Print side | Luk vindue

Hjælp til opsætning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144171
Udskrevet den: 08-Juni-2024 kl. 22:54


Emne: Hjælp til opsætning
Skrevet af: jesperKBH
Emne: Hjælp til opsætning
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 20:33
Nu har jeg efterhånden samlet et komplet sorround anlæg, og har ifb med min flytning fået sat det op. Jeg er meget ny med det og har derfor en del nybegynderspørgsmål. Mit udstyr er

Pioneer vsx-528
B&w DM685
Minipods
Velodyne microvee

Hvilket format skal jeg indstille receiveren til ? Den står til pro logic ll. Slår den selv over i bedre format hvis den modtager et, og er det der den skal stå til alm tv kiggeri?

Jeg har læst lidt om crossover. Jeg kan både indstille det på receiver og sub, ligesom jeg har muligheden for at slå det fra på sub. Hvordan indstilles det bedst ?

Jeg kan i receiverens menu stille højtalerene til small og large. Hvis de står til small, spiller sub ikke i stereo, men hvis de står til large kan jeg stille sub til PLUS og så er der også lyd fra den i stereo. Hvad er optimalt?

Øvrige tips og tricks er meget velkomne



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Hvilket format skal jeg indstille receiveren til ?


Auto!

Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:


Jeg har læst lidt om crossover. Jeg kan både indstille det på receiver og sub, ligesom jeg har muligheden for at slå det fra på sub. Hvordan indstilles det bedst ?


Rimeligt højt i forstærker og ingen crossover i sub

Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:


Jeg kan i receiverens menu stille højtalerene til small og large. Hvis de står til small, spiller sub ikke i stereo, men hvis de står til large kan jeg stille sub til PLUS og så er der også lyd fra den i stereo. Hvad er optimalt?


Small, dine - ja undskyld mig - ret små højttalere har svært nok ved at spille bas, så der er ingen grund til at lade forstærkeren "svede tran" i forsøg på at få dine højttalere til at spille bas.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 21:07
Dine højttalere skal sættes til small hele vejen rundt.
At subwooferen ikke spiller i stereo er et indstillings spørgsmål.

Nu når du er helt blank på området vil jeg råde dig til at køre en autokalibrering med den medfølgende mikrofon, og lade receiveren tage de svære beslutninger.


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 21:08
Tak for dine input Klaus.

Hvad er "rimlig højt" i mit tilfælde ? Når jeg har kørt opsætningen med mic siger den 80.

Jeg kan simpelthen ikke finde et sted hvor jeg kan sætte format til auto....måske er det der den står allerede ;)


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Hvad er "rimlig højt" i mit tilfælde ? Når jeg har kørt opsætningen med mic siger den 80.


100-120

Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg kan simpelthen ikke finde et sted hvor jeg kan sætte format til auto....måske er det der den står allerede ;)


Det kan nemt være. Hvis du har to phonokabler fra tv til forstærker, så får du ikke noget "bedre" end pro-logic.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 21:45
Når højttalere er sat til small, spiller sub med i stereo, pånær i "Pure Direct"


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Tak for dine input Klaus.

Hvad er "rimlig højt" i mit tilfælde ? Når jeg har kørt opsætningen med mic siger den 80.

Jeg kan simpelthen ikke finde et sted hvor jeg kan sætte format til auto....måske er det der den står allerede ;)

Du kan sætte den til surround eller PL2 eller whatever. Når den modtager et 5.1 diskrete signal, skifter den selv over i DD, DTS, TrueHD, DTS HD MA, osv


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 21:56
Takker for de gode input, det ser ud som om det hjælper ;)

Jeg har et optisk kabel mellem receiver og tv. Når jeg skal vælge output på mit samsung tv kan jeg kun vælge pcm og ikke Dolby. Er der noget jeg skal ændre eller mangler muligheden blot fordi jeg må nøjes med TDCTV der ikke sender spdan et signal ?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-December-2015 kl. 22:01
Lyder mærkeligt hvis ikke multikanal er en mulighed. TV2 og flere udenlandske stationer sender i 5.1 format. DR gør ikke i øjeblikket.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyder mærkeligt hvis ikke multikanal er en mulighed. TV2 og flere udenlandske stationer sender i 5.1 format. DR gør ikke i øjeblikket.
TV2 er så desværre et dårligt eksempel, da de udsender et forkert 5.1 format og man bliver nødt til at benytte ProLogic for at få korrekt surround.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:



Jeg har et optisk kabel mellem receiver og tv. Når jeg skal vælge output på mit samsung tv kan jeg kun vælge pcm og ikke Dolby. Er der noget jeg skal ændre eller mangler muligheden blot fordi jeg må nøjes med TDCTV der ikke sender spdan et signal ?
 
Der er en del kanaler der kun sender i Stereo MPEG, og andre med DD2.0, ikke mange med DD5.1, så det er spild at bruge SR til TV lyd, dertil er en Soundbar fin.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
Der er en del kanaler der kun sender i Stereo MPEG, og andre med DD2.0, ikke mange med DD5.1, så det er spild at bruge SR til TV lyd, dertil er en Soundbar fin.
De fleste som ikke i forvejen har Dolby Digital 5.1, sender med Dolby ProLogic II kodning i stereosignalet og derfor får man 4 kanalers surround ud.

