Print side | Luk vindue

Nyt fra Sonos - Produkt og features

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143444
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 16:28

Emne: Nyt fra Sonos - Produkt og features
Skrevet af: Bromberg5
Emne: Nyt fra Sonos - Produkt og features
Skrevet den: 22-November-2015 kl. 17:20

Kan man mon snart forvente nyt fra Sonos? Jeg tænker her på deres playbar?
Jeg er klar over den vidst stadig sælger fint, så i den optik er der vel ikke det store incitament derfor.

Jeg er aldrig selv hoppet med på vognen ift surround, da jeg syntes DTS og manglende HDMI inputs er en stor mangel.
Vi så B&W komme med en Panorama 2, med HDMI og tænker en 3´er med airplay vel ikke er utænkelig.
Senest har de netop opdateret deres zeppelin.

Sonos nye 5, ser rigtig lækker ud og kan på design ihvertfald sagtens følge tiden trend med B&W og Bluesound som de lækreste (i mine øjne). Sonos enheder syntes jeg ikke man kan sige det samme om.
Foruden deres nye 5´er.
Med den nye rumkalibration fik jeg en tanke om man mon kan forvente lydformater kommer i form af opdateringer. 
 Jeg tænker især på Atmos her - realistisk?, eller HD lydformater

Så ja, hvornår kan man tro på noget nyt fra sonos i form af playbar eks?

Svar:
Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 07:15
Jeg går også og venter på en opdateret udgave. Den nuværende er knap 3 år gammel, så jeg krydser fingre for at der sker noget i det nye år. Det er dog ikke til at spå om.

Skrevet den: 23-November-2015 kl. 10:57
Jeg troede faktisk den var lidt ældre:).
Hm men så tror jeg faktisk der kan gå en rum tid endnu.

Men man har jo lov at ønske. Det er ihvertfald helt sikkert, at der er et marked for Soundbar med hdmi indgange. Det fangede b&w eks.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 11:13
Intet på rygtebørsen fra sonos om ny playbar.

Den virker jo også meget fint, har selv brugt den i snart 2 år.

Og ingen soundbar kommer til at give kæmpe oplevelser og rum fyldt af atmos osv

Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 13:03
Ville være rart hvis de snart gad understøtte 24 bit flac

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input

Skrevet den: 23-November-2015 kl. 13:28
Nej tænker heller ikke det vil give den fuldfede atmos oplevelse.
Det var mere en tanke da var affødt af det simple setup:).
Kunne sagtens forstille mig en sonos play 0.5 som loft/atmos speaker;).
Men ja som nævnt så skal vi nok vente en rum tid da de jo stadig sælger i bunkevis. I sidste ende så er man vel ikke på Soundbar alligevel hvis man ønsker dts og hd lydformater.
Men alligevel. På min gamle panorama var der da mere klarhed over et dts for at end et pcm format via tv'et.
Playbar største mangel er vel mulighed for tilslutning af hdmi, da man jo trods alt kan få et 5.1 lignende setup.
Men da det nu skal igennem tv'et kan det kun blive til et komprimeret og igen udpskket format.
Forstår heller ikke at et tv ikke kan passthrough'e.
Ville selv rigtig gerne kunne styre alle mine enheder med mit smarttv som styrecenter. Men det forbliver i receiveren og så står fruen af når der skal vælges indgang på tv og receiver før en enhed kan tages i brug - så hun lader det bare være

Skrevet af: ldplusse
Skrevet den: 04-Januar-2016 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Nej tænker heller ikke det vil give den fuldfede atmos oplevelse.
Det var mere en tanke da var affødt af det simple setup:).
Kunne sagtens forstille mig en sonos play 0.5 som loft/atmos speaker;).
Men ja som nævnt så skal vi nok vente en rum tid da de jo stadig sælger i bunkevis. I sidste ende så er man vel ikke på Soundbar alligevel hvis man ønsker dts og hd lydformater.
Men alligevel. På min gamle panorama var der da mere klarhed over et dts for at end et pcm format via tv'et.
Playbar største mangel er vel mulighed for tilslutning af hdmi, da man jo trods alt kan få et 5.1 lignende setup.
Men da det nu skal igennem tv'et kan det kun blive til et komprimeret og igen udpskket format.
Forstår heller ikke at et tv ikke kan passthrough'e.
Ville selv rigtig gerne kunne styre alle mine enheder med mit smarttv som styrecenter. Men det forbliver i receiveren og så står fruen af når der skal vælges indgang på tv og receiver før en enhed kan tages i brug - så hun lader det bare være

Kan kun sige. Køb en simpel Harmony Companion. Den er simpel, men kan en masse.
Og så skal man ikke 'pege' da den er RF baseret og har en 'Hub' som sender IR ud.
http://www.logitech.com/en-us/product/harmony-companion - http://www.logitech.com/en-us/product/harmony-companion

Den bruger vi i stor stil og den er kone sikker, da du kun skal trykke på 1 knap, så klare den resten.

