Print side | Luk vindue

Bedre lyd ???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143927
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 23:38

Emne: Bedre lyd ???
Skrevet af: nesager
Emne: Bedre lyd ???
Skrevet den: 18-December-2015 kl. 10:23
Hej.
Jeg har en ældre Sony Tv KDL EX 40 723.
Har overvejet at købe en soundbar,evt. en med bluray afspiller.
Nogen der har erfaring med ovennævnte og har nogle gode forslag.
Gerne noget 2,0 / 2,1 Løsning.
Er det noget der vil nogen forbedring,her tænkes på ved afspilning af film og musik
Er det bedst at købe Sony eller kan andre mærker være lige så gode,her tænkes på betjeningen.
Mvh.

Svar:
Skrevet den: 20-December-2015 kl. 15:17
Hej
Slet ingen der kan komme med et bud .
Mvh. Og Glædelig Jul

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 20-December-2015 kl. 15:32
Ingen tvivl om at du vil få en forbedring af lyden ved at bruge en Soundbar.

Jeg kan se at dit TV har ARC, så jeg vile anbefale, at du sørge for at Soundbaren, kan understøtte, da det så vil gøre det nemre mht. betjening (Du kan skrue op for lyden med fjernbetjeningen til TV).

Jeg har selv en kamerat, som er lidt døv, så han har høre apparat. Han oplevede en stor forbedring ved at få en Soundbar, han kunne meget bedre hører TV'en og han skulle ikke skrue så meget op.

Det behøves ikke at være et Sony, men nogle gange kan det være en fordel for betjeningen.

Jeg har ingen erfaring mht de forskellige produkter, så her kan jeg ikke hjælpe.

Skrevet den: 20-December-2015 kl. 18:12
Tak for svaret.
Så må det også være noget for mig,hørelsen er ikke hvad den var engang.
Mvh.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-December-2015 kl. 18:42
Jeg har altid gået efter TV med frontvendte højttalere. Med fladskærmene blev det sværere, og behovet for ext højttalere opstod. Så du vil høre en mærkbar forbedring i taleforståelse med en soundbar.

Skrevet den: 20-December-2015 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har altid gået efter TV med frontvendte højttalere. Med fladskærmene blev det sværere, og behovet for ext højttalere opstod. Så du vil høre en mærkbar forbedring i taleforståelse med en soundbar.

Det lyder godt,havde måske håbet på lidt mere fylde,når man ser film,ved ikke om det er en mulighed.
Eller der skal man investere i noget større ?
Ja jeg husker godt min gamle Phillips monster tv,men der var nu en god lyd.
Mvh.

Skrevet den: 20-December-2015 kl. 19:22
Gå efter en soundbar med trådløs subwoofer. De små enheder der er plads til i soundbaren, giver ikke særlig fyldig lyd. Bose eller Yamaha gir god lyd for pengene.

Skrevet af: HenrikStevn
Skrevet den: 20-December-2015 kl. 20:53
God lyd for pengene i Bose er lidt af en tilsnigelse, jeg har altid været skuffet over deres produkter.

Men Yamahas soundbars (i hvert fald dem med en hel masse små enheder i) har derimod fået anbefalinger nærmest alle steder fra, og jeg var selv overrasket over hvor godt de spiller.

Skrevet den: 20-December-2015 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

God lyd for pengene i Bose er lidt af en tilsnigelse, jeg har altid været skuffet over deres produkter.

Men Yamahas soundbars (i hvert fald dem med en hel masse små enheder i) har derimod fået anbefalinger nærmest alle steder fra, og jeg var selv overrasket over hvor godt de spiller.

Smag og behag er forskellig. Jeg oplever at mange kan lide Bose's lyd. De kan noget med deres små enheder. Selv foretrækker jeg et par store gulvhøjttalere

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 21-December-2015 kl. 12:32
Det er vigtigt du køber noget ordentligt. Jeg havde selv Sony Ht-ct60bt som er en 2.1, hjemme at vende. Den var ikke meget og det var egentligt disse irriterende at jeg ikke fjernbetjening en fra mit TV. Den blev sendt retur. Yamaha findes på brugt markedet, og hvis pengene er til det er derjo Sonos og libratone

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Print side | Luk vindue