Print side | Luk vindue

Hjælp til epson tw5210

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144072
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 06:17

Emne: Hjælp til epson tw5210
Skrevet af: joern
Emne: Hjælp til epson tw5210
Skrevet den: 26-December-2015 kl. 18:28
Har fået denne projektor i julegave. Den er købt på Black friday i Komplett.

Har nu prøvet at installere den. Den står på en hylde som hænger under loftet 3,50 m fra mit lærred som er 92".

For overhovedet at få billede på lærredet skal den stå på hovedet og billedet er alt for stort. Kan simpelt hen ikke få det ned i rette størrelse. Kan det virkelig passe?

Hvis jeg ikke kan bruge den, kan den så returneres?

Svar:
Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 26-December-2015 kl. 18:41
I menu'en er der et punkt hvor du kan vende billedet.

Med hensyn til størrelse kan du bruge denne beregner, til at tjekke om billedet kan komme ned i den ønsket størrelse
http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 26-December-2015 kl. 18:58
Jeg læser det som at billedet ikke helt kan nå ned til lærredet, hvis den ikke står på hovedet. Det ændrer sig vel ikke hvis man vender billedet på projektoren?! Det har vel noget med ofset at gøre?!

Det var også det jeg læste mig frem til da jeg overvejede en lign. Epson. Den er ikke velegnet hvis man har den stående på en hylde der hænger højt. Men jeg tager måske fejl.

Skrevet af: 47oo
Skrevet den: 26-December-2015 kl. 18:58
Der er også en manual med projektoren hvor der nok står hvilken afstand du skal placere den det er nok +/- 70 cm
Såvel som der også er et zoom ind/ud på linsen
Men jeg vil umelbart tro din projektor står gor langt væk

Skrevet den: 26-December-2015 kl. 19:53
Det er korrekt at hvis jeg stiller den normalt på hylden, så er billedet oppe på loftet og kan ikke komme ned på lærredet. Jeg er desværre også bange for at den står for langt fra, så nu må jeg overveje om jeg skal købe et loftophæng og montere den tættere på. Er det de har i silvan godt nok?

Hvis jeg nu vælger at returnere den, så skal jeg vel væsentligt op i pris hvis jeg vil have LCD lens shift?

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 26-December-2015 kl. 21:38
Du er nødt til at hænge den med hoved nedad fra loftet.

Og hvis dit lærred er 92", så skal afstanden mellem lærred og projektor være mellem 2.5 og 3 m.

Projektoren skal monteres 7 cm længer nede end overkanten af lærred.

Hvis du går ind på Epsons hjemmeside, kan du downloade en calculator.

PS. Jeg har selv sat sådanne en projektor op hos min søn.

Skrevet af: Mr. Duck
Skrevet den: 26-December-2015 kl. 21:44
Er nyt lidt større lærred ikke en mulighed? For nu hvor den er købt på BF så er en tilsvarende model jo pænt dyr i forhold til + ærgeligt hvis du ikke bryder dig om lofthængt.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 26-December-2015 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Hvis jeg nu vælger at returnere den, så skal jeg vel væsentligt op i pris hvis jeg vil have LCD lens shift?
Hvis man vælger digital korrektion med lens shift, så vil man på næsten alle projektorer opleve at den ikke kører i 1:1 pixelmapping.
Den lange forklaring vil jeg ikke komme med, men det betyder at en pixel i billede ikke ender i en pixel på projektor, hvilket gør billedet uskarpt.

Optisk lensshift er en bedre løsning, men kan resultere i akromatisk lensefejl. Det ses ofte ved at farverne i enten siderne eller på midten spaltes i rød og blå. Jo bedre lense, desto mere ens billede over alle pixels på lærred.

-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.

Skrevet den: 27-December-2015 kl. 10:25
Hmm, kan godt se at jeg nok bliver nødt til at hænge den i et beslag. Er dog lidt ked af hvis den skal for langt ned fra loftet, da det er i en kælder, så der er ikke voldsomt højt til loftet, men ok, den bliver hængt over sofabordet, så er der vel ingen der knalder hovedet ind i den Wink

Vil dette beslag være godt nok? https://www.avxperten.dk/projektor-ophaeng/lofthaengt-projektor-ophaeng-10kg-hvid-20cm.asp

mht lærred, så vil det være for dyrt for mig at skifte det ud. Jeg har fastramme fra quality screen og det er jeg ret glad for, så et tilsvarende, men større vil koste alt for meget

Skrevet af: 47oo
Skrevet den: 27-December-2015 kl. 11:00
Jeg har et 90" og jeg sider selv lige under projektoren ca 250 og projektoren sider 275 fra lærred
Hvis der er linceshift har du jo nogle muligheder for at justere billedet antal % op/ned ? Feks min benq kan justeres 30%

Jeg ville hvis muligt ikke placere mog selv længere væk end 2.6m fra lærred ellers ville jeg personligt sige at lærred bliver for lille og hvis din projekter hænger over sofaen vil du heller ikke ramme den 👍

Skrevet den: 27-December-2015 kl. 12:08
Dengang jeg købte min nuværende projektor var jeg på projectorcentral og se hvor langt man skulle sidde fra for at få biograffornemmelsen og ved et 92" lærred, var det 3,5 meter. Det er så der jeg sidder nu :-)

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 27-December-2015 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Vil dette beslag være godt nok? https://www.avxperten.dk/projektor-ophaeng/lofthaengt-projektor-ophaeng-10kg-hvid-20cm.asp

Det kommer jo an på hvor langt der er fra loftet og ned til overkanten af dit lærred?

Skrevet den: 27-December-2015 kl. 17:52
10-15 cm fra loftet

Print side | Luk vindue