Onkyo TX-NR3009 vs TX-NR5008
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144321
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 18:41
Emne: Onkyo TX-NR3009 vs TX-NR5008
Skrevet af: Maggerholm
Emne: Onkyo TX-NR3009 vs TX-NR5008
Skrevet den: 06-Januar-2016 kl. 18:13
Jeg overvejer at skifte min Onkyo TX-NR905 ud. Er lydmæssigt fint tilfreds, men mangler HDMI indgange (der er 4 indgange og 2 udgange), og ville også gerne have understøttelse af 3D.
Har ikke helt samme "hjemmebiobehov", bor i lejlighed hvor der ikke længere kan være "fuld drøn på". Vil derfor gerne købe brugt, men alligevel have nogle med "muligheder", men til en skarp pris.
Vil gerne høre hvilken der er bedst TX-NR3009 eller TX-NR5008? Som jeg lige forstår Onkyos modelnumre, så er xx09 en generation nyere end xx08. Men er 30xx så 1-2 trin mindre end 50xx?
Hvis prisen var den samme, hvad er så bedste valg?
Har I et bud på, hvad de skulle koste brugt?
Har I et bud på, hvad jeg evt kan få for min TX-NR905?
Vil evt også gerne høre lidt mere om "HDMI board problemer". Er det bestemte modeller der er ramt? Hvad består problemerne i? (Gerne links til tråde, hvor der er beskrevet)
Jeg har ikke haft HDMI problemer på min Onkyo (hvad jeg ved af). Jeg har en Panasonic 3D BD afspiller, som har to HDMI udgange, hvor en går i receiveren for lyd, mens en anden går i tv'er for billede (for at kunne køre 3D). Dette setup driller en smule. Jeg skal på tv'et vælge HDMI 1(forbindelsen fra receiver) indtil lyden går igennem, før jeg kan skifte til HDMI 2, og der får billedet (og beholde lyden). Men det tænker jeg ikke direkte er relateret til problemer med HDMI i Onkyo'en, men måske mere noget med ARC og mit lidt specielle setup med lige netop BD.
Mvh Michael
------------- Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Januar-2016 kl. 19:03
Du får ikke meget for din Onkyo, som jo netop er en kraftkarl fra dengang der ikke var problemer. Har selv haft en TX-NR 605, som bare virkede og virkede selvom den blev godt varm. Du risikere at få en nyere Onkyo med indbygget hdmi problemer.
Ville nok kigge efter Pioneer eller Yamaha istedet
|
Skrevet af: Preps
Skrevet den: 06-Januar-2016 kl. 22:25
Jeg har haft en 5008, den spillede med en saft og kraft som jeg ikke har oplevet i de andre receivere jeg har prøvet. Den største forskel til 3009 syntes jeg er XT32 rum-kalibrering. Jeg ville vælge 3009 på den baggrund.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-Januar-2016 kl. 01:25
M.h.t. HDMI-board problemer, så er der flere funktioner samlet på HDMI-boardet, hvilket bevirker at problemerne kan være: Manglende billede, manglende lyd, intet netværk m.m.
Og nej, det er (desværre)
ikke bestemte modeller som er ramt, men over en bred kam over de seneste 5-6 år. De to receivere du nævner er desværre også blandt de ramte modeller. Det er ikke sikkert at du vil få problemer, men hvis den kommer til at stå inde i et møbel/tillukket, så er risikoen endnu større, da ONKYO's receivere bliver væsentlig varmere, end de fleste andre mærker.
