svar:
Skrevet af: ChristianTT
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 22:16
Har lidt samme problem. Når jeg prøver at starte en film, går der et øjeblik med sort skærm og så er den tilbage på selve filmen. Hvilket NAS har du ? Min er en 110j, så der er ikke så meget power i den
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 22:54
I skal have en NAS med Intel CPU. Den med ARM CPU er for svage til det. ATV er bare ikke den rigtige medieboks, hvis man ønsker at afspille sine BD-rips.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 22:55
Min er en qnap 419p+ med ARM cpu. Det er vist der fejlen ligger....
------------- Knowlton
|
Skrevet af: TiXe
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 22:56
Jeg har apple tv 4 og en Synology DS213+
Mit virker FANTASTISK. er vildt imponeret. har aldrig brugt Plex før (havde ATV2 med Firecore før) mit kører meget bedre end det nogen sinde har gjort på apple tv 2 .
|
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 22:57
Det bliver dyrt at skifte ud til intel cpu:)
------------- Knowlton
|
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 23:03
Ja, de er desværre ikke helt billige.
Jeg tog også selv en anden vej og byggede min server på en Intel Core i3. Altså som i en rigtig PC med et bundkort med 10 SATA-porte. Det blev betydelig billigere.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 15:22
Det fungerer genialt hjemme hos mig.
Jeg har hele filmsamlingen liggende på en Synology DS412+ og ATV'en streamer via WIFI. Ingen hakkeri og masser af HD.
Personligt har jeg ventet længe på det her
------------- | Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 15:29
Krjstoff skrev:
Det fungerer genialt hjemme hos mig.
Jeg har hele filmsamlingen liggende på en Synology DS412+ og ATV'en streamer via WIFI. Ingen hakkeri og masser af HD.
Personligt har jeg ventet længe på det her |
Hvilket format og opløsning streamer du fra din DS412+? Har selv problemer med at få den til at afspille mkv højere end 720P.
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 15:41
DS412+ har jo netop også Intel CPU, som jeg nævnte tidligere. Så selvfølgelig virker den perfekt til opgaven :)
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 16:09
Nagash skrev:
DS412+ har jo netop også Intel CPU, som jeg nævnte
tidligere. Så selvfølgelig virker den perfekt til opgaven :) |
Helt perfekt er den nu ikke, den kan ikke klare store mkv filer i 1080p. Og hvis man googler det er der mange der siger det samme.]
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 16:19
Det lyder sgu uoverskueligt med de NAS. Jeg valgte vist rigtigt, da jeg byggede min egen server.
|
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 18:13
hmm... synes at det er svært. Vil helst gerne have en NAS, da den er strøm besparende og ikke larmer særlig meget...
Men hvilken én skal man vælge, hvis jeg vil afspille 1080p mkv filer?
------------- Knowlton
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 18:16
Undskyld jeg stjæler tråden. Men nagash. Hvordan får du plex serveren til at streame mkv uden den transcoder til til aac eller kun dolby digital. Altså til pc
|
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 18:19
Der kommer snart en kodi variant til atv4. Kodi har den fordel at man kan streame direkte fra serveren, uden transcoding.
------------- Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 18:21
Hvorfor ikke vælge en afspiller der kan spille filerne direkte. Så slipper du for at transkode i realtime og behovet for en kraftig processor i din NAS/Server. Jeg har en 5+ år gammel WDTV live. Den klarer fint 1080p mkv. Kan godt nok ikke lige huske hvordan den er med HD lyd. Den virker heller ikke ordentligt med ISO. filer, men mkv og alt andet den har fået i nakken over årene, æder den uden videre.
|
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 18:26
Jo, Tror også at jeg afventer og ser med kodi og infuse, hvilken afspiller de kommer til at bruge, inden at jeg gør noget so far...
------------- Knowlton
|
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 19:01
T-Duck skrev:
Undskyld jeg stjæler tråden. Men nagash. Hvordan får du plex serveren til at streame mkv uden den transcoder til til aac eller kun dolby digital. Altså til pc |
Altså, mener du at du vil afspille på PC? Så er det ret nemt. Du skal under indstillinger på klienten bare sætte den til ikke at konvertere noget som helst. Kommer først til min computer om halvanden time. Så kan lige tjekke hvad det helt præcis hedder.
