Print side | Luk vindue

Test DVD til Plasma / LCD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14402
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 14:07

Emne: Test DVD til Plasma / LCD
Skrevet af: hummelmose
Emne: Test DVD til Plasma / LCD
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 13:33
Er der nogen der ved, hvor jeg kan få fat i en test DVD til Plasma / LCD tv hurtigt.

Har en ven der skal købe et plasma, og vil gerne checke for burnin og responsetid / ghosting.

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 14:23
Hej Hummel - er der ikke noget om at TC har sådan en sag, eller er det bare en kalibrerings DVD. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 20-August-2006 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Hummel - er der ikke noget om at TC har sådan en sag, eller er det bare en kalibrerings DVD. 

Det er ikke en kalibrerings DVD. Jeg kunne ikke finde noget på TC's side, så derfor ved jeg det ikke.

Det jeg skal bruge er farver og bevægelser.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 15:03
Hej igen Hummelmose. Har du prøvet at søge emnet på Google? Jeg fandt flere eventuelle emner -desværre alle zusammen i Tyskland - så det med hurtigheden...

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 15:08

Forslag: Køb/lån/lej en Star Wars DVD. Sådan en har rigtig mange liggende.

Der er masser af action og også en THX Optimizer i lydmenuen (ihvertfald på episode I-III) med afslørende testbilleder+vejledninger.

Burn-in kan tjekkes med blå eller grå skærm fra "intet signal" eller ved at skrue op for lyset på en sort skærm.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: FeTA
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 16:11

Skrevet af: FeTA
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 16:14
Sorry for det tomme indlæg :), det ka jo smutte

Men ang. test DVD ved jeg ikke om denne kan bruges.

http://www.axelmusic.dk/productDetails/0647715071026

Jeg har selv bestilt den men endnu ikke fået den.

Hilsen FeTA

PS. jeg har intet med omtalte butik at gøre, udover at jeg har købt denne dvd

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 16:25

Oprindeligt skrevet af FeTA FeTA skrev:

Sorry for det tomme indlæg :), det ka jo smutte

Ang. det tomme indlæg, så kan du redigere indlægget, i stedet for at skrive et nyt.

Bare til orientering.

Skrevet den: 20-August-2006 kl. 20:50
Jeg havde naturligvis googlet først, og havde set den fra tyskland, men jeg skal bruge den hurtigt.

Tak for de mange gode forslag, og jeg har skaffet mig adgang til en, så jeg kan få checket det TV.

10-4. Roger Out

Print side | Luk vindue