Print side | Luk vindue

iPhone 6 Error 53

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143923
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 03:29

Emne: iPhone 6 Error 53
Skrevet af: t-h-k
Emne: iPhone 6 Error 53
Skrevet den: 17-December-2015 kl. 21:49
Jeg har selv repareret min iPhone 6 for et halvt år siden hvor min skærm smadrede. På det tidspunkt skiftede jeg også homeknappen da den gamle var ved at være slidt. Jeg købte delene hos mytrendyphone, og det var ikke noget problem at få den til at virke igen, dog uden touch-id, da man jo ikke kan købe en original knap med kamera i. Her for 3 uger siden opdaterede jeg så telefonen til det nyeste IOS, og derefter fik jeg fejl 53 på den. Jeg har siden hen fundet ud af at Apple har valgt at sende med i deres opdatering at telefonerne skal scannes og hvis der bliver fundet hardware som ikke er godkendt af Apple bliver telefonen låst, dette uden at de oplyser dig om det. Jeg har fundet ud af at alt det som man har på sin telefon også bliver låst og højst sandsynligt slettet hvis man prøver at lave en iTunes rep. Jeg ved godt at jeg burde have lavet en backup af min telefon noget oftere, men det er jo for sent nu at være bagklog:-( Jeg har nu prøvet at se om jeg kunne få Apple til at fixe min telefon mod betaling, men det er fuldstændigt umuligt. De sagde at når jeg nu havde valgt at åbne DERES telefon (som om jeg kun har lejet den) så var jeg jo selv ude om at den ikke fungerede. 
Hvordan kan man lovligt ødelægge en fungerende iPhone uden at tage ansvar fatter jeg ikke. Jeg håber at der er nogle forbruger org. som går ind i sagen og får meldt ud til Apple at det kan man ikke i DK. Det ville svare til at jeg købte en Ford Focus med dæktryk-sensor i og jeg så satte et par andre fælge på så dæktryk-sensoren ikke længere virkede. Derefter ville min bil ikke starte pga sikkerheds-problemer og det eneste svar jeg kunne få fra Ford var at jeg måtte købe en ny bil, da jeg jo ikke havde brugt originale fælge og fået dem monteret på et Ford-værksted!!! Det går jo ikke kan alle jo se, så jeg håber at Apple vil komme på bedre tanker.
Nå men det var min historie, nu kommer spørgsmålet så til alle jer kloge mennesker herinde 
Er der nogen måde jeg kan få den til at virke igen? Er det muligt at flytte touch-id IC'en over på en ny knap? Jeg er elektronik-mekaniker, så jeg kan sagtens finde ud af at svinge lodekolben

Svar:
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 17-December-2015 kl. 22:34
Uden at vide det, hvis du har gemt den gamle knap, kan du så ikke montere denne igen, og så få hentet dine data ud?

Skrevet den: 17-December-2015 kl. 22:59
Jeg har stadig den gamle trykknap, men fladkablet til stikket er ødelagt, så den kan ikke bruges mere. Hvis det var muligt og flytte selve sensoren over på min nye knap, men det har jeg fundet ud af at det også er umuligt: http://www.youtube.com/watch?v=Enkyc7phATc - http://www.youtube.com/watch?v=Enkyc7phATc    5 minutter inde i videoen skiller hun en knap af. Jeg er også ked af at jeg har mistet mine beskeder og billeder, men det værste er at telefonen er "bricked" altså lige til skraldespanden. Jeg er rigtig ked af at jeg lige har mistet 6000,- på at opdatere min telefon, og jeg synes ikke at det er i orden at Apple gør sådanne noget uden at de som det mindste giver mig besked om at det vil ske når jeg opdaterer. Eller at de havde en mulighed hvor man kunne gå tilbage til sidste kendte tilstand hvor telefonen virkede, i mit tilfælde IOS 8.4. Det kan ikke passe at det er op til Apple at bestemme over mit udstyr, jeg har jo betalt for det.

Skrevet af: nexium
Skrevet den: 18-December-2015 kl. 19:36
Du får et moralsk klap på skulderen herfra. Tv2 kørte nogle indslag med det for en eller 2 måneder siden, men det er da værd at prøve at få opmærksomhed på igen, for det er virkelig forrykt gjort af Apple.
Jeg synes det er SÅ forkert som det kan være - din telefon virkede jo før opdateringen, så argumentet med kompatibilitet holder ikke en meter.

Skrevet den: 18-December-2015 kl. 21:53
Tak for det moralske klapThumbs Up

Jeg har i dag solgt min kones iPhone, da den også har en dårlig homeknap, som ikke altid virker. Jeg har tjekket om det går ind under reklamations-garantien, men det gør det ikke, da det er alm slitage og det først er kommet efter garantien er udløbet??? Jeg hørte så hvad det koster at få det lavet hos Apple, men det kunne jeg ikke da den er købt i elgiganten, så jeg skulle kontakte dem. Der fik jeg så at vide at det ikke var muligt at få den repareret, men at jeg kunne komme ind under en ombytning hvor jeg KUN skulle betale 3000,- så ville jeg få en sprit-ny ny iPhone 6. Jeg synes at dette bliver værre og værre, sikke en elendig kundepleje. Jeg har købt en Microsoft Lumia 950XL telefon, selv om jeg ikke synes den er ret køn, men jeg kommer aldrig til at købe noget med et æble på igen. Nu må jeg se om jeg kan vende mig til sådanne en windows telefonLOL Min kone har ikke besluttet sig for hvad hun vil have endnu, men hun hælder også til en Lumia, da de ser ud til at være nemmere end en Android telefon, selv om vi aldrig har haft sådanne en. Vi har også 2 iPad's og en magbook air som heller ikke bliver skiftet til noget fra Apple når de engang dør, så må vi tilbage til noget windows-baseret igen.

