Print side | Luk vindue

89 årig vil have en flad.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14439
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 14:41

Emne: 89 årig vil have en flad.
Skrevet af: ElGurappo
Emne: 89 årig vil have en flad.
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 17:10

Min farmor på 89 år ringede til mig og sagde at hun ville have en fladskærm. Hun har været ude og kigge lidt i Fona og Merlin og har fundet ud af at den skal være minimum 40" da hun ikke ser så godt. Hun syntes dog der er lige lovlig mange ting at tage højde for (forståeligt nok). Hvilke råd skal jeg give hende?

Som jeg ser det skal det være super enkelt at sætte op og ikke for mange muligheder mht indstilling (evt et valg mellem simple/advanced menu).

Hun vil max smide 20000,- inc. ophæng som gerne må kunne trækkes ud.

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 17:15

Køb et 50" Alfa-view.

Du får meget for pengene.
Jeg går ikke ud fra din farmor er så kritisk mht til billede kvalitet, om der er kortlæser, digitale tilslutninger m.m. Hun skal vel næppe benytte det som medie center samt se DVD på det..

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af ElGurappo ElGurappo skrev:

Min farmor på 89 år ringede til mig og sagde at hun ville have en fladskærm. Hun har været ude og kigge lidt i Fona og Merlin og har fundet ud af at den skal være minimum 40" da hun ikke ser så godt. Hun syntes dog der er lige lovlig mange ting at tage højde for (forståeligt nok). Hvilke råd skal jeg give hende?

Som jeg ser det skal det være super enkelt at sætte op og ikke for mange muligheder mht indstilling (evt et valg mellem simple/advanced menu).

Hun vil max smide 20000,- inc. ophæng som gerne må kunne trækkes ud.

Jeg går ud fra at du sætter det op for hende :)

Du kan evt også kigge på et 42" panasonic plasma det anses som et af de bedste plasma på markedet og vil dække hendes behov til fulde.

Hun vil sikkert gerne se lidt gamle film og lignende, så et plasma vil være dygtig til at behandle det, jeg vil sige at det er umuligt at få et bedre plasma tv for pengene, overhovedet.

Det fåes bla her for kun 15.000, som er utrolig billigt.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=&emne=visprodukt&Gruppenr=Panasonic%20TH%2042%20PV%2060&ID_infoside=46200 - http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=Panasonic%20TH%2042%20PV%2060&a mp;a mp;ID_infoside=46200

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 17:33

# lahan

Du har fuldstændig ret lahn. Hun skal kun bruge det til at se analog stofa signal på, hun ejer ikke engang en dvd. Qua hendes dårlige øjne er dette grunden til det forestående køb. Jeg glemte dog at sige at det nok bliver i overkanten med et 50" da der kun er plads til et tv der max er 110-115cm i breden.

Ved ikke om det er forbudt/ugleset at spørge om et forslag til en forhandler i dette forum?

Det ville være cool om der var mulighed  for at de kommer ud og sætter det op for hende. (Hun bor i Helsingør, jeg bor i Aalborg så det er svært for mig at hjælpe)

Skrevet af: ticker
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 18:01
Jeg ville tage en tur til Gilleleje - pana centre er typisk gamle hifi forretninger hvor de véd hvad de taler om og det er ejeren selv der betjener dig, og de kan få andre mærker hjem hvis du ikke kan lide Panasonic. De kan sikkert også kallibrere det gratis iht ISF hvis du prutter om prisen:

Gilleleje Radio
Gilleleje Stationsvej 2
3250 Gilleleje
48 30 04 04

-------------
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 18:25
Men jeg vil mene du skal købe 42PV60 med den nye 9G panel teknologi hvor bla. indbrænding er på højde med CRT.

Hvis ikke, skal det være et LCD TV.

Men det vil pana shoppen kunne vejlede dig om.

