Fælleskøb LG LB1R serie
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14401
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 03:32
Emne: Fælleskøb LG LB1R serie
Skrevet af: Fromme
Emne: Fælleskøb LG LB1R serie
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 12:33
Hej
Kunne der være stemning for at arrangere et LG fælleskøb.?
Fromme
|
Svar:
Skrevet af: skare
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 13:52
Kunne jeg godt tænke mig at være med på
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 13:54
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=859&z=19"> |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=859&z=19 - Fælleskøb af LG LB1 - 32 - 37 - 42" |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=859&z=19 - Pga. stor interesse tager vi dette Fælleskøb op igen. LG LB1 er en serie LCD TV, der bl.a. udmærker sig ved at have et flot design og er gode til mediecenter (pixelmapping 1:1 via HDMI). Samtidig har de en fornuftig pris i forhold til ydelsen. Dette Fælleskøb lukker søndag d. 3/9. |
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 13:56
32" for mit vedkommende tror jeg men er ikke afgørende
|
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 14:03
Er selv mest interesseret i 37"
Fromme
|
Skrevet af: Munke
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 15:35
Lyder interesant, Lars.
Kigger i øjeblikket på en 32", men hvis prisen bliver rigtig (den er jo ikke
helt ny mere ), kunne det måske blive en 37" for mit vedkommende.
Mvh
Morten
|
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 16:57
Munke skrev:
Lyder interesant, Lars.
Kigger i �jeblikket p� en 32", men hvis prisen bliver rigtig (den er jo ikke
helt ny mere ), kunne det m�ske blive en 37" for mit vedkommende.
Mvh
Morten |
Samme tanke jeg havde gjort mig
|
Skrevet af: AndersBang
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 21:49
Fromme skrev:
Hej
Kunne der være stemning for at arrangere et LG fælleskøb.?
Fromme
|
Har også haft kig på dette tv et godt stykke tid og kunne meget vel være interesseret i 37". Jeg har dog lige fundet denne model på LGs koreanske side: http://www.lge.co.kr/cokr/product/catalog/FrontProductDetailCmd.laf?prdid=eprd31700&dispType=B&catid=1355&curcatid=1355&mnid=prod000200010002&targetRow=13&dispRow=12 - http://www.lge.co.kr/cokr/product/catalog/FrontProductDetail Cmd.laf?prdid=eprd31700&dispType=B&catid=1355&cu rcatid=1355&mnid=prod000200010002&targetRow=13&d ispRow=12
Der er formentlig tale om LB1R's afløser og den var måske værd at arrangere et fælleskøb på istedet.
|
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 22:22
Hmm.
Fuld 1080p opløsning. 6ms responsetime. Indbygget 250 GB hd.
Interessant men lyder ikke til at ligge i den billige ende.
Måske man bare skulle begynde at spise havregrød med det samme..
/Fromme
|
Skrevet af: AndersBang
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 22:45
Fromme skrev:
Hmm.
Fuld 1080p opløsning. 6ms responsetime. Indbygget 250 GB hd.
Interessant men lyder ikke til at ligge i den billige ende.
Måske man bare skulle begynde at spise havregrød med det samme..
/Fromme
|
hmmm... du har ret - det lyder ikke helt billigt. Dog vil jeg gætte på, at LB1R også er lavet i nogle varianter med diverse ting indbygget, men som bare ikke er blevet markedsført i denne del af verden (se fx. LG USA). Så skal vi ikke bare håbe på, at der kommer en 'ren' LB2R med 1080p inden så længe og til en konkurrencedygtig pris...
|
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 23:33
Meget interesant link, AndersBang.
Men findes det på engelsk også? Kan selvfølgelig se de vigtigste ting på
billeder og tegn . Det ser ud som om det er ude i Korea, da der er pris
på... Hvad mon en tidshorisont så kunne være før det rammer DK?
Mit "problem" er bare at jeg er led og ked af at kigge på mit gamle Sony
CRT 21", og vil SNART have nyt. Så hvis 37LB2R først kommer om to-tre
måneder (???), til en pris på måske kr. 18.000 (???)(da 37LB1R kom frem
kostede det vistnok 17.000 i fælleskøb), er det måske for sent og for dyrt
for mig.
Jeg har prøvet Google, men det er godtnok sparsomt hvad der
står
|
Skrevet af: Quad
Skrevet den: 22-August-2006 kl. 15:48
Arh ja. Kan se det for mig. Er også interesseret i 37" modellen
|
Skrevet den: 22-August-2006 kl. 20:42
Var lige et smut forbi Elgiganten her til aften, skulle jo lige se vidunderet.
Kunne være virkelig nice hvis der kom gang i et fælleskøb på 37"
Men det kan altså ses live i Elmutanten i Tilst.
Quad
|
Skrevet af: ziphnor
Skrevet den: 22-August-2006 kl. 21:00
LG 42LB2DR skulle ifølge LG's svenske support komme til Europa i løbet af 'hösten' som de siger i sverige(jeg lader mig fortælle at det betyder efterår).
Jeg havde selv haft et kig på 42LB1R som havde et udemærket billede(dog ikke helt så godt som Toshiba baseret på side-by-side component i elgiganten), men så fik jeg læst en del positivt om Amoi's 42" Elite LCD, fuld 1920x1080p og 1:1 pixelmapping via DVI/HDMI ved både 50 og 60Hz, og 1899€ i tyskland(inkl. moms), hvilket sikkert bliver ~15k med fragt (conrad.se i sverige sælger den også til 19.9k svenske kroner, men de referer til den tyske afdeling hvis man vil bestille til resten af skandinavien).
Lige da jeg så næsten var klar til at købe Amoi'en kom LG så med deres press-release om 42LB2DR. Så nu sidder jeg og venter på at disse nye LG'er kommer, men jeg er bekymret om prisen mest af alt. Jeg har læst at prisen ville blive +10% i forhold til nuværende 'tilsvarende' modeller, hvilket jeg ikke helt ved hvordan jeg skal tolke.
Det er faktisk pisse-irriterende fordi jeg sidder med min fine HTPC og et skod 28" CRT tilsluttet med VGA->SCART :)
|
Skrevet den: 22-August-2006 kl. 22:21
Tjae, var selv på nippet til at ville vente på LB2DR men har tænkt lidt over det.
Hvad skal jeg bruge 1080p til, afspillere/film vil sikkert ikke være almindeligt tilgængelige ( læs: for dyre ) før der går mellem 1 og 2 år. Til den tid kan jeg købe et 1080p til det halve (og så har jeg 2 til samme pris som et 1080p koster nu), nej spøg til side men jeg har bare ikke brug for det endnu.
Bare min personlige opfattelse. Vil da meget gerne høre jeres mening, hvad skal i bruge 1080p til nu..?
