Print side | Luk vindue

Apple Tv 4 smider netværksforbindelsen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143648
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 12:15

Emne: Apple Tv 4 smider netværksforbindelsen
Skrevet af: knowlton
Emne: Apple Tv 4 smider netværksforbindelsen
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 12:04
Hej Alle,

Er der nogle af jer derude, som har problemer med det nye ATV?

Jeg oplever, at det smider netværksforbindelsen, når det sidder i med kabel eller hvis det kører 5ghz wi-fi.
Jeg har fået byttet det første ATV, som jeg købte, men det nye gør forsat det samme.

Idag har jeg sat det over på 2.4ghz wi-fi og indtil videre er der ingen problemer. So far...

Lad mig høre om jeres erfaringer...

-------------
Knowlton

Svar:
Skrevet af: André S
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 12:46
Da jeg var igang med og indstille samt tjekke det hele igennem på Netflix samt HBO gik det fint, men så lige pludselig gik den i stå og kom ikke videre med at ''tænke'' 

Det hjalp ikke at genstarte den, men det virket igen efter jeg genstartet min router.
Mit atv4 er kablet.

Skrevet den: 04-December-2015 kl. 12:50
Det var nøjagtig det samme problem, som jeg havde. Jeg har rodet lidt med det den seneste tid. Det er ikke routeren den er gal med. Men routeren skal genstartes før at det virker igen. Alle andre enheder hjemme hos mig virker fint, både kablet og wi-fi, når ATV er gået koldt.

Der må være noget galt med deres software eller deres brug af porte...

-------------
Knowlton

Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 12:51
Har samme problem med mit nye apple tv

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K

Skrevet den: 04-December-2015 kl. 13:00
Jeg købte den i går og fik den indstillet og nået ikke rigtigt og bruge den.
Men jeg vil vende tilbage vis den gør det igen.

Men ellers er jeg meget tilfreds med den.

Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 13:08
Har haft samme problem når den var kablet. Har kørt wifi 5ghz et par uger og den er ikke røget af endnu

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum

Skrevet den: 04-December-2015 kl. 13:11
Hvad synes i om lyden i den?
Jeg har for første gang ud over når jeg spiller ps4, Tændt for Dynamic EQ.

Skrevet den: 04-December-2015 kl. 13:15
Lyden er iikke så imponerende. Der er også lidt problemer med at sende det rigtige signal ud. Det kan nogle gange klares ved at ændrer i lyd indstillingerne på ATV

-------------
Knowlton

Skrevet den: 04-December-2015 kl. 14:30
Jeg har også droppe det der Auto, men decoder den ikke også vis den står på auto frem for Stereo eller Dolby surround?

Skrevet af: Deumer
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 18:21
Jeg oplever ingen problemer hverken kablet eller på henholdsvis 5Ghz eller 2.4 via min Asus Router, jeg lavede en speedtest på det og den trak alle mine 300/300 Mbit og kører klippestabilt
Hvis du oplever nøjagtig det samme på 2 ATV4 så hælder jeg mere til et Router/AP problem, eller rettere et Apple/Router problem, for det behøver jo ikke være i Routeren at "samarbejdsproblemet" ligger

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 20:25
Jeg vil ligesom Deumer tro, at det er et router problem - også selvom den fungerer fint med de andre enheder.

Jeg var hjemme hos forældrene forleden. De har den gamle Apple TV og den router, som man får med fra TDC til TDC HomeTrio. Jeg var rystet over hvor dårlig den var. Den smed hele tiden telefonerne af, hvis man ikke var aktiv på mobilen, umuliggjorde Airplay og havde generelt bare utrolig dårlig rækkevidde. En af de bedre investeringer jeg har gjort mig de seneste år er seriøst at købe en bedre router. Det kan jo gøres for nogle få hundrede kroner.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 04-December-2015 kl. 20:45
Min router bude bestemt være en del bedre end dem fra TDC:) jeg har en Cisco SA540 og har netop fået mit yousee router sat i brigde, så den ikke skal håndtere forbindelserne.
Jeg må prøve en gang mere at teste det med nye kabler og med en ny router. Derudover har jeg time-capsule, som klarer det trådløse net. Der kan jeg prøve at smide et kabel i også.
I loggen fra Ciscoen får jeg heller ikke meget af vide vedr. problemet:-/

I dag har det dog kørt uden problemer efter at jeg er hoppet på wi-fi... Det er da en start.

-------------
Knowlton

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 20:58
Ja okay, jeg gik bare ud fra, at det var en standard-router Smile Jeg havde selv en Cisco efter jeg udskiftede YouSee's sublime skodrouter. Den kørte godt. I dag kører jeg Time Capsule fordi jeg gerne vil have automatisk backup af mine arbejdsdokumenter på Mac.

Jeg kører også min Apple TV på 5Ghz ac WiFi. Den har indtil videre kørt problemfrit selv ved video-klip på helt op til 100 Mb/s bitrate.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 04-December-2015 kl. 22:34
Beklager jeg ikke har fået tjekket min igennem, Jeg har brugt hele dagen på arbejde og kørte så direkte ned til CSN-Teknik og skulle hente noget kabel.. er først på vej hjem nu

Men vi fik prøvet hans atv4 af med en masse forskellige Nordöst kabel og det sku sjovt og se hvad man kan få presset ud af den lille box

Skrevet den: 05-December-2015 kl. 20:33
En lille update herfra.

Jeg gjorde klar til at lave den store fejlfinding idag ved tage alle skyts frem. Dog virkede det med den simpleste og første metode jeg prøvede...

... ved at skifte kablet.

Tænkte at jeg havde testet Cisco routeren og hele netværket, så prøvede at smide et nyt kabel i, i morges og det har kørt problemfrit siden.

Så kan jeg undre mig over at mit gamle ATV 2 ikke viste de symptomer eller jeg ikke har opdaget det.

Tak for gode råd derude...

-------------
Knowlton

Print side | Luk vindue