M.v.h.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 29
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 00:09
Maggerholm skrev:
Vil gerne høre hvilken der er bedst TX-NR3009 eller TX-NR5008?
|
Hold dig LANGT væk fra Onkyo, jeg har haft en 906,809 og en 3009 de første 2 brændte HDMI af efter ca 25 måneder,så lige udenfor garantien,3009 begyndte at vise tegn på problemer,så den solgte jeg inden det var for sent. Grunden til problemerne er varme, onkyo bliver MEGET varme, og lytterne på hdmi boardet er ikke rated til den temperatur så de forgår simpelthen langsomt. Der er 100vis af tråde på google, bare søg på onkyo hdmi problems,der er endda reparations videoer på youtube,og jeg pillede selv et af hdmi boardene ud af min 906 og sendte ned for at få sat nye lytter i der var rated til 90grader,desværre hjalp det ikke,da der var mere galt Og det er selvom Onkyo siger at 3009 IKKE skulle have problemer med hdmi boardet.. De er fulde af løgn, og se hvor langt tid det tog dem at tage kunderne seriøst og forlænge garantien på visse produkter..
Aldrig mere Onkyo
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 09:16
"3009 begyndte at vise tegn på problemer, så den solgte jeg inden det var for sent"
Flinker fyr... not
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 13:21
jake51 skrev:
"3009 begyndte at vise tegn på problemer, så den solgte jeg inden det var for sent"
Flinker fyr... not |
Det aner du jo ikke en skid om,vel? Til din oplysning gjorde jeg opmærksom på problemet INDEN salg,ligesom jeg solgte de 2 andre Onkyo med defekt HDMI board..Køberne var ligeglade.. Man kan sælge ALT i dag,selv defekte enheder,bare prisen er rigtig..
Så luk r*ven pomfrit.
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 16:31
Godt så... men det skrev du jo ikke noget om Kan vel kun forholde mig til det, du skriver
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 17:10
jake51 skrev:
Godt så... men det skrev du jo ikke noget om Kan vel kun forholde mig til det, du skriver |
Det var og er irrelevant hvad og hvordan jeg sælger mit brugte udstyr, det er ikke de oplysninger OP leder efter. Du kunne jo bare have nøjedes med at give OP nogle råd, istedet for a komme med dumsmarte kommentarer,ikk?
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 17:34
Totalt dårlig stil at sælge en receiver når man ved der er problemer med HDMI boardet, og intet nævne om det til køber..
Du burde skamme dig Tsunamijhoe.!
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 18:14
Rolig nu. Jeg studsede også over at man skynder sig at sælge noget man forventer snart går i stykker. Men som det er påpeget, så kan man jo sagtens sælge noget "som defekt" eller i hvert fald påpege at der kan opstå problemer, og sætte prisen efter det.
Men kan I ikke lige klare dette issue over private beskeder, hvis der skal diskuteres mere i den retning. Jeg er meget mere interesseret i en vurdering af, hvad disse receivere burde koste brugt, når vi ved, at der er denne risiko for fejl. Nu har vi en i tråden der selv har solgt. Kom gerne med vurderinger. Fx en TX-NR3009, der er blevet repareret for HDMI board fejl i okt 2014.
Mvh Michael
------------- Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 18:16
Han har sikkert solgt det som velfungerende.
Puha den er grim..!!
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 18:21
Maggerholm skrev:
Fx en TX-NR3009, der er blevet repareret for HDMI board fejl i okt 2014.
Mvh Michael
|
Indregn (fratræk) stadig prisen for en HDMI-board reparation, da det sagtens kan komme igen...
M.v.h.
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 18:34
Henrik B. skrev:
Maggerholm skrev:
Fx en TX-NR3009, der er blevet repareret for HDMI board fejl i okt 2014.
Mvh Michael
|
Indregn (fratræk) stadig prisen for en HDMI-board reparation, da det sagtens kan komme igen...
M.v.h. |
Ja, den er så cirka 3800kr, men fratræk fra hvad?
En udført reparation er der 2 års reklamationsret på, så sker fejlen igen indenfor 2 år, så skal de vel reparere igen.