Så jeg mener at alle kan drage fordel af at se tv med et surround anlæg. Thumbs Up


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 12:46

DPL virker rimeligt på TV2, det har ikke meget effekt på DR, så er det sgu lige meget. De øvrige kanaler der sender film har ingen interesse, da de jo der bliver hakket helt i smadder, det pis gidder man ikke.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 12:51
Jeg har fin DPL på DR

Der var masser af smæk på surround i Die Hard v4.0 i går.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: karula
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 13:17
Har canal digital C More der er der rigtig 5.1 lyd, gider ikke DR og TV2
film.

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


DPL virker rimeligt på TV2, det har ikke meget effekt på DR, så er det sgu lige meget. De øvrige kanaler der sender film har ingen interesse, da de jo der bliver hakket helt i smadder, det pis gidder man ikke.

TV2 sender i 5.1 surround. DR sender indkodet PL2 i stereosignalet. Så der må være noget galt med dine indstillinger siden du ikke kan få det til at virke. TV3 film har ingen interesse, da der afbrydes med 10 min rekvalmer hvert 20.min


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 13:37

Som også Cyberguy skriver, så virker det heller ikke der, med TV2, uden der stilles til DPL.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Som også Cyberguy skriver, så virker det heller ikke der, med TV2, uden der stilles til DPL.

Jah jo, det kunne godt være bedre uden crosstalk mellem LCR. Ser i øjeblikket Sanne koncerten fra i nat, hvor der er 5.1 med ens lyd i alle kanaler. Har dog oplevet udmærket 5.1 surround i film fra TV2.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 13:53

Hvergang der har været en film på TV2, har jeg set efter hvilket lydformater der modtages, og der står DD 2.0.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvergang der har været en film på TV2, har jeg set efter hvilket lydformater der modtages, og der står DD 2.0.

Som sagt er der noget galt i dine indstillinger.

Sikker på der er valgt multikanal i tuner opsætning?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 13:59

Det er TVet der modtager DD men kun 2.0

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:04
Sikker på der er valgt multikanal i tuner opsætning?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:09

Der kan vælges imellem MPEG eller DD. Der er valgt DD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:25
I øjeblikket sendes TV2 015: De største øjeblikke med DD 5.1 signal


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der kan vælges imellem MPEG eller DD. Der er valgt DD.

Så Samsung tillader ikke flerkanalslyd. Skod TV!


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:29

Havde DD 5.1 da DR sendte i det format.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:30
Jeg kan kun vælge PLll lige nu på tv2


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg kan kun vælge PLll lige nu på tv2

Utroligt!


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:45
Jeg har Samsung TV og TV er forbunder med optisk til receiver og jeg har lige nu 5.1 DD Lyd på TV2. Med lyd i alle højtaler.

Jeg modtager via Yousee.


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvergang der har været en film på TV2, har jeg set efter hvilket lydformater der modtages, og der står DD 2.0.
Er det TV eller forstærker der siger 2.0? Jeg har tidligere oplevet at TV skrev 2.0 men forstærker skrev korrekt 5.1 Confused

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:50
Jeg kan fint både vælge DPL og DD5.1 på TV2, men TV2 har valgt at smadre sit DD5.1 signal.

Jeg kan kun benytte DPL på TV2, hvis jeg ønsker korrekt placering af lydkanalerne.

Hvis man vælger DD5.1, så står TV2 for at blande alle kanaler sammen.
Centerkanalen føres over i højre og venstre kanal, hvilket ikke er tilfældet med DPL.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:51
Det er vel fordi I får lyd via ARC, jer der ikke får 5.1 lyd?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:53
Cyber@ Jeg er enig i at det ikke er optimal kanalseparation, men dog bedre end kun i 2.0


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:53
Jeg får lyd vi optisk men gætter på det er Tdctv der ikke sender 5.1 signalet


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:55

Bruger som det er lige nu Toslink til Reciver.
@Steen Reciver viser kun DD når der modtages et sådan signal, uanset om det er 2.0 eller 5.1, TV viser som skrevet modtagelse i 2.0

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg får lyd vi optisk men gætter på det er Tdctv der ikke sender 5.1 signalet

Gælder det også for de øvrige stationer der formodes at skulle sende 5.1 lyd?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Bruger som det er lige nu Toslink til Reciver.
@Steen Reciver viser kun DD når der modtages et sådan signal, uanset om det er 2.0 eller 5.1, TV viser som skrevet modtagelse i 2.0

Du har ikke højttaler symboler der lyser op og viser 5.1 kanaler?