Knappers størrelse på fjernbetjeningen er også ret væsentlig i dettte tilfælde - her har PV60 den bedste jeg har set til et TV, med lyd og programknapperne ( + - ) extra store, og for sig selv. Bedøm selv.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet af: kasperkopping
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 18:46

Hehe respekt for den gamle bedstemor! Det er sgu da genialt...

Der er sikkert mange gamle derude der ville kunne få enorm glæde af et stort TV på væggen så det gamle trætte øjne kan følge med i en størrelse, som er til at se.

Der er nogle der burde lave en "test" i en avis - f.eks BT eller Ekstra Bladet som mange ældre læser - med en række fladskærme i stor størrelse, som gamle med fordel kan købe. Altså TV til en pris hvor alle kan være med (selv om ældre mennesker jo tit har kassen) og hvor TV´et brillerer med overskuelighed, enkelthed og ikke for mange finesser.

Jeg har indtryk af, at mange ældre tit står af, når funktionerne bliver for mange og manualen for detaljeret....

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 18:48

Super nice.

Store knapper, indbrænding på højde med CRT og en god pris. Alle rigtig gode plusser.

Jeg kan forstå at  der er en vis enighed om at det skal være et  Panasonic 42pv60e.

Nogle foreslag til ophæng der kan "trækkes ud"?

# ticker

Ved du om der er mulighed for levering med opsætning ved butikken i Gilleleje?

Har selv købt lidt ved TapeConnection (bla. philips9731) og er meget tilfreds med deres service koncept. Tror dog det bliver lidt bøvlet hvis de levere til Helsingør og hun selv skal stå for ophæng/opsætning :) 

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af ElGurappo ElGurappo skrev:

Super nice.

Store knapper, indbrænding på højde med CRT og en god pris. Alle rigtig gode plusser.

Jeg kan forstå at  der er en vis enighed om at det skal være et  Panasonic 42pv60e.

Nogle foreslag til ophæng der kan "trækkes ud"?

# ticker

Ved du om der er mulighed for levering med opsætning ved butikken i Gilleleje?

Har selv købt lidt ved TapeConnection (bla. philips9731) og er meget tilfreds med deres service koncept. Tror dog det bliver lidt bøvlet hvis de levere til Helsingør og hun selv skal stå for ophæng/opsætning :) 

kender ikke Gilleleje radio, men pana butikker er sædvanligvis hifi butikker med eget værksted og arbejder lokalt. Deres levebrød er netop kunder der skal bruge professionel vejledning og en butik der henter, bringer, stiller op, pudser vinduer osv.

Ophæng kan butikken vejlede om. Jeg vil tro at at du kan prutte om ophæng og installering + ISF kallibrering, og få det hele samlet til hvad TVét står til. Sidst jeg så var prisen vidst 18.999.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 18:58

# kasperkopping

Kan kun give dig ret. Min farmor har nogle kort venner hun tit er sammen med. De er faktisk enige om at de alle gerne ville betale for at få et tv der er af en størrelse der gør det nemmere at se tv-avisen. Problemet ligger lige præcis der hvor vi snakker: Levering/opsætning og at ekspidienterne somregel ikke slår på de rette argumenter. (de fleste er forstår altså ikke alle de forskellige betegnelser og funktioner). Det skal være enkelt og lige til. Nu er min farmor sprunget ud i det og så må vi se om de andre "tør" hvis det bliver en succes

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 19:00
Og så er det solide plastknapper og ikke silliconetastatur - virklig flot. Der går langt imellem man ser et sådant kvalitetstastatur i disse dage.

Til dem der er interesseret her her et link til de officielle pana butikker. Men andre lokale hifi / Radio/TV butikker kan også gå.

http://www.panasoniccenter.dk/PC/Panasonic_center/butikkerne /

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 19:10

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet den: 21-August-2006 kl. 19:11
Det var så lidt "sukkerrørssaft"

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 19:34

Hej med dig

Helt kanon at din bedste vil have en flad - Respekt!!

