Print side | Luk vindue

Yousee - kanaler forsvinder flere gange om dagen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143451
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 18:12


Emne: Yousee - kanaler forsvinder flere gange om dagen
Skrevet af: Bladerunner
Emne: Yousee - kanaler forsvinder flere gange om dagen
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 08:59
Hejsa

DR2, TV3 og Kanal 5 forsvinder flere gange om dagen fra favorit listen.
Det er et nyt fænomen, der er opstået indenfor de sidste par uger.

Det sker på begge mine nye Samsung TV samtidigt så det er helt klart et signal problem.

Når jeg går ind og finder kanalerne kan jeg se at der ikke er signal på dem og det må være derfor at de dropper ud af favorit listen.

Desværre kommer de ikke automatisk på igen når der atter er signal.

Dette forekommer flere gange i løbet af dagen.

Et opkald til Yousee endte op i at jeg skal prøve at skifte kabel på mit ene TV.

Så kan jeg jo se om det gør en forskel men jeg tvivler stærkt da det jo åbenbart er et generelt problem for flere (kan jeg se på Yousee's eget forum)

Andre der bokser med dette problem ?






Svar:
Skrevet af: xozzi
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 09:31
Det lyder helt klart som et signal problem at du mister de 3 kanaler. Prøv med et nyt kabel fra indgang til TV. Hvis dette ikke afhjælper problemet, så skal du have målt de signal i din hoved indgang, for at se fejlen ligger fra filter/boks til indgang. Eller op problemet ligger ved yousee (kablerne fra sender til filter/boks).
At de ikke kommer tilbage i din favorit liste er der ikke noget gøre noget ved, det er dit software på dit tv der er skyld i dette. Men hvorfor ændre du ikke bare din kanalliste og så er den del løst.


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 09:35
Tak for svaret - vi for se når det nye kabel ankommer.

Det er bare pudsigt at noget, der har virket perfekt i 5 år pludseligt stopper med at virke - ikke bare for mig men også for mange andre.
Det synes at være startet for mange her i november.


Skrevet af: xozzi
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 09:53
De digitale kanaler fylder mere og mere på sendenettet, hvilket stiller større og større krav til at ens installation er bedre og bedre. 
Det tyder på at yousee har lavet en ændring på deres sendenet i november måned, der gør at mange pludselig ikke har nok signal igennem deres signal. Men det er problemet med at alle ønsker bedre og bedre billed og lydkvalitet. Førhen kunne du se analoge kanaler ved signalstyrke på de yderste frekvenser på bare 20%, men det kræver fast signalstyrke på digitale kanaler på minimum 90%.  


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

De digitale kanaler fylder mere og mere på sendenettet, hvilket stiller større og større krav til at ens installation er bedre og bedre.


Nej. det med 'fylder mere'   er ikke relevant.
Hver mux (TDC slang QAM)  er på 38.5 Mbit/s og robustheden er helt uafhængig af kanalerne "inde i" muxerne.  Hele DVB-C transmissionen  er bare bits og RS fejlretning.  Det er først når transportstrømmen opdeles i kanaler, at bittene for af den enkelte kanal kommer til syne.

Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:


Det tyder på at yousee har lavet en ændring på deres sendenet i november måned, der gør at mange pludselig ikke har nok signal igennem deres signal....


Det er ret sikkert at youSee arbejder med deres net.  Der skal jo ske en masse med analogt sluk mv. til foråret. 

Jeg har engang i sommer mistet enkelte kanaler - BBC World - i min favoritliste på flere youSee bokse.  Det lignede mere, at det var selve kanalens beskrivelse, der fjernes fra EPG på en måde så den også røg ud af Favoritlisten.  Jeg har oplevet det flere gange også med et par andre kanaler, men det har ikke været et problem den sidste tid.  Jeg tror det var omkring et tidspunkt, hvor youSee flyttede om på kanalernes fordeling i muxerne (QAMerne)

Lars   Smile




-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 21:50
Fredag og lørdag skete der spontant ændringer på mit Sony HX730. Det er også YouSee. Der var byttet rundt på rækkefølgen og nogen kanaler, feks TV2 havde ikke signal. Der var IKKE genskannet. Det ved jeg fordi jeg selv satte en scanning igang og der blev rækkefølgen en anden. TV2 kom tilbage lidt senere. Min Pana recorder har ikke ændret noget.

