Print side | Luk vindue

Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144819
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 04:18


Emne: Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?
Skrevet af: klavil
Emne: Yousee kanalskift med kort i er sindsygt langsomt?
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 02:17
Vores antenneforening er skiftet fra Stofa til Yousee og vi har så valgt vælgselv kanaler hvor vi har fået 2 CA moduler og 2 kort. Det ene sidder i et Samsung TV og det andet i en Clint boks. Efter vi har fået det valgfrie kanaler og knalerne skal igennem kortet så er kanalskiftet langsomt ca 5-6 sek hvor det før bare skiftede på 1-2 sekunder.
Nogen der har samme problem eller ved hvorfor?
På forhånd tak



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 03:11

Hvorfor samme spørgsmål 2 gange.? Det er jo krypterede kanaler, derfor går der lige et øjeblik før der er billede på.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 10:32
Hvilket CAM bruger du? Nogle er hurtigere end andre.


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 11:04
Jeg har præcis det samme problem. Efter at vi skifte til "bland selv" er mit kanalskift også blevet meget langsommere.

Jeg har et Panasonic G20 med et Strong modul fra You See med deres logo på.

Det jeg oplever er at TV'et står i 10-15 sekunder hvor der på skærmen står "encrypted channel" - normalt skifter den så efter de ca. 15 sek. men af og til fryser den og så skal jeg have Cam modulet ud og ind igen, så virker det i en periode.

Dette kan godt forekomme flere gange om ugen og det er temmelig belastende ..  :-(

Det skal siges at da vi tidligere havde fuldpakken, kørte jeg også med Cam modul til tilkøbskanaler og der havde jeg aldrig dette problem ...

/Kim



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 13:12
Måske endnu et CI plus problem?😞

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 17:43
Det cam moduler jeg har i, er dem fra Yousee som de selv har givet os :(



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 17:51

Da det er moduler fra You See, så er det + moduler. Givet jer, næppe, ligeledes kan de købes billigere andre steder, også uden +.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvorfor samme spørgsmål 2 gange.? Det er jo krypterede kanaler, derfor går der lige et øjeblik før der er billede på.
Så er der flere om buddet :)
Men dog syntes jeg at 5-6 sek er lang tid at sidde og vente. Det er ikke sådan at man lige tager en Zapper :)
Men forstår dog ikke det ikke burde gå hurtigere selv med kodede kanaler


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 18:43

Kortet skal lige læse rettighed. Har lige taget tid på skiftet, det tager på mit TV 3-4 sekunder. Zapper aldrig, live TV ses sjældent, 90% eller mere er optagelser.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 18:51
Jeg har oplevet tilsvarende, bare med sattelitmodtager i stedet.

4-5 sekunder om et kanalskifte med Cam modul, men da jeg flyttede kortet til den indbyggede Conax læser, kom tiden ned på 1 sekund, altså nærmet øjeblikkelig.

Så mon ikke boxe med indbygget læsere er at foretrække.


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg har oplevet tilsvarende, bare med sattelitmodtager i stedet.

4-5 sekunder om et kanalskifte med Cam modul, men da jeg flyttede kortet til den indbyggede Conax læser, kom tiden ned på 1 sekund, altså nærmet øjeblikkelig.

Så mon ikke boxe med indbygget læsere er at foretrække.

Men hvilke bokse til yousee har det :)? 
Havde en boks før Vantage C8000 som havde det men da den ikke kan søge på Netværksid  som Yousee´s valgselv kanaler er på, så kunne den desværre ikke bruges :(


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 19:32

Der kan vist ikke leveres nogen lige nu, men til Marts kommer den nye.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 20:54
Ved ikke om denne boks kan bruges til YouSee, men den er ret alsidig.
Jeg bruger den til Sattelit, og skal nok på et senere tidspunkt have noget BoxerTV på den også.

http://dk.eetgroup.com/i/S907-Maximum-SAB-Titan-III-HD-Combo - http://dk.eetgroup.com/i/S907-Maximum-SAB-Titan-III-HD-Combo



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af klavil klavil skrev:

Det cam moduler jeg har i, er dem fra Yousee som de selv har givet os :(


Ja, og det kan netop være der problemet ligger.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af klavil klavil skrev:

Det cam moduler jeg har i, er dem fra Yousee som de selv har givet os :(


Ja, og det kan netop være der problemet ligger.

