Print side | Luk vindue

PS3 erstatter HTPC og mediecenter

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14478
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 10:44

Emne: PS3 erstatter HTPC og mediecenter
Skrevet af: jstn
Emne: PS3 erstatter HTPC og mediecenter
Skrevet den: 22-August-2006 kl. 19:45

Er der nogen som kan bekræfte rygter om at man skulle kunne streame video via en PS3?

Ifølge rygter, siges det at den er i stand til at streame video. Er dog ikke helt sikker på om det kun er fra PS3 til PSP, fra PC til PS3 eller det man kan downloade fra internettet til PS3.

Desuden snakkes der om at den skulle være fuldt ud UPnP 2.0 og noget man vist kalder DNLA  kompatibel, nogen som kan bekræfte dette?

Svar:
Skrevet af: fumse
Skrevet den: 22-August-2006 kl. 20:26

de mere formelle specs kan du læse på playstations egen hjemmeside. Men ja der kommer til at være en internetbrowser, samt en speciel udgave af linux som brugere selv kan programmere deres appz til. Derfor er det sikkert at man med tide kommer til at kunne streame video. Om den afløser den helt er en anden sag.

Den har jo ikke noget TV in signal (altså DVB-C/T/S). Men man kunne jo forestille sig at man med tide kan hente TV kanaler ned via internettet. Så vidt jeg har kunne læse, bliver den nok mere åben end xbox360, netop fordi man som bruger kommer til at kunne køre et linux OS, hvor man så også kan køre hjemmelavet programmer.

men vi må vente at se, der er stadigvæk nogle måneder til den kommer ud.

Skrevet af: AndyK
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 17:07

Mht. manglen på TV input, så kunne man jo forestille sig, at man kunne bruge USB tunere til DVB-C/S/T. Så vidt jeg er informeret har en PS3 jo USB2 porte.

Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 15-December-2006 kl. 16:31
Fatisk har jeg set man kan få TV-tuner til ps2 på nettet,så mon ikke der kommernoget til PS3´eren, og bagefter, er det vel bare et spørgsmål om et program så det kan optages ned på harddisken hvis det er det man vil.

-------------
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,

Print side | Luk vindue