Print side | Luk vindue

Onkyo TX-NR646 problem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143821
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 18:43

Emne: Onkyo TX-NR646 problem
Skrevet af: joern
Emne: Onkyo TX-NR646 problem
Skrevet den: 13-December-2015 kl. 10:15
Hej

Har et par problemer med setup af min nye receiver:

Jeg har en Clint DC1 tv box og når jeg sætter den til, får jeg kun lyd, men intet billede. Nogen forslag til hvad det kan være?

Jeg kan ikke få den til at gå på mit netværk når jeg sætter kabel i. Har dog ikke prøvet Wi Fi endnu, men vil foretrække hvis kablet forbindelse virker. Vil det evt være en ide at sætte den op til Wi Fi og så opdatere firmwaren?

Svar:
Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 13-December-2015 kl. 10:26
Jeg tror du skal spørge Henrik B og KlausDm de har garanteret en løsning til dig

Jørgen V.

-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 13-December-2015 kl. 11:42
Der kan jo være mange ting.

I hvilken HDMI har sat forbindelsen til TV?
Har du checket, at du har sat den rigtige HDMI output?

Mht. netværk, står receiveren til DHCP? Den burde virke med kabel uden at skal på det trådløse.

Skrevet den: 13-December-2015 kl. 14:10
Mht netværk, så løste det sig da jeg lavede en reset af receiveren (tror at Elgiganten har givet mig en demo model), men det andet er godt nok mystisk:

Jeg har prøvet at sætte Clinten til et fjernsyn og den virkede fint. Der er ikke mange indstillinger på den, men har haft output sat til 720P og 1080i uden held, har skiftet mellem Pal og NTSC også uden held. Har prøvet andre indgange på receiveren og har byttet rundt på kablerne, så den er koblet til indgange som jeg ved virker uden problemer, men alt sammen uden held.

Må erkende at jeg er noget på bar bund nu. Kan vel dårligt sige at det er receiveren når indgangene virker med mine andre ting, så gode råd er meget velkomne :-)

Skrevet den: 14-December-2015 kl. 07:54
Ingen bud på hvad det kan være?

Skrevet den: 14-December-2015 kl. 08:29
Jeg har givet et bud, men det har du ikke gidet svarer på.

Din beskrivelse er vag. Du er simpelthen nødt til at være meget mere detaljeret.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 14-December-2015 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Ingen bud på hvad det kan være?
Kunne måske være noget HDMI handshake problem.
Har du tjekket om det er nyeste firmware i både receiver og Clint DC1?

Og du er sikker på det anvendte HDMI kabel er OK?

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 14-December-2015 kl. 09:37
Der er nyeste firmware i receiveren. Clint'en er der nok ikke. Det prøver jeg i aften, men det kunne selvfølgelig være en mulighed :-)

Hvad er handshake problem?

Ja, kablet er ok. Har prøvet at skifte det ud og har også haft den sat til tv uden problemer, så det fejler ikke noget

Skrevet den: 14-December-2015 kl. 09:52

Hvad er handshake problem?
Handshake er forhandling imellem apparater om bla. opløsning der skal sendes i.
Så hvis dårligt kabel, eller at software ikke kommunikerer ordentligt kan det fejle.

Skrevet den: 14-December-2015 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Din beskrivelse er vag. Du er simpelthen nødt til at være meget mere detaljeret.

Hej Per. Jeg beklager hvis du mener at jeg ikke gad svare, men jeg var da overbevist over at mit næste indlæg svarede på dine spørgsmål. Det var der hvor jeg skrev at jeg havde prøvet flere forskellige indgange, men hvis jeg skal være mere præcis så har jeg prøvet at sætte den op til CBL/SAT fra først HDMI 2 og derefter HDMI 6, og derefter som TV til samme indgange. Da det ikke hjalp satte jeg den i hhv HDMI 1 og 3, stadig uden held.

Netværket løste sig selv da jeg gendannede til fabriksindstillinger.

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 14-December-2015 kl. 12:11
Du bliver nødt til at tage med i overvejelserne, at det kan være HDMI-boarded i din receiver, der er stået af. Det er trods alt en Onkyo og din beskrivelse af det du oplever, lyder meget hen ad det.
Jeg ved, at det ikke lige er det, man har lyst til at høre, men Onkyo (og NAD) har altså bare store problemer med deres HDMI-boards.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 14-December-2015 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du bliver nødt til at tage med i overvejelserne, at det kan være HDMI-boarded i din receiver, der er stået af. Det er trods alt en Onkyo og din beskrivelse af det du oplever, lyder meget hen ad det.
Jeg ved, at det ikke lige er det, man har lyst til at høre, men Onkyo (og NAD) har altså bare store problemer med deres HDMI-boards.

Det er vel rimeligt nemt at tjekke. Hvis indgangen virker med f.eks. min blu ray afspiller, så er det vel ikke der problemet er?

Skrevet den: 14-December-2015 kl. 13:04

Hvis indgangen virker med f.eks. min blu ray afspiller, så er det vel ikke der problemet er?
HDMI board fejl starter som periodisk, så helt udelades kan det ikke nødvendigvis.  Wink

Skrevet den: 14-December-2015 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hej Per. Jeg beklager hvis du mener at jeg ikke gad svare, men jeg var da overbevist over at mit næste indlæg svarede på dine spørgsmål. Det var der hvor jeg skrev at jeg havde prøvet flere forskellige indgange, men hvis jeg skal være mere præcis så har jeg prøvet at sætte den op til CBL/SAT fra først HDMI 2 og derefter HDMI 6, og derefter som TV til samme indgange. Da det ikke hjalp satte jeg den i hhv HDMI 1 og 3, stadig uden held.

Netværket løste sig selv da jeg gendannede til fabriksindstillinger.
Nej 

Din receiver har 2 HDMI udgangen og det skal være sikker på art sat rigtig op.
Og jeg snakker HDMI udgang og ikke indgange som du snakker om.
De forskellige HDMI indgange er også noget der konf. individuelt i Setupet i receiveren

Har du overhoved noget HDMI der virker??  Kan du se menuen på receiveren på dit TV?

Skrevet den: 14-December-2015 kl. 18:33
Ja da. Min Blu Ray afspiller og Dune virker perfekt. De er sat i HDMI 1 og 3. Udgangen er Master og virker fint. Er også konfigureret til det i indstillingerne

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 14-December-2015 kl. 18:47
Hvad så hvis du sætter en af dem i den HDMI port, som du prøver at din Clint til? Eller hvad hvis du prøver at sætte din Clint til port 1 eller 3?

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 15-December-2015 kl. 07:54
Har nogle lange dage på arbejde for tiden, så får ikke testet noget før torsdag, men der vil jeg opdatere firmwaren på min Clint og teste de forslag i er kommet med, så vender frygteligt tilbage om et par dage Wink

Skrevet den: 17-December-2015 kl. 12:51
Har nu haft tid til at teste det hele:

Alle HDMI indgange er testede  med min BD. De virker perfekt allesammen
Har opdateret firmwaren på min Clint og tilsluttet den mit tv. Der virker den fint, men når jeg kører den igennem receiveren så får jeg stadig kun lyd og intet billede. Under info på receiveren står der: PCM 2,0, fs 48kHz og 1080i/50 16:9 og pil til højre

Nogen bud på hvad der kan være galt?

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-December-2015 kl. 12:55
Sæt Clint til 720p i hdmi udgang. Det er fordi recieveren ikke kan li den opløsning.

Skrevet den: 17-December-2015 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sæt Clint til 720p i hdmi udgang. Det er fordi recieveren ikke kan li den opløsning.

Det er nu prøvet - med samme resultat. Info under video siger:
1280 x 720P 50hZ
YCbCr444 24bit

Skrevet den: 17-December-2015 kl. 15:20

1280 x 720P 50hZ
YCbCr444 24bit

Og det er såvidt jeg ved heller ikke ok. Der skal stå RGB istedet for YCbCr444

Skrevet den: 17-December-2015 kl. 16:41

1280 x 720P 50hZ
YCbCr444 24bit

Ok, har du et forslag til hvad jeg skal gøre?

Skrevet den: 17-December-2015 kl. 16:50

1280 x 720P 50hZ
YCbCr444 24bit

Ok, har du et forslag til hvad jeg skal gøre?
Ja skifte hdmi udgang til RGB på Clint'en

Skrevet den: 17-December-2015 kl. 17:37
Er lige prøvet. Det kan ikke indstilles på Clint'en. Der kan jeg kun sætte opløsning, pal/ntsc og rgb. Ingen HDMI indstillinger.

Spørgsmålet er så om jeg skal skrotte Clint'en og købe en anden tv-boks ?

Skrevet den: 18-December-2015 kl. 17:22
Tak for alle de kvalificerede forslag. Ved ikke hvorfor den ikke kunne lide min Clint, men jeg tog konsekvensen og tog i Harald Tuborg og købte en Denver og det spiller bare Smile så nu har jeg en Clint billigt til salg Wink

Print side | Luk vindue