Flemming
Kan du ikke uddybe dien svar lidt Flemming, fremfor en konstatering for forstår ikke rigtigt dine indlæg ;)?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 22:28

Det er en rimelig formodning at den længere tid det tager at skifte kanal skyldes at det er et + modul og at det derved tager længere tid for det at sikre adgang og rettighed til kanalen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er en rimelig formodning at den længere tid det tager at skifte kanal skyldes at det er et + modul og at det derved tager længere tid for det at sikre adgang og rettighed til kanalen.
hvad er modstykket så og hvordan finder man ud af det?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 22:40

Da det er et modul leveret af YS, så er der lille tvivl om at det ikke er et +. At det tager lidt extra tid at skifte, vil jeg ikke gå så meget op i, det er mere når det kommer til at kunne optage, hvis det er det man vil, for så går det helt galt.
Det problem kan fixes med et modul der ikke er et +, de er vist ikke så nemme at få fat på, men der er nogen fra Neolition som ikke er +.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af klavil klavil skrev:

hvad er modstykket så og hvordan finder man ud af det?

At benytte et modul uden +.  Jeg siger ikke at det løser problemet, men CI+ moduler har været årsag til andre problemer, f.eks. at der ikke kan optages fra kanaler der kræver kort. Dette problem findes f.eks. ikke med et CI modul uden +.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 22:46
CI+ er med andre ord CI pakket ind i 25 lag DRM


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 23:36
Jeg har 2 kort moduler i mit TV, et CI+ og et CI ! (Har Bland selv fuldpakke)
Jeg har absolut ingen problemer med optagelser af krypterede kanaler !

Jeg oplevede det omtalte problem med at nogle kanaler viste "Krypteret kanal" i en del sekunder, inden kanalen blev vist korrekt.

Efter henvendelse til YouSee support om problemet, loadede de mine rettigheder til mine kort nogle ekstra gange. Det hjalp - næsten. Det er nu meget sjældent, at jeg oplever problemet.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Januar-2016 kl. 23:44

Der er mange der har problemer med at optage når der bruges et + modul. Det er både med en Recorder og TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er mange der har problemer med at optage når der bruges et + modul. Det er både med en Recorder og TV.
Det kan måske skyldes, at de ikke ved/eller ikke har fået oplyst - at hvis man ser tv på viaccess modul 1 - så skal viaccess modul 2 bruges til optagelser.

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg har absolut ingen problemer med optagelser af krypterede kanaler !


Det kan naturligvis ikke udelukkes at optagelse med et CI+ modul virker på nogle enheder, men det er et faktum at hvor der har været problemer så skyldes det brug af et CI+ modul.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Jeg har præcis det samme problem. Efter at vi skifte til "bland selv" er mit kanalskift også blevet meget langsommere.

Jeg har et Panasonic G20 med et Strong modul fra You See med deres logo på.

Det jeg oplever er at TV'et står i 10-15 sekunder hvor der på skærmen står "encrypted channel" - normalt skifter den så efter de ca. 15 sek. men af og til fryser den og så skal jeg have Cam modulet ud og ind igen, så virker det i en periode.

Dette kan godt forekomme flere gange om ugen og det er temmelig belastende ..  :-(

Det skal siges at da vi tidligere havde fuldpakken, kørte jeg også med Cam modul til tilkøbskanaler og der havde jeg aldrig dette problem ...