Vi har et Panasonic center her i Espergærde - 5 km fra Helsingør. Jeg har set dem bringe flere TV ud, så mon ikke de også opsætter dem !? Ring og spørg.

http://www.panasoniccenter.dk/PC/Panasonic_Center/Butikkerne/Sjaelland/Center_Radio.htm - http://www.panasoniccenter.dk/PC/Panasonic_Center/Butikkerne /Sjaelland/Center_Radio.htm

Held og lykke

Michael

Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 21-August-2006 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Køb et 50" Alfa-view.

Jeg går ikke ud fra din farmor er så kritisk mht til billede kvalitet, om der er kortlæser, digitale tilslutninger m.m. Hun skal vel næppe benytte det som medie center samt se DVD på det..

Halleluja! Har du set lyset, lahan? Jeg vil ikke virke nedladende, men hvad får dig til at komme med den udtalelse? Du plejer ellers at være den første til at sige, at AlfaView er et dårligt køb!

/M

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-August-2006 kl. 01:59
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Køb et 50" Alfa-view.

Halleluja! Har du set lyset, lahan? Jeg vil ikke virke nedladende, men hvad får dig til at komme med den udtalelse? Du plejer ellers at være den første til at sige, at AlfaView er et dårligt køb!

/M

Næh har nu ikke set lyset, for mener generelt at et Alfa-view er bunden indenfor TV.
Dog til forsvar for Alfa-view så virker de i forhold til andre producenter(Medion og KISS) som sender prototyper på markedet

Men i denne situation vil jeg mene det er et godt bud, da der ikke stilles de store krav.
Her vil du kunne få en kæmpe skærm til få penge.
At jeg aldrig selv ville overveje en Alfa-view eller en panasonic, så kan man jo godt anbefale andre at få en hvis det vil matche deres krav.

Den er forresten meget god den joke ticker skriver med at panasonic er på højde med et CRT når vi snakker indbrænding..

Skrevet af: sodaha
Skrevet den: 22-August-2006 kl. 07:33

Der er også Snekkersten Radio & TV ( http://www.2tal.dk - www.2tal.dk ) i Borupgårdscentret, Snekkersten, den lokale servicebus for ældre kører der til.

De forhandler et bredt udvalg af Philips, Sony, Grundig og Panasonic og har eget serviceværksted, samt er de meget flinke at snakke med. De leverer og indstiller dit TV.

-------------
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)

Skrevet den: 22-August-2006 kl. 08:10
[/QUOTE]

Den er forresten meget god den joke ticker skriver med at panasonic er på højde med et CRT når vi snakker indbrænding..

[/QUOTE]

Nu er det ikke mig der siger dette, men Panasonic. Så kan man vælge at tro Panasonic eller ej.

The 9-Series models feature a new lightweight design, with overall weight reduced by up to 15% over previous models, making installation and maintenance easier. New panel improvements and phosphor technologies dramatically increase burn-in resistance and provide these long-lasting displays with an impressive 60,000-hour service life.

"The new, propriety phosphor technology in the 9-Series panels enables them to significantly resist burn-in as effectively as CRT displays," said Harris.

-------------
Sony 29C3E 100Hz CRT TV

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 22-August-2006 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

[/QUOTE]

Nu er det ikke mig der siger dette, men Panasonic. Så kan man vælge at tro Panasonic eller ej.

The 9-Series models feature a new lightweight design, with overall weight reduced by up to 15% over previous models, making installation and maintenance easier. New panel improvements and phosphor technologies dramatically increase burn-in resistance and provide these long-lasting displays with an impressive 60,000-hour service life.

"The new, propriety phosphor technology in the 9-Series panels enables them to significantly resist burn-in as effectively as CRT displays," said Harris.
[/QUOTE]

Jamen man skriver jo også hvad som helst for at sælge TV :)

Print side | Luk vindue