Mvh Michael
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 19:05
Jeg er overbevist om, at det er samme board, som i en PR-SC5509. Her koster boardet alene kr. 1.600.-
Problemet er, når du når ud over de to år, så er du ringe stillet! Selom ONKYO har udviddet garantien til - mener jeg - 2017, så er ONKYO også begyndt at afvise reparationer af billedfejl, således at man kun accepterer lyd- og netværksfejl.
M.v.h.
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 20:44
Maggerholm skrev:
Rolig nu. Jeg studsede også over at man skynder sig at sælge noget man forventer snart går i stykker. Men som det er påpeget, så kan man jo sagtens sælge noget "som defekt" eller i hvert fald påpege at der kan opstå problemer, og sætte prisen efter det.
Men kan I ikke lige klare dette issue over private beskeder, hvis der skal diskuteres mere i den retning. Jeg er meget mere interesseret i en vurdering af, hvad disse receivere burde koste brugt, når vi ved, at der er denne risiko for fejl. Nu har vi en i tråden der selv har solgt. Kom gerne med vurderinger. Fx en TX-NR3009, der er blevet repareret for HDMI board fejl i okt 2014.
Mvh Michael
|
Jeg kan sige at min 906 blev solgt med defekt board for 1500,- den var 25 måneder,og køber var ligeglad da han ikke skulle bruge hdmi. Min 3009 var på salgstidpunkt 18 måneder,så stadig med rest reklamationsret, også denne blev solgt VELVIDENDE af køber at den ene HDMI out var begyndt at drille, køber igen var ligeglad, denne solgte jeg for 2500,-..
Og Strecker, du er bare for dum og høre på. Insinuationer og fantasi er sagen uvedkommende
|
Skrevet af: André S
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 21:02
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 21:15
Tsunamijhoe skrev:
Jeg kan sige at min 906 blev solgt med defekt board for 1500,- den var 25 måneder,og køber var ligeglad da han ikke skulle bruge hdmi. Min 3009 var på salgstidpunkt 18 måneder,så stadig med rest reklamationsret, også denne blev solgt VELVIDENDE af køber at den ene HDMI out var begyndt at drille, køber igen var ligeglad, denne solgte jeg for 2500,-..
|
Ok, så er 4000kr nok til den høje side, selvom der er udskiftet HDMI board.
Vil stadig gerne have links til beskrivelsen af problemerne (helst dansk, men engelsk kan også bruges). Der må da næsten være skrevet om det her på Recordere? Men det er måske mest "hist og her" i diverse tråde?
Mvh Michael
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 21:19
Maggerholm skrev:
Tsunamijhoe skrev:
|
Vil stadig gerne have links til beskrivelsen af problemerne (helst dansk, men engelsk kan også bruges). Der må da næsten være skrevet om det her på Recordere? Men det er måske mest "hist og her" i diverse tråde?
Mvh Michael |
Der er tonsvis af tråde på avsforum om problemet,de er på engelsk dog.. På dansk må du prøve og bruge google eller search her på forummet. Og ja, 4000 vil jeg mene er for højt,men du kan altid se om der er nogen der bider på,og så gradvis sænke prisen indtil den ryger
|
Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 21:25
Jeg har haft et utal af Onkyo-receivere. Kun den sidste som var en 3010 brændte HDMI-boardet af. Den solgte jeg for 5500,.
Må hellere oplyse af jeg informerede køber om, at den havde fået skiftet HDMI-board.
Men det er et stort problem og det er én af grundene til at jeg er gået over til Yamaha.
Når det så er sagt, så har Onkyo jo udvidet garantien mht HDMI-boardsene, så hvis det brænder af på en 3009, så er det jo bare at få det skiftet gratis.
Jeg husker at det blev gjort meget hurtigt og problemløst, da det skete for mig.
|
Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 21:25
Vil mene at en Onkyo TX-NR3009 skal kunne indbringe ca 3k.
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 21:31
Sejrsen skrev:
Jeg har haft et utal af Onkyo-receivere. Kun den sidste som var en 3010 brændte HDMI-boardet af. Den solgte jeg for 5500,.