/Kim



Havde også et Strong CAM i mit Panasonic der lavede det samme, men efter jeg byttede CAM ud med Viaccess, har det kørt som det skal. Måske du kan låne et til test og se om ikke det hjælper


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Havde også et Strong CAM i mit Panasonic der lavede det samme, men efter jeg byttede CAM ud med Viaccess, har det kørt som det skal. Måske du kan låne et til test og se om ikke det hjælper


Jeg tror du blander begreberne sammen. Strong (fabrikatet) er også et Viaccess (krypteringsstandarden) modul.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Lars_M
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 13:02
Jeg har yousee og bland selv på begge mine tv'er (ældre LG plasma og nyere men billigt Sony).

Der er kun ventetid på krypterede kanaler lige efter tv'et er tændt. Derefter zapper det som normalt.

-------------
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..


Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 13:48
Er der et bestemt CI kort, som kan anbefales, for jeg synes også YouSees eget kort kører langsomt på mit Panasonic V20


Skrevet af: flemmingkirk
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 13:54
Jeg bruger sådan et kort til YOUSEE NEOTION VIACCESS. Der er ingen ventetid og kan ikke mærke forskel. Kun når jeg tænder TVet og det står på en kodtet kanal.

-------------
Flemming Kirk


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 18:00
Jeg havde faktisk præcist det problem, da vi skiftede til "bland selv" - Efter en del eksperimenter og en håndfuld urimelige beskyldninger mod YouSee kundeservice :-) , fandt jeg ud af at det faktisk havde en betydning hvilket kort som sad i optageren (Panasonic DMR-BCT 730) og hvilket som sad i TV'et.

Det har jeg så fået til at virke, men jeg har stadig store problem med at få det til at virke optimalt i TV'et.

Så sent så i morges, måtte jeg have modulet ud og ind igen, for at det ville vise krypterede kanaler (og det er de jo næsten alle sammen med "bland selv")

Jeg har tidligere nævnt at jeg ikke havde problemet med tilkøbskanaler, dengang vi havde fuldpakke, men da jeg ikke brugte det så meget, kan det være at jeg bare har været heldig...

Jeg kan se på det modul jeg bruger i TV'et at der står både CI og CI+, men jeg har ikke så meget forstand på det, så måske bruger den CI+ standarden alligevel...

Meget sjovt at der står på bagsiden af modulet at det er godkendt af YouSee og det er en garanti for at virker optimalt med YouSee's kodede programmer .  :-)

Håber at finde en løsning snart, da det som sagt er rimeligt belastende....

/Kim


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 18:09

Det virker jo til deres kanaler, de kan afkodes og ses, de skriver så ikke, at det vil give problemer med optagelse når de bruges i en enhed der kan det.
Jeg vil ikke have forhåbninger om at de stopper med salget af + moduler, da de opfylder kravene fra deres leverandører.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 19:30
De virker, men meget dårligt - det kan da ikke være meningen at man skal hive det ud og ind af TV'et et par gange om ugen og derudover accepterer at et kanalskift kan taget op til 20 sekunder - det tager lidt af glæden væk og det er udelukkende et problem skabt af kodningen i forbindelse med bland selv.

Jeg mener ikke det er rimeligt når der anvender YouSee godkendt hardware...


/Kim


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Havde også et Strong CAM i mit Panasonic der lavede det samme, men efter jeg byttede CAM ud med Viaccess, har det kørt som det skal. Måske du kan låne et til test og se om ikke det hjælper


Jeg tror du blander begreberne sammen. Strong (fabrikatet) er også et Viaccess (krypteringsstandarden) modul.

Flemming


Det gør jeg nok så. Det der virker er et rødt hvor der står Viaccess på, ved så ikke hvem der laver det.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Februar-2016 kl. 20:14

Vil tro det er er Smith Cam.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

De virker, men meget dårligt - det kan da ikke være meningen at man skal hive det ud og ind af TV'et et par gange om ugen og derudover accepterer at et kanalskift kan taget op til 20 sekunder - det tager lidt af glæden væk og det er udelukkende et problem skabt af kodningen i forbindelse med bland selv.