/Fromme
|
Skrevet af: ziphnor
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 08:33
Jeg har haft tilsvarende tanker omkring 1080p, men når man tilslutter til en HTPC kan det være nyttigt, om ikke andet fordi tekst i menuer bliver pænere og der kan være mere tekst synligt på en gang. Jeg kunne nok også finde på at spille lidt spil via min HTPC :)
Derudover tror jeg at upscaling fra 576i -> 1080p giver et bedre resultat end 576i -> 768p. 1080p er næsten dobbelt så mange linier som 576p hvilket betyder at skaleringen er mindre problematisk. Derudover er det jo generelt sådan at jo højere end opløsning man skalerer til jo færre skalerings problemer(med undtagelse af de situationer hvor højde/bredde er feks. dobbelt op hver).
Derudover er heller ikke sikker på om LG LB1R/LC2R rent faktisk er bedre end Amoi's 42" Elite(og Amoi'en er fandme billig). Amoi er åbenbart ikke et skod mærke, det er bare ikke så kendt i vesten. I asien er det åbenbart rimelig velanset. Jeg blev selv skuffet over Amois ældre Advent serie i elgiganten indtil jeg spottede at Toshiba og LG var sat til med HD over Component, mens Amoi'en kørte med analogt antenne signal :)
Mht. til den nye LG, så lover den udover 1080p både bedre kontrast og bedre response time, forbedringer netop der hvor LCD'er normalt har de største problemer.
|
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 16:54
Hej Alle
Jeg tror det lykkes
Vi er tæt på et Fælleskøb der vil dække LG LB1 i alle størrelser (32", 37" og 42")
/Lars
|
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 22:34
Hej Lars
Tror du at du kan få priserne inden fælleskøbet slutter på Toshiba d.
31.8., da jeg stadig overvejer dette også.
Mvh
Morten
|
Skrevet den: 24-August-2006 kl. 16:52
Hej Lars
Lyder rigtig godt, glæder mig til at høre mere.
/Fromme
|
Skrevet den: 24-August-2006 kl. 21:27
Hej Alle
Det holdt hårdt. LB1 modellerne er meget populære, og dermed svære at skaffe ind til Fælleskøb.
Men vi har fået nogle meget attraktive priser på et Fælleskøb af de danske LG LB1 produkter (dansk service og afhentning)
- 32LB1R = 8999 inkl. moms og levering med post danmark (vejl er 11999)
- 37LB1R = 11999 inkl. moms og levering med post danmark (vejl er 14999)
- 42LB1R = 13999 inkl. moms og levering med post danmark (vejl er 17999)
Prisen inkluderer levering til adresser i gadeplan, mens levering til etageegendomme vil koste 250 kr.
Et minus er centrallagrene er så godt som tomme lige nu. Vi skal derfor ikke regne med levering før ca. midt i september.
/Lars
|
Skrevet af: AndersPier
Skrevet den: 24-August-2006 kl. 21:40
Det er godt nok billigt - checkede lige Digitalo.de (hvor jeg købte mit). Der koster et 42LB1R €1847, dvs. ca. 13.778 DKK og det er exkl levering (som koster €150 til DK for dette TV) - så i alt €1847 + €150 = €1997, som er ca. 14.898 DKK inkl. levering til DK.
Meget fine priser på dette fælleskøb ! Det er bare om at slå til !
------------- Regards, Anders Pier.
SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600
|
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 10:39
Kanon arbejde Lars. (også selvom 37" lige steg 500,- igen) :-)
Lad os få bestilt i en fart.
/Fromme
|
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 10:44
Fromme skrev:
Lad os få bestilt i en fart. |
Det kommer nok på senest imorgen lørdag.
/Lars
|
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 12:34
Virkelig godt tilbud du har fået lavet Lars.
Kan kun sige - Where do i sign
Quad
|
Skrevet den: 25-August-2006 kl. 15:35
Quad skrev:
Virkelig godt tilbud du har fået lavet Lars.
Kan kun sige - Where do i sign
Quad
|
Fuldstændig enig. Fantastiske priser.
Nu kan det kun gå for langsomt
Mvh. Morten
|
Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 08:42
Det lyder jo helt fantastisk.... :)
Har lige nogen spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på.
1. Har denne skærm det omtalte 1:1 PM over DVI- HDMI?
2. Hvordan er skærmen, er der glas eller noget foran til at beskytte ?
3. Hvordan ligger denne skærm kvalitet mæssigt i forhold til Samsung 61M?
4. Er der noget denne skærm IKKE kan som måske ville være brugbart i fremtiden, eller som er et minus ved den?
5. Hvem er sælger og er der pixel garanti på det?
Håber nogen kan svare på disse få spørgsmål :o)
\Rene
|
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 09:41
primeradk skrev:
1. Har denne skærm det omtalte 1:1 PM over DVI- HDMI? |
Ja, vi har tidligere haft 37" modellen af LB1 på Fælleskøb og fandt ud af dengang at der er pixelmapping 1:1 via HDMI ( http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10536&PN=1&TPN=4 - link til tidligere debat )
primeradk skrev:
2. Hvordan er skærmen, er der glas eller noget foran til at beskytte ? |
Hvis der er glas, er det ihvertfald meget mat. Jeg vil tro det er det rene display, som på de fleste PC skærme.
http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?categoryid=305 - Se billeder fra sidste Fælleskøb her (37" udgaven)
primeradk skrev:
3. Hvordan ligger denne skærm kvalitet mæssigt i forhold til Samsung 61M? |
Pas - jeg har ikke set de to ved siden af hinanden. Men Samsung har vist ikke pixelmapping 1:1 ?
primeradk skrev:
4. Er der noget denne skærm IKKE kan som måske ville være brugbart i fremtiden, eller som er et minus ved den? |
Sidst den var på Fælleskøb, var der nogen som var kede af at den kun havde 1 HDMI indgang (og ingen DVI).
Så har man flere HDMI enheder skal man bruge en omskifter foran - evt. en receiver med indbygget HDMI omskifter eller en løs boks.
primeradk skrev:
5. Hvem er sælger og er der pixel garanti på det? |
Forhandler er Justbuyit, og der er LG's almindelige garantier som gælder for Norden.
Men generelt er fabrikanterne enige om hvordan pixelfejl håndteres. Godt nok reklamerer Samsung med 0 pixelfejl, men flere debatter bl.a. her på sitet har sået tvivl ved værdien af de ord og hvad det reelt dækker over og hvor længe. Det skal dog ikke debateres videre her
De fleste fabrikanter som Sony, Philips, LG, Panasonic, JVC osv. bruger de internationale regler - og derudover vurderer det iøvrigt fra gang til gang.
