Print side | Luk vindue

Stofa Komplet udfasning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144731
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 00:29


Emne: Stofa Komplet udfasning
Skrevet af: Warren
Emne: Stofa Komplet udfasning
Skrevet den: 26-Januar-2016 kl. 18:55
Fik mail i dag, at Stofa gratis hæver hastigheden på bredbånd fra 40/20 til 60/20 fra 1/3-16.
Det lød jo helt fint..

MEN Stofa Komplet udfases samtidigt. Vi har den store TV-pakke.

Så samlet stiger prisen 60 kr pr mdr fordi rabatten forsvinder.
Ved oprettelse for godt 1 år siden blev der lovet at rabatten på 60 kr var gældende altid.
Rabatten blev modregnet for smart tv boks leje. 75 kr - 60 kr = 15 kr pr mdr.
Der har jo sikkert stået noget med småt selvom det blev lovet mundtligt.

Ville blot lige informere jer andre.



Svar:
Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 13:30
Komplet løsningerne står da stadig på deres webside?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 13:38
Nå sådan får man boxen til 15kr!
Havde også Stofa Komplet, hvor sælger sagde man fik smidt boxen i nakken. Meen da regningerne begyndte at komme, fremgik der ingen rabat på noget. Og da boxen ikke virkede, blev skidtet opsagt prompte.


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 13:52
Stofa virker altså noget amatør-agtige i deres håndtering af kunderne - og deres webside, som generelt både misinformerer og er svær at finde rundt i.

Hvis der meldes ud at Komplet løsningerne udfases, så skal de vel fjernes prompte fra websiden?


Skrevet af: DanishBacon
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 16:07
Det må næsten kun gælde komplet kunder, jeg har ikke modtaget nogen mail om forøget hastighed pr. 1/3.

-------------
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 18:30
Det skal helst være så indviklet og uigennemskuelig som muligt. Rabatten på smart boks lejen blev modregnet i prisen for bredbånd.
Jeg ved heller ikke hvorfor det ikke er ændret på hjemmesiden.

Vi tænkte netop at 15 kr pr måned var fair nok, men at 75 kr/mdr var langt ude.

Hvis man køber boksen er der vel stadig et månedligt gebyr for Smart-TV?

TV i stuen har ikke DVB-C tuner indbygget.
Vi har som nævnt fuldpakken. Kortet i smart boksen åbner vel kun op for film-leje eller er der anden funktion?
Vi bruger ikke smart tv delen særligt meget - så en universal DVB-C boks kan vel gøre det.



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 19:03
Og hvis du kan tage Stofa Web TV på tlf eller tablet, er smart funktionerne helt gratis. Kræver vel bare en Cromecast eller ATV

Foruden filmleje er der TV arkiv fra DR og start forfra. Og det er der også på WEB TV


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 27-Januar-2016 kl. 22:16
Netop derfor håber jeg på en 3. parts box, og så de forskellige tv kanaler får sparket gang i deres apps.
DRTV er jo allerede godt med på ATV4 og PS4, hvis kanaler som Discovery og NGG eller kunne få fingeren ud :)

Så ville jeg os begynde at se tv igen. Har opsagt alt hvad der har med tv abb. gøre, nægter alt betale de priser på grund af de stigende tv rettigheder på SPORT, som jeg er fløjtende ligeglad med.

Stofa levere dog min INET forbindelse, da deres stabilitet er super. har 90/90 til 269kr


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 06:16
Kampus, dvs. man kan egentlig spare Stofas HD-bokse væk, hvis man har en ATV og en iPad til at skyde kanalerne op med?   Hvordan fungerer det med antal enheder, der bruger Stofa TV ad gangen...er der begrænsninger der mon?


Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og hvis du kan tage Stofa Web TV på tlf eller tablet, er smart funktionerne helt gratis. Kræver vel bare en Cromecast eller ATV

Foruden filmleje er der TV arkiv fra DR og start forfra. Og det er der også på WEB TV

Nå, for satan, de har åbnet op for AirPlay, det var da dejligt.

Så skal vi bare have skruet op for kvaliteten af billedet.


Skrevet af: Marco
Skrevet den: 28-Januar-2016 kl. 14:01

Tirsdag den 26. januar fik vi også en mail fra Stofa om, at de vil lade vores hastighed stige fra 40/20 til 60/20 uden en ændring af prisen - men i samme mail stod også at deres samlerabat på 40 kr/mdr. samtidig bortfalder. Det kan næsten kun tolkes som en skjult prisstigning uanset hvordan de forsøger at forklare det.