Den koster ca 1200kr, men så kan den også styre Philips Hue pærer. Pænt fedt når man har dem i stuen.
Når man trykker på 'TV' knappen, så tænder den også lige lyset på et pre defineret styrke, hvis solen er gået ned. (Kan også sættes til altid).
Man skal ikke 'lærer' sin fjernbetjening, da den downloader alle IR kommandoer fra nettet.

Det er vejen frem.

-------------
/Lars Kuhlmann

https://forum.recordere.dk/topic159534_post1604228.html" rel="nofollow - Mit Dedikerede bio projekt

Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 04-Januar-2016 kl. 21:39
Idplusse:

Jeg har kigget på netop den remote henover julen, netop pga udfordringer med at vælge input på receiver, tdc boks, fjernsyn og kone/børn. Som jeg kan læse mig frem til kan man programmere den til at tænde udstyret i den rigtige rækkefølge og med den forsinkelse der er nødvendig, hvilket er perfekt i mit tilfælde.

Jeg har dig en bekymring som jeg ikke har kunne finde svar på, og som får mig til at tøve. Kan den programeres således at den efter start virker sådan at volumeknapperne skruer op/ned på fjernsynet, mens programknapperne fungerer på tdc boksen uden at jeg skal skifte enhed på remoten ?

Hvordan er dine erfaringer med companion og hue ?

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Januar-2016 kl. 22:23
Man fortæller remoten hvilken enhed der skal skiftes kanal på og hvilken enhed der skal styres vol på i computer programmet. Så den er idiotsikker.

Skrevet af: ldplusse
Skrevet den: 04-Januar-2016 kl. 22:29
Jeps. du kan gøre lige som du ønsker.
Så vil du have volume op på TV og volume ned på forstæker, så kan du det Dead

Der er 3 'aktivites' knapper, som med kort eller langt tryk kan give forskelige 6 scener og 6 forskellige opsætninger at alle knapperne.

Du kan styre rækkefølgen og delays som det passer dig.

Dog kan du ikke bestemme hvornår Philips Hue pærer skal tænde. Det gør de til sidst i dine aktiviteter.
Companion holder batteri meget længe. Min er 1 år gammel og ikke skiftet batteri endnu.
Harmony Touch skal oplades 1-2 gange om ugen (Har måske mulighed for at ladestander) og vil kræve separat indkøb af en HUB, hvis man vil have denne centrale RF->IR.

Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Idplusse:

Jeg har kigget på netop den remote henover julen, netop pga udfordringer med at vælge input på receiver, tdc boks, fjernsyn og kone/børn. Som jeg kan læse mig frem til kan man programmere den til at tænde udstyret i den rigtige rækkefølge og med den forsinkelse der er nødvendig, hvilket er perfekt i mit tilfælde.

Jeg har dig en bekymring som jeg ikke har kunne finde svar på, og som får mig til at tøve. Kan den programeres således at den efter start virker sådan at volumeknapperne skruer op/ned på fjernsynet, mens programknapperne fungerer på tdc boksen uden at jeg skal skifte enhed på remoten ?

Hvordan er dine erfaringer med companion og hue ?

-------------
/Lars Kuhlmann

https://forum.recordere.dk/topic159534_post1604228.html" rel="nofollow - Mit Dedikerede bio projekt

Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 04-Januar-2016 kl. 22:32
Det lyder genialt og jeg har bare lige et spørgsmål mere. Jeg kan ikke lure hvad tdc boksen hedder hos logitech så kan ikke læse det der. Er der en knap på companion som kan åbne guiden på tdc boksen ?

Skrevet den: 04-Januar-2016 kl. 22:40
Når du har valgt aktiviteten SE TV, virker menu knappen på din TDC box. Hvis aktiviteten er SE BD, virker menu knappen på afspilleren, osv

Skrevet den: 04-Januar-2016 kl. 22:43
Når du tilslutter remoten til PC'en og downloader myharmony.com. Fortæller du programmet hvilken box du har, og så er det så smart at programmet selv går ind i en database med over 50.000 enheder og finder data på din box

Skrevet af: antilles
Skrevet den: 05-Januar-2016 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg troede faktisk den var lidt ældre:).
Hm men så tror jeg faktisk der kan gå en rum tid endnu.

Men man har jo lov at ønske. Det er ihvertfald helt sikkert, at der er et marked for Soundbar med hdmi indgange. Det fangede b&w eks.

Hvorfor skal soundbaren have HDMi indgang? Så er du jo begrænset i de dekodere som den pågældende soundbar har. Hvis du bruger optisk ud, så har du dekoderen i TV'et. Jeg kan ikke helt se hvorfor det ene skulle være smartere end det andet - eller er det noget jeg bare ikke helt forstår?

Jeg kan godt se det smarte i at have HDMI i surround reciveren, men her vil man typisk også bruge denne som HDMI switch og have muligheden for et langt mere kompleks setup og derved måske går betydeligt mere op i den helt rigtige dekoder... 

En soundbar er vel bare en ekstern højttaler til TV'et ikke?

Print side | Luk vindue