/Lars
PIXELFEJL for billedskærme, plasmaskærme, LCD-TV og projektorer
Almen information
Visse LCD billedskærme kan have pixelfejl. Disse ses som enten lyse eller mørke punkter afhængigt af, hvad der vises på skærmen. Uanset producent og produktionsteknik kan man i dag ikke garantere, at 10% af produktionen er uden pixelfejl, og der ^ndes i dag en vis tolerance for pixelfejl, hos alle producenter. En international branchestandard er blevet taget frem for at ligestille forskellige producenters syn på pixelfejl, ISO 13406-2. Denne standard deler ^ade skærme i fire forskellige klasser af pixelfejl. Klasse I tillader ingen pixel, der er i stykker, en klasse, som der i dag ikke er nogen producent, som bruger. Klasse II tillader op imod 4 forkerte pixels og 5 forkerte subpixel, det vil sige totalt op imod 8 pixelfejl per en million pixels. Dette modsvarer ca. 0,002% af det totale antal. Klasse II er den klasse^cering, som i princippet samtlige producenter følger i dag. LG Electronics følger i dag ISO 13406-2 Klasse II for samtlige LCD skærme, men er desuden gået et skridt videre med endnu hårdere krav.
LG Electronics kriterier for pixels, der er i stykker
En pixel er defekt, hvis et eller flere punkter ikke kan kontrolleres. Dette betyder, at punktet sidder fast i en tilstand, hvor den beholder den samme farve uanset hvilken farve, som er valgt, men den kan desuden være intermittent. Typisk kan disse fejl ses som lyse punkter på en sort baggrund og hvis det
er en hvid baggrund, så kan de desuden ses som sorte eller farvede punkter.
For visse modeller tilbyder LG såkaldt "Zero Bright Pixel fault warranty". Dette betyder, at ingen fejlagtigt lysende pixels må forekomme. Skulle en sådan findes eller forekomme under garantiperioden, udskiftes skærmen. LGs generelle betingelser for garantiservice. Denne udvidede garanti gælde fra og med 2005-01-17, og for følgende skærme: L1730P, L1930P, L2010P, L1910PM, L1780U, L1980U, L1740B, L1740P, L1940B, L1940P og L2040P.
LG Electronics specikation for pixelfejl, tillader maksimalt 4 stykker pixelfejl uanset størrelse ifølge følgende specikation:
Lyse Pixels (synlige Pixels ved mørk baggrund)
1 subpixel (Rød, Grøm eller Blå))=4 tilladte
2 sammensatte subpixels= 1 tilladt
3 sammensatte subpixels (helt hvid pixel= Ikke tilladt
Afstand mellem Pixels= Mindst 20 mm
Totale antal lyse Pixels = 4 tilladte
Mørke pixels (mørke pixel ved lys baggrund)
1 subpixel (Rød, Grøm eller Blå))=4 tilladte
2 sammensatte subpixels= 1 tilladt
3 sammensatte subpixels (helt sort pixel= 1 tilladt
Afstand mellem Pixels= Mindst 20 mm
Totale antal mørke Pixels = 4 tilladte
|
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 17:41
Nu sidder jeg og kigger efter den skærm på LG´´s hjemmeside, men kan slet ikke finde den. Er der en grund til det?
Nogen der kender et sted i KBH eller stor KBH hvor man kan se den live?
God weekend
Rene
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 17:59
Lars skrev:
primeradk skrev:
3. Hvordan ligger denne skærm kvalitet mæssigt i forhold til Samsung 61M? |
Pas - jeg har ikke set de to ved siden af hinanden. Men Samsung har vist ikke pixelmapping 1:1 ?
|
Samsung M61 understøtter iht. manual 1360x768 over VGA - om det er ægte 1:1pm ved at slukke de ekstra 6 pixels eller om den så skalerer til 1366x768 tør jeg dog ikke sige.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: spooky
Skrevet den: 26-August-2006 kl. 19:14
Du kan se den live i elgiganten fields eller glostrup. Billedet så rigtig godt ud, men der varen hd 'feed'.
|
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 12:01
primeradk skrev:
Nu sidder jeg og kigger efter den skærm på LG´´s hjemmeside, men kan slet ikke finde den. Er der en grund til det? |
Den del af deres hjemmeside der er interessant for os hedder:
http://nordic.lge.com - http://nordic.lge.com
Direkte links http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=NOTHING - LB1 32" og http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=NOTHING - LB1 37-42"
primeradk skrev:
Nogen der kender et sted i KBH eller stor KBH hvor man kan se den live? |
F-Group kunne være et bud. Altså Fona og Electric City. Men de sælger efterhånden LG mange steder, jeg er dog ikke hjemmevandt i København
/Lars
|
Skrevet af: frost2
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 19:14
Er der slet ingen der har fulgt denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14505&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14505& PN=1 tror vi er en hel del der ikke er lige begejstret for denne skærm, og der er ingen hjælp at hente hos LG
|
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 21:25
frost2 skrev:
tror vi er en hel del der ikke er lige begejstret for denne skærm, og der er ingen hjælp at hente hos LG |
Der er jo altid to sider af en sag.
Jeg har talt med LG importøren, der kun har haft ganske få klager over brum på de skærme. Ca. en 4-5 stykker ud af flere tusinde solgte.
Jeg skal ikke gøre mig klog på de problemer i oplever. Men hvis i ikke allerede har tilkaldt service, så se at få det gjort.
LG siger videre: Ja, både plasma og LCD skærme kan brumme/summe en smule. Men er der berettigede fejl, skal de selvfølgelig løses...
Der lader ikke til at der er nogen standard fejl på de modeller, hvorfor det ikke vedrører dette Fælleskøb.
/Lars
|
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 21:26
Hej Alle
Så er dette Fælleskøb af LG LB1 endelig åbent!
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=859&z=19 - Tilmelding her
/Lars
|
Skrevet af: 13112
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 22:32
Super, et stk. 42'' hermed bestilt
------------- Henrik
|
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 22:44
Hej Lars.
Lige et spørgsmål vedr. vægbeslag:
Kan det drejes min. +/- 15 grader til hver side?
Evt. også lidt op og ned, men ikke afgørende.
Link?
Mvh. Morten
|
Skrevet den: 27-August-2006 kl. 23:03
Munke skrev:
Lige et spørgsmål vedr. vægbeslag:
Kan det drejes min. +/- 15 grader til hver side?
Evt. også lidt op og ned, men ikke afgørende. |
Nej, de billige vægbeslag her er faste. Drejebeslag er som regel en del dyrere, da de skal kunne holde til vægten ude i dreje-ledene.
Til 32 + 37" er det et BTech model der fås for kr. 499:
http://www.justbuyit.dk/shop/productinfo.asp?id=B%2Dtech+universal+fra+22%2D37+tommer+Recorder+tilbud">
Til 42" er det denne model der fås for kr. 499:
http://www.justbuyit.dk/shop/productinfo.asp?id=Universielt+v%E6gbeslag+32%2D50+tommer+Recorder+tilbud">
(et beslag der skrues på skærmen - det sorte er skærmen)
/Lars
|
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 00:13
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 3
/Lars
|
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 08:39
Så er 37" bestilt. Jeg går sgu i hi indtil midt i september. Hader at vente.