Vi har derfor sendt dem nedenstående klage til mailto:reklamation@kontakt.stofa.dk - reklamation@kontakt.stofa.dk og vi kan kun opfordre alle andre Stofa-kunder til at gøre det samme, da deres udfasning af samlerabatten betyder en årlig prisstigning på mellem 480 og 960 kr. afhængigt af abonnementets sammensætning. Hidtil har samlerabatten været 40 kr/mdr. for Lille Komplet, 60 kr/mdr. for Mellem Komplet og 80 kr/mdr. for Stor Komplet baseret på valg af tv-pakke.

Skulle hilse at sige, at deres facebook-side lige nu oversvømmes af den samme kritik:  https://www.facebook.com/stofadk/posts_to_page/ - https://www.facebook.com/stofadk/posts_to_page/

Fra: Marco Møller 
Sendt: 27. januar 2016
Til: mailto:reklamation@kontakt.stofa.dk - reklamation@kontakt.stofa.dk
Emne: Selvmål vedr. udfasning af Stofa Komplet

Hej Stofa!

Vi har i dag modtaget en mail fra jer om, at I lader vores nuværende hastighed (40/20 Mbit) stige til 60/20 Mbit pr. 1. marts 2016 uden at I lader prisen stige. Det er for så vidt en dejlig nyhed. 

Men når I så i næste afsnit oplyser os om at samlerabatten på 40 kr/mdr. bortfalder samme dato med ordene "Det hele sker automatisk, så du skal ikke gøre noget", så mener vi faktisk at der er tale om et selvmål fra jeres side.

Altså læser vi i den samme mail, at vores hastighed stiger uden prisstigning - men at vores årlige rabat på 480 kr. forsvinder. Det virker nærmest provokerende på os, når det bliver formuleret som en god nyhed. Hvordan skal det ellers forståes?

Vi synes at I griber det forkert an, når I på den måde forringer jeres service - velvidende at kobberet i disse år er teknologisk udfordret og at der ved siden af jeres kobberkabler nedlægges fiber fra konkurrenten, der giver adgang til helt andre hastigheder og muligheden for tv-kanaler i 4K lige om lidt.

Derfor vil vi bede jer genoverveje ikke at fjerne samlerabatten, hvis I ønsker at beholde os som kunder. Uanset om I ønsker at fjerne bindingen mellem jeres produkter eller ej, så er det virkelig dårlig kundeservice ikke at nedsætte de enkelte produkters priser, så de matcher den nuværende rabat.

 

Med venlig hilsen


Trine & Marco Møller
Aarhus
V

Kundenr. XXXXXXX

 

PS: Vi stiller os ikke tilfredse med en forklaring om, at I samtidig åbner for fri adgang til TNT Play, som er "en unik pakke med serier og film" for nu at bruge jeres egne ord - og som I ikke tøver med at reklamere for i selv samme henvendelse. Vi har de on demand-tjenester vi har brug for og ønsker blot at bruge jeres forbindelse til at få adgang til disse ;-)

 

Svar fra Stofa kundeservice

Fra: Stofa Kundeservice [ mailto:reklamation@kontakt.stofa.dk - mailto:reklamation@kontakt.stofa.dk ] 
Sendt: 27. januar 2016 14:17
Til: Marco Møller
Emne: Re: Selvmål vedr. udfasning af Stofa Komplet

 

Kære Marco.

Tak for din henvendelse.

Det er en beslutning, der er truffet fra Stofas side, for at du som kunde har mulighed for at, sammensætte dine produkter mere fleksibelt.

 

Jeg kan desværre ikke tilbyde dig at fastholde kompletrabatten.

 

Kundeservice kan sammen med dig, gennemgå dit abonnement for, at se om der er en anden sammensætning af dit abonnement, der ville være en bedre løsning.


Såfremt du ikke er tilfreds med vores afgørelse, kan denne afgørelse kan indbringes for Teleankenævnet, Axeltorv 6, 3th, 1609 Kbh. V
Du kan læse mere om Teleankenævnet på http://www.teleanke.dk - www.teleanke.dk [http://www.teleanke.dk/]
Vær opmærksom på, at Teleankenævnet kun i begrænset omfang behandler klager fra erhvervsdrivende.

Jeg håber du har fået et fyldestgørende svar på din klage. Skulle du have yderligere spørgsmål til din klage, er du velkommen til at besvare denne mail.
Vedrørende andre spørgsmål bedes du kontakte vores kundeservice på 88 30 30 30.


Venlig hilsen,
Winnie S.
Stofa Reklamationsafdeling




Print side | Luk vindue