-claus- skrev:
Der kommer snart en kodi variant til atv4. Kodi har den fordel at man kan streame direkte fra serveren, uden transcoding. |
Den transcoder stadig. Det sker bare i selve app'en. ATV kan jo ikke æde MKV filer. Så det bliver lavet om til at format ATV kan forstå. Altså MP4 med DD lyd. Så du får stadig samme tab i kvalitet. Du slipper dog stadig for en kraftig server.
knowlton skrev:
hmm... synes at det er svært. Vil helst gerne have en NAS, da den er strøm besparende og ikke larmer særlig meget...
Men hvilken én skal man vælge, hvis jeg vil afspille 1080p mkv filer? |
En hjemmebygget server behøver nu ikke trække særlig meget strøm. Bare byg den op om er Core i3 6xxxT. T-modellerne er meget strømbesparende.
|
Skrevet af: askernedefragrillen
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 19:20
Personligt er jeg på en DS-1712 og det kører super godt.
En billig indgang til Intel CPU er Play modellerne DS214 eller 414play. Super gode bokse, bygget til netop streaming.
Kig efter en brugt, så er man i gang forholdsvis billigt. Slet er jeg ikke ked ad, at have ofret de penge jeg har på NASen og de fire 3 TB diske. Den er så central i hjemmet og "glemmes" ofte sammen med routeren.
Men alt mit indhold er nu komprimeret i Handbrake, så... :-)
|
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 19:45
Nagash skrev:
T-Duck skrev:
Undskyld jeg stjæler tråden. Men nagash. Hvordan får du plex serveren til at streame mkv uden den transcoder til til aac eller kun dolby digital. Altså til pc |
Altså, mener du at du vil afspille på PC? Så er det ret nemt. Du skal under indstillinger på klienten bare sætte den til ikke at konvertere noget som helst. Kommer først til min computer om halvanden time. Så kan lige tjekke hvad det helt præcis hedder. <span style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;"> </span> <span style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;">
-claus- skrev:
Der kommer snart en kodi variant til atv4. Kodi har den fordel at man kan streame direkte fra serveren, uden transcoding. |
</span> <span style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;">Den transcoder stadig. Det sker bare i selve app'en. ATV kan jo ikke æde MKV filer. Så det bliver lavet om til at format ATV kan forstå. Altså MP4 med DD lyd. Så du får stadig samme tab i kvalitet. Du slipper dog stadig for en kraftig server. </span> <span style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;"> </span> <span style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;">QUOTE=knowlton]hmm... synes at det er svært. Vil helst gerne have en NAS, da den er strøm besparende og ikke larmer særlig meget...</span><br style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;"><br style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;"><span style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;">Men hvilken én skal man vælge, hvis jeg vil afspille 1080p mkv filer? | </span><span style="font-size: 12px; line-height: 16.8px;">En hjemmebygget server behøver nu ikke trække særlig meget strøm. Bare byg den op om er Core i3 6xxxT. T-modellerne er meget strømbesparende. </span>
[/QUOTE] okay. For har leget med det. Men opgav
|
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 20:03
Hvis du hovedsageligt streamer film fra nås , og atv4 ikke kan afspille mkv med 3. parts afspiller heller. Så ville det måske også være værd at overveje et alternativ til Atv 4.
------------- Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
Skrevet den: 09-November-2015 kl. 20:17
T-Duck skrev:
okay. For har leget med det. Men opgav |
Når du står i hovedmenuen i din Plex klient trykker du på venstre pil. Under den menu trykker du så på "preferences". Inde under den, skal du ude til venstre trykke på globussen (nederste knap). Så går du ud til højre og vælger "direct play" under "local video quality" og under "remote video quality". Så skulle den meget gerne springe alt transcoding over.
|
Skrevet af: mortenls
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 11:20
En intel nuc i3 koster omkring 2k, og du har sikkert en eller HDD, smid 2 gb ram i den og du er kørende. Hvad koster ram nu til daws? Du forbinder din nye box via smb eller nfs til din Synology. NUC bruger 10W idle, det vil sige på 4 dage har du brugt en kwh. 365 på et år og med en pris på 2 kr. er dette <200 kr.Du kan også vælge kun at bruge en Intel NUC, og smide nogle 3.5 enclosures på eller en JBOD. Du har jo den Synology, så ser ikke nogen grund til at skrotte den.
|
Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 11:49
Kan i streame full blu ray rips med HD lydspor? Min plex server ligger på en 2012 mac mini og den kan ikke følge med til at transcode. Vildt belastende!
Men Air video HD kan klare det men den er ikke så lækker i interfacet
Trumle skrev:
Hvorfor ikke vælge en afspiller der kan spille filerne direkte. Så slipper du for at transkode i realtime og behovet for en kraftig processor i din NAS/Server.
|
Fordi at apple tv har en lækker brugerflade, airplay og netflix. Hele familien kan finde ud af det i modsætning til at skulle rode i HTPC eller andre computere. For mit vedkommende så streamer jeg alt HD materiale i biffen fra en dune HD men det kunne rart hvis familien også kunne se disse film i stuen på apple tv.
Hvis alt kan afspilles direkte fra en brugervenlig boks så er det et stort win i mange hjem.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup
https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum
|
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 12:16
Berdel skrev:
Fordi at apple tv har en lækker brugerflade, airplay og netflix. Hele familien kan finde ud af det i modsætning til at skulle rode i HTPC eller andre computere. For mit vedkommende så streamer jeg alt HD materiale i biffen fra en dune HD men det kunne rart hvis familien også kunne se disse film i stuen på apple tv.
Hvis alt kan afspilles direkte fra en brugervenlig boks så er det et stort win i mange hjem.
|
Nemlig, Det er hele pointen. Det ville være fint med en lille boks eller afspiller, der kan æde alle ting, hvis det kun var mig. Men hvis jeg skal gøre mig nogle forhåbninger om, at andre skal bruge det uden hjælp fra mig, så må det gerne have et lækkert og nemt interface.
Som sagt tidligere, så afventer jeg lige kodi, infuse og VLC og ser hvad de kan. Ellers må jeg sætte en server op eller købe en ny NAS.
------------- Knowlton
|
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 12:33
Berdel skrev:
Kan i streame full blu ray rips med HD lydspor? Min plex server ligger på en 2012 mac mini og den kan ikke følge med til at transcode. Vildt belastende!
Men Air video HD kan klare det men den er ikke så lækker i interfacet
Trumle skrev:
Hvorfor ikke vælge en afspiller der kan spille filerne direkte. Så slipper du for at transkode i realtime og behovet for en kraftig processor i din NAS/Server.
|
|
Kan ikke lige erindre at have forslået en HTPC. Jeg pegede på en medieplayer boks a la WDTV fordi jeg kunne fornemme at OP syntes at en NAS med tilstrækkelige kræfter var lidt rigeligt pebret. Sådan en boks kan spille det hele fra en simpel dlna server. Det har jeg selv brugt en overgang og der var absolut ikke noget vanskeligt i at navigere alle de film og serier jeg havde liggende på det tidspunkt. Det afhang alene af at sætte serveren op med en passende mappe struktur. Til gengæld var der så ikke Netflix mv. på den boks. Hvis man vil have det hele ned i en og samme boks er der nok ikke så meget andet at gøre ved det end at købe hardware der kan klare opgaven. Så bliver det også så meget nemmere at se filerne på alle mulige andre apparater.
|
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 12:46
Ja ok, du nævnte ikke HTPC.
Tager du netflix væk så forsvinder formålet igen. WDTV har en del år på bagen og er slet ikke uptodate.
Bare det du nævner mappestruktur så ryger brugervenligheden igen.
Apple TV har potentiale til at kunne det hele hvis bare vi kan få apps der kan dekode internt i boksen. Infuse og kodi er på vej og de kan netop dette på andre apperater. Infuse kan på iphone/ipad/apple tv2 så det bliver sikkert også muligt på det nye apple tv.