/Fromme
|
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 09:02
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 5
/Lars
|
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 09:13
Jamen så er der jo da bestilt et 37"
Er det kun mig der synes tiden går langsomt
Quad
|
Skrevet af: cfs6254
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 09:19
Skal høre fra min far om det er muligt at bestille en 26 eller 28" selvom det ikke er en af de udbudte modeller? Han vil gerne deltage i fælleskøbet (Han deltog også i SONY HDD fælleskøb), men der hvor skærmen skal hænge er der ikke plads til mere end 26, MAX 28".
Er der nogen "despensationsmulighed" med henblik på at deltage i fælleskøbet?
|
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 09:35
cfs6254 skrev:
Skal høre fra min far om det er muligt at bestille en 26 eller 28" selvom det ikke er en af de udbudte modeller? Han vil gerne deltage i fælleskøbet (Han deltog også i SONY HDD fælleskøb), men der hvor skærmen skal hænge er der ikke plads til mere end 26, MAX 28".
Er der nogen "despensationsmulighed" med henblik på at deltage i fælleskøbet? |
Det bliver svært. De modeller findes desværre kun i 32, 37 og 42 tommer.
Ideen med Fælleskøb er netop, at vi får varene billigere ved at gå sammen flere. Altså en form for indkøbsforening der jagter mulige mængde-rabatter.
Men der er flere herinde som er på jagt efter TV på ca. 26" i størrelse. Følg evt. med i emnet Fælleskøb af 26/27"
/Lars
|
Skrevet af: nilfri
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 10:06
Ulemper ved kun 1 HDMI?
Da jeg ikke må få et "nyt" CRT, overvejer familien pt. de to dejlige LCDer i fælleskøb - Toshibaen i 37" og dette LG i 42".
Jeg skal ha' set dem i virkeligheden. Men på papiret savner jeg hos Toshibaen 1:1 pixelmap (aht. MCE) og på LG virker kun 1 HDMI lidt kortsigtet.
Kan man få en HDMI-stikboks - og benytte den uden signalforringelse?
------------- Venlig hilsen
Finn, Roskilde
|
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 10:17
nilfri skrev:
Kan man få en HDMI-stikboks - og benytte den uden signalforringelse? |
Ja, en omskifter (vælg kilde) .... http://av-connection.com/?CPage=PView&ML1=1&ML2=1&ML3=60&ML4=306 - se eksempler
/Lars
|
Skrevet den: 28-August-2006 kl. 23:56
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 9
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=859&z=19 - Mere om tilmelding her
/Lars
|
Skrevet af: frost2
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 09:03
Syntes lige i skulle se denne besked, der blev sendt som svar på om støj problemerne fra strømforsyningen på denne model var blevet rettet
"Yes it is true that there are some problems with this tv and the noise. We have been told by our head office that it is caused by the power supply, and that it is this one that is making the noise. But some customers have complained about it and have actually found a way to fix it. We still do not have an official solution to fix the problem, so until now, nothing has been changhed in the tv's"
|
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 17:28
Er lidt i tvil hvis jeg prøver at tænke lidt fremdad. Havde jo håbet på at få en skærm der havde 1980 x 1080P fra starten men er sku snart træt af at vente på der kommer nogen skærme der kan dette. Ihvertfald ned i en ordenlig pris. Hvis man køber dette Tv og smider en film på i 1080P hvad sker der så? scalere den så billedet op eller?
Hvis man smider sådan en omskifter på med HDMI. sp kan man jo have en mediacenter på og feks en dvd. Fungere sådan en uden kvalitet tab og kan tvet finde ud af det?
Så er der den brummelyd, synes sku det er surt hvis jeg køber et tv som jeg ved der er fejl på, og overvejer samsung M61 istedet, men denne har jo ikke PM 1:1 og ved ikke om billedet er bedre på det... Hrmm er sku svært..
|
Skrevet af: Germo
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 17:37
Hov, jeg er kommet til at skrive et helt forkert sted, så nu prøver jeg det rette:
Jeg er meget interesseret i et 37" men har også kig på et LG LC2R.
Er der mon en af jer som kan oplyse mig om den store forskel på disse to modeller?
Og skær det gerne ud i pap - jeg er kun en glad amatør
|
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 18:18
"Er lidt i tvil hvis jeg prøver at tænke lidt fremdad. Havde jo håbet på at få en skærm der havde 1980 x 1080P fra starten men er sku snart træt af at vente på der kommer nogen skærme der kan dette"
Så lad være med at vente mere.....det er ej heller sikkert at du nogensinde får noget at bruge det til!
------------- Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 21:25
Hvad vil der ske når man så sætter en 1080P film på, nedskalere den så eller hvad sker der? Eller vil fremtidens film komme med både 720p og 1080p?
\René
|
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 07:13
Regn ikke med 1080p...jeg læste en artikel om emnet fornylig....poster den ved lejlighed.
Leo.
|
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 19:39
Nu var jeg i Electric city idag for at se LG vs Samsung M61... De havde selvfølgelig ikke noget analog signal så måtte nøjes med dvd.
Ekspedienten som i forvejen ikke havde meget tid mente dog klart at Samsung M61 var at foretrække frem for dette LG. Om det er pga prisen og fortjeneste ved jeg ikke. Hvad er jeres holdning og viden omkring de to tv?
Altså Lg 42LBR vs 40M61
\René
|
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 19:56
Hej Alle
Vigtigt
Der er en god og en dårlig nyhed. Den dårlige først.
LG kan ikke levere 37" og 42" før oktober. Leveringsdato hedder lige nu 3/10 - for den portion som LG importøren bestilte tilbage i juni måned (og som vi får leveret fra til dette Fælleskøb).
Den gode nyhed er at 32" lige er kommet ind af døren hos dem.
Har du ændringer til din bestilling, så kontakt forhandleren direkte. Via telefon 51908970 eller email mailto:justbuyit@justbuyit.dk - justbuyit@justbuyit.dk
/Lars
|
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 21:29
primeradk skrev:
Nu var jeg i Electric city idag for at se LG vs
Samsung M61... De havde selvfølgelig ikke noget analog signal så måtte
nøjes med dvd.
Ekspedienten som i forvejen ikke havde meget tid mente dog klart at
Samsung M61 var at foretrække frem for dette LG. Om det er pga prisen
og fortjeneste ved jeg ikke. Hvad er jeres holdning og viden omkring de
to tv?
Altså Lg 42LBR vs 40M61
\René |
Hvorfor i alverden lytter du til hvad ekspedienten siger?
Hvad synes du selv?