Som et forsøg blev "Digtal Auto Service Update" på Sony'en sat til off. Den har ikke ændret noget siden...... I know, et febrilsk forsøg. Men det er rart at vide at andre oplever dette.

Meget, meget mystisk.

J


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 22:23
Jeg har også oplevet. at DR2 og TV2 har mistet deres signal flere gange de sidste par dage. Og er så kommet igen efter et stykke tid, benytter også Yousee, tænker at fejlen ligger hos dem.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-November-2015 kl. 23:07

Har ikke oplevet nogen problemer her, der er intet der er ændret, bruger ikke favorit liste, har bare om nummereret kanalerne.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 24-November-2015 kl. 09:32
'Har Yousee, og oplever præcis selv-samme problemer her. Pixxe-irriterende.

Det MÅ være et Yousee-problem..............


Skrevet af: Vestegnen
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 19:16
Jeg har en samsung harddiskoptager har også oplevet at kanal 5 TV3 og Zulu forsvinder efter ca en uge og har forholdsvis nye kabler er lidt træls at man hele tiden skal genindlæse kanalerne


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 19:24

Det er ikke nødvendigvis en fejl fra udbyderen, men mere sandsynlig Recorderen, de er kronisk ustabile, et af problemerne er bl.a tab af kanaler, et andet er spærrede optagelser. Dem er der en del af på min.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 22:26
- det er ikke et recorder-problem....og netop kanal 5, tv 3, zulu og tv2 news ( - hvad jeg lige umiddelbart har bemærket), som pludselig forsvinder.....og det er på begge mine fjernsyn.....


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 22:28

Det sker ikke her, så lige hvad årsagen er.??

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 22:32
- måske det er lokalt ?
'bor selv på den Københavnske vestegn


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 22:32
- skete faktisk igen i går..........


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 22:34

Min lokalitet er Midtsjælland.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 27-November-2015 kl. 06:18
Jeg har heller ikke oplevet nogen problemer ang. de nævnte kanaler og ej heller med andre.
Bor på Vestegnen (Kbh.) og har YouSee Bland Selv fuldpakke i Antenneforeningen Brøndby.
 
Alting har kørt som det skal, lige siden jeg for ca. 2 år siden fik mit nye TV med DBV-C tuner og samtidig opsage mit Plus abonn. (inkl. deres elendige boks, som jeg havde 6 stk. af uden at nogen af dem virkede ordentligt Ermm)


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 27-November-2015 kl. 08:47
Nu bliver det endnu mere underligt; jeg har to forsk. Samsung fjernsyn, og her til morgen er TV2 sport + TV3 sport + TV3 sport2 pludselig flyttet fra de kanalpladser jeg har givet dem, tilbage til de kanalpladser som Yousee tildeleer dem når jeg indlæser alle mine kanaler.
MEN; det er kun det ene Samsung TV hvorpå at dette er sket......( men det andet samsung TV har haft samme problemer, blot for to dage siden.....)

......UNDERLIGT...........og i øvrigt møg-besværligt at skulle re-lokerer kanaler hver anden dag :(


Skrevet af: perf
Skrevet den: 27-November-2015 kl. 10:28
Også problemer i Greve


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 27-November-2015 kl. 10:51
- og så har jeg gjort det, man (jeg!) skulle have gjort for længe siden; checket Yousee's hjemmeside f.s.v. driftsforstyrrelser.
Der står at der er "tekniske problemer" i mit område, som bla. berører TV2, TV3 kanal 5 og andre kanaler.....og at disse problemer burde være løst d. 25......det er så ikke tilfældet....


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 30-November-2015 kl. 10:36
Update herfra.

Jeg har ikke fået det kabel som Yousee lovede at sende så jeg ved ikke om de har glemt det.

Anyway så er problemet gået i sig selv igen og jeg har ikke set det i noget tid.
Så jeg hælder stadig til at Yousee har 'pillet' ved et-eller-andet i perioden.

Nå.... men jeg fik bestilt mig nogle multiskærmede Profigold kabler som jeg sætter på næste gang jeg ser problemet LOL



Print side | Luk vindue