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg får lyd vi optisk men gætter på det er Tdctv der ikke sender 5.1 signalet

Hvis du har en boks fra TDC der er forbundet med HDMI til TV, så er det normalt at TV ændre signalet til 2 kanals. Her skal du forbinde boksen til receiveren for at få fuld lyd.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 15:04

@ Kampus, der vises kun lydtypen, f.eks DD eller DTS MA HD, ikke hvor mange kanaler der er med.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 15:11
Tak Per w det forklare udfordringen. Jeg kommer fra yousee, og har rodet rundt for at finde en optimal opsætning, hvilket desværre ikke er lykkede. Hvis jeg kobler tdc boksen til receiver( har prøvet sat/cbl indgangen) får jeg den udfordring at det ikke længere spiller sammen med tv på den måde at der kommer lyd fra både receiver og tv. Den nemme løsning er at mute, men det giver et grimt logo på skærmen.

Når boksen er til tv med HDMI kan jeg jeg bede tv om at sende lyden til receiver istedet for højtaler, og skrue op for lyden på receiver med fjernbetjeningen til tv. Dette fungere kun når receiveren står på tv og ikke på sat/cbl


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 15:14
Programmerbar fjernbetjening styrer frem for hdmi cec.med arc.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 15:15

Du kan da slippe for Mute logoet, ved at skrue ned for lyden på TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 15:19
Jeg har kigget på Harmony companion tilat løse udfordringerne, men er i tvivl om hvor god den er til tdc boksen(tænker på tvguide osv) Har både børn og kone i huset som ikke er så teknik kyndige ;)


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 15:21
Har Beo4 og Lintronic converter.

Ingen her i huset vil skifte den ud med noget andet, hverken konen, knægten eller jeg!



Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 16:07
Jeg har netop forsøgt at kører boksen til receiver med hdmi, men det gør ingen forskel. Uanset om boksen er sat til med HDMI eller om jeg kører optisk til receiver så kan jeg kun få pro logic på ...også på tv2 lige nu


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


@ Kampus, der vises kun lydtypen, f.eks DD eller DTS MA HD, ikke hvor mange kanaler der er med.

Så kan du vel heller ikke sige at du kun modtager DD 2.0?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 16:36

Det kan ganske rigtigt ikke ses på SR, men det kan høres, hvis det er 5.1, så er det meget dårligt, det er mere defineret med DPL.
Det lyder helt rigtigt når der spilles en DVD med 5.1.
Men som skrevet, så viser TVet kun at der modtages DD 2.0. Der var god 5.1 på DR før det blev stoppet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 16:51
Radiomanden@ Hvad pokker hjælper alt dit halløj, når trådstarter gerne vil vide hvordan han får 5.1 på sin reciever?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 17:15

 
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg har netop forsøgt at kører boksen til receiver med hdmi, men det gør ingen forskel. Uanset om boksen er sat til med HDMI eller om jeg kører optisk til receiver så kan jeg kun få pro logic på ...også på tv2 lige nu
 
Hvilken lyd er boxen stillet til i Output. Når den er stillet rigtigt, DD, Multikanal eller hvad det kan hedde, så skulle SR helt af sig selv skifte til det format, at den som du skriver ikke gør, kunne tyde på at den ikke modtager den korrekte lyd, at den viser DPL, kunne tyde på at den som Default er sat op til det når der modtages MPEG lyd, eller du manuelt har valgt det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 17:50
Jeg har sat den op til surround i boksen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-December-2015 kl. 17:53

Godt, så er den side af sagen som det skal være, hvilken kanal modtager du fra, husk DR kanalerne har kun MPEG lyd.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Januar-2016 kl. 01:05

 
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


@ Kampus, der vises kun lydtypen, f.eks DD eller DTS MA HD, ikke hvor mange kanaler der er med.

Så kan du vel heller ikke sige at du kun modtager DD 2.0?

 Så på SVT her tidligere, lyd modtaget DD 5.1. Så TV2 sender kun med DD 2.0


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 01-Januar-2016 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


@ Kampus, der vises kun lydtypen, f.eks DD eller DTS MA HD, ikke hvor mange kanaler der er med.

Så kan du vel heller ikke sige at du kun modtager DD 2.0?


 Så på SVT her tidligere, lyd modtaget DD 5.1. Så TV2 sender kun med DD 2.0


Det må jo være et lokalt problem hos dig, da vi andre der modtager 5.1 lyd på TV2


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Januar-2016 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


@ Kampus, der vises kun lydtypen, f.eks DD eller DTS MA HD, ikke hvor mange kanaler der er med.

Så kan du vel heller ikke sige at du kun modtager DD 2.0?


 Så på SVT her tidligere, lyd modtaget DD 5.1. Så TV2 sender kun med DD 2.0

Det må være en fejl hos din leverandør eller udstyr fra dem.


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 01-Januar-2016 kl. 12:21
Jeg gætter på at fejlen hos mig, nok er hos udbyderen. Jeg tror ikke TDC TV sender 5.1


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Januar-2016 kl. 12:41

Hvilket lydformat har du på SVT.? Der er 5.1 på begge kanaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Januar-2016 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvilket lydformat har du på SVT.? Der er 5.1 på begge kanaler.


Hvilken TV udbyder har du og hvilken teknologi?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Januar-2016 kl. 14:21

Hvem er spørgsmålet til.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue