Print side | Luk vindue

Beolab 8000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bang & Olufsen
Forumbeskrivelse: For brugere af B&O-produkter
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143638
Udskrevet den: 03-Marts-2025 kl. 15:35

Emne: Beolab 8000
Skrevet af: Bibob
Emne: Beolab 8000
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 01:51
Hejsa er ny på sitet. Jeg har fået tilbudt et par Beolab 8000 højtalere af en ven, til 4500kr. Det er den gamle model. Ville høre om der er noget man skal være specielt opmærksom på ved dem, og om i har et link til et sted hvor man kan opgradere dem til en nyere version. Og er prisen i orden, eller skulle jeg få ham lidt ned i pris?

På forhånd tak

Svar:
Skrevet af: masterlink
Skrevet den: 14-August-2016 kl. 00:23
Prisen er ok, den ligger mellem 4000-5000kr. Tror du skal være meget heldig hvis du får et sæt til 4000kr. Kan du lide lyden på dem som mk1? Så behold dem og vær glad for dem. Tror ikke man kan opgradere dem.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 14-August-2016 kl. 03:41
Opgradering er absolut anbefalelsesværdigt! Det hæver lydkvaliteten på dem væsentligt. Opgraderingen kan Bang & Olufsen forhandlere hjælpe med.
Der kommer bl.a. nye basenheder i, og der ændres noget på forstærkermodulet - om jeg mindes ret.

M.v.h.

Skrevet den: 14-August-2016 kl. 11:06
Min oplevelse er at hvis man skal have en B&O forhandler indover koster det KASSEN! Så start med at lytte til MK1 og vær glad for dem - er mit råd. En opgradering koster sikkert i omegnen af 2000-3000kr måske mere - og det er jo en del i forhold til hvad du giver for dem.

Priseksempel: Beosound 3000 skulle have lavet glaslågerne, så de kunne køre frem og tilbage, pris ved B&O = 1800kr!!! En ny på dba koster i omegnen af 1000-1200kr.

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 14-August-2016 kl. 22:18
Suppleres mk1 med en sub, så kan den lidt igen. Uanset om du opgraderer den eller ej, så er der for lidt bas i dem.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 14-August-2016 kl. 22:28
Det kommer vel an på hvem du spørger! Jeg er fuld tilfreds med bassen i min. Ja det er ikke Cerwin Vega som skal spille DJ Ötzi, så køber man den slags istedet.

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 16-August-2016 kl. 12:34
Der nu nok et stadie mellem BL8000 og Cerwin Vega vil jeg mene... B&O sælger subwoofere af samme grund.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 01-November-2016 kl. 20:21
Hvilke kabler skal man bruge? Her tænker jeg om jeg både kan bruge mk2 og mk3 kabler.

Kan ikke rigtig tyde hvilke kabler jeg har nu udover kablet er tyndt. Jeg skal have hvide kabler frem for mine nuværende sorte.

Kan I hjælpe med valg af kabler i denne tråd.

TAK

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 01-November-2016 kl. 20:28
Det er ligegyldigt, om du benytter MkII eller MkIII kabler. Har du tynde kabler, er det MkIII.

M.v.h.

Print side | Luk vindue