Du så dem begge med samme DVD-signal? Det var mere end jeg kunne
få dem til, de kørte kun med analog signal (godtnok i Elgiganten, men
sikkert samme "serviceniveau")
Mvh Morten
|
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 16:40
Bliver der så en længere tilmeldingsfrist på 37", eller er det stadig lige om hjørnet?
|
Skrevet af: nicba
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 15:20
Hej
Ja, så spang jeg også på dette fælleskøb efter lang tids vaklen frem og tilbage mellem mange forskellige modeller. LB1 virker som et fornuftigt TV til en yderst rimelig pris. Jeg kan ikke rigtigt forsvare over for mig selv at bruge 20.000+ kr. på et Philips eller Samsung TV som alligevel vil være forældet i løbet af et halvt år. Så det blev en 42" LB1 i stedet
Men...ang. levering: Jeg bor på tredje sal og bestilte derfor levering via fragtmand for 250kr. Men da jeg nærlæste justbuyit.dk's forretningsbetingelser fremgik det, at de faktisk ikke var forpligtiget til at bære fjernsynet op?! Så hvad betaler man så de ekstra 250kr. for?
Nu er jeg forvirret . Kan jeg regne med at få leveret TV'et i min lejlighed, eller skal jeg selv arrangerer at få det transporteret fra fortovskanten og op på tredje sal?
|
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 18:08
nicba skrev:
Nu er jeg forvirret . Kan jeg regne med at få leveret TV'et i min lejlighed, eller skal jeg selv arrangerer at få det transporteret fra fortovskanten og op på tredje sal?
|
Jeg bor kun på første, men bestiller jeg skal min kæreste tage imod, og hun kan helt sikkert ikke bære det op. Derfor vil jeg også bestille levering til dør, og undrer mig over samme ting.
Er deer desuden nogle af jer som bestiller 'specialforsikring' eller kan dette ikke betale sig?
|
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 18:38
Germo skrev:
Er deer desuden nogle af jer som bestiller 'specialforsikring' eller kan dette ikke betale sig? |
Jeg havde ikke en gang overvejet det før du nævnte det. Men var lige inde for at se lidt på betingelserne. For fladskærme står der bl.a.:
Særlige betingelser for fladskærme: Det er en betingelse for
forsikring af fladskærme , at installering, opsætning og nedtagning
foretages af autoriseret forhandler. Ved afgørelse af om pixelfejl har
betydning for produktets funktionalitet, benyttes producentens
vejledning.
og:
Særlige undtagelser for fladskærme : Skade sket under
transport, håndtering, opsætning, nedtagning og flytning af fladskærme
dækkes ikke.
Især den første betingelse synes jeg er skrap. Udover forsikringen skal man også betale justbuyit.dk for at komme at sætte TV'et op? Og så dækker det ikke engang skader under opsætningen alligevel. Og hvad hvis man ønsker at tage TV'et ned for at sætte det op et andet sted? Skal man så have en teknikker komme og flytte det for en?
Hvis TV'et pludselig går i stykker efter to et halvt år ville det selvfølgelig være rart at kunne få det repareret gratis. Men med den tvivl der altid er om dækningsgraden for sådanne ekstraforsikringen vil jeg ikke satse mine penge på det. Så hellere gemme dem og købe en Full HD skærm hvis uheldet skulle være ude. Til den tid er de sikkert faldet til mere menneskelige priser
|
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 20:29
nicba skrev:
Hej
Ja, så spang jeg også på dette fælleskøb efter lang tids vaklen frem og tilbage mellem mange forskellige modeller. LB1 virker som et fornuftigt TV til en yderst rimelig pris. Jeg kan ikke rigtigt forsvare over for mig selv at bruge 20.000+ kr. på et Philips eller Samsung TV som alligevel vil være forældet i løbet af et halvt år. Så det blev en 42" LB1 i stedet
|
Hej nicba,
jeg har selv vaklet mellem Toshibaen i 37" og så dette LG i 37 eller nok mere 42".
Jeg endte så med at bestille Toshibaen, men var i tvivl til det sidste. Jeg ville gerne ha 1:1 pixelmap og PIP.
Havde egentligt håbet at kunne køre side-by-side herhjemme, men den forsinkede levering (af LGen) umuliggør jo dette.
Hvad gjorde udslaget - hvis du a overhovedet overvejede Toshibaen?
Finn, Roskilde
|
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 00:01
nicba skrev:
Særlige undtagelser for fladskærme : Skade sket under transport, håndtering, opsætning, nedtagning og flytning af fladskærme dækkes ikke. |
Det er meget normalt. Det er forsikringselskabernes betingelser, for den type udvidede forskringer på fladskærme.
De ønsker ikke at dække forkert transport eller ophængning af fladskærms-tv.
Jeg ved dog ikke om der er forskel fra selskab til selskab.
/Lars
|
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 00:03
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 14
/Lars
|
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 10:57
Og så har jeg også tilmeldt mig et 37".
Håber der kommer en afklaring på fragtmand-tingen.
|
Skrevet den: 03-September-2006 kl. 20:42
nilfri skrev:
Hvad gjorde udslaget - hvis du a overhovedet overvejede Toshibaen? |
Well, først og fremmest var det det rigtige tilbud på det rigtige tidspunkt. Jeg var efterhånden ved at være godt træt af at vente på det sidste nye vidunder lige rundt om hjørnet. Desuden har før set på LG'en i elgiganten og var egentlig ret imponeret - specielt synes jeg at farvegengivelsen var rigtig god. Ofte er farverne på LCD TV alt for "stærke" efter min smag. Jeg synes LG'en viste meget pæne og mere realistiske farver en så mange andre.
Men ja, jeg overvejede også Toshiba'en. El-gigaten havde faktisk også den udstillet, men dog ikke i nærheden af hinanden, så det var svært at lave en direkte sammenligning. Grunden til at det lige blev LG'en var en kombination af tre ting: design (kan bedst lide LG'en), pris (lidt større skærm til samme penge) og endelig pixelmapping funktionen (jeg regner med at skulle bruge den som computerskærm ofte).
|
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 17:58
Hej Alle
Vigtigt
Vi har fået lov at forlænge dette Fælleskøb en smule..
Det løber frem til fredag d. 8/9
/Lars
|
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 18:09
Så den idag 2 steder.....Synes ikke den egner sig til analog tv signal overhovedet.
Har en meget begrænset betragtnings-vinkel også.
Til gængæld virker Toshibaen som et rigtigt godt køb.
------------- Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 10:53
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 25
/Lars
|
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 10:57
Hej Alle
Levering
Leveringssituationen er som følger:
32" er gået på lager, og forhandleren kontakter jer imorgen. De er dog ikke større, end at de kan afhentes på posthuset hvis i ikke er hjemme til at modtage.
37" og 42" er sat til at komme til landet d. 2/10. Der er der LG importøren får leveret den portion de bestilte hjem fra LG tilbage i juni måned, og som vi har fået lov at få af til dette Fælleskøb.
/Lars
|
Skrevet af: csejer
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 22:07
Jeg overvejer meget kraftigt 42" modellen, eller rettere har bestemt mig for den. Dog har jeg ikke kunnet finde denne i en butik i Aalborg, kun 37".
Hvordan er betingelserne i dette fælleskøb mht de 14 dages returret man normalt har ved køb via nettet, hvis nu jeg ikke (allah forbyde det) var tilfreds med kvaliteten?
+Carsten
|
Skrevet den: 05-September-2006 kl. 22:35
csejer skrev:
Hvordan er betingelserne i dette fælleskøb mht de 14 dages returret man normalt har ved køb via nettet, hvis nu jeg ikke (allah forbyde det) var tilfreds med kvaliteten? |
Der er 14 dages returret.
/Lars
|
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 08:26
Hej Alle
Antal tilmeldinger: 26
/Lars
|
Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 08-September-2006 kl. 14:40
ChrisJJ skrev:
Hej alle kommende ejere af LG XX LB1R. Der er godt nyt vedr. den omtalte brummelyd på denne model.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14505&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14505& PN=1&TPN=500
God fornøjelse når I engang får Jeres TV hjem
|
Godt at høre der er kommet skred i tingene, selvom det selvfølgelig var ønskværdigt at det var fejlfrit fra starten. Var lige i Fona og checke 32 LB1R ud. Kostede såmænd 'bare' 15.495,- hvilket jo er helt hen i vejret.
Lækkert TV men designmæssigt synes jeg nu LG LC2R er pænere. Analog TV...ikke imponerede, men det er jo altid svært at vurdere når man i butikken splitter signalet ud på mange TV. Mht betragtningsvinklen er den klart dårligere end Samsung som stod ved siden af.
Men til fælleskøbsprisen virker det som et godt køb.
|
Skrevet af: Bergy
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 09:23
Hej!
Bare lige til orientering så har Godpris.dk og Elcity.dk nedsat LG 32LB1R til 8.999,- og LG37LB1R til 11.999,- og 37" kan leveres fra sidst i denne uge!! 32" skulle være på lager, begge priser er inkl. fragt
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 12:43
Bergy skrev:
Hej!
Bare lige til orientering så har Godpris.dk og Elcity.dk nedsat LG 32LB1R til 8.999,- og LG37LB1R til 11.999,- og 37" kan leveres fra sidst i denne uge!! 32" skulle være på lager, begge priser er inkl. fragt
|
Tak for tippet.
Så tror jeg sørme jeg bestiller der i stedet.
|
Skrevet af: justbuyit
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 18:52
En kommentar til nedsatte priser 32LB1R og 37LB1R.
Vi hos Justbuyit.dk leverer en ikke parallelimporteret udgave af LB1R til fælleskøbet, et produkt, som er indkøbt og leveret via LG Danmark og et produkt, som er vedhæftet original LG garanti iht. en lang række punkter herunder 2-årig support, pixelfejl og afhentningsservice m.m., herved er du sikret den korrekte efterfølgende service og garanti, ønskes dette uddybet, kan vi kontaktes.
Vi skal lade det være usagt, om alle forhandlere leverer en ikke parallelimporteret/ dansk udgave af LB1R - men det er værd at undersøge, derfor spørg! Æbler skal sammenlignes med æbler - ses der stort på, om hvorvidt man som kunde ønsker et parallelimporteret produkt eller ej, kan vi hos JBI "anbefale" op til flere tyske netshops, hvor produktet sikkert kan hentes endnu billigere end i DK - men altså med en begrænset europagaranti og i vores øjne med risiko til følge.
Vi anbefaler, at tingene undersøges og står indefor, at vores udgave er leveret fra LG i Danmark og har original LG garanti vedhæftet.
------------- Med venlig hilsen
JUSTBUYIT.DK
Telefon: +45 5190 8970
Fax: + 45 7692 0900
Email: justbuyit@justbuyit.dk
Web: www.justbuyit.dk
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 19:39
justbuyit skrev:
...original LG garanti iht. en lang række punkter herunder 2-årig support, pixelfejl og afhentningsservice m.m
|
Du må da meget gerne lige uddybe det med pixelfejl. LG har en "Zero Bright Pixel" garanti på visse af deres computermonitors. Men jeg var af den opfattelse at der for deres LCD TV blot gjalt de sædvanlige ISO regler. Tager jeg fejl?
Nu da du er her må du også meget gerne besvare mit tidligere tvivlsspørgsmål mht. til levering til etageejendomme:
nicba skrev:
Men...ang. levering: Jeg bor på tredje sal og bestilte derfor levering
via fragtmand for 250kr. Men da jeg nærlæste justbuyit.dk's
forretningsbetingelser fremgik det, at de faktisk ikke var forpligtiget
til at bære fjernsynet op?! Så hvad betaler man så de ekstra 250kr. for?
Nu
er jeg forvirret. Kan jeg regne med at få leveret TV'et i min
lejlighed, eller skal jeg selv arrangerer at få det transporteret fra
fortovskanten og op på tredje sal?
|
|
Skrevet af: God Pris
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 10:14
Til Justbuyit og evt. andre
Jeg har ved en tidligere lejlighed ikke lagt skjul på, at vores LG produkter er hentet gennem en meget stor tysk distributør.
En af grundende til, at vi skiftede fra den lokale danske LG ditributør var at service niveauet ganske enkelt ikke levede op til vores standard. Jeg har bl.a. et eksempel på, at det har taget LG Nordic (dansk indkøbt) næsten 6 måneder at kreditere et defekt produkt til os, vi havde for længst afregnet vores del med kunden. Vi ønsker desuden heller ikke at lade os diktere hviken pris, som man ønsker et produkt skal koste.
Jeg vil gerne slå et par ting helt klart fast. Der er INGEN forskel på service niveauet på vores LG produkter, de bliver repareret på nøjagtig de samme værksteder som andre såkaldte autoriserede LG forhandleres produkter. Vi tegner desuden en "All IN Servicepack" gennem USG på alle vores LG produkter, denne sikrer 100% reparation i hele 2 år.
Vi ville aldrig ligge ry og rygte til manglende support og opfølgning. Så mht. til God Pris så er der ingen grund til at frygte produkter ikke købt gennem LG Nordic.
------------- Mange hilsener
Michael Damgaard
www.godpris.dk
|
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 12:07
Nedenfor kan læses pressemeddelelse fra LG Nordic omkring parallelimporterede varer. Vi vil lade det være op til brugerne selv at beslutte, hvor de køber varen og hvilke ydelser, som ønskes vedhæftet - længere er den ikke.
Pressemeddelelse maj 2006:
Tryghedsmærkning fra LG Electronics
LG Electronics Nordic har indført en tryghedsmærkning på det svenske marked og er på vej med det samme initiativ i Danmark. Denne mærkning fortæller forbrugeren, hvilke fordele han eller hun har ved at købe LG Electronics' forbrugerelektronik-produkter hos en "Godkendt LG-Partner" – frem for i nogle online- eller IT-butikker.
Formålet med tryghedsmærkningen er at give forbrugerne mulighed for at vælge en forhandler, som sælger produkter, hvor LG Electronics Nordic er importør. Dette indebærer, at forbrugeren kan være helt sikker på, at dansk eller svensk service, support og brugsanvisning er med i købet, samt at alle lovpligtige afgifter er betalt. LG Electronics garanterer endvidere, at produkterne er fuldstændigt tilpasset det lokale marked – både hardware- og software-mæssigt.
| Formålet med tryghedsmærkningen er at give forbrugerne mulighed for at vælge en forhandler, som sælger produkter, hvor LG Electronics Nordic er importør. Dette indebærer, at forbrugeren kan være helt sikker på, at dansk eller svensk service, support og brugsanvisning er med i købet, samt at alle lovpligtige afgifter er betalt. LG Electronics garanterer endvidere, at produkterne er fuldstændigt tilpasset det lokale marked – både hardware- og software-mæssigt.
LG's initiativ er en konsekvens af, at enkelte forhandlere selv parallelimporterer forbrugerelektronik-produkter fra LG Electronics og sælger dem på deres lokale marked. Disse importerede produkter har forhandleren selv det totale forbrugeransvar for, og det betyder, at en sådan importør bør råde over et servicecenter, afregne alle lovpligtige copyright- og genanvendelsesafgifter samt sørge for en betjeningsvejledning på det lokale sprog til hver enkelt model. Endvidere bør det tydeligt være angivet på og i emballagen, hvem der har importeret produktet, samt hvordan forbrugeren skal forholde sig, når produktet engang skal kasseres.
LG Electronics understreger, at man ikke ønsker at beskylde alle parallelimportører for at forsømme deres ansvar, men det forekommer, at forhandlere ikke lever op til deres forpligtelser, og det kan medføre, at forbrugere risikerer at komme i klemme efter at have købt et parallelimporteret LG produkt.
Så snart tryghedsmærkningen er indført, vil et antal udvalgte danske forhandlere kunne bruge "GODKENDT LG-PARTNER" mærket i deres skiltning og øvrige markedsføring. Med denne tydeliggørelse af nogle af globaliseringens konsekvenser håber LG Electronics, at forbrugerne lettere kan overskue deres situation inden købet og få det serviceniveau, de fortjener.
JUSTBUYIT.DK
|
Skrevet af: Bergy
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 13:10
Uanset hvordan man vender og drejer tingene så har man som forbruger 24 mdr. reklamationret, så man kan sige der er fordele i at handle med en dansk butik der importer end hvis man handler direkte over grænsen...
Og så er deres (import butikker) jo en del billigere end "butikspriser" trodsalt, og er man nervøs (det behøver man altså ikke at være), ja så tegn dog en ekstra forsikring på produktet,det er faktisk ikke ret dyrt, og slutprisen er stadigvæk billigere!
|
Skrevet af: AndersPier
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 13:55
Synes I ikke (kære sponsorer), at I bør tage den "dialog" andetsteds ?
Det er da en skidt ide, at sponsorerne skal ligge og "slås" herinde for åben skærm ?
------------- Regards, Anders Pier.
SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600
|
Skrevet af: God Pris
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 14:01
Hej Anders
Enig, men når man selv "byder op til dans" og forsøger at sætte vores forretnings gang i tvivl så føler jeg til hver en tid, at vi bliver nødt til at reagerer. Det er jo ikke alle, som kender os som butik - endnu
------------- Mange hilsener
Michael Damgaard
www.godpris.dk
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 08:50
Jeg har svært ved at se hvilke fordele "trykheds garantien" fra LG Nordic giver.
Hvis man har læst tråden omkring "BRUMMELYD FRA LG LB1R" så synes jeg ikke der er grund til at føle sig særlig tryk ved hverken LG Nordic´s produkter eller deres service.
http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14505&PN=1 - http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14505&P N=1
|
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 08:57
Ullum skrev:
Jeg har svært ved at se hvilke fordele "trykheds garantien" fra LG Nordic giver.
Hvis man har læst tråden omkring "BRUMMELYD FRA LG LB1R" så synes jeg ikke der er grund til at føle sig særlig tryk ved hverken LG Nordic´s produkter eller deres service.
http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14505&PN=1 - http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14505&P N=1
|
Enig.
Efter at have set fælleskøbs Toshiba og LG i virkeligheden, ville jeg helst ha' haft LGen - ud fra design og 1:1 pixelmap.
Men netop håndteringen af det der brum gjorde mig en del utryg ved importøren.
Jeg synes, indlæggene rakte langt ud over et enkelt eller to "brokkehoveder", som sikert findes i ethvert sammenhæng. Der var mange saglige indlæg om problemet.
Men måske skulle jeg bare købe et LG via en parallelimportør og få ordentlig service *smil*
Mit bestilte Toshiba har åbenbart svært ved at komme ud over rampen, men det må høre til i en anden tråd...
Finn, Roskilde
|
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 09:37
Hej Alle
Vigtigt
Dette emne er til debat om Fælleskøb af LG LB1 modellerne, og nu har emnet bevæget sig over i en generel debat.
Nu hvor tilmeldingerne er overstået, er emnet primært til dem der har bestilt et LB1. Så de har et sted at stille spørgsmål (vi andre må selvfølgelig gerne svare )
/Lars
|
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 09:55
ChrisJJ skrev:
nilfri skrev:
Jeg synes, indlæggene rakte langt ud over et enkelt eller to "brokkehoveder", som sikert findes i ethvert sammenhæng. Der var mange saglige indlæg om problemet.
|
Hej Finn (og andre)
Det skure lidt i mine øre at du bruger ordet "brokkehoveder" i dit indlæg. Jeg er selv en af "brokkehovederne" |
Jeg er da ked af, du føler dig trådt for nær.
I mit indlæg forsøgte jeg ihærdigt at signalere, at indlæggene om fejl i LGen virkede fuldstændigt på sin plads.
Men åbenbart ikke ihærdigt nok til at undgå - brok
Finn, Roskilde
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 11:27
Lars skrev:
Hej Alle
Vigtigt
Dette emne er til debat om Fælleskøb af LG LB1 modellerne, og nu har emnet bevæget sig over i en generel debat.
Nu hvor tilmeldingerne er overstået, er emnet primært til dem der har bestilt et LB1. Så de har et sted at stille spørgsmål (vi andre må selvfølgelig gerne svare )
/Lars
|
Hej Lars
Det er helt OK.
Nu var det jo leverandøren af fælleskøbet som selv valgte at bringe "Trygheds garantien" på banen. Så synes jeg også at det er ok at kommentere det.
|
Skrevet den: 17-September-2006 kl. 10:24
Lars skrev:
/Lars
|
Fair enough.