Må hellere oplyse af jeg informerede køber om, at den havde fået skiftet HDMI-board.
Men det er et stort problem og det er én af grundene til at jeg er gået over til Yamaha.
Når det så er sagt, så har Onkyo jo udvidet garantien mht HDMI-boardsene, så hvis det brænder af på en 3009, så er det jo bare at få det skiftet gratis.
Jeg husker at det blev gjort meget hurtigt og problemløst, da det skete for mig.
|
Mener desværre ikke at 3009 indgår i onkyos warranty extension,ihvertfald chekkede jeg min egen på serienummeret og den var IKKE på listen,selvom den var begyndt med problemet,men det er jo immervæk snart 2 år siden,så kan være de er med nu.
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 21:32
Tsunamijhoe skrev:
Der er tonsvis af tråde på avsforum om problemet,de er på engelsk dog.. På dansk må du prøve og bruge google eller search her på forummet. Og ja, 4000 vil jeg mene er for højt,men du kan altid se om der er nogen der bider på,og så gradvis sænke prisen indtil den ryger |
Nu er det jo mig der står på købersiden.
Men som jeg læser dit indlæg bør jeg ikke bide på til 4000kr. ;-)
Mvh Michael
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 22:02
Tsunamijhoe skrev:
Sejrsen skrev:
|
Mener desværre ikke at 3009 indgår i onkyos warranty extension,ihvertfald chekkede jeg min egen på serienummeret og den var IKKE på listen,selvom den var begyndt med problemet,men det er jo immervæk snart 2 år siden,så kan være de er med nu. |
Den var sikkert dækket - blot ikke, som nævnt, med billedproblemer, men kun med lydudfald og netværksproblemer. Det kan man dog omgå, ved at krydse af BÅDE ved periodiske lydudfald, og HDMI billed problemer.
M.v.h.
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 22:04
Maggerholm skrev:
Tsunamijhoe skrev:
|
Mvh Michael |
Problemerne er: 1. Billedudfald - bliver tiltagende værre og værre, indtil man slet ikke får billed igennem (heller ikke menuen). I begyndelse kan man slukke for receiveren, og så tænde igen lidt senere. 2. Lydudfald - også begyndende periodisk. Det kan være støj i én eller flere kanaler, eller simpelthen tavse kanaler. 3. Netværk fungerer ikke.
M.v.h.
|
Skrevet den: 10-Januar-2016 kl. 23:33
Maggerholm skrev:
Tsunamijhoe skrev:
Der er tonsvis af tråde på avsforum om problemet,de er på engelsk dog.. På dansk må du prøve og bruge google eller search her på forummet. Og ja, 4000 vil jeg mene er for højt,men du kan altid se om der er nogen der bider på,og så gradvis sænke prisen indtil den ryger |
Nu er det jo mig der står på købersiden.
Men som jeg læser dit indlæg bør jeg ikke bide på til 4000kr. ;-)
Mvh Michael |
Ahh,ok.. Troede du ville sælge, men nej ,jeg ville slet ikke røre ved Onkyo,og slet ikke til 4000,-. Må indrømme,hvis jeg var dig,så kig på en brugt yamaha,denon eller marantz
|
Skrevet af: L.B.
Skrevet den: 19-Januar-2016 kl. 15:13
Hvor ser man om ens TX-NR3009 er dækket af HDMI-garantien? Jeg kan ikke finde det på Onkyo's hjemmeside :-(
------------- mvh Lars
|
Skrevet den: 19-Januar-2016 kl. 16:10
ONKYO's hjememside, under support, udviddet garanti. Der kan du taste serienummeret. Husk at markere, at der lydmæssige problemer. Derefter vil du kunne få at vide, om den er dækket. Pas på du ikke fuldfører en RMA!
M.v.h.
|
|