Print side | Luk vindue

Elgiganten: Power er ikke en konkurrent

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143264
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 23:56


Emne: Elgiganten: Power er ikke en konkurrent
Skrevet af: papman
Emne: Elgiganten: Power er ikke en konkurrent
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 17:46
Jeg har lige været i Elgiganten i Taastrup. Her ville jeg købe en Macbook Pro 13", som stod til 11.495 kr. Jeg gjorde sælgeren opmærksom på, at den samme model hos Power kostede 11.080 kr. Jeg spurgte om han ville matche den pris. Efter at have tjekket prisen i Power sagde sælgeren ja til at sælge til samme pris.

Men netop som vi skulle til at gennemføre salget, så kom lederen af data-afdelingen og sagde, at jeg alligevel ikke kunne få den til samme pris, som i Power. "Vi matcher kun prisen hos konkurrenter. Power er ikke en konkurrent til Elgiganten," sagde lederen, som hedder Michael, til min store forundring.

Jeg spurgte, om han virkelig mente for alvor, at Power ikke var en konkurrent til Elgiganten.

"Ja," svarede han: "Og det må du gerne citerer mig for."

Det har jeg så hermed gjort. 

PS. Jeg købte selvfølgelig ikke min Macbook i Elgiganten.



Svar:
Skrevet af: csell
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 18:06
Hej.

For ca 15 år siden kørte jeg først i ElGiganten for at bestille et Sony TV bord, før at jeg kørte i Bilka for at handle.
Hos Bilka havde de så sat samme Sony TV bord ned med 75%.
På vej tilbage kørte jeg så igen forbi ElGiganten.

De ville først ikke gøre noget, da de påstod at det var en skaffe vare.
Men da jeg bad om at få det på skrift ville du pludselig godt refundere differencen.

Så jeg vil godt opfordre jer andre til at bede om at få afslag på skrift og med begrundelse.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: mortenls
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 18:10
Der er tale om stillingsfuldmagt. Det vil sige at Michael kan ikke tilbagekalde den aftale du har indgået med sælgeren .
Det er derfor underodnet om Power er en konkurrent eller ej. Det kan du selvfølgelig påråbe, hvis sælgeren begynder at lyve om hvorvidt han også har tilbudt den til 11080.


Skrevet af: papman
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Der er tale om stillingsfuldmagt. Det vil sige at Michael kan ikke tilbagekalde den aftale du har indgået med sælgeren .
Det er derfor underodnet om Power er en konkurrent eller ej. Det kan du selvfølgelig påråbe, hvis sælgeren begynder at lyve om hvorvidt han også har tilbudt den til 11080.

Det tænkte jeg også, da jeg var gået ud af butikken. En mundtlig aftale er jo også juridisk bindende. Men efter den temmelige arrogante behandling havde jeg ikke lyst til, at de skulle have mine penge. Jeg skal nok finde et sted, hvor de vil sælge den til mig for 11.080 kr. Har lige set på nettet, at Computercity også har den til 11.080 kr. 

Gad nok vide, om Michael synes, at Computercity er en konkurrent til Elgiganten.Wink


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 18:46
Hvorfor købte du den ikke hos power ?


Skrevet af: csell
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 19:39
Hej.

Jeg tror, at det kun er den første af mange lignende sager.

De fleste af os, har indtil nu været godt tilfredse med at handle i ElGiganten.

Og nu kommer Power og siger at de vil opdatere priserne op til 4 gange om dagen.

Hvis Power er lige så dygtige til at købe ind, vil de mange gange have lavere priser end ElGiganten.

Men vi kender ikke rigtig deres aftersales service?

Så mange vil være villig til at betale op til 100 kr med for den samme vare i Elgiganten.

Så jeg tror bare at ElGigantens ledelse, skal finde ud af at få skrevet reglerne ned.

Denne gråzone med sådanne historier er ikke til at holde ud.
 
Hilsen Carsten.
 


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 19:50
Elgiganten har jo ingen prisgarenti.

Det værste er at de kan godt have et Slogan: "Vi være billigst". Men de behøves ikke at leve op til det.

Det har jeg oplevet så mange gange. Så ser man et tilbud et andet sted, så køber jeg der.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

For ca 15 år siden kørte jeg først i ElGiganten for at bestille et Sony TV bord, før at jeg kørte i Bilka for at handle.
Hos Bilka havde de så sat samme Sony TV bord ned med 75%.
På vej tilbage kørte jeg så igen forbi ElGiganten.

De ville først ikke gøre noget, da de påstod at det var en skaffe vare.
Men da jeg bad om at få det på skrift ville du pludselig godt refundere differencen.

Så jeg vil godt opfordre jer andre til at bede om at få afslag på skrift og med begrundelse.

Hilsen Carsten.





Hvorfor ikke bare købe varen i den butik der havde/har det bedste tilbud?! Det virker jo til at både Bilka og Elgiganten var inden for rimelig rækkevidde i forhold til dig.