Skrevet af: nexium
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 21:52
Har du egentligt meldt det til forbrugerombudsmanden?
Det virker som en sag der er lige for dem, da apple bevidst ødelægger noget du har købt af dem - alene med det formål at du skal købe en 'ny' dyr reparation af dem, fremfor en billigere konkurrent. Det lugter lidt af ulovligt kartel/monopol/mafia-metoder.

Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 23:36
Nej, det har jeg ikke. Jeg har faktisk ikke nogen ide om hvordan man gør sådanne noget. Er det nemt nok? Jeg synes også at det lugter langt væk af monopol, det som apple gør. Jeg kan huske at der på et tidspunkt var noget i medierne om biler hvor fabrikanterne prøvede at løbe fra deres garanti pga at folk havde brugt uoriginale reservedele. Jeg mener at bilforhandlerne tabte sagen, men det er bare noget som jeg mener at kunne huske, jeg er ikke sikker.

Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 23:57
Er I sikre på, at der ikke står noget om det i deres roman af en EULA, som man klikker på man har læst og accepteret?

Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 00:44
Der står sikkert også at man ikke må røre telefonen andet man har fine hvide bomulds hansker på og ikke må råbe ind i den da elektronikken kan tage skade derafLOL Jeg tror ikke der er nogle som læser alt det vrøvl som de svarer ja til. Om det vil holde i retten i danmark ved jeg ikke,jeg har hørt der er flere jurister som mener at informationen ikke er god nok til at man kan blive holdt op på det i danmark, hvis det skulle komme til en retsag. F.eks hvis de skrev at man skulle låse sig selv inde på et offentligt toilet i en måned hvis man åbnede deres telefon, holdt den nok heller ikke i retten.Wink

Skrevet af: Aftermath
Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 20:04
Vi er nogle forskellige professionelle Apple reparatører der forgæves har forsøgt at få rejst sagen ved Forbrugerombudsmanden. Det ser desværre ikke ud til at nogen er interesserede i at køre sagen. Så indtil videre er der ingen brugbare metoder til at omgå "error 53". Og de videoer og guides du kan finde på nettet kan umiddelbart heller ikke bruges.

Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 21:39
Jeg har været inde og læse lidt på forbrugerombudsmandens hjemmeside, og sådanne som jeg forstår det er det kun sager omkring markedsføring som de kører. Jeg ved ikke om det passer, for hvis det er sandt, er det nok et andet sted man skal henvende sig. Jeg har tænkt på om man skulle prøve at kontakte en advokat for at høre hvad man skal gøre. Min frygt er bare at jeg kan komme til at skulle betale for en ydelse som jeg intet for ud af. Jeg synes tit man hører om folk som har sagsøgt et eller andet firma for noget som de mener de har gjort, og så kører sagen i flere år, og det slider dem psykisk op. Det må jeg ærligt indrømme at jeg ikke orker eller har lyst til, så heller have en "bricked" iPhone 6 desværre. Jeg vil dog fortsag fortælle bredt om min oplevelse med Apple og håbe på jeg kan få nogle til ikke og købe deres varer. Dette er dog svært, da folk som har dem, synes at det er det bedste som findes og ikke gider høre på kritik (jeg var selv en af dem inden mine problemer). Jeg vil fortsætte med at råbe op omkring med at jeg ikke synes jeg er blevet behandlet ordentligt af Apple, og at de har gjort mig til grin.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 21:46
Du starter med at finde ud af om der er retshjælp includeret i din indbo- eller ulykkesforsikring. Ellers er der gratis mundtlig retshjælp i de fleste store byer.

http://www.advokatsamfundet.dk/BrugForAdvokat/FindAdvokat/Advokatvagten.aspx

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 23:00
Du får også et moralsk skulderklap herfra.

Apple er desværre ligeglade så længe folk falder på halen over deres produkter. Hvis man kritiserer deres produkter risikerer man jo at få dødstrusler. Jeg tror sagtens at du kan vinde en sag. Selvfølgelig må man bruge uoriginale reservedele. Problemet er bare at det vil koste en hulens masse penge og tid at vinde sådan en sag. Det ved Apple ganske udemærket.

Jeg har selv oplevet samme arrogance fra Skoda som også tror de kan gå på vandet.

Mit råd er at du fremover holder dig fra Apples produkter.

Skrevet den: 11-Januar-2016 kl. 23:25
Jeg overvejer lidt om jeg skal prøve at gå til en advokat og få vurderet sagen, men hælder til at jeg ikke orker det. Jeg vil lige bruge resten af ugen til at tænke det igennem.
Tak for det moralske skulderklapThumbs Up og bare rolig, jeg kommer aldrig til at bruge en krone mere på et Apple produkt, jeg er allerede blevet ret glad for alt mit nye microsoft grej. Jeg har lige fået et microsoft band 2 hjem fra england, og synes det er rigtigt fedt. Det eneste jeg savner lidt er Apples design, jeg synes at det er meget kedeligt design. Jeg har dog købt en Surface 3 som jeg synes er helt vildt fed og godt designet, meget federe end min gamle iPad. Jeg har også bestilt et Mozo-cover til min lumia 950XL, det håber jeg gør den lidt mere lækker. Nu er jeg så ikke et æble-hoved mereClown, nu er jeg blevet en vindues-kiggerGeek

Print side | Luk vindue