Så vi mener jo netop at vi har købt hardware der kan klare opgaven. Vi mangler bare softwaren. Og nej, der er ikke mange andre brugervenlige apperater der kan klare opgaven - måske nvidia shield men dem med æble produkter vil nok foretrække en æbleboks
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup
https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum
|
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 13:05
Berdel. Jeg kan simpelt hen ikke se hvor du vil hen med dine argumenter og jeg gider ikke en pisse konkurrence. Hvis du ikke vil bruge en medie player fordi den ikke har Netflix, så lad være, men det var jo heller ikke Netflix der blev spurgt efter. Hvis du mener det er et dårligt forslag så kom selv med noget der på bedre vis løser opgaven for OP.
|
Skrevet af: mortenls
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 13:48
Synology bruger ikke mindre strøm, mit Plex build anno 2011. Indkøbsseddel: 2000 GB F4 EcoGreen 32MB 506,00 kr. Intel BOXDH67CFB3 Sandy Bridge 795,00 kr. Intel Core i3 2100T Sandy Bridge 864,00 kr. Chenbro Mini-ITX ES34169 Home NAS Server + 120W 1200 kr. Kingston 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value 325,00 kr. Tilfældig 2.5 hdd 0 kr.
Bruger 14.3w i idle. Alle storage HDD er taget ud undtagen OS disken, alle fans køre (3 stk.), debian/probmox 10 min efter boot. En kvm og 2 openvz er aktive. Jeg kan ikke se at nogen Synology, der vel og mærke score over 3k her 4 år senere kan hamle op.
|
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 14:01
Nevermind
|
Skrevet af: BaSsE_-
Skrevet den: 11-November-2015 kl. 15:14
mortenls skrev:
<div style="line-height: 16.8px;">Synology bruger ikke mindre strøm, mit Plex build anno 2011. <div style="line-height: 16.8px;">Indkøbsseddel:<div style="line-height: 16.8px;">2000 GB F4 EcoGreen 32MB<span ="apple-tab-span"="" style="white-space: pre;"> </span>506,00 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Intel BOXDH67CFB3 Sandy Bridge<span ="apple-tab-span"="" style="white-space: pre;"> </span>795,00 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Intel Core i3 2100T Sandy Bridge<span ="apple-tab-span"="" style="white-space: pre;"> </span>864,00 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Chenbro Mini-ITX ES34169 Home NAS Server + 120W 1200 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Kingston 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value<span ="apple-tab-span"="" style="white-space: pre;"> </span>325,00 kr.<div style="line-height: 16.8px;">Tilfældig 2.5 hdd 0 kr.
Bruger 14.3w i idle. Alle storage HDD er taget ud undtagen OS disken, alle fans køre (3 stk.), debian/probmox 10 min efter boot. En<span style="line-height: 16.8px;"> kvm og 2 openvz er aktive. Jeg kan ikke se at nogen Synology, der vel og mærke score over 3k her 4 år senere kan hamle op.</span>
Hvad køre du med af software, for tænker nemlig om der er noget der lige så brugervenligt som DSM
|
------------- BaSsE_- Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
|
Skrevet den: 11-November-2015 kl. 16:34
Nagash skrev:
T-Duck skrev:
okay. For har leget med det. Men opgav |
Når du står i hovedmenuen i din Plex klient trykker du på venstre pil. Under den menu trykker du så på "preferences". Inde under den, skal du ude til venstre trykke på globussen (nederste knap). Så går du ud til højre og vælger "direct play" under "local video quality" og under "remote video quality". Så skulle den meget gerne springe alt transcoding over. | ahh derfor jeg aldrig fandt det. Troede ikke at globussen var en menu
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 11-November-2015 kl. 18:10
Hvis jeg vil have noget streaming op og køre, hvad vil være nemmest? Hvis jeg bruger Plex, skal jeg så også have Plex programmet på min pc, eller kan den bare finde det, hvis de er der?
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 00:42
Du skal have plex server på din pc.
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 09:52
-claus- skrev:
Du skal have plex server på din pc. |
Tak.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
|