Jeg har bestilt et 42" LB1 og har stadig ikke fået svar på mit spørgsmål. Så med fare for at lyde som en ridset gramofonplade så stillet jeg det lige een gang til:
nicba skrev:
Men...ang. levering: Jeg bor på tredje sal og bestilte derfor levering
via fragtmand for 250kr. Men da jeg nærlæste justbuyit.dk's
forretningsbetingelser fremgik det, at de faktisk ikke var forpligtiget
til at bære fjernsynet op?! Så hvad betaler man så de ekstra 250kr. for?
Nu
er jeg forvirret. Kan jeg regne med at få leveret TV'et i min
lejlighed, eller skal jeg selv arrangerer at få det transporteret fra
fortovskanten og op på tredje sal?
|
|
Skrevet den: 17-September-2006 kl. 10:34
nicba skrev:
Men...ang. levering: Jeg bor på tredje sal og bestilte derfor levering via fragtmand for 250kr. Men da jeg nærlæste justbuyit.dk's forretningsbetingelser fremgik det, at de faktisk ikke var forpligtiget til at bære fjernsynet op?! Så hvad betaler man så de ekstra 250kr. for?
Nu er jeg forvirret. Kan jeg regne med at få leveret TV'et i min lejlighed, eller skal jeg selv arrangerer at få det transporteret fra fortovskanten og op på tredje sal? |
Det er også forvirrende.
Men Post Danmark Erhverv - som er den levering der er inluderet i prisen - leverer ikke til etageegendomme (ikke engang til stueplan i en etageegendom).
Så levering til etageegendomme sker istedet med Danske Fragtmænd, der koster en del ekstra derfor en tillægspris.
Men ingen af de to er forpligtet til at bære TV'et op til 3. sal. Men ofte vil de sikkert gerne tage ved aligevel, hvis der er en som løfter i den anden ende.
/Lars
|
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 10:28
Nu er det jo lige op over, men men men..!
Der er nu gået så lang tid siden vi bestilte at prisen unægteligt har ændret sig en del.
Nu kan dyret (37LB1R) købes til 11.579,00 i DK.
Hvad er Justbuyit's kommentar til dette..?
/Fromme
|
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 10:43
Fromme skrev:
Hvad er Justbuyit's kommentar til dette..? |
Forskellen på parallel-import (uden LG garanti) kontra det produkt med dansk service og garanti.
/Lars
|
Skrevet af: keyser soze
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 11:23
Fromme skrev:
Nu er det jo lige op over, men men men..!
Der er nu gået så lang tid siden vi bestilte at prisen unægteligt har ændret sig en del.
Hvad er Justbuyit's kommentar til dette..?
/Fromme
|
Ja, det kunne være interessant at få en kommentar til dette set i lyset af den lange leveringstid på 37" og 42" modellerne.
Men okay... der er jo 14 dages returret, så kan man je evt. bare bestille det et andet sted...
|
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 12:42
Ifølge Express Delivery A/S parallel-importerer de ikke..!
Kigger man på leveringstid ved de fleste danske forhandlere, skriver stort set alle at de forventes på lager d. 4 okt. det kunne da tyde på at de kommer fra samme sending.
/Fromme
|
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 21:48
Det var unægteligt et godt tilbud på 37'eren tilbage i august.
Nu over en måned senere ser markedet noget anderledes ud, og der kan vel i værste fald gå et par uger endnu, før man sidder og kigger på sagerne ude i stuerne, hvor prisen kan nå at falde yderligere.
Sker dette, så er det heldigt at Justbuyit har ry for konkurrencedygtige priser, for så følger de nok tendensen..
Quad
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 11:29
Hej
Fandt følgende på Getmore A/S's hjemmeside.
LG giver onsite-service på deres skærme. Fejlmeld venligst Deres produkt hos Infocare på tlf. 70 12 44 00 eller via http://www.infocare.dk/ - http://www.infocare.dk/
De sælger 37LB1R til 11.676,-
Lyder det også som parallel-import..?
/Fromme
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 11:42
Fromme skrev:
Fejlmeld venligst Deres produkt hos Infocare på tlf. 70 12 44 00 eller via http://www.infocare.dk/ - http://www.infocare.dk/
De sælger 37LB1R til 11.676,-
Lyder det også som paralel-import..? |
Ja. LG's servicecentre i Danmark hedder Elesco og Powermill
/Lars
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 11:46
Hej Alle
Status
42LB1 er sendt ud i dag til alle, pånær de af jer som har valgt levering senere.
Der er stadig 6 stk. 37LB1 i restordre.
LG importøren har fået lovning på dem flere gange, men de er ikke dukket op endnu. Så det må snart være tid at finde en større hammer frem (til at slå nogen oveni hovedet med)
I er selvfølgelig velkommen til at afbestille den igen så snart tålmodigheden er sluppet op.
/Lars
|
Skrevet af: keyser soze
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 11:59
Vil det sige, at der "kun" er 6 stk. 37" i bestilling?
Nu er jeg een af dem, der har bestilt 37" modellen - hvad er worst case scenario mht. leveringstid? Det vil vel næppe gøre nogen forskel at afbestille nu (gør jeg det i givet fald hos Justbuyit.dk direkte???), da ingen af de andre butikker vel har tv'et på lager... eller?
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 16:45
Hej med jer,
alle 42LB1R er udsendt og leveret pr. imorgen.
37LB1R er forsinket og kommer hos os i uge 41 (næste uge) og udsendes med det samme herefter til levering dagen efter.
Der er stadig 42LB1R disponible, så hvis nogle vil ofre de sidste penge og opgradere fra 37 til 42 tommer - så kan dette lade sig gøre og herved undgå ventetid. Naturligvis til fælleskøbspriser.
JUSTBUYIT.DK
|
Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 13:39
keyser soze skrev:
Vil det sige, at der "kun" er 6 stk. 37" i bestilling?
Nu er jeg een af dem, der har bestilt 37" modellen - hvad er worst case scenario mht. leveringstid? Det vil vel næppe gøre nogen forskel at afbestille nu (gør jeg det i givet fald hos Justbuyit.dk direkte???), da ingen af de andre butikker vel har tv'et på lager... eller?
|
Jeg havde også først bestilt et 37" via fælleskøb, men da leverancen blev udsat, afbestilte jeg og bestilte den i stedet igennem ElCity. Der fik jeg det i løbet af et par dage bragt til døren. Desværre virkede remoten ikke, men jeg ringede og talte med Kim fra butikken som fortalte, at han ville sende mig en ny - og ganske rigtigt kom der en ny med posten dagen efter.
Jeg har kun ros til overs for ElCity - det er anden gang jeg køber der - og jeg er ikke i tvivl om at jeg vil kigge den vej næste gang jeg skal have noget nyt isenkræm.
|
Skrevet den: 16-Oktober-2006 kl. 09:07
LG kommer tilbage idag med dato for levering af de sidste 37LB1R....
Venligst udvis tålmodighed, hvis I kan ;o)
Det skulle ikke se så slemt ud!
Så snart vi får datoen skriver her på forummet igen.
JUSTBUYIT.DK
|
|