Jeg mener ikke det er rimeligt når der anvender YouSee godkendt hardware...
/Kim
 
Nej det er bestemt ikke hverken rimeligt eller fair. Jeg havde problemet med Stofa og deres godkendte modul, og jeg kunne desuden ikke optage med det. De kunne/ville ikke gøre noget ved det. Jeg returnerede modulet, fik pengene tilbage og købte et modul uden +. Herefter har alt virket upåklageligt. CI+ er styret af film- og reklamebranchen, og TV udbyderne er ikke stærke nok til at kunne gøre noget ved det.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 09:48
Det skriger til himlen at der findes så dårlig hardware/software til bland selv. Hvis intentionen med det politisk bestemte frie valg skal ha nogen gang på jorden, så må udbyderne komme ud af busken og forlange noget der virker!

Alternativet er at de fleste cutter antennen, og vælger streaming istedet.


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 12:17
Kunne ikke være mere enig ... :-)

/Kim


Skrevet af: Harpo
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 13:53
Jeg har et tilsvarende problem med min Panasonic-optager: kan ikke optage mine ekstrakanaler fra YouSee, selv om jeg har deres CAM-moduler (CI+) med 2 kort, der ellers begge viser kanalerne. Jeg har skrevet til YouSees support omkring problemet og har fået dette svar:

"Vi kan ikke garantere at ekstrakanalerne kan optages på udstyr, som vi ikke udbyder.
Vores udstyr er lavet til at kunne snakke sammen, men det er din panasonic boks højest sandsynligt ikke."

Jeg synes ærlig talt, at det er særdeles uforskammet at behandle kunderne på denne måde. Dette har jo intet med min optager at gøre men skyldes så vidt jeg kan se udelukkende, at YouSee ikke vil tilbyde kunderne at kunne optage kanalerne via deres CI+-moduler.

Carsten


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 14:14

Man kunne mistænke deres overgang til at kun sælge + moduler, netop gøres for at forhindre brug af andet, og af dem ukontrolleret udstyr, for at det kun kan gøres på deres som er et lukket system. Der er dog andre optagere der er lige så lukket, som der også er problemer med, det er Panasonic ikke, da der kan optages på BD/DVD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Harpo Harpo skrev:

Jeg har et tilsvarende problem med min Panasonic-optager: kan ikke optage mine ekstrakanaler fra YouSee, selv om jeg har deres CAM-moduler (CI+) med 2 kort, der ellers begge viser kanalerne. Jeg har skrevet til YouSees support omkring problemet og har fået dette svar:

"Vi kan ikke garantere at ekstrakanalerne kan optages på udstyr, som vi ikke udbyder.
Vores udstyr er lavet til at kunne snakke sammen, men det er din panasonic boks højest sandsynligt ikke."

Jeg synes ærlig talt, at det er særdeles uforskammet at behandle kunderne på denne måde. Dette har jo intet med min optager at gøre men skyldes så vidt jeg kan se udelukkende, at YouSee ikke vil tilbyde kunderne at kunne optage kanalerne via deres CI+-moduler.

Carsten

Som tidligere nævnt: Brug et modul uden + og dit problem er løst.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Harpo
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 14:44
Citér Som tidligere nævnt: Brug et modul uden + og dit problem er løst.


Det ville være skønt, men min Panasonic-forhandler siger, at jeg så ikke kan være sikker på overhovedet at kunne se mine ekstrakanaler fremover.

Carsten


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 14:47

Det kan jo så komme dertil, men indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Harpo Harpo skrev:

Citér Som tidligere nævnt: Brug et modul uden + og dit problem er løst.


Det ville være skønt, men min Panasonic-forhandler siger, at jeg så ikke kan være sikker på overhovedet at kunne se mine ekstrakanaler fremover.

