Tirsdag den 26. januar fik vi også en mail fra Stofa om, at de vil lade vores hastighed stige fra 40/20 til 60/20 uden en ændring af prisen - men i samme mail stod også at deres samlerabat på 40 kr/mdr. samtidig bortfalder. Det kan næsten kun tolkes som en skjult prisstigning
uanset hvordan de forsøger at forklare det.
Vi har derfor sendt dem nedenstående klage til mailto:reklamation@kontakt.stofa.dk - reklamation@kontakt.stofa.dk og
vi kan kun opfordre alle andre Stofa-kunder til at gøre det samme, da deres
udfasning af samlerabatten betyder en årlig prisstigning på mellem 480 og 960
kr. afhængigt af abonnementets sammensætning. Hidtil har samlerabatten været 40 kr/mdr. for Lille Komplet, 60 kr/mdr. for Mellem Komplet og 80 kr/mdr. for Stor Komplet baseret på valg af tv-pakke.
Skulle
hilse at sige, at deres facebook-side lige nu oversvømmes af den samme kritik: https://www.facebook.com/stofadk/posts_to_page/ - https://www.facebook.com/stofadk/posts_to_page/
Fra: Marco Møller Sendt: 27. januar 2016 Til: mailto:reklamation@kontakt.stofa.dk - reklamation@kontakt.stofa.dk Emne: Selvmål vedr. udfasning af Stofa Komplet
Hej Stofa!
Vi har i dag modtaget en mail fra jer om, at I lader vores
nuværende hastighed (40/20 Mbit) stige til 60/20 Mbit pr. 1. marts 2016 uden at
I lader prisen stige. Det er for så vidt en dejlig nyhed.
Men når I så i næste afsnit oplyser os om at samlerabatten på 40
kr/mdr. bortfalder samme dato med ordene "Det hele sker automatisk, så du
skal ikke gøre noget", så mener vi faktisk at der er tale om et selvmål
fra jeres side.
Altså læser vi i den samme mail, at vores hastighed stiger uden
prisstigning - men at vores årlige rabat på 480 kr. forsvinder. Det virker
nærmest provokerende på os, når det bliver formuleret som en god nyhed. Hvordan
skal det ellers forståes?
Vi synes at I griber det forkert an, når I på den måde forringer
jeres service - velvidende at kobberet i disse år er teknologisk udfordret og
at der ved siden af jeres kobberkabler nedlægges fiber fra konkurrenten, der
giver adgang til helt andre hastigheder og muligheden for tv-kanaler i 4K lige
om lidt.
Derfor vil vi bede jer genoverveje ikke at fjerne samlerabatten,
hvis I ønsker at beholde os som kunder. Uanset om I ønsker at fjerne bindingen
mellem jeres produkter eller ej, så er det virkelig dårlig kundeservice ikke at
nedsætte de enkelte produkters priser, så de matcher den nuværende rabat.
Med venlig hilsen
Trine & Marco Møller
Aarhus V
Kundenr. XXXXXXX
PS: Vi stiller os ikke tilfredse med en forklaring om, at I
samtidig åbner for fri adgang til TNT Play, som er "en unik pakke med
serier og film" for nu at bruge jeres egne ord - og som I ikke tøver med
at reklamere for i selv samme henvendelse. Vi har de on demand-tjenester vi har
brug for og ønsker blot at bruge jeres forbindelse til at få adgang til disse
;-)
Svar
fra Stofa kundeservice
Fra: Stofa Kundeservice [ mailto:reklamation@kontakt.stofa.dk - mailto:reklamation@kontakt.stofa.dk ] Sendt: 27. januar 2016 14:17 Til: Marco Møller Emne: Re: Selvmål vedr. udfasning af Stofa Komplet
|
Kære
Marco.
Tak for din henvendelse.
Det er en beslutning, der er truffet fra
Stofas side, for at du som kunde har mulighed for at, sammensætte dine
produkter mere fleksibelt.
Jeg kan desværre ikke tilbyde dig at
fastholde kompletrabatten.
Kundeservice kan sammen med dig, gennemgå
dit abonnement for, at se om der er en anden sammensætning af dit abonnement,
der ville være en bedre løsning.
Såfremt du ikke er tilfreds med vores afgørelse, kan denne afgørelse kan
indbringes for Teleankenævnet, Axeltorv 6, 3th, 1609 Kbh. V
Du kan læse mere om Teleankenævnet på http://www.teleanke.dk - www.teleanke.dk
[http://www.teleanke.dk/]
Vær opmærksom på, at Teleankenævnet kun i begrænset omfang behandler klager
fra erhvervsdrivende.
Jeg håber du har fået et fyldestgørende svar på din klage. Skulle du have
yderligere spørgsmål til din klage, er du velkommen til at besvare denne
mail.
Vedrørende andre spørgsmål bedes du kontakte vores kundeservice på 88 30 30
30.
Venlig hilsen,
Winnie S.
Stofa Reklamationsafdeling
|
|