Jeg vil til hver en tid belønne den butik der kan præstere den billigste pris, ved at lægge mine penge hos dem.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 21:34
Hvis Power er billigere, men alligevel ikke betragtes som en konkurrent, må det vel være fordi de er at betragte som værende i en helt anden liga end Elgiganten? (Det er vist et selvmål dér...)


Skrevet af: csell
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

  Jeg vil til hver en tid belønne den butik der kan præstere den billigste pris, ved at lægge mine penge hos dem.


Hej.

Jeg har inden for de sidste par måneder købt et Panasonic 4K TV på tilbud i ElGiganten og en Intel Compute Stick på tilbud hos Power.

Men denne tråd får mig til at tænke på, at service koster penge. Jeg tror at vi skal til at tænke på hvor vi køber vores varige forbrugsgoder.

Min mening er nok, at vi skal til at kigge på hvor meget ElGiganten er dyrere med en bestemt vare.
For at se, hvor meget vi vil betale mere for ElGigantens kendte 14 dages returret?

For visse varer er der andet end den absolut billigste pris der gælder.

Hilsen Carsten.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 22:57
papman - hvis ham lederen i Elgiganten ikke mente at Power er en konkurrent, hvad mente han så de var?
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: papman
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 01:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor købte du den ikke hos power ?
Jeg bor i Taastrup, hvor der endnu ikke er nogen Power, så det var noget nemmere at tage i Elgiganten. Men nu har jeg skam også tænkt mig at besøge Power eller Computercity og lægge mine penge dér i stedet.



Skrevet af: papman
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 01:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

papman - hvis ham lederen i Elgiganten ikke mente at Power er en konkurrent, hvad mente han så de var?
 
Flemming
Han mente, at Power var for små til at være en konkurrent. Men sjovt nok har jeg tidligere fået Elgiganten til at matche prisen hos MM-Konsol, som på daværende tidspunkt kun havde en lille butik på landet i Darup ved Roskilde (nu er de flyttet til Osted).


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 07:52
Nu er det jo ikke en formue det drejer sig om.

Apple har elendig service uanset hvor der produkter er købt.

Elgiganten giver pengene retur inden for 14 dage.

Hvad power og andre gør ved jeg ikke.

Og ja det er dårlig stil at overrule sin sælger foran kunde. Det viser tydeligt en dårlig leder der ikke har uddannet sit personale ordentligt. Han burde have taget tabet og sagt at sælgeren fremover ikke kan give denne rabat fremover.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 08:24
Gad vide om de har samme holdning i Elgiganten i Herlev. Her kan man da netop kalde power for en direkte konkurrent.


Skrevet af: kasper bille
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 11:24
Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvis service er vigtig, hvorfor støtter i så ikke jeres lokale forretninger med en indehaver som har knoklet for at få stablet biksen på benene og lagt sine egne penge i den, i stedet for bare at gå til dem der har råd til at tabe flest penge?

Prøv forestil jer hvis der ingen butikker er i jeres by inden for en overskuelig fremtid, fordi man udelukkende har fokuseret på pris. Så ender det med at der ligger et stort indkøbscenter eller to i hver by som kan sælge det hele til det halve, men service er en by i rusland, og vejledning kan man skyde en lang pil efter, osv. osv.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 13:40
"som kan sælge det hele til det halve"

Det lyder jo egentligt meget fornuftigt. Service og vejledning er godt nok noget jeg sjældent har haft brug for. Det da kun hvis man skal købe den rigtige strikkegarn til svigermor man får brug for den slags.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 15:18
Hovedparten af Hr og Fru Danmark har brug for vejledning, og vi har allesammen brug for god service. Men med den vanvittige konkurrence der er på prisen på elektronik, er der ikke råd til vejledning og god service. Det hele er endt i "brug og smid væk, det koster alligevel ikke ret meget at få nyt" koncept. Og imens drukner vi i skrald


Skrevet af: kasper bille
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 16:12
Det er min erfaring at mange unge mennesker har brug for ligeså meget vejledning, og typisk fordi de har undersøgt på nettet i forvejen og er blevet 'lovet' lidt for meget der. Så der er klart brug for fagfolk, og de koster, om det så er elektronik eller grøntsager de skal købe er vel egentlig underordnet.

Jeg så jo gerne at vi alle købte lidt bedre produkter og beholdt det i længere tid og var glade for det vi havde, og ikke bare tænkte at vi skulle have noget billigt og så købe nyt om lidt igen fordi at man mener at teknikken er løbet fra det man har. Altså jeg har et pioneer plasma, og det er sgu ligeså smart som alt andet når jeg har smidt min oppo blu-ray og apple tv til, plus at der er pænere billede på end de fleste fjernsyn i dag. Ja det kostede dengang, men det har kunne svare sig.



Print side | Luk vindue