Carsten

Han vrøvler, men hvis du tror på ham kan du jo blot beholde dit CI+ modul som reserve.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 15:29
Har du prøvet at bytte rundt på de to kort - det virkede for mig, men hensyn til problemer med at optage ..

/Kim


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kan jo så komme dertil, men indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.

Undrer mig så over at det ikke virker med et modul som angiveligt kan køre både CI og CI+ - nogen som kan forklarer det ??

/Kim


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kan jo så komme dertil, men indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.

Undrer mig så over at det ikke virker med et modul som angiveligt kan køre både CI og CI+ - nogen som kan forklarer det ??

/Kim
 
Alle CI+ moduler kan også køre CI, men ikke omvendt. Det må ikke være et modul der kan køre CI+.
CI+ er noget film- og reklameindustrien står bag for at begrænse muligheden for at optage samt for ikke at kunne spole/springe forbi reklameblokke i optagelser. Hvis du læser på tyske fora vil du se i hundredevis af tråde der omhandler dette forbrugerfjendske tiltag.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kan jo så komme dertil, men indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.

Undrer mig så over at det ikke virker med et modul som angiveligt kan køre både CI og CI+ - nogen som kan forklarer det ??

/Kim
 
Alle CI+ moduler kan også køre CI, men ikke omvendt. Det må ikke være et modul der kan køre CI+.
CI+ er noget film- og reklameindustrien står bag for at begrænse muligheden for at optage samt for ikke at kunne spole/springe forbi reklameblokke i optagelser. Hvis du læser på tyske fora vil du se i hundredevis af tråde der omhandler dette forbrugerfjendske tiltag.
 
Flemming

OK, så lærte jeg også noget nyt idag  .. - jeg undrede mig bare over at det kunne køre med begge ...

En anden ting som undrer mig er argumentet fra YouSee om at deres produkter kun er testet til at køre med YouSee produkter - så vidt jeg ved, bruge YouSee's boxe da ikke indstiksmodul, så hvorfor skrive på mit, at det er garanteret til at virke YouSee signal ...  

Måske er det på tide at tage fat i kundeservice og se hvad de siger, men har ikke de store forhåbninger ..

/Kim


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:


Måske er det på tide at tage fat i kundeservice og se hvad de siger, men har ikke de store forhåbninger ..

/Kim

Det kan du godt opgive. Som nævnt ovenfor har jeg prøvet med Stofa uden held. Det er ikke TV udbyderne der styrer det. De smækker bare hælene sammen og makker ret.

Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 16:17

Der er jo som sådan ingen løjne, deres moduler kan bruges til at se udsendelserne, de har bare ikke sagt noget om at man ikke kan optage når de bruges.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er jo som sådan ingen løjne, deres moduler kan bruges til at se udsendelserne, de har bare ikke sagt noget om at man ikke kan optage når de bruges.

De kan jo netop ikke bruges til at se udsendelserne uden at man skal finde sig i diverse frysninger og meget langsomme kanalskift.

Det var jo det som startede hele denne tråd ...

/Kim 


Skrevet af: Harpo
Skrevet den: 02-Februar-2016 kl. 16:53
Citér Har du prøvet at bytte rundt på de to kort - det virkede for mig, men hensyn til problemer med at optage

Det har jeg prøvet, men det virkede desværre ikke.

Citér ... indtil videre virker det når der ikke bruges et + modul.

Ok, det vil jeg prøve så.

Tak for hjælpen.

Carsten


Skrevet af: jahafa
Skrevet den: 15-Februar-2016 kl. 18:24
Slet alle de kanaler du ikke kan se, samt dem du ikke ser.
Det virkede hos mig. (2 Ca moduler og 2 kort)

Og med slet mener jeg slet dem helt.
Gør også den indbyggede tv-guide hurtigere til at opdatere.

JH

-------------
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005
B&W 805D
Bluesound Node
Sonos Connect


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 17-Februar-2016 kl. 02:47
Mit Tv er også begyndt med fhv. lange loadtider ved kanalskift og enkelte kortvarige pixelringer på enkelte kanaler.

Måske har det noget med lukningen af de analoge og deraf de omrokeringer, der lige nu er i gang med at blive effektueret.

Jeg har 2 moduler (1+ og 1 alm.) og 2 YouSee kort - til min Bland Selv fuldpakke.

Jeg har overhovedet ingen problemer med, at se eller optage de krypterede kanaler.

Så måske er løsningen et af hvert  - for dem der skal bruge 2.Wink


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: AGAAGA
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 08:56
Nu har jeg prøvet et rødt viaccess, hvor der står mpeg2 bagpå og et ny erhvervet Strong (yousee ready) hvor der er mpeg4 logo.

Det yousee strong kort til 400+kr loader kanaler ekstremt langsomt og viser sågar kodet signal på kanaler som jeg ellers har rettigheder til. Nogle gange viser det først kodet signal...sort skærm og så kommer kanalen frem. Har også prøvet at lade tv'et stå i 5 min før jeg skifter kanaler. Alt ialt virker det af HT. Mit tv er et panasonic vt30 og kommer til at køre med mpeg2 kortet da det virker perfekt.

Mine forældre har været mindre heldige. Først havde de fuldpakke med 3 ekstra kanaler og er pga antenneforeningen overgået til bland selv +30 kanaler of herefter virkede ingenting på 2 tv som førhen virkede perfekt. De gamle fk at vide at de skulle tage ca modul kortet ud og putte dem ind igen (2 tv-2kort), lave kanal søgninger, lade tv stå på DR1 i nogle timer, købe nye kabler/stik(selvom der var 100% signal og ingen bit Fejl, yousee har også slettet kortene og prvisioneret dem igen.... Lang historie kort: de fik smadret et tv ved at indsætte 1 kort forkert, pins er bøjede. Pt har de et TV som virker efter traffik lys mønsteret ( nu virker det, nu virker det ikke osv). Denne weekend kan yousee ikke gøre noget pga system skift). Jeg prøvede sågar med mit røde viaccess ca modul og deres kort i deres tv, og det virkede heller ikke på deres gamle og deres nye tv.
De har 2 samsung tv'er.

Omkring yousee tech support må jeg sige at den er mangelfuld og ret nederen. De logger ikke case historie for at se hvad den enkelte kunde er blevet anbefalet og de fleste er så grønne at selv jeg ved mere end hvad supporteren gør.

I dag står den så på test med det ny erhvervede strong kort. Håber det kommer til at virke, men min mave siger mig det modsatte. Ligemeget hvad så har dette show kostet mine gamle forældre adskillige 1000 kr som knap nok forstår at bruge alle knapperne på samsung fjernbetjeningen. havde jeg ikke været rejst væk pga job ville jeg dog kunne have sat en stopper for yousee kundesupport og tech supports dårlige og mangelfulde anbefalinger.

Et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på er: kan man via tv eller pc konfigurere ca moduler med henblik på at slå onboard CI+ features til of fra og hvordan opdaterer man fw koden på ca modulet? Hvilke settings bør et ca modul kort have?

God søndag. Aga.



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af AGAAGA AGAAGA skrev:


Et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på er: kan man via tv eller pc konfigurere ca moduler med henblik på at slå onboard CI+ features til of fra og hvordan opdaterer man fw koden på ca modulet? Hvilke settings bør et ca modul kort have?

Du kan ikke på nogen måde slå CI+ features til eller fra og du kan ikke opdatere dit CA modul eller ændre settings. Dette kræver et programmerbart modul og specialudstyr, men et almindeligt CA modul kan ikke omprogrammeres. 

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: AGAAGA
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 10:51
Ok, tak for feedback. Mener dog at jeg for nogle år siden opdaterede et viaccess kort på en pc, men jeg kan ikke finde sw mere

Nu kom det til mig, det vat på Smardtv.com hjemmesiden jeg fandt en opdatering på.


Skrevet af: HiFi_Geek
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 12:56
AGAAGA, har du snakket med Strongs kundeservice? De har jo taget ansvaret for en CI+ fejl i deres kortlæsere, som er rettet med ny software. Du bliver nok nødt til at høre dem, hvad de gør med kortlæsere på markedet nu?


Skrevet af: AGAAGA
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 13:12
Det havde jeg ikke tænkt på. Det prøver jeg.
Tak.


Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 14:32
Glæder mig til at høre hvad de siger ..  :-)

Som nævnt tidligere, har jeg de samme problemer og jeg må tilstå at jeg ikke havde hørt noget om softwarefejl ...

Håber du poster svaret fra Strong..


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 19:06
På mit 6 år gamle Panasonic V10 tager et skift mellem to tv-kanaler i kanalrækkefølgen 1-2 sekunder.
Skift til vilkårlig kanal tager 4-6 sekunder. Skift til kodet kanal tager 6 sekunder.
Det synes jeg ikke er lang tid, og det virker altid.

Jeg har en SMIT-kortlæser siddende i tv'et.

Zappetiden i den nye boks som YouSee lancerer i morgen, og som ikke bruger kortlæser, siges at være ½ sek. mellem næste eller foregående kanal i kanalrækkefølgen, og op til 2 sek. til vilkårlig kanal.
 


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

På mit 6 år gamle Panasonic V10 tager et skift mellem to tv-kanaler i kanalrækkefølgen 1-2 sekunder.
Skift til vilkårlig kanal tager 4-6 sekunder. Skift til kodet kanal tager 6 sekunder.
Det synes jeg ikke er lang tid, og det virker altid. 

Nej det synes du måske ikke er lang tid, men det er trods alt de færreste TV eller bokse der er så længe om det.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 20:09
Vi fik vores CA moduler byttet hos antenneforeningen til nogle der skulle være opdateret med nyt software. Der var intet forskel. Vi er nu skiftet tilbage til stor pakke uden kort og kortlæser og det hele kører som det skal igen. Det kostede så Ca 1800 kr i den blå luft og irritation til følge. Jeg tror måske nok vi vælger at leje den nye boks og så ser om den er bedre end den gamle boks vi bruger nu. Jeg vil sige så meget at den Clint C3 boks vi købte er utrolig ringe både menu og tv guide så den vil jeg ikke anbefale. Hvis der er noget der skulle få fat på den nye boks fra yousee så lad os høre hvordan det arter sig også med kodede kanaler for der skriver de 2 SEK men derfor kan der vel godt gå 5sek alligevel☺


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 27-April-2016 kl. 19:58
Nogen der har fået fat i den nye Yousee boks som kan fortælle om det fungerer?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-April-2016 kl. 20:44

Den virker udemærket, har kørt med den i en uge.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 27-April-2016 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Den virker udemærket, har kørt med den i en uge.

og hvad med skiftet af kanaler ift før? kodet ukodet?
noget negativt?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-April-2016 kl. 21:43

Nu har jeg ikke haft den gamle i en 5 års tid, så der kan jeg ikke sammenligne, den nye skifter hurtigt, men den bruges primært som optager og til film, stort set aldrig til Live TV og zappen rundt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: HiFi_Geek
Skrevet den: 30-April-2016 kl. 14:09
Den nye boks zapper lynhurtigt, synes jeg. Der er vist også dedikeret en tuner til zapningen.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-April-2016 kl. 19:46
Den nye boks bruger jo heller ikke kort


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 01-Maj-2016 kl. 00:37
Hvad mener de så med 0,5 sek og 2 sek for kodede kanaler ved kanalskift? Sker omkodningen i selve boksen hvis man har vælgselv kanaler?
Noget negativt?



Print side | Luk vindue