Hvilken tv-boks / streaming box
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144494
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 11:30
Emne: Hvilken tv-boks / streaming box
Skrevet af: OBS82
Emne: Hvilken tv-boks / streaming box
Skrevet den: 14-Januar-2016 kl. 09:28
Hej folkens,
Kort sagt: Jeg søger en boks som kan håndtere, Netflix, Viaplay, HBO, TV2 play og DR... hvilken box skal jeg vælge? Er der boxe på vej?
Forklaring: Jeg vil gerne væk fra flow-tv og udelukkende streame DR/TV2 og dettil have viaplay eller Netflix....
Mit tv er gammelt, så der er ikke noget "smart" i det... Har en cromecast, men syntes ikke cromecast er "effektiv" som enhed hvis man vil "zappe" ...
Har overvejet en form for android streaming box... men jeg kan ikke blive klog på hvilke boxe/platforme som understøttes af de forskellige udbydere..
Jeg søger en boks som kan håndtere, Netflix, Viaplay, HBO, TV2 play og DR...
|
Svar:
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 14-Januar-2016 kl. 09:55
Kan ikke anbefale en Android boks, da det apps beregnet til en smartphone eller tablet, som du får op på TV'et. Det giver bl.a. udfordringer mht. styring, da sådanne apps jo normalt styres med touch. Endvidere er billede og lyd ikke det bedste, da det jo netop er apps beregnet til smartphone/tablet.
Når du ikke er til Chromecast, kommer du længst med en Apple TV 4. Her er alle de apps du efterspørger direkte på boksen, bortset fra TV2 Play, som dog er på vej.
Bokse til Android TV, bl.a. Nvidia Shield, er også gode, men her er ikke så mange danske streamingapps.
Du opnår ikke 100% zapning med en streamingboks. Det er stadig ind i en app og ud igen. Men sådan er det, når man er gået væk